Прочетен: 31692 Коментари: 85 Гласове:
Последна промяна: 15.03.2014 12:21
МИСТЕРИИ В ДОБРУДЖА
Нашите предшественици са оставили доста следи от своето присъствие. Древни сгради, фрески в гробници, статуи, монети, украшения и т.н. Земите на България са мечта за всеки археолог. Трудно е човек да си представи какви съкровища и важни артефакти са скрити под нозете ни. В Добруджа например могат да се намерят доста интересни неща засягащи нашата история.
Като пример могат да се посочат монетите на цар Канит. За съжаление твърде малко знаем как е управлявал този стар владетел. Живял е преди около 2200 години и се е радвал на истинско благоденствие защото монетите му са с добро качество.
http://www.wildwinds.com/coins/greece/scythia/SNGBM_351.jpg
http://www.wildwinds.com/coins/greece/scythia/SNGStancomb_310.jpg
Името на властвалия в нашите земи Канит е интересно, подобно e на фригийското Канути(еваис). Последното от своя страна е сродно на минойското Канути (1). Всички те показват връзка с древната тракийска титла акенас (2), която е по-стария вариант на старобългарската канас, канес-княз. Значението на Канит, Канути(еваис) и Канути е първи, водещ, стоящ начело, като обяснението идва от ст.блг. конь, кань* – начало.
Ето какво показват фактите - траки и пелазги (минойци) са познавали лични имена, чийто семантика е същата като на старобългарската титла канас, канес-княз. Царувалият в нашата Добруджа Канит е живял преди около 2200 години, фригийското име Канути(еваис) е документирано преди 2750 години, а ова на Канути преди около 3600 години.
Виждаме, че просто няма как дедите ни да са домъкнали титлата канас, канес –княз от Памир, Тибет, или Туркестан. Тя е изключително древна и принадлежи по право на древните балкански народи, чиито наследници сме ние...
В Добруджа, в приблизително същия период, в който е живял Канит -III-ти-II-ри век преди Христа, са властвали и други благородници с особени имена. Като пример могат да се посочат царете Адраспос и Хараспос. И двата антропонима съдържат частицата аспос, която всъщност е древна тракийска дума за кон. Срещаме я в епитет на Тракийския конник - Ут-аспиос*.
http://www.wildwinds.com/coins/greece/scythia/Moushmov_5813.jpg
Адраспос означава бърз конник, частицата адра, отговаря на ст.блг яндръ-бърз а аспос е кон, конник. Другото име - Хараспос притежава значението ярък, светъл конник. Хар се обяснява с хетската дума харкиш-светъл, сияен и разбира се българската ярък. Същата тази частица се среща и в името на хунът Харатон.
Най-интересното е, че името Хараспос носи същата семантика както и името на княз Аспарух – светъл ездач.Не може да пренебрегнем това, че частицата аспа от името на Аспарух се среща в имена на владетели от Добруджа почти девет века преди “идването” на старите българи. Моля ви, обърнете внимание, не девет, не деветдесет години, а почти девет века преди официалната “поява” на дедите ни на Дунава, имена сродни на това на Аспарух са се ползвали в земите ни.
Отново в Добруджа е властвал цар Золтес, чието име се тълкува със ст.блг. златъ – златен. Золтес е древен вариант на българските имена Злат, Злате, Злато, Златан. В Добруджа живее и тракийския цар Котела. Дъщерята на този тракийски благородник е наречена Меда. Известна е с това, че става съпруга на Филип Македонски ( бащата на Александър Велики). Явно бракът е целял да се заздравят отношенията на старите македонци и гетите. Името на тракийската принцеса Меда е обяснимо с българската дума мед, сродни имена са Медичка, Медла.
Всъщност не само имената на древните владетели на Добруджа показват, че присъствието ни на Балканите датира от най-дълбока древност. Североизточна България крие много тайни. За дедите ни е добре известно, че практикуват изкуствената черепна деформация не само в Късната Античност, но дори и през XVI-ти век ( Й.Йорданов, Антропология на старите българи). Това, което твърде малко хора знаят е, че особеният обичай е засвидетелстван при тракийското население на Добруджа, като началото е положено през далечната Каменната епоха (Й.Йорданов, Антропология на старите българи).. Фактите показват, че в никакъв случай не може да се говори за въвеждане на нов обичай у нас от народ, чиято родина е Азия.
Разглеждайки старобългарската материална култура в пределите на Добруджа Д.Овчаров подчертава, че типичните старобългарски жилища са землянки и полуземлянки (Д.Овчаров, Въведение в старобългарската култура). Това е верно разбира се, но трябва да се спомене и важната подробност, че още през Бронзовата епоха землянката и полуземлянката са типични жилища на траките обитавали Добруджа ( Агре, Китов, Въведение в тракийската археология). Името на тракийското племе корпили означава – живеещи в землянки. Плиний говори за троглодити в Добруджа, а троглодити е превод на пещерняци, живеещи в землянки. Уверяваме се, че типичните жилища на старите българи не се различават от тези на траките. Същото важи и за погребалните ритуали. Д. Овчаров, а и Р. Рашев представят в работите си интересна информация за старите българи. В Средновековните некрополи (като този от Нови Пазар например от са намирани гробове с жертван кон и куче. В работата си “Ancient Thrace”А.Фол, К.Порожанов, К. Йорданов и В. Фол съобщават за тракийски погребален ритуал, при който се жертва кон и куче (или вълк)...
Къде е промяната тогава, промяната, която трябваше да настъпи, ако чужд народ се бе настанил в Добруджа? Имена сродни на това на Аспарух са ползвани от древните владетели на Малка Скития около девет века преди прословутата 681-ва година. Типични старобългарски обичаи и погребални обреди се практикуват в земите между Дунава и Стара Планина още през Каменната и Бронзовата епоха...И защо ние разбираме смисъла на тракийски топоними като Водас, Загора, Бела, Баба, Дебри, Коне, Вир, Листи? Нали за чужденец това би било невъзможно? За нахлулите в Британия англо-сакси Камулодунум, Ебуракум и др. са били непонятни, тъй както за турците са звучели странно имената на нашите градове Плиска, Преслав, Търново...Да обаче, при нас българите се наблюдава един смайващ феномен – тракийските топоними и хидроними са обясними на български език.
Защо е толкова трудно за някои хора да кажат без увъртане, че българите са потомци на древен балкански народ, който е създател на първата европейска цивилизация? Нима не е в интерес на България светът да знае какъв е нашия принос в историята? Колко доказателства за местния ни произход трябва да се появят още? През 30-те и 50-те години на 20-ти век бяха извършени обширни антропологически изследвания показващи, че сме европейци по произход, а и, че повечето от нас спадат към понтийския тип, т.е. потомци на най-старото балканско население. Преди няколко години швейцарски генетици откриха, че половината от народа ни носи тракийски гени. Учени от БАН направиха свое изследване и също установиха, че имаме тракйски корени...Колко още трябва да се чака? Оставам с усещането, че тайните на земята ни ще бъдат разкрити едва когато в страната ни няма вече българи...Дано се лъжа...
Пояснения:
(1). Връзката между фригийското Канути(еваис) и миноското Канути бе показана за първи път от Ф.Ваудхойзен.
(2) С.Любоцки от Лайденския Университет обяви акенас за древна фригийска титла срещаща се в надпис W-07 , но не даде обяснение за значението й.
*кони, кани е корен на древна дума със значение – начало, поставяне на начало, Езиковеди като В. Георгиев пояснават, че изконен означава първоначален, закон притежава смисъла – това, което бе в началото. Сродни думи са и ст.блг. заченти – зачевам, започвам, чендо-дете, това, което е заченато. Това, че думата закон е имала форма закань в древността разбираме от българската заемка в гръцкия – ζακανον (заканон)-закон...
** аспиос –кон, конник се обяснява със ст.блг. дума спехъ – бързина, спешно е синоним на бързо. Друга сродна дума е диалектния глагол оясвам се – бързам.
Тагове:
Шестте Предателства на Русия срещу Бълга...
Една лъжа на русофобията, която се повта...
Мисиите на Щатите
Как Китай стана икономическа супер сила ...
Предварително благодаря!
Нека уважаваме писмеността си!
09.02.2012 17:57
Безкрайно интересно ми бе да прочета за Меда - майката на великия Александър, омъжена за Филип Македонски. Колко хубаво име има тази тракийска принцеса - Меда. Това не е сериозно, разбира се, но си спомних за италианския златен век и една небезизвестна фамилия.:) Всичко е безвъзвратно свързано, но не си даваме сметка за това. Поздрави!
Интересно е, дали думата "янДръ" е имали вариант с "Т" - "янТръ"? Което би обяснило името на река Янтра - бърза, буйна.
09.02.2012 19:58
най-старата каменна архитектура в Европа,
седем хилядолетия европейска култура,
първото обработено злато в света...
…изпреварвали с хилядолетия
останалите култури на праисторическия свят.
…част от историята на Добричка област."
http://izbori2011.dobrichonline.com/?com=content&cid=7868
"Земите на България са мечта за всеки археолог."
погледнете тук- преди малко качих статията. И природата ни помага. само се чудя как датираха за римско селище от градски тип. а данните сочат са тракийска гробница с погребение на кон
Приятелю, общото между Аспарух и Перун е това, че и двете имена са тракийски.
Аспарух означава конник, тракийската дума аспа я срещаме и в името на Адраспос.
Перун е древния Перкун - едно от имената на Тракийския конник.
Поздрави!
Виж, аз вярвам в силата на българина, но да не подценяваме и тези, които извратиха историята ни и нарязаха страната ни на парчета... Дано Бог ги накаже преди да са завършили замислите си.
И аз не мога да разбера противниците на теорията за местния произход на българите...надявам се да се вразумят, но не влагам много надежди в това.
Стефо, има възможност този свят на благоденствие да се завърне, това зависи предимно от нашите действия.
Поздрави!
Безкрайно интересно ми бе да прочета за Меда - майката на великия Александър, омъжена за Филип Македонски. Колко хубаво име има тази тракийска принцеса - Меда. Това не е сериозно, разбира се, но си спомних за италианския златен век и една небезизвестна фамилия.:) Всичко е безвъзвратно свързано, но не си даваме сметка за това. Поздрави!
Доколото ми е известно не си в грешка за Медичите.
Безкрайно интересно ми бе да прочета за Меда - майката на великия Александър, омъжена за Филип Македонски. Колко хубаво име има тази тракийска принцеса - Меда. Това не е сериозно, разбира се, но си спомних за италианския златен век и една небезизвестна фамилия.:) Всичко е безвъзвратно свързано, но не си даваме сметка за това. Поздрави!
Имаш право Надежда, ако знаехме всичко за корените си и това, как дедите ни са градили държавата си, щяхме да сме много по-отговорни, а и по-горди. Нямаше и да сме на този хал...
Поздрави!
Тракийските монети са много интересни, най-вече тези от Добруджа. Лошото обаче е, че аз не съм нумизмат и знанията ми са повърхностни. Дано друг се заеме с тази задача.
Интересно е, дали думата "янДръ" е имали вариант с "Т" - "янТръ"? Което би обяснило името на река Янтра - бърза, буйна.
Да, името на Янтра бива тълкувано като бърза, езиковедите ни установиха това преди около 30 години, но незнайно защо не видяха връзката със старобългарската дума яндръ-бърз.
най-старата каменна архитектура в Европа,
седем хилядолетия европейска култура,
първото обработено злато в света...
…изпреварвали с хилядолетия
останалите култури на праисторическия свят.
…част от историята на Добричка област."
http://izbori2011.dobrichonline.com/?com=content&cid=7868
"Земите на България са мечта за всеки археолог."
Земите на България са мечта на всеки археолог, в това спор няма. Какво обаче да измислим та да се размърдат най-сетне феодалните старци писали историята ни със завързани очи?
погледнете тук- преди малко качих статията. И природата ни помага. само се чудя как датираха за римско селище от градски тип. а данните сочат са тракийска гробница с погребение на кон
Интересно е, благодаря ти за сведението! Сега остава археолозите да си свършат работата подобаващо, пари поне са отпуснати.
Поздрави!
Прав си, монетите говорят! Яд ме е за това, че в земите ни са открити стрели-монети от 8-ми-7-ми век преди Христа, но никой не говори за тях. Украинците обаче правят реклама на своите.
http://www.museum.com.ua/en/editing/period1/
http://www.museum.com.ua/expo/premonet_en.html
Поздрави!
..........................................................................
Усещанията ти са верни според мен.Както и писанията ти....
Успех!!!
09.02.2012 22:24
Аспарух бих го разделил на Аспа - кон, ездач, и Рух, Рих, Рекс - водач, владетел.
Поздрави!
09.02.2012 22:24
Алекси, теорията е, че Яндзъ означава буквално -реката на китайски.
..........................................................................
Усещанията ти са верни според мен.Както и писанията ти....
Успех!!!
Някои хора никога няма да признаят грешките си, но пък ние не сме длъжни да ги чакаме, нали ?
Аспарух бих го разделил на Аспа - кон, ездач, и Рух, Рих, Рекс - водач, владетел.
Поздрави!
Възможно е.
Поздрави!
Дано, чул те Господ!
каква е етимологията на това име кровиси? дали има нещо общо с поКРОВител?
..........................................................................
Усещанията ти са верни според мен.Както и писанията ти....
Успех!!!
Някои хора никога няма да признаят грешките си, но пък ние не сме длъжни да ги чакаме, нали ?
Никога,ама никога няма да ги признаят...Не сме длъжни да ги чакаме,да....сърце юнашко не трае....Ама,ако бързаме мноо ще ни затрият нацяло.Света е бил Български преди 3000г.За съжаление,сега нещата стоят по друг начин....
Тез,които владеят сега света какви са ,според теб?Евреи и хазари ли?...Аз не мисля така.Те са чисто наши/български,тракийски,мпеласгийски,скитски/издънки...
изнамерили формулата на робството и власта на човек върху човека...и света е техен сега.И т.н. и т.н.
Успех!!!
феодалните старци писали историята ни със завързани очи?"
Приятелю, Павле,
"феодалните старци" си е абсолютен комплимент !
За мен те са предатели на БЪЛГАРСКИЯ РОД !!!
Защото са лъгали ПРЕДУМИШЛЕНО, не от незнание !
А ти брате, направи нещо много значимо-запали ОГЪНЯ на знанието у нас!
Книгата, която чакаме с нетърпение ще бъде ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО,
на БЪЛГАРИНА му трябва точно това днес!
Във време на безвремие, безумие, безнравственост,
лишен от идея за национално съзнание, потънал в пошлост и лъжи,
манипулиран и измамван, без ВОДАЧ, без....!!!!!
В БЕЗПЕРСПЕКТИВНОСТТА НА БЛАТОТО, в което ни натикаха
разноцветни политически мушмороци !
КНИГАТА !
Нашето, БЪЛГАРСКОТО племе чете и пише от хиляди години !!!
Кирил и брат му са по ширпотребата.
Надявам се, приятелю, да не си прав за това предвиждане накрая. Дори вярвам, че няма да стане така. По-горе bulgarinut57 те призовава за книгата. Съгласен съм, и ще се радвам по-скоро да излезе! Бих казал, че тя е едно от съдбоносно важните бъдещи събития за това, накъде ще се наклонят везните в нашата Родина. Пожелавам ти здраве, и сили!
Поздрави!
Каква Меда е била жена на Филиппос?????? аа та и маика на Александру Филиппидис Аминтакис?? Има википаидиа=УИКИ ДЕЦАТА!=нещо като ен киклос паидиа.
А за монетите (лат.)- ВСИЦКИ НОМИЗМИ (гр.)СА ГРЪЦКИ И СЯКАНИ ОТ ГЪРЦИ,ПИТАИ ХРИСТО ХАРИТОНОВ..КАК ДА ПОБЕДИШ ЕЛЛАДА--КАТО НЯМА КАК ПРОСТО ДА НИ ПРЕМАХНЕШ ОТ ВСИЦКИ СВЕТОВНИ МАСИВИ И НОСИТЕЛИ НА ИНФОРМАТИА (лат.)
УЖАС--БЪЛГАРСКИ УЖАС - ХОРЪР.
10.02.2012 10:59
10.02.2012 11:23
БЯЛО, ЗЕЛЕНО, ЧЕРВЕНО.
БЪЛГАРСКО ЗНАМЕ ЩЕ ТЕ НАПРАВЯ !
..........................................................................
Усещанията ти са верни според мен.Както и писанията ти....
Успех!!!
Някои хора никога няма да признаят грешките си, но пък ние не сме длъжни да ги чакаме, нали ?
Никога,ама никога няма да ги признаят...Не сме длъжни да ги чакаме,да....сърце юнашко не трае....Ама,ако бързаме мноо ще ни затрият нацяло.Света е бил Български преди 3000г.За съжаление,сега нещата стоят по друг начин....
Тез,които владеят сега света какви са ,според теб?Евреи и хазари ли?...Аз не мисля така.Те са чисто наши/български,тракийски,мпеласгийски,скитски/издънки...
изнамерили формулата на робството и власта на човек върху човека...и света е техен сега.И т.н. и т.н.
Успех!!!
Преди време разговарях с един македонски професор, говорейки за конфликтите в древността и наше време той каза - Е па те бракята най-мого се тепат...
феодалните старци писали историята ни със завързани очи?"
Приятелю, Павле,
"феодалните старци" си е абсолютен комплимент !
За мен те са предатели на БЪЛГАРСКИЯ РОД !!!
Защото са лъгали ПРЕДУМИШЛЕНО, не от незнание !
А ти брате, направи нещо много значимо-запали ОГЪНЯ на знанието у нас!
Книгата, която чакаме с нетърпение ще бъде ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО,
на БЪЛГАРИНА му трябва точно това днес!
Във време на безвремие, безумие, безнравственост,
лишен от идея за национално съзнание, потънал в пошлост и лъжи,
манипулиран и измамван, без ВОДАЧ, без....!!!!!
В БЕЗПЕРСПЕКТИВНОСТТА НА БЛАТОТО, в което ни натикаха
разноцветни политически мушмороци !
КНИГАТА !
Нашето, БЪЛГАРСКОТО племе чете и пише от хиляди години !!!
Кирил и брат му са по ширпотребата.
Не остава много за се завърши книгата. Остава да получа разрешение за още десетина илюстрации, за други две се налага да заплатя и основните проблеми са решени.
Трябва само да поорежа материала до към 200 страници, иначе ще затормози читателя. Невъзможно е с една книга да се отмият лъжи трупани повече от век. Явно ще трябва да излизат и други книги.
Поздрави!
Надявам се, приятелю, да не си прав за това предвиждане накрая. Дори вярвам, че няма да стане така. По-горе bulgarinut57 те призовава за книгата. Съгласен съм, и ще се радвам по-скоро да излезе! Бих казал, че тя е едно от съдбоносно важните бъдещи събития за това, накъде ще се наклонят везните в нашата Родина. Пожелавам ти здраве, и сили!
Поздрави!
Да се надяваме, че книгата ще промени поне малко мисленето на някои сънародници. В нея ще публикувам доста нови неща, а и важни изображения, те ще изяснят много проблеми.
Поздрави!
Каква Меда е била жена на Филиппос?????? аа та и маика на Александру Филиппидис Аминтакис?? Има википаидиа=УИКИ ДЕЦАТА!=нещо като ен киклос паидиа.
А за монетите (лат.)- ВСИЦКИ НОМИЗМИ (гр.)СА ГРЪЦКИ И СЯКАНИ ОТ ГЪРЦИ,ПИТАИ ХРИСТО ХАРИТОНОВ..КАК ДА ПОБЕДИШ ЕЛЛАДА--КАТО НЯМА КАК ПРОСТО ДА НИ ПРЕМАХНЕШ ОТ ВСИЦКИ СВЕТОВНИ МАСИВИ И НОСИТЕЛИ НА ИНФОРМАТИА (лат.)
УЖАС--БЪЛГАРСКИ УЖАС - ХОРЪР.
Филип ІІ Македонски се жени за гетската принцеса Меда, но тя не е неговата единствена жена. Олимпия -принцеса на молосите е майката на Александър Македонски.
Молосите са пелазги, т.е. народ коренно различен от гърците. Синът на Ахил се заселва със своите мирмидони в Молосия, това става причина Александър Македонски да твърди, че произлиза от рода на Ахил Пелеев. По майчина линия Александър Македонски - покорителят на Гърция е наистина носител на кръвта на мирмидона Ахил.
За мирмидоните Йоан Малала твърди, че по негово време те носят името българи- И така споменатия Ахил заминал заедно с Атридите, като водел своя собствена войска от три хиляди души наречени тогава мирмидонци, а сега българи.
Монетите не са изобретени от гърците, а от лидийците. Лидийци, или по-точно люди е тълкувано от езиковедите като люде, люди (народ).
Гърците обаче са първите фалшификатори на монети. Диоген дори е осъждан за фалшификация на монети...
Само да добавя това, че според Помпей Трог най-древното население на Македония е пеласгийско. Такива са мирмидоните, от които произхожда Александър Велики. Тези хора са определени като деди на българите от Й.Малала.
Поздрави!
Благодаря ти!
каква е етимологията на това име кровиси? дали има нещо общо с поКРОВител?
Допуснал съм грешка заменяйки корпили с кровиси. Корпили е свързано с топонима Курписос, тълкуван от езиковедите като изкоп, ров.
10.02.2012 16:14
Поздрави.
Поздрави.
Благодаря ти!
Хубав ден!:)
Е,поздрави от Малка Скития!
Ама ти наистина ли си помислювал,
че ще минеш "ей така" с около 200 страници ?????
Това е тотална заблуда.
Аз си мислех, че вече си очертал рамката на ТОМ ВТОРИ !
Който хване пушката веднъж, връщане назад НЯМА.
Истината трябва да се ОТВОЮВА !!!
Днес перото е пушка !
БЯЛО, ЗЕЛЕНО, ЧЕРВЕНО.
БЪЛГАРСКО ЗНАМЕ ЩЕ ТЕ НАПРАВЯ !
То,хубаво си намислил,ама ако е истински "елин",отде ще вземеш бело?
http://enc-dic.com/history/Kanicar-20741.html
Е,поздрави от Малка Скития!
Рекламата наистина е важна. Варненския Некропол е открит преди повече от 30 години, но в Западна Европа само специалистите знаят за него. За Сборяново, Силистра и др. места няма да говоря...
Хубава земя имаме, но неспособни управници.
Благодаря ти! Едно приятелско рамо е винаги от полза.
Ама ти наистина ли си помислювал,
че ще минеш "ей така" с около 200 страници ?????
Това е тотална заблуда.
Аз си мислех, че вече си очертал рамката на ТОМ ВТОРИ !
Който хване пушката веднъж, връщане назад НЯМА.
Истината трябва да се ОТВОЮВА !!!
Днес перото е пушка !
Том втори вече е очертан, важното е обаче първия да се приеме добре.
А това, че перото е пушка е съвършено вярно!
http://enc-dic.com/history/Kanicar-20741.html
Благодаря ти Пламене! Не бях чувал за Каницар.
По това време обаче 10-11 в. с името руснаци са наречени украинците, дедите на руснаците са наричани московити.
Поздрави!
Без излишно напрежение !
Мача е наш !
Бий, за да те уважават !!!
Само напред !!!
11.02.2012 09:32
11.02.2012 09:56
Успехи Павел и продължавай все така да разкриваш "Истинската българска история"
Снежна прегръдка от ледена Италия:)))
11.02.2012 15:18
Една корекция - не половината от народа ни е с тракийски гени, а половината от гените на българите са тракийски, мисля, че беше 48%.
Как ще се казва книгата?
11.02.2012 18:00
11.02.2012 19:26
Благодаря!
Една корекция - не половината от народа ни е с тракийски гени, а половината от гените на българите са тракийски, мисля, че беше 48%.
Как ще се казва книгата?
Благодаря за корекцията:)
Снежна прегръдка от ледена Италия:)))
Благодаря ти!:)
Италия винаги я свързвам с ароматното експресо, пивкото Кианти, всусното прошуто и темпераментните жени. Все още ми е трудно да повярвам, че в Рим има сняг...
Успехи Павел и продължавай все така да разкриваш "Истинската българска история"
Благодаря за подкрепата!
Благодаря ти приятелю!
Хубава неделя!:)
Без излишно напрежение !
Мача е наш !
Бий, за да те уважават !!!
Само напред !!!
Както е казал Цезар - Alea iacta est -жребият е хвърлен...
няма възможност за връщане, камъкът вече се търкаля по склона и набира скорост.
Премазвайки дебелоопашатите вековни лъжи,
помитайки "на'учните" трудове на политпропагандатори,
развенчавайки старите догми на дърти МОШЕници,
като дебелака златарски или пък младежът иречек.
VERITAS VOS LIBERABIT !
Истината освен свободни, ще ни направи и по-силни ДУХОМ !!!
12.02.2012 20:15
- Но считам, че не ще кажем, пълната истина ... ако не си поставим въпросът - А, откога датира титлата(думата) "Кан(ос)" ?!
- Само ще маркирам:
а) произход на името, на пуническия военачалник к"Ханибал;
б) имаме споменаване "канос", като служебна титла, при описание колонизацията от Картаген на западното африканско крайбрежие VІ в. пр. хр.;
в) имаме, упоменаване в гръцката митология на митично същество кан"таур(кентавър), като допълвам, че на гръцки думата се приема едно към едно;
г) имаме документарино Ханибалиу (един от синовете на роденият в Ниш император Констанций Хлор), също и брат на Константив Велики ? - Защо изреждам всички тези факти ?! - много просто, по причина, че родната ни историческа школа е приела, че титлата има средно-азиатски тюркски произход !
- От тук възниква основният въпрос ! - доколко българската историческа наука е коректна, занимавайки ни с надписът(изписване и опити за тълкуване на) "Канасубиги" - Като с това се опитват да извеждат, като "тюркски" етносният характер на народът ни, или династите Омуртаг и Маламир ?!
- А както виждаме, тя се среща в значително по-ранен времеви период и то не в Средна азия а тук на Балканите и Източно средиземноморие !!
Поздрави за статията
Поздрави за статията
Определено археологическите находки ще докажат, че сме местен народ, а не азиатски номади.
Поздрави!
Веднъж видях една стомна / гарафа или нещо подобно/ на която беше нарисуван Орфей с арфата и на нея пишеше - Канас Орфеос.......
Ха сега де? Също бих прибавил и БалКан - според мен означава големия владетел.
Интересно е също, че днес най-големият съд в сервиза, от който се налива в по-малките съдове, чаши и прочие се нарича .... Кана. Със сигурност има и много други примери. Според мен Канас У Биги означава просто Владетел Утвърден У/От Биги-Бога-Бага. Произхода на Божествеността на призванието да бъдеш Владетел/Канас е винаги подчертаван и до ден днешен при всяка съществуваща монархическа династия. Всеки Цар/Крал е У Бога владетел - призван и поставен и утвърден от Него - Всевишния, което прави правото му да управлява, притежава и взима, неоспоримо и изначално.
Също така категорично смятам, че Канас/Къняз не означава принц или нещо по малко от Цар, но Мидо-Персийското Сар/Тсар се е наложило поради нуждата всички Канаси/Кънязи да се обединят под едно управление. Генеалогията на това може лесно да се проследи ако четеш Библията в оригинал .... :-)
Поздрави!
Митака
Бъди жив и здрав! Радвам се на всичко, което пишеш.
Бъди жив и здрав! Радвам се на всичко, което пишеш.
Благодаря ти и аз за интереса към работите ми!
И прощавай за закъснелия отговор.
Веднъж видях една стомна / гарафа или нещо подобно/ на която беше нарисуван Орфей с арфата и на нея пишеше - Канас Орфеос.......
Ха сега де? Също бих прибавил и БалКан - според мен означава големия владетел.
Интересно е също, че днес най-големият съд в сервиза, от който се налива в по-малките съдове, чаши и прочие се нарича .... Кана. Със сигурност има и много други примери. Според мен Канас У Биги означава просто Владетел Утвърден У/От Биги-Бога-Бага. Произхода на Божествеността на призванието да бъдеш Владетел/Канас е винаги подчертаван и до ден днешен при всяка съществуваща монархическа династия. Всеки Цар/Крал е У Бога владетел - призван и поставен и утвърден от Него - Всевишния, което прави правото му да управлява, притежава и взима, неоспоримо и изначално.
Също така категорично смятам, че Канас/Къняз не означава принц или нещо по малко от Цар, но Мидо-Персийското Сар/Тсар се е наложило поради нуждата всички Канаси/Кънязи да се обединят под едно управление. Генеалогията на това може лесно да се проследи ако четеш Библията в оригинал .... :-)
Поздрави!
Митака
Канас -княз е свързана със санскритската канисия, а думата кана пък е свързана със санкритската кани-отвор, дупка, яма (в смисъл на съд), сродните наши думи на кана са канавъ-яма и конобъ-котел.
Не ми е позната персийска титла САР, такава имат хетите, позната е и на асирийците като ШАР.
Поздрави!
19.02.2012 15:33
Каква Меда е била жена на Филиппос?????? аа та и маика на Александру Филиппидис Аминтакис?? Има википаидиа=УИКИ ДЕЦАТА!=нещо като ен киклос паидиа.
А за монетите (лат.)- ВСИЦКИ НОМИЗМИ (гр.)СА ГРЪЦКИ И СЯКАНИ ОТ ГЪРЦИ,ПИТАИ ХРИСТО ХАРИТОНОВ..КАК ДА ПОБЕДИШ ЕЛЛАДА--КАТО НЯМА КАК ПРОСТО ДА НИ ПРЕМАХНЕШ ОТ ВСИЦКИ СВЕТОВНИ МАСИВИ И НОСИТЕЛИ НА ИНФОРМАТИА (лат.)
УЖАС--БЪЛГАРСКИ УЖАС - ХОРЪР.
Ужас, а дори, позор е поведението ти и избора на думи!Къде си расъл бе човек???????????
Но въпросът ми е - защо смятате, че монетите са от Добруджа. Факта, че там е Малка скития, едва ли е основание.
Аспарух носи титлата княз в Именника на Българските Владетели. Не Ви ли е известен този документ? Там пише
- Исперих княз 60 и една година. Родът му Дуло, а годината му верени алем.
А предишния абзац е - Тези петима князе държаха князуването от другата страна на Дунава 515 години с остригани глави. И след това дойде на страната на Дунава Исперих княз.
На гроба на Пресиян пише - Съде лежить кьнензъ Пресиянъ...
Княз е титла на старите българи, това го показват фактите. Ако разполагате с други данни представете ги. Подволете да Ви поясня, личното мнение не е доказателство:)