Прочетен: 67121 Коментари: 79 Гласове:
Последна промяна: 01.04.2013 17:53
ПРОИЗХОДЪТ НА СТАРОБЪЛГАРСКИТЕ РУНИ
Старобългарските епиграфски паметници с право будят жив интерес у много хора. За съжаление, до днес никой известен наш изследовател не е обърнал внимание на приликата на руните на нашите деди с линеарните писмености от Бронзовата епоха. Линеарен А се използва в Тракия, остров Самотраке [1] стр. 33, остров Крит и т.н. между XVIII-ти и XVI-ти век преди Христа, а Линеарен Б от XV-ти до XII-ти век преди Христа [2] стр. 16.Фактът, че повече от четиридесет знака от древното критско писмо се срещат сред старобългарските руни показва, че не се касае за случайност*.
БР- Български руни
ЛП-Линеарна писменост
Големият брой бщи знаци е ясна индикация, че поне от времето на Бронзовата епоха предците ни са обитавали Югоизточна Европа, където са си появили и прототипите на линеарните писмености. Допълнително доказателство за това, че руните на дедите ни са сродни с Линеарен А и Линеарен Б получаваме от факта, че ако на старобългарските знаци приложим звуковата стойност въз основа приликата им с линеарните знаци получаваме смислени български думи. На розетката от Плиска се разчитат лепи – хубав, лоно, сая, буря, вопъл и др. (3).
ПЛ- руни от Плиска
Л.А.-Линеарен А
Л.Б-Линеарен Б
Въпреки, че днес Линеарен А и Линеарен Б се свързват предимно с Крит и континентална Гърция, коренът на тези особени писмености е в Тракия. Както е известно, още дълбока древност земята ни е обитавана от тракийски племена, на които принадлежат неолитните цивилизации на Караново и Градешница [4] стр 92. В.Георгиев отбеляза отдавна, че печатът от Караново ( шесто хилядолетие преди Христа) и плочицата от Градешница ( пето хилядолетие преди Христа) имат знаци показващи силни прилики с древните писмености на остров Крит [ 5] стр. 152-158. Понеже знаците от Градешница и Караново са много по-стари от критските, то става ясно, че създателите на линеарните писмености са дошли от Тракия. Има и други доказателства за това.
Р. Ван Сусберген (цитиран от К. Порожанов) отбеляза съществуването на тракийски имена в най-древните Линеарен А надписи [2] стр.18.В документи записани с Линеарен Б тракийските имена се оказаха дори десетки [6] стр. 19-22. Подведени от остарели виждания, доста съвременни учени смятат, че траките само са посещавали Крит и не са заселвали там, но характерът на древните минойски топоними показва обратното.
В. Георгиев посочи връзката между тракийският Пергам и критския Пергам [4] стр.89, за съжаление обаче пропуска да отбележи че тракийските селища Идакос, Иде и [4] стр. 83 и мизийската планина Ида [6] V xxxii-122 са сродни на критската Ида [6] IV-xii-60... Нашият езиковед явно не е обърнал внимание, че тракийският Гордус и Патовиса са сродни на критските Гординия и Пайто, както и, че името на критската столица Кносос се обяснява с тракииската дума книса-ерозирало място. Страбон пише, че Кносос е разсечен на две от река Кератус ( Кайратус) [7] Х -4-8, т.е. Кносос означава ерозирало, разсечено от река място.
Щом има тракийски топоними на Крит и столицата носи тракийско име, то островът е обитаван дълго време от траки защото изминават векове преди едно име на селище да се наложи. Освен това миграцията на палеобалкански народи е доказуема и с археологически находки. Хрозни свърза разпространението на линеарната керамика с тракийските преселения в дълбока древност [8] стр. 220.
Всъщност произхода на старобългарските руни е много по-древен. Линеар А и Линеар Б, с които писмеността на дедите ни показва над 40 успоредици произлиза от древните знаци ползвани от траките преди 6500 години според (Кейхил). Съвсем логично е, че трябва да очакваме и значително количество паралели между древната тракийска писменост и старобългарските руни. Такива има разбира се.
Приемайки, че старите българи са местен балкански народ е лесно да обясним, защо са използвали писменост възникнала в земите ни преди повече от 4000 години. Да не забравяме, че съществуват много извори определящи дедите ни като мизи и пеони [9], [10] стр. 49. Това са тракийски племена обитавали както Европа, така и Азия.
Разбира се може да се възрази, че от XII-ти век век преди Христа Линеарен Б вече не се използва, а руните на дедите ни са от V-ти – VIII-ми век след Христа. Тук трябва да се поясни нещо важно. Линеарните писмености от егейският регион са оцелели поради това, че глиненинте плочици, но които особените знаци са изписани, са изпечени от пожар, възникнал в дворците, където са били пазени административните документи [11] стр.18. По ирония на съдбата бедствието съхранява писмеността. Преди пожарите са съществували стотици хиляди плочици, но от тях не е останало абсолютно нищо понеже неизпечената глина не може да устои на влиянието на влагата.
В древността като основа за писане освен глинени плочици, са се използвали още кожа и дърво. Тези материали също не могат да се запазят дълго време. Само надписи върху камък и метал могат да устоят няколко хилядолетия. Каквито и документи да са оставили дедите ни между XII-ти век век преди Христа и V-ти век след Христа, използвани ли са кожа и дърво, шансът да се намери нещо оцеляло е нищожен.
Друг фактор определящ запазването, или загубването на писмени паметници е политическата обстановка. Напълно естествено е, че когато чужденец завземе определена територия, той ще се опита да заличи културното наследство на покорения народ. Въстанието на тракийският жрец Вологес срещу римляните е по-скоро предизвикано от опитите на завоевателя да изземе, или изгори важни писания, които са се съхранявали в храма. Римляните унищожават също литературата на други покорени народи. Етруски, ибери и гали са били високообразовани хора, създали са исторически книги, правни документи. След като Рим завладява Етрурия, Иберия и Галия, древите летописи на етруски, ибери и гали изчезват в небитието.
Не трябва да се подценяват и действията на религиозните фанатици. Черноризец Храбър съобщава, че бидейки езичници дедите ни са писали и гадаели с черти и резки [12]. Напълно естествено е, че всички документи от този тип са били унищожавани усърдно, защото са били считани за магоьосническо дело. Трябва да се отбележи, че и в по-късни времена враговете на България са горели нашата книжнина с цел да изтрият славните спомени за миналото ни [13]. Поради тази причина днес не разполагаме със старите исторически книги за които цар Калоян споменава [14] стр. 20.
Да не забравяме също и това, че кланяйки се на догми, доста наши и чужди учени датират старобългарската писменост като принадлежаща само на Ранното Средновековие. Пренебрегва се сведението на Св. Йероним, че още през IV-ти век Мизия е наречена България [10], а също и твърдението на Г. Кодин, че Плиска и Преслав са създадени по времето на Константин Велики [9], т.е. преди 337 година, когато първият християнски император умира. Не се дава популярност и на факта, че в земите ни е открита руническа писменост от през I-ви- II- ри век [15] стр. 49, нито пък ,че според нови проучвания се оказва, че тракийската азбука е по-стара от гръцката, а и, че може да се говори за тракийска писменост още през X – ти век преди Христа [16]. Тя успява да се запази до II-ри век при даките [5] стр 199. А от Именникът ( на българските князе) знаем, че пет века преди Аспарух ( II-ри век) дедите ни са имали царство в Дакия ( объ ону страну Дуная) [17] стр.35.
Ето, “липсата на връзка” между оцелелия до XII-ти век пр. Христа Линеарен А и нашите руни може да се обясни сравнително лесно. Нужно е само да се представят укриваните факти и премълчаните исторически извори.
В един от следващите постинги ще бъде показано, че глаголицата предхожда най-старата гръцка азбука с хиляда години. Ще бъде показана и връзката на свещената българска писменост и Линеарнен А създаден от трако-пеласгите.
Само въпрос на време е когато славата на дедите ни ще блесне отново. Излезе ли наяве истината, цял свят ще разбере що за народ сме и името българин ще се произнася с уважение и възхищение...Дедите ни са не само хората създали най-древната писменост, те са успели също да я развият в доста варианти. Това свидетелства за изключителната интелигентност на нашите предци и техните държавнически способности. С право можем да се гордеем с миналото си, с право можем да кажем, че сме дали много на останалите народи.
Използвана литература и пояснения:
1.A.Fol, K.Jordanov, K.Porozhanov, V. Fol, Ancient Thrace, Institute of Thracology, BAN, Sofia, 2000;
2. K.Порожанов, Общество и държавност у траките, БАН, София, 1998;
3. РОЗЕТКАТА ОТ ПЛИСКА И ЕГЕЙСКАТА ПИСМЕНОСТ ОТ ВТОРОТО ХИЛЯДОЛЕТИЕ ПРЕДИ ХРИСТА http://sparotok.blog.bg/politika/2009/09/03/rozetkata-ot-pliska-i-egeiskata-pismenost-ot-vtoroto.390833
4. И.Дуриданов, Езикът на Траките, БАН, София, 1976;
5. В. Георгиев, Траките и техния език, БАН, София, 1977;
6. Pliny, Natural History, Loeb, London, 1942;
7. Strabo, Geography, Book-X, Loeb, London, 1999;
8.B.Hrozny, Ancient History of Western Asia India and Crete, Artia, Prague, 1952;
9.http://www.bulgaria88.narod.ru/ELEMENTANOVAPROHISTORIAMACEDONO.htm
10. Г. Ценов, Кроватова България и покръстването на българите, Златен Лъв, Пловдив, 1998;
11.J.Chadwick, The Mycenaean World, Cambridge University Press, Cambridge, 2005;
12.http://www.pravoslavieto.com/history/09/Chernorizets_Hrabur/za_bukvite.htm
13. http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=241&WorkID=7799&Level=1
14.Н. Овчаров, Победите на Калоян, ИК Тангра ТанНаКра, София, 2005;
15. Известия на музеите от Югоизточна България -XXII, Бургас, 2006;
16. http://sites.museum.upenn.edu/gordion/articles/culture/24-artinscriptions
17.М.Москов, Именник на българските ханове, ДИ Петър Берон, София, 1988;
* Всъщност паралелите са повече, но е нужно време, за да бъдат определени със сигурност другите еквиваленти на линеарните знаци със старобългарски руни. Проблемът се състои в това, че някои линеарни знаци имат седемнадесет варианта, при старобългарската писменост също се срещат няколко разновидности на една и съща руна.
След време сравнителната таблица ще бъде променена. Нови знаци ще бъдат добавени, а може би някои ще бъдат премахнати, ако се окаже, че два варианта на руна, или линеарен знак са използвани за две сравнения.
При сравнението с линеарните писмености съм използвал следната литература:
1. Inscriptions in the Minoan Linear script of class A, ed. by W.C. Brice from the notes of Sir A. Evans and Sir J. Myres, Oxford University Press, London, 1961
2.A. Evans, SCRIPTA MINOA II, The written documents of Minoan Cretan with special reference to the archive of Knossos, Vol. II, Oxford, Clarendon Press, 1952;
3. G.P. Carratelli, Le Epigrafi di Haghia Triada in Lineare A, Suplementa a «Minos», Num. 3, Seminario de Filologia Clasica, Universidad de Salamanca, Salamanca, 1963
4. D. Packard, Minoan Linear A, University of California Press, Berkeley/Los Angeles/ London, 1974
5. V.Georgiev, Les deux langues des inscriptions Cretoises en Lineaire A, Academie Bulgare des Sciences, Sofia, 1963
6.J.Chadwick, The Mycenaean World, Cambridge University Press, Cambridge, fourteen edition, 2005
7.J. Chadwick, The Decipherment of the Linear B, Random House, New York, 1959,
8.J. Chadwick, Linear B en verwante scripten, Fibula/Uniboek, Houten, 1990
9.F. C. Woudhuizen, The Earliest Cretan Scripts, Innsbrucker Beitrдge zur Kulturwissen-schaft, 2006, ISBN 3-85124-219-X;
10.C. Consani, Testi Minoici Trascritti, con interpretazione e glossario, Incunabula Graeca 100, CNR Istituto per gli Studi Micenei ed Egeo-Anatolici, 1999;
Какво празнуваме днес? Роди се ДЕТЕТО ИС...
Кой е Димитър Благоев? И защо паметника ...
Поздрави!
Благодаря!
Поздрави!
Не съм се съсредоточавал върху плочките от Боторита, но ми е познато сведението на Страбон, че първоначално иберийците са били пелтасти, а обичаите им били като тези на траки и скити.
А иберийските племена илер-гети и инди-гети са според мен част от голямото семейство на гетите.
Да не забравяме, че името на Пиринеите е от тракийски произход.
Дядо Вазов си е нямал представа колко скромен и бил като е казал- И ний сме дали нещо на света...
Финикийската азбука произхожда от линеарните писмености, а пък те от своя страна са създадени в Тракия.
Руните са ми слабост от доста време :)))
Да, всичко ще си дойде на мястото, само трябва да дадем цялата информация...
Едно по едно слагате нещата на мястото им и добавяте щрихите на една чудна история с чертите на Нефертити...!
23.01.2010 20:48
Я.Д.
Blagodaria !
Я.Д.
Не съм имал щастието да видя плочиците, за които говорите. В едно обаче съм сигурен, Орфей е познавал древен вариант на глаголицата, има около 3500 доказателства за това:)))
Blagodaria !
Благодаря и аз!
Всички трябва да се гордеем с миналото си и да осъзнаем, че е време за единство.
Успех и популярност на блога ти!
Успех и популярност на блога ти!
Благодаря ти за оценката на работите ми!
Надявам се да съм успял да разясня някои неща относно древната ни история.
Радвам се, че белите петна в историята ни намаляват! Така и трябва да бъде!
Събуди се Българино, събуди се и просто се огледай наоколо. Всяка една педя от земята около теб нашепва за твоя произход, за твоето минало, за твоите славни предци.
Бъди горд че си Българин! Определено има защо.
@Спароток - Благодаря ти, друже! Благодаря ти отново за безценното съкровище, което ни предлагаш.
Бъди здрав и много духовна сила!
Събуди се Българино, събуди се и просто се огледай наоколо. Всяка една педя от земята около теб нашепва за твоя произход, за твоето минало, за твоите славни предци.
Бъди горд че си Българин! Определено има защо.
@Спароток - Благодаря ти, друже! Благодаря ти отново за безценното съкровище, което ни предлагаш.
Бъди здрав и много духовна сила!
И аз недоумявам на кого бе нужна тия тюрко-алтайско-памирски безумия? Що за хора са се изгаврили с миналото ни? Явно понятието съвест изобщо не им е известно.
Важното е ние българите да знаем истината за себе си и да я разпространяваме сред братята и сестрите си.
24.01.2010 02:23
24.01.2010 03:38
24.01.2010 09:06
24.01.2010 09:36
Защото тя е неразделно свързана с миналото ни.
Поздрави!
Даже не знаме какво е МАБИК...срам не срам, признавам си го.
Материал можете да пуснете в лични съобщения.
Остане ли ми малко свободно време веднага ще отговоря.
Здравейте!
Уважавам културните опоненти, за мен няма значение какви се нечии виждания, стига въпросната личност да представя добре обосновани аргументи.
Аз съм далеч от мисълта, че в земите ни не живеят хора от турански произход, но по-скоро бих обяснил туранските гени с приемането на част от узите и печенегите в България, отколкото аварите. Последните са приети като български поданници, но остават на територията на Унгария. Тези земи ние за съжаление загубваме.
Смятам , че Спароток, Спарадок означава светъл потомък, от светло потекло. Името е свързано със скитските лични имена Спаргапис и Спаргапейт. Всички те показват връзка с индо-арийската дума СВАРГА - ясно, слънчево небе, това е и нашият СВАРОГ.
Частицата ТОК, се среща и в трак. име Скитоток, а значението е ТОКЪ- течение, потекло.
Гръцката дума ТОКОС- потомък е трако-пеласгийска заемка, понеже в гръцкият език няма обяснение за нея.
Иторията винаги е писана от последният победител. Поради тази причина ние сме ощетени.
Съществуват планини от доказателства за тракийският ни произход, но не е важно какво има в музеите и библиотеките, важно е какво се публикува и как се тълкува...
Дано новото поколение учени да се освободи от старите догми!
Гордостта на българите е напълно заслужена.
Когато истинската ни история излезе наяве, старите ни постижения и подвизи ще бъдат признати от цял свят.
Правилната датировка е много важно нещо.
За съжаление у нас датироките на доста артефакти са направени по лично осмотрение, а не чрез подробен анализ на археологическия слой.
Днес имаме средства като интернет, с които можем да популяризираме нашата история.
Но и от уста на уста истината може да бъде предавана.
В моментта преработвам моя стара работа за произхода на глаголицата. Благодарен съм на всякаква информация.
с уважение:atinonino
Защото тя е неразделно свързана с миналото ни.
Поздрави!
Без единство сме обречени.
Единството стои в основата на стабилността, единството крепи държавата.
Ето затова враговете на България посяха толкова заблуди- за да си мислим, че страната ни е едва ли не Вавилон - сборище от различни хора, а истината е, че повечето българи ( не включвам малцинствата) са потомци на трако-пеласгите.
Разбира се, че част от дедите ни са обитавали и Имеон.
Трябва да се уточни обаче, че това е трако-пеласгийски ороним. Има пеласгийска планина Имеон, а и до 19-ти век Стара Планина е била известна и с името ЕМ ( идващо от Емус, Хемус, Имеон). Древното име на Македония е Ематия.
Азиатският Имеон, пеласгийският Имеон, тракийският Иметос са свързани с арийските думи ХИМА, ЗИМА - зима, т.е. снежни, със снежен връх.
Името на азиатският Имеон е дадено от траките, които на чело на Дионис ( обожествен цар) покоряват Индия в Бронзовата Епоха. Има достатъчно исторически извори за този поход.
От гледна точка на археологията може да се докаже, че тохарите тръгват от Северна България и Украйна за Азия.
24.01.2010 14:59
Здравейте!
Не разполагам с данни за веси ( беси) в армията на Александър Велики. Ариан споменава за одриси, пеони, агриани. Цялата армия на македонския владетел е 35 000 души през 334 пр. Христа. Траките са предимно кавалерия ( която като цяло е 5000 на брой), разбира се има и пелтасти, но точната им брой не е известен.
Да, има масови сватби на 10 000 човека, но не се знае колко от женихите са траки. Агрианите участват във всички битки, одриската кавалерия почти унижожава персийската, това означава, че тракийските жертви са били значителни.
Прощавайте, но не мога да се съглася, че Спарадок, Спароток има връзка с думата спар - копие. Как и защо тракийски цар ще използва латинска дума за лично име? Името Спароток е засвидетелствано още през 5-ти век преди Христа. На какъв език ДОКОС означава владетел, каква е етимологията?
За олтара на вологес съм любопитен...
24.01.2010 23:06
25.01.2010 19:36
С уважение, Васил Томов, vasiltomov@abv.bg
25.01.2010 20:02
С уважение, Васил Томов, vasiltomov@abv.bg
С уважение, Васил Томов, vasiltomov@abv.bg
Здравейте господин Томов!
Не исках да отежнявам материала затова пропуснах една таблица, в която съм направил сравнение на старобългарските руни с неолитната писменост на Тракия. Става дума за над 30 успоредици. Имам публикация на тази тема.
Съгласен съм за единството на неолитните културе на Мала Азия ( Хачилар), Унгария ( Тиша-Полгар), Украйна ( Триполие), Румъния ( Кукутени) и разбира се нашите неолитни култури на Варна, Езерово и т.н.
Всички тези неща обаче трябва да се представят постепенно, иначе ще бъде предизвикан излишен скиптицизъм.
Поздрави!
25.01.2010 21:29
От няколко дена чета вашите (като какъв жанр ги определяте, но моля Ви, не "постинги"(!?))текстове. Първоначално у мен се породи намерението да прочета всички текстове и всички обсъждания и след това да взема отношение. Събра ми се, обаче, премного възхищение и не мога да не го изразя сега. Прекланям се на първо място пред изключителнто Ви отношението както към опоненти, така и към пподдръжници, изобщо към всеки изказал се в блога Ви. Безподобното високо благородство, което демонстрирате е индиректно доказателство за високоблагородния произход на българите. На второ място ме възхищава силата и чистотата на огъня на вашето родолюбие, в който изгарят, дори без пепел, всички хилядолетни лъжи, интриги, внушения, клевети, фалшификации на българомразците, без да могат да опетнят образа на Родината ни.
На трето място съм впечатлен от интелигентността с която сте обработили този исторически "материал". Също така от обема на работата Ви. Разбира се, възникват много въпроси, но тях вече ще се опитам да ги систематизирам.
Засега благодарности и пожелания да имате силите необходими Ви да постигнете целите, които сте си поставили за доброто на всички българи и всички добри хора.
От няколко дена чета вашите (като какъв жанр ги определяте, но моля Ви, не "постинги"(!?))текстове. Първоначално у мен се породи намерението да прочета всички текстове и всички обсъждания и след това да взема отношение. Събра ми се, обаче, премного възхищение и не мога да не го изразя сега. Прекланям се на първо място пред изключителнто Ви отношението както към опоненти, така и към пподдръжници, изобщо към всеки изказал се в блога Ви. Безподобното високо благородство, което демонстрирате е индиректно доказателство за високоблагородния произход на българите. На второ място ме възхищава силата и чистотата на огъня на вашето родолюбие, в който изгарят, дори без пепел, всички хилядолетни лъжи, интриги, внушения, клевети, фалшификации на българомразците, без да могат да опетнят образа на Родината ни.
На трето място съм впечатлен от интелигентността с която сте обработили този исторически "материал". Също така от обема на работата Ви. Разбира се, възникват много въпроси, но тях вече ще се опитам да ги систематизирам.
Засега благодарности и пожелания да имате силите необходими Ви да постигнете целите, които сте си поставили за доброто на всички българи и всички добри хора.
Благодаря Ви за добрите думи!
Радва ме Вашата заинтересованост към българската история. Дано все повече хора да поглеждат с интерес към миналото ни!
Ще почувствам удовлетворение, ако един ден и опонентите бъдат спечелени за доброто дело. Сред тях има добри хора, които обаче са закърмени с други идеи и ще мине време докато осъзнаят, каква е истината. Възгледи не се променят лесно.
Не искам да се делим на автохтонци и алохтонци, а, безпристрастно да разгледаме всички данни, без да пропускаме факти, които са неудобни на едната, или другата страна.
КОГАТО СТАНАХ ПО-ГОЛЯМА ЛЮБИМО МЯСТО ЗА МЕН БЕ БИБЛИОТЕКАТА В ЧИТАЛИЩЕ "ВИДEЛИНА"
СТАРИННА СГРАДА, ВЪРВИШ, ПОДА СКЪРЦА... И ТАМ ИЗГУБЕНА МЕЖДУ РАФТОВЕТЕ ВСЕ ТЪРСИХ НАЙ-ОРЪФАНИТЕ КНИГИ
КАЗВАХ СИ ТЕ СА НАЙ-ЧЕТЕНИ..ТЯХ ЩЕ ВЗЕМА
В ТОЗИ БЛОГ ЛЮБИМОТО МИ МЯСТО Е ТУК..БЛАГОДАРЯ ЧЕ ТЕ ИМА!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
КОГАТО СТАНАХ ПО-ГОЛЯМА ЛЮБИМО МЯСТО ЗА МЕН БЕ БИБЛИОТЕКАТА В ЧИТАЛИЩЕ "ВИДEЛИНА"
СТАРИННА СГРАДА, ВЪРВИШ, ПОДА СКЪРЦА... И ТАМ ИЗГУБЕНА МЕЖДУ РАФТОВЕТЕ ВСЕ ТЪРСИХ НАЙ-ОРЪФАНИТЕ КНИГИ
КАЗВАХ СИ ТЕ СА НАЙ-ЧЕТЕНИ..ТЯХ ЩЕ ВЗЕМА
В ТОЗИ БЛОГ ЛЮБИМОТО МИ МЯСТО Е ТУК..БЛАГОДАРЯ ЧЕ ТЕ ИМА!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
И аз ти благодаря Джулия!
Радва ме това, че съм създал нещо, което дава добро насторение!
Българите трябва да се гордеят с миналото си и да го познават истински.
Имайки самочувствието, което заслужаваме ще изградим и едно по-добро общество.
26.01.2010 10:17
Благодаря за отговора. Преди всичко моля да бъда разбран правилно - аз търся поле за съвместна дейност. Вие работите в областта на историята, аз – философията в продължение на повече от 28 години. И бихме могли да помогнем на българите да осмислят своята същност. Аз се радвам на Вашата дейност и Ви поздравявам за това, което правите
Ползването на знаци няма случаен характер и е външна проява на същността на човека и в частност на българите. От това следва, че цялата култура по земите, населявани от българи има български характер. Разбирам, че ще прозвучи странно, но това се отнася както за неолитната Югоизточна Европа, така и за палеолитната култура по териториите на съвременните Русия и Украйна и за ползването на български знаци по цялата планета Земя. За да не бъда голословен, аз ползвам обективни критерии за истинност, един от които се явява знакът. От друга страна, не е възможно да се осмисли същността на човека и същността на българите без да се свърже с Космоса. Там е истината за нашето начало, нашето минало, настояще и бъдеще. И се оказва, че определени Космически култури имат пряко отношение към възникването на българите на планетата Земя.
Разбирам, че всичко това звучи странно на фона на сега насажданата неистина. Защото една лъжа повторена хиляда пъти започва да изглежда като истина, но тя никога не може да стане истинна. И всеки българин носи българското в своята същност и при откровен разговор то се разкрива, въпреки, че е обгърнато от плътен слой мътилка. Ето това е смисълът на нашето съвременно съществуване – да разкъсаме този слой от мръсотия и да се насочим към предстоящото ни бъдеще.
С уважение, Васил Томов, vasiltomov@abv.bg
26.01.2010 13:15
Благодаря за отговора. Преди всичко моля да бъда разбран правилно - аз търся поле за съвместна дейност. Вие работите в областта на историята, аз – философията в продължение на повече от 28 години. И бихме могли да помогнем на българите да осмислят своята същност. Аз се радвам на Вашата дейност и Ви поздравявам за това, което правите
Ползването на знаци няма случаен характер и е външна проява на същността на човека и в частност на българите. От това следва, че цялата култура по земите, населявани от българи има български характер. Разбирам, че ще прозвучи странно, но това се отнася както за неолитната Югоизточна Европа, така и за палеолитната култура по териториите на съвременните Русия и Украйна и за ползването на български знаци по цялата планета Земя. За да не бъда голословен, аз ползвам обективни критерии за истинност, един от които се явява знакът. От друга страна, не е възможно да се осмисли същността на човека и същността на българите без да се свърже с Космоса. Там е истината за нашето начало, нашето минало, настояще и бъдеще. И се оказва, че определени Космически култури имат пряко отношение към възникването на българите на планетата Земя.
Разбирам, че всичко това звучи странно на фона на сега насажданата неистина. Защото една лъжа повторена хиляда пъти започва да изглежда като истина, но тя никога не може да стане истинна. И всеки българин носи българското в своята същност и при откровен разговор то се разкрива, въпреки, че е обгърнато от плътен слой мътилка. Ето това е смисълът на нашето съвременно съществуване – да разкъсаме този слой от мръсотия и да се насочим към предстоящото ни бъдеще.
С уважение, Васил Томов, vasiltomov@abv.bg
Уважавам работите на всеки имащ благородни намерения, особено що се отнася до българското минало.
За съжаление не съм компетентен във Вашата област. Опитвам се да намеря истината чрез анализ исторически извори, археологически находки и антропологични изследвания.
Благодаря Ви!
Дано трудът ми да даде резултат и сънародниците ни да започнат да гледат с гордост на българското минало.
Проф. Чудинов имаше статии на подобна тематика, но честно казано не ми се сториха издържани.
Май е това. Според мен обаче липсва каквато и да е било аргументация. Проф. Чудинов е енергичен човек, приятен събеседник, но го удря малко на панрусизъм.
http://chudinov.ru/russian-texts-on-the-ancient-greek-vessel-drawings/
Да, за съжаление сте прав.
Благодаря ви sparotok, че най-после се намери съвременен сърцат човек, който да защитава научната истина за езика ни, произхода му и нашата тракийска\българска същност, която ние носим в себе си чрез ежедневното си изразяване, а вие можете да го съотнесете към историческата истина за писмеността ни.
Благодаря ви sparotok, че най-после се намери съвременен сърцат човек, който да защитава научната истина за езика ни, произхода му и нашата тракийска\българска същност, която ние носим в себе си чрез ежедневното си изразяване, а вие можете да го съотнесете към историческата истина за писмеността ни.
Благодаря Ви!
Аз само показвам по алтернативен път неща, които вече са споменати от Г.Ценов, Ц. Гинчев, Г. Сотиров, С.Лесной, К. Ренфрю, М. Алинеи,А. Чилингиров...
Следващият постинг е за глаголицата. Поради особеностите си тя е призната за българска азбука. Корените й се крият далеч в древноста, поне от преди 3700 години. От това следва, че след като е правена от българи и за българи, то ние сме обитавали земите си от поне 3700 години.
Да, били сме по-често победители, но това е вече забравено и почти никой от учените ни не си прави труда да ни го напомни.
04.02.2010 20:20
Троя е известна в древноста под името Илиос, затова и повестта за Троянската война е наречена Илиада.
Илиос е тракийско име, означава буквално блато. В действителност Илиос -Троя е в блатиста област.
Разбира се Илиос е обяснимо и на български, свързано е със старобългарската дума ИЛЪ - кал ( блато).
Най-ранната Троя е построена от траки. Поне от 2200 г. преди Христа керамиката и погребалните обичаи в Тракия и Троя се идентични.
Миналата година, през юли излезе статия, в която пишеше, че древна керамика от Момчиловград показвала връзки с троянската...което си е странно понеже това се знае вече от поне 40 години...
Самото име Троя идва от Трос, той е внук на Дардан, който е считан за основател на града. Дардан е просто олицетворение на тракийското племе дардани, което мигрира от Тракия в Мала Азия. Освен дарданите в Азия идват мизи, витини, бриги и др.
17.03.2010 15:11
Я кажете сега, колко от вас имат някакво елементарно образование в областа на етимологията ? При това такова, непридобито в самостоятелните си занимания в множкото свободно време, с което разполагате :)
02.08.2010 13:25
Първи и най-важен извод на логиката е, че траките (мизи, меди, беси, гети, даки и др.), няма къде да са другаде, а са си тук в България. Т.е. вероятно над 50% от българите са си чистокръвни тракийци. Не е вярно, че са много смесени с народите ,които са минали от тука : хуни, славяни, ромеи, гърци и др. Тъй като траките от научно доказан факт са едни от първите хора на планетата, логически имат много по силни и доминиращи гени от по-следващите поколения и са преобладавали над всеки един от нахлуващите на балканите народи. Едно простичко доказателство е неизтритото с хилядолетие и подигравано тракийско "миечене" в диалекта, както и тракийските имена на всичко българско и родно, от планините и реките до имената ни.
02.08.2010 13:26
02.08.2010 13:26
02.08.2010 13:27
Трето, писмено доказан факт е , че администрацията в Персия е била от племето Меди,
което е тракийско.
Четвърто, писмено доказан факт е , жените от цар Дарий през различните династии , Аменихиди и пр. до края на персийско - иранската империя са били тракийки.
Хайде сега да не забравяме и писмения факт , че от него време са теориите за арийте т.е. арийците , които са дошли от север и са управлявали в държави като Персия-Иран, Индия, Египет и Тибетските кралства и др. Писмено е доказано, че са били светли хора, някой със сини очи и прочее. По късно след нашествията на Александър Македонски,( който между другото отнапред е воювал с Траките и ги е включвал като войска в елитните си легиони) , та след неговите нашествия, последвани от нашествията на монголи, татари и тюрки населението на тези велики цивилизации се променя към тъмни и по мургави тонове и сега там има само тъмнокожо население но не то било създател на тези велики източни царства.
02.08.2010 13:28
Така нашествията на ордите прогонва административната каста на Персия-Иран (Държаво-творческа, ерудирана, религиозно обособена в единобожие и силно военно организирана) . Според някой автори това са тъй наречените Булгари ( т.е. "ари", демек арийци - бугвално арии е име на племена както и на личност., а "бул" на персийски, а вероятно тракийски е хубав, голям (оттам Балкан, Булград, Белград, Болга - р.Волга и т.н.)
Та тия наши прадеди - прабългари от тракийски род са заселвали и облагородявали земи и държави от Персия-Иран към Индия и Тибет и през Кавказ към р.Волга - Болга и са се завърнали като сродно на траките племе отсам Дунава, но пак ще подчертая тук няколко века преди това се е наричало вече България,(от виз.архив).