
Прочетен: 41069 Коментари: 78 Гласове:
Последна промяна: 02.02.2012 17:09


ЗАБРАВЕНАТА СЛАВА НА ЗЛАТНА ФРИГИЯ
Богатство се събира трудно по честен начин, много трудно даже. Искат се доста усилия и умения, предприемчивост, а защо не и дарба? Фригите определено са били изключителни хора. По времето когато Гърция се намира в тъмния си период държавата на траките се радва на невероятен разцвет. Докато южните ни съседи са живели в сламени колиби, фригите са издигали масивни сгради, украсени изящно с мозайка и мрамор, имали са мебели, на чиято изящност и египтяните са завиждали, притежавали са толкова много злато, че това е станало причина да бъдат създадени легенди. Някои са вярвали, че тракийския цар Мидас е в състояние да превърне в сияен благороден метал всичко
до което се е докосне.
Карта на Фригия VIII-ми век преди Христа
http://www.travellinkturkey.com/images/auxilary/phrygia.jpg
Фригийски монумент от VIII-ми век преди Христа
Това разбира се е само мит, не магическо докосване, а способностите на траките са им помогнали да станат пословично богати. През Фригия са минавали важни търговски пътища, в планининте са добивани желязо, сребро и злато. Тракийския народ се е славел и породистите си коне, чиято цена в миналото е била висока. Всяко богатство обаче предизвиква завист, която води до интриги и заговори. В края на VIII-ми век преди Христа някой внушава на асирийския владетел Саргон ІІ, че траките възнамеряват да го нападнат. Кой е този някой ние не знаем, той се е постарал за скрие следите си добре. Факт е обаче това, че гръцката доминация на протоците, а и масовото заселване в Мала Азия започва след упадъка на Годион. Дали гърците са внушили на Саргон, че траките са заплаха за него с цел да елиминират икономическия си съперник? Може би, във всеки случай Саргон ІІ принуждава фригите да подпишат договор, с който те се задължават да станат негови васали. Това обаче не попречва на асириеца да нападне и опожари Гордион в 720 г.пр. Христа.
Гръцките историци обаче хвърлят вината за края на тракийската столица върху кимерийците. Повечето хора са приели това твърдение за вярно, макар в него да няма никаква логика. Кимерийците пристигат в Гордион едва през 675 г.пр. Христа, т.е. около 45 години след като асирийците са завзели селището. Как тогава може да се твърди, че кимерийците слагат край на фригийското благополучие?
Има и други несъответствия в официалната историография. Дълго време се смяташе, че траките са получили азбуката си от гърците. Най-новите изследвания обаче показват, че фригите имат писменост не само доста по-рано от гърците, но притежават и букви, които са непознати на южните ни съседи. Това е доказателство, че гърците в никакъв случай не са дали писменост на траките, невъзможно е да дадеш нещо, което сам не притежаваш. Има и друго, в периода, в който гърците се научават да пишат, те са сравнително бедни. Не притежават монументални сгради, не познават изящното изкуство, не случайно VIII-ми век пр. Христа спада към тъмния период на Гърция. Траките от друга страна имат невероятни постройки, ваят приказни статуи, редят красиви мозайки и се славят като най-древния и богат народ. Не е ли по-логично да приемем, че високо развитите фриги са дали знания на гърците?
Учените упорито избягват един интересен факт. В момента, в който Саргон ІІ започва своята агресивна политика спрямо траките, в Гърция се появява красива керамика, писменост, а от епиграфските паметници става ясно, че в Атина живеят фриги. Дали това няма да се бежанци, донесли със себе си важни знания от родината си и дали ги на гърците? По този въпрос не само, че не се говори, но се правят и опити фригите да бъдат изкарани народ напълно чужд на траките. Херодот, Страбон, Плиний и Стефан Византийски са пределно ясно определяйки фригите за преселници от Тракия. Могилните погребения на фригите, тяхната изкуствена черепна деформация, личните им имена, а и названията на градовете им показват, че старите автори имат право – фригите са тракийски народ. В дълбока древност те са обитавали земите на Югозападна България и Македония където са били познати под името бриги. Част от тях мигрира за Мала Азия, но друга част остава.
Образец на фригийска архитектура предхождаща гръцката с векове
Интересно е това, че фригийски лични имена се ползват от нас българите. Фригийските Гордий, Ботий, Бата, Борискос, Бурус, Багас, Татас – са нашите Гордей, Боти, Бато, Борис, Буро, Богой, Тато...а още по-интересно е това, че във Фригия е имало град Балгатия, за който изследователите упорито мълчат, сякаш има нещо за криене, нещо, което е неудобно за определена група хора.
Не се дават и данни за редица други фригийски градове – Азани, Езани, Багис, Багрум, Кониум, Кони, Коне, Езарейс, Наколея, Тамасис, Тило, Земеана. Навярно причината е в това, че названията на тези селища не само имат обяснение на български, но и дадени вариации свидетелстват за български диалектни особености. При Азани и Езани например срещаме същото явление както при тракийските Атрус и Етерус. В. Георгиев отбеляза отдавна, че колебанието между А и Е при траките се наблюдава и при нас българите, като е и една от най-характерните особености на нашия език – така нареченото екане и якане...
Названията Азани и Езани показват и още един интересен елемент – наставката ани. Тя служи за образуване на етникон, срещаме я в нашите пловдивчани, габровчани, добруджани, родопчани...а също и в имената на селища като Кожани, то е разположено точно в старите земи на фригите. На пръв поглед Азани и Езани нямат смисъл на български, но това се дължи на техния древен характер.Обяснение може да се даде с отдавна изчезналата от употреба дума азно, iазно-козя кожа.
Имената на фригийските Кониум, Кони и Коне отговарят на българските Конево, Коняво, Коневец. Езарейс пък съотвества на българските Езеро, Езерово, Езерец. Земеана се обяснява със земя, земен, а като паралел може да се посочи село Земенци. Фригийското название на град Тило намира своята етимология в старобългарската дума тьло – земя, повърхност. Тамасис означава тъма, тъмнина, Багис показва връзка с думата бог, а Наколея се обяснява лесно с на кол...т.е. селище, във вода. Херодот описва добре наколните жилища на траките разположени в езера...
Как да продължаваме да вярваме на официалната историография след като виждаме колко важни факти са скрити от широката публика? Истината е обърната с главата надолу, за да бъдат очернени дедите ни и да се припишат постиженията им на друг народ. Печално и несправедливо е това, а още по-печално е, че властимащите не прават нищо за отмиването на клеветите по наш адрес. Толкова много можем да спечелим, ако истината за нас излезе наяве. Културния туризъм не само ще пълни хазната, но ще намали безработицата, а с това ще намалеят и редица социални проблеми. Да не забравяме, че когато се разбере какви са постиженията на предците ни, повишеното самочувствие на българина ще доведе до по-висока продуктивност, а и промяна в обществените отношения. Когато знаеш, че твоите предшественици са били силни достойни и културни хора, ти ще се опитваш да приличаш наа тях. Не уповаването на старата слава, а уважението към предците, отговорността, която носим пред тях ще променят нас и държавата ни. Не случайно Славейков каза: “Един народ расте сам с идеалите си, с задачите, що взема на свойте плещи, и с тях се той възйема до подвизи, зарад каквито вчера сам не се е смятал за кадърен. Ето вам и пример: С векове народа ни мърцина живя в душевен мрак, и ражда се и гина со скотовете скот. Кое го възроди? Кое заспала мощ в юначните гърди събуди? В подвизи кое го днеска води? Водачът всемогъщ за мъртвите народи — светият идеал!”
Поздрави от Госпожата!
80 000 души в САЩ се организират да стре...
Предварително благодаря!
Нека уважаваме писмеността си!
Благодаря ти и аз!
Благодаря ти, радвам се, че си отново в блога:)
Поздрави на днешния празничен и весел ден - Трифон зарезан!
Аз обичам студеното, всяка сутрин се къпя със сняг, не се шегувам, препоръчвам го и на тебе - страхотно е!
Поздрави на днешния празничен и весел ден - Трифон зарезан!
Благодаря ти! Вече съм си приготвил бутилка с червено домашно вино:)
The site of Gordion was “discovered” in November, 1893, when the German Classicist Alfred Körte visited a location on the Sangarios (modern Sakarya) river where engineers working on the Berlin–Baghdad Railroad had come across the remains of an ancient settlement. Körte identified the site as Gordion primarily on the basis of what ancient Greek and Latin writers had to say about the old Phrygian capital. Seven years later, in 1900, he returned to Gordion with his brother Gustav to carry out a single, three-month season of excavation, among the first controlled field projects to take place in central Anatolia. On the Citadel Mound they reached levels that were perhaps as early as the sixth century BCE. Of the roughly 85 burial tumuli known in the immediate vicinity of Gordion, the brothers opened five, known today as K (Körte) I–V. Tumulus K-III, now dated to the first half of the eighth century BCE, was especially rich in furnishings. Fifty years after the Körtes’ explorations, Rodney S. Young began excavations at Gordion in 1950, under the auspices of the University of Pennsylvania Museum. Young’s work at the site continued over 17 seasons through 1973. On the Citadel Mound he concentrated on the eastern half, where he uncovered major portions of both the earlier and later Phrygian citadels, and also of the overlying Hellenistic towns. In the first years of excavation, the presence of still earlier Bronze Age settlement was attested through a deep sounding. Only limited investigation, however, was to be carried out in these levels. Young also opened 30 burial tumuli, ranging in date from the ninth century BCE into Hellenistic times.
http://sites.museum.upenn.edu/gordion/archaeology
В Гордион се правят разкопки от много време -
...Могилните погребения на фригите, тяхната изкуствена черепна деформация, личните им имена, а и названията на градовете им показват, че старите автори имат право...
Важно е истината да излезе наяве .
Поздрави !
.........................................
Струва ми се ,че това са едни доста сериозни и съвсем неоснователни обвинения, направо - безпочвени обиди.
На кого, ако не на официалната история, да вярваме!? Та нали нея я пишат специалисти на база проведени задълбочени проучвания.
А това тук, споделеното от ЛАИЦИ в интернет - са някакви предположения, догадки, хрумвания, които не са подкрепени със сериозни доказателства.
...............................
Това ми звучи малко като убеждаване в необходимостта да лъжем за да си докараме славно минало, от което ще имаме ползи -в туризма, в подхранване на болното ни самочувствие, в продуктивност днес.
Извинявай ,но на мен тази идея ми звучи доста наивно и несериозно.
Лаиците от блог.бг. ли ще преобърнат нагласите на цялото ни общество!?
И защо е нужно това, та нима като знаем истината - че траките са били едни разхвърляни племена и ние сме наследили съвсем малко от традициите и културата им - ЩЕ СМЕ НЕПРОДУКТИВНИ, БЕЗ САМОЧУВСТВИЕ!?
Ако знаем, че" предществениците ни са били силни и достойни хора, ще искаме да приличаме на тях"....затова ли е нужно да се самозалъгваме, за да има на кого да приличаме?? А ако те не са били толкова забележителни , И НИЕ ЛИ СЕГА НЯМА ДА СМЕ СТОЙНОСТНИ ХОРА!?Това звучи глупаво.
Да не сме безхарактерни мухльовци,че да се нуждаем от някакъв мъгляв еталон,пример за подражание/призрак от миналото/, когото да го копираме, че да подредим интелигентно днешния си живот!
...Могилните погребения на фригите, тяхната изкуствена черепна деформация, личните им имена, а и названията на градовете им показват, че старите автори имат право...
Важно е истината да излезе наяве .
Поздрави !
Истината ще излезе на яве, това е неизбежно!
Поздрави!
.........................................
Струва ми се ,че това са едни доста сериозни и съвсем неоснователни обвинения, направо - безпочвени обиди.
На кого, ако не на официалната история, да вярваме!? Та нали нея я пишат специалисти на база проведени задълбочени проучвания.
А това тук, споделеното от ЛАИЦИ в интернет - са някакви предположения, догадки, хрумвания, които не са подкрепени със сериозни доказателства.
......................................
Джоузи, я кажи кой успя пак така яко да те подгрее? Ми по–спокойно, ве жена, ще изгориш млада–зелена за едното чудо...:–))))))))
Снеже, понякога не е никак лесно човек да се сдържа, но пък зная, че ядосването не помага, за това гледам да пазя спокойствие.
Поздрави!
Прочетох с оромно удоволствие и интерес!
Хубава вечер!:)))
И защо ни натикаха във блатото и във драките?...
И защо ни натикаха във блатото и във драките?...
Много са крадците приятелю...и все с престижни имена и "история"...
Прочетох с оромно удоволствие и интерес!
Хубава вечер!:)))
Благодаря ти и аз Ванче!
Хубава вечер:)
Стремежа към свобода е типично качество на българина. Малко хора знаят, че по време на петте века турска окупация народът ни не е спирал да се съпротивлява и да се бори за независимост. Априлското Въстание е просто най-известното...
Точно любовта ни към свободата предизвика омразата на някои хора към нас...
.........................................
Струва ми се ,че това са едни доста сериозни и съвсем неоснователни обвинения, направо - безпочвени обиди.
На кого, ако не на официалната история, да вярваме!? Та нали нея я пишат специалисти на база проведени задълбочени проучвания.
А това тук, споделеното от ЛАИЦИ в интернет - са някакви предположения, догадки, хрумвания, които не са подкрепени със сериозни доказателства.
Джойси, аз никога не съм отричал, че съм любител. Един любител обаче работи от сърце, а не за пари, като някои кариеристи, които си позволяват компромис с истината, за да угодят на някого.
Питай приятелите си специалисти, нека те да ти кажат къде греша и да предтавят доказателства...Няма да стане нали:)
Преди си мислех, че е малко вероятно да изскочи нещо ново и интересно, но често се удивявам, колко много още има за откриване.
Поздрави!
...............................
Това ми звучи малко като убеждаване в необходимостта да лъжем за да си докараме славно минало, от което ще имаме ползи -в туризма, в подхранване на болното ни самочувствие, в продуктивност днес.
Извинявай ,но на мен тази идея ми звучи доста наивно и несериозно.
Лаиците от блог.бг. ли ще преобърнат нагласите на цялото ни общество!?
И защо е нужно това, та нима като знаем истината - че траките са били едни разхвърляни племена и ние сме наследили съвсем малко от традициите и културата им - ЩЕ СМЕ НЕПРОДУКТИВНИ, БЕЗ САМОЧУВСТВИЕ!?
Ако знаем, че" предществениците ни са били силни и достойни хора, ще искаме да приличаме на тях"....затова ли е нужно да се самозалъгваме, за да има на кого да приличаме?? А ако те не са били толкова забележителни , И НИЕ ЛИ СЕГА НЯМА ДА СМЕ СТОЙНОСТНИ ХОРА!?Това звучи глупаво.
Да не сме безхарактерни мухльовци,че да се нуждаем от някакъв мъгляв еталон,пример за подражание/призрак от миналото/, когото да го копираме, че да подредим интелигентно днешния си живот!
чудя се какво да ви напиша и не виждам смисъл. Хората с вашето мислене просто ще преминат по естествен път. Звучи тъжно, но е така. Но пък България ще пребъде!
НЕ СИ ИЗЧИСТЕН СПАРЧО...МНОГО ВЕЛИКО БУГАРСКИ ШОВИНИЗАМ ИМА В ТЕБЕ..
АНАТОЛИА И МПАЛКАНИТЕ=АИМОС-ЕМОС, СА - ГРЪЦКА ЗЕМЯ...ИТАН, КАИ ЕПИ ТАС!
МИКРАЗИА=МАЛАЗИА ЕНО ВРЕМЕ ИМАСЕ МНОГО АМБЕЛОНАИ-ЕС=ЛОЗЯ И ВИНО, НО ОТКАК СЕЛДЖУКИТЕ=БРАТЯ НА ВАС БЪЛГАРИТЕ, ДОДАХА В 12 ВЕК....ДНЕС НЕМА НИ ЛОЗЯ,НИ ВИНО!
Интересното е, че цар Мидас най-вероятно се е наричал Мита, както асирийците са го назовавали, които не е никак далече от нашето Мито/Митко.
Поздрави
02.02.2012 08:32
...............................
Това ми звучи малко като убеждаване в необходимостта да лъжем за да си докараме славно минало, от което ще имаме ползи -в туризма, в подхранване на болното ни самочувствие, в продуктивност днес.
Извинявай ,но на мен тази идея ми звучи доста наивно и несериозно.
Лаиците от блог.бг. ли ще преобърнат нагласите на цялото ни общество!?
И защо е нужно това, та нима като знаем истината - че траките са били едни разхвърляни племена и ние сме наследили съвсем малко от традициите и културата им - ЩЕ СМЕ НЕПРОДУКТИВНИ, БЕЗ САМОЧУВСТВИЕ!?
Ако знаем, че" предществениците ни са били силни и достойни хора, ще искаме да приличаме на тях"....затова ли е нужно да се самозалъгваме, за да има на кого да приличаме?? А ако те не са били толкова забележителни , И НИЕ ЛИ СЕГА НЯМА ДА СМЕ СТОЙНОСТНИ ХОРА!?Това звучи глупаво.
Да не сме безхарактерни мухльовци,че да се нуждаем от някакъв мъгляв еталон,пример за подражание/призрак от миналото/, когото да го копираме, че да подредим интелигентно днешния си живот!
Че живеем в така нареченото време на "Безвремие" идва нова епоха и не случайно лъжите и премълчаната история биват отхвърляни както е написал по горе drakulla - България ще пребъде!
- Вярвай на "официалните" източници, щом си толкова наивна.
- Вяравай на "експертите", че шистовия газ няма да отрови почвата и водата на България.
- Вярвай на "добрите" политици от ЕС, че ACTA няма да наложи цензура в интернет.
- Вярвай на "историците" от БАН, че ПРЕДЦИТЕ ТИ СА ПРИШЪЛЦИ.
Мога да продължава с примери до утре, но няма смисъл...
Всекиму се дава да носи толкова - колкото може. Затова Павел носи тези камъни - основи на познанието, а ти лековерно си хвъркаш из дебрите на пропагандата.
Поздрави.
Интересното е, че цар Мидас най-вероятно се е наричал Мита, както асирийците са го назовавали, които не е никак далече от нашето Мито/Митко.
Поздрави
Пламене, трудно ми е да ти отговоря на въпроса. Най-вероятно предимно гърци и римляни са ползвали името фриги, за да обозначат бригите, познати и като берекинти.
Относно Мидас, мисля, че името му е започвало с Д, има надпис M-01, там можеш да видиш как се е изписвало името на древния цар
http://titus.fkidg1.uni-frankfurt.de/texte/etcs/phrygian/phryg.htm
Поздрави!
То всъщност се събра голям а има материал за море:)
Г-н Милчев, прощавайте, но говорите глупости. Етногенезис означава прозход, всеки народ има произход. Римляни и гърци са разграничавали ясно траките от другите народи.
Няма специалист, който да е доказал, че арменския език е прототракийски. Бъркате се с едно изказване на Херодот, че арменците произлизат от фригите (История, VII-73).
Живка Златева има една хубава книга относно тракийските глоси, сравнете ги с арменските и вижте какво ще се получи:)
Следното Ваше твърдение не отговаря на истината -Траки е понятие за огромен масив от племенни общности, заселили след 14 в. пр.н.е. територии в цяла Мала Азия.
1. Тракийските племена никога не заемат цялата Мала Азия, там живеят и много други народи.
2. Невъзможно е траките да са дошли след 14-ти век пр. Христа. През 17-ти век преди Христа хетите съобщават за тракийски топоними.
Глупаво е да твърдите, че - Една автохтонна теория мигновенно превръща днешните граждани на Република Турция в траки.
Нито езика, нито културата, нито обичаите на турците могат да се свържат с древните народи на Мала Азия.
Не проектирайте собствените си фантазии върху други хора.
Грешката е моя, вече я поправих, в постинга е представена и карта.
1989g bqh w Turciq и стана въпрос за нашите"турци" изселници. бях в гр. Картал в нлизост до бивша Троя. те се смееха и казваха, че са неорентирани. самите те казваха, че са наследници на троя и нямат нищо общо с турците. Приемаха го за обида ако им кажеш , че са турци. Когато им казах, че все пак живеят в Турциа един от тях ми каза, да правя разлика- те са граждани на Турциа, а иначе са тро янци. Засмях се и им казах. зтова ли толкова приличате на нас.
02.02.2012 22:24
.........................................
Струва ми се ,че това са едни доста сериозни и съвсем неоснователни обвинения, направо - безпочвени обиди.
На кого, ако не на официалната история, да вярваме!? Та нали нея я пишат специалисти на база проведени задълбочени проучвания.
А това тук, споделеното от ЛАИЦИ в интернет - са някакви предположения, догадки, хрумвания, които не са подкрепени със сериозни доказателства.
Джойси, аз никога не съм отричал, че съм любител. Един любител обаче работи от сърце, а не за пари, като някои кариеристи, които си позволяват компромис с истината, за да угодят на някого.
Питай приятелите си специалисти, нека те да ти кажат къде греша и да предтавят доказателства...Няма да стане нали:)
Както знаеш радвам се на усилията ти в тази посока и успехите!
Поздравления!
.........................................
Струва ми се ,че това са едни доста сериозни и съвсем неоснователни обвинения, направо - безпочвени обиди.
На кого, ако не на официалната история, да вярваме!? Та нали нея я пишат специалисти на база проведени задълбочени проучвания.
А това тук, споделеното от ЛАИЦИ в интернет - са някакви предположения, догадки, хрумвания, които не са подкрепени със сериозни доказателства.
Джойси, аз никога не съм отричал, че съм любител. Един любител обаче работи от сърце, а не за пари, като някои кариеристи, които си позволяват компромис с истината, за да угодят на някого.
Питай приятелите си специалисти, нека те да ти кажат къде греша и да предтавят доказателства...Няма да стане нали:)
Както знаеш радвам се на усилията ти в тази посока и успехите!
Поздравления!
Благодаря ти приятелко! Ценя твоето мнение!
1989g bqh w Turciq и стана въпрос за нашите"турци" изселници. бях в гр. Картал в нлизост до бивша Троя. те се смееха и казваха, че са неорентирани. самите те казваха, че са наследници на троя и нямат нищо общо с турците. Приемаха го за обида ако им кажеш , че са турци. Когато им казах, че все пак живеят в Турциа един от тях ми каза, да правя разлика- те са граждани на Турциа, а иначе са тро янци. Засмях се и им казах. зтова ли толкова приличате на нас.
Аз имам много добри впечатления от българите живещи в Турция. Макар да изповядват исляма не са забравили езика си, говорят по-чист български от много наши журналисти:)
03.02.2012 10:57
Пъзелът продължава да се подрежда, стискам палци!
С обич може да се реши всеки проблем, а с омраза се задълбочава
Турците в България нямат омраза и това е условие, за просперитет на държавата ни, както и условие, да се каже на света истинската същност и история на народите които съставят днес народа и културата ни
Това е и моето виждане как да постигнем Новото Българско Възраждане.
За културния туризъм се подразбира. Оттам и парите.
Арменците знаят много по-добре от нас корените на връзката им с Българите.
От тях съм чувал,че след разоряването на Фригия, народа и се разделя.Едните приемат робовладелството и се съюзяват с данайците,а другите си остават БЪЛГАРИ и казват НЕ на РОБСТВОТО!
УСПЕХ!!!
П.П. :)))......Статистиката обаче си е мноо точна "наука".....Прочелите и гласували с + бавно и сигурно нарастват:))).Може и да не си забелязал,но съвсем скоро отбелязахме един милион посетители в сайта ти.....А вече наближават два!!!
...................................................................................................................
Пъзелът продължава да се подрежда, стискам палци!
Благодаря ти приятелю! Отговорност е вълшебна думичка, осъзнае ли се и приложи ли се могат да станат и чудеса. За съжаление е по-лесно е да се бяга от нея ...и все някой друг да е виновен.
Отговорност трябва да носят не само политиците, но и техните избиратели.
Поздрави!
С обич може да се реши всеки проблем, а с омраза се задълбочава
Турците в България нямат омраза и това е условие, за просперитет на държавата ни, както и условие, да се каже на света истинската същност и история на народите които съставят днес народа и културата ни
Страхът и омразата никога не са водили до нещо добро. Не ни е нужна изолация на малцинствата, а приобщаване, то обаче се прави от силни и уверени хора.
Аз смятам национализъм за странна дума, по-точното определение е Родолюбие. Който обича народа си не може да таи омраза към определени жители на държавата. По-добре е човек да прави така, че да не му се налага да мрази, т.е. да е силен, уверен в себе си и ближните...Силния никой не го закача и не му се налага да мрази.
Това е и моето виждане как да постигнем Новото Българско Възраждане.
За културния туризъм се подразбира. Оттам и парите.
Културния туризъм може да спомогне за вдигането на стандарта на България със сигурност. Нужно е обаче да подтикнем политиците си да направят нещо по въпроса.
Благодаря ти Ивеса!
Кризите колкото и да са болезнени каляват хората. В древността е имало чумни епидемии, дълги засушавания, чести нападения на врагове...не е било по-лесно от днес. Предците ни обаче са оцелели защото са се поддържали един друг, а и защото са пазели традициите.
Поздрави!
Арменците знаят много по-добре от нас корените на връзката им с Българите.
От тях съм чувал,че след разоряването на Фригия, народа и се разделя.Едните приемат робовладелството и се съюзяват с данайците,а другите си остават БЪЛГАРИ и казват НЕ на РОБСТВОТО!
УСПЕХ!!!
П.П. :)))......Статистиката обаче си е мноо точна "наука".....Прочелите и гласували с + бавно и сигурно нарастват:))).Може и да не си забелязал,но съвсем скоро отбелязахме един милион посетители в сайта ти.....А вече наближават два!!!
...................................................................................................................
Не зная до колко статиската отговаря на реалността, но мисля, че два милиона прочита отдавна са надхвърлени. Публикувам и на други места, включително и в чужбина, там също има интерес...дано да продължава да расте:)
04.02.2012 20:27
Интересното е, че цар Мидас най-вероятно се е наричал Мита, както асирийците са го назовавали, които не е никак далече от нашето Мито/Митко.
Пламене, трудно ми е да ти отговоря на въпроса. Най-вероятно предимно гърци и римляни са ползвали името фриги, за да обозначат бригите, познати и като берекинти.
Относно Мидас, мисля, че името му е започвало с Д, има надпис M-01, там можеш да видиш как се е изписвало името на древния цар
http://titus.fkidg1.uni-frankfurt.de/texte/etcs/phrygian/phryg.htm
Поздрави!
- Покрай други мои проучвания относно етимологията на една скандинавска(немска) богиня Freyja, Frigg, Fulla ... лингвистите стигат до Proto-Indo-European ... *prih-y(a)h, тоест (п/фр-и(а)х... което пък в санскрит е, Sanskrit "priya" (превеждат го като) "скъпа, любима" ... а на български нямаме ли аналог и МНОГО по-БЛИЗКО ЗВУЧАЩА ДУМА ... ?? ... Според мен нещо, като съвременната "приятн/а/о/тел" ??!
- От тази коренова ... Proto-Indo-European дума имаме ... *prihj- > Germanic *friγj- > West Germanic *frijj- > frīj- but North Germanic *friggj (?!!)
- Не смея да бъда категоричен ? - оставям на вас, да решите дали (?) ... дали много по-късно(времевото) германското "фризи" (извеждано от протоЕвропейският езиков корен "ф/б/прия" ... може да се явява синоним(на) форма на малоазийското (за мен себеназвание - не както е прието, да е гръцки екзоним) фриги/бриги ?!!
- С уважение ??!
Езикът на фризите прилича на староанглийския и е твърде различен от нашия. Има интересни думи като креас -красив, бепе-баба, но те май са пренесени от източноевропейски имигранти през 18-ти и19-ти век.
Фриги едва ли е свързано с прия(тно), има тракийско племе приянти, те са споменати по същото време както фригите и то като отделни хора.
Поздрави!
01.02 19:54
добре написано и с аргументи.Аз също се питам: пирати, пришълци от африка -биха донесли йероглифи ли или азбука?(Простичко казано)И досега ми е чудно(аз си имам обяснение), как никой не се е бил от чуждите за нашата свобода, а българите са набъркани навсякъде в освободителните войни , на цялото южно крило на Европа(от Португалия,Испания,Италия ит.н.)Поздрав.
...
Двама германци в четата на Бенковски (личното име на Бенковски - Гавраил Хлътев ако добре помня името преди паспорта на послкия търговец).
Та двама германци и ако добре помня един италианец в четата на Бенковски!
Вярно - малко или нищо е, но е любопитен детайл. За сметка на това имало е доста българи при Гарибалди, ака-че в смисъла на думите си прав, без дребния детайл!
За финала на постинга - Браво Спароток.
Винаги съм бил несъгласен - предполагам сещаш се в какво - социологическата, философската, политологическата мисъл на елините, както и литературата им в Античността никой няма! Дори да са заимствали или грабили от траки, то елините са постигнали в пъти повече. За началото обаче и за кражбата - трябва да се разкрие ако я има и това е ФУНДАМЕНТАЛНО!
01.02 19:54
добре написано и с аргументи.Аз също се питам: пирати, пришълци от африка -биха донесли йероглифи ли или азбука?(Простичко казано)И досега ми е чудно(аз си имам обяснение), как никой не се е бил от чуждите за нашата свобода, а българите са набъркани навсякъде в освободителните войни , на цялото южно крило на Европа(от Португалия,Испания,Италия ит.н.)Поздрав.
...
Двама германци в четата на Бенковски (личното име на Бенковски - Гавраил Хлътев ако добре помня името преди паспорта на послкия търговец).
Та двама германци и ако добре помня един италианец в четата на Бенковски!
Вярно - малко или нищо е, но е любопитен детайл. За сметка на това имало е доста българи при Гарибалди, ака-че в смисъла на думите си прав, без дребния детайл!
За финала на постинга - Браво Спароток.
Винаги съм бил несъгласен - предполагам сещаш се в какво - социологическата, философската, политологическата мисъл на елините, както и литературата им в Античността никой няма! Дори да са заимствали или грабили от траки, то елините са постигнали в пъти повече. За началото обаче и за кражбата - трябва да се разкрие ако я има и това е ФУНДАМЕНТАЛНО!
Тигре, не споря за това, че гърците са постигнали неимоверно много в областта на литературата и изкуството...Възхищавам се както на таланта на Страбон, така и на Праксител, но това не означава, че ще се примиря с кражбите на някои техни сънародници, дори и самото име елини е откраднато от пелазгите.
Елини, ели идва от по-старото сели - пеласгийско племе обитаващо Додона в Епир. Там е и най-древната Елада. Данайците приемат названието елини защото е престижно.
Направо изби рибата:) Нали виждаш как Иван Костов се изказа за шифтовия газ. Този каглец посяга и на хлаба ни/ като унищожат житницата на България/ А за ДПС съм казвал многократно- корпоративна клика, която използва етническа и верска карта за лично обогатяване. Катос е има предвид, че е и в държавното управление/ парлементарно представителство/ оказва се че е едно от най-отвратителните пипала на октопода.
11:43
Ние сме единствената държава в Европа, след Армения, която не е променяла името си от основаването - БЪЛГАРИЯ.
...
Франция на франките е създадена 481г. от Хлодвиг/Хловис също!
Армения на кой кавказки склон е...
Опитайте се да разберете следното - траки е ексоним използван предимно от гърци и римляни. Нашите деди не са се разпознавали под името траки, не, гетът се е считал за гет, одрисът е държал на името одрис, а мизиецът е наричал себе си мизиец...независимо, че за гърци и римляни одриси, гети и мизи са били тракийски племена.
Българите са древно балканско племе от групата на мизите. Живели са в земите между София, Благоеврад и Скопие. Част от древните българи мигрира и се установява и в Приазовието...точно там където е тракийското Боспорско царство...точно там е Стара Велика България и точно там царе като Раскупорис, Котис и Реметалк ползват руни като тези от Плиска и Преслав...
Предполгам обаче, че тези факти не ви бяха известни. Сигурно не знаете, че древни тракийски богове - Арес и Зевс имат етническия епитет - блегурски...т.е. български( най-ранното изписване на българи с кирилица е БЛЪГАРИ).
Името на Арес Блегурски (Български) е документирано в Приазовието, а това на Зевс Блегурски в същинска Тракия.
Преди за да започнете да правите сериозни изявления е разумно да проучите фактите, а не да повтаряте автоматично твърдения извселечи от остарели догми.
11:43
Ние сме единствената държава в Европа, след Армения, която не е променяла името си от основаването - БЪЛГАРИЯ.
...
Франция на франките е създадена 481г. от Хлодвиг/Хловис също!
Армения на кой кавказки склон е...
........................................................................................................................ Всички склонове на Кавказ са Български...Планината,склоновете и полите и в радиус от 1500-2000км.са български.А Кубрат/Курт/ е изпратил синовете си не да създават Български държави,а да ПОКРЕПЯТ БЪЛГАРЩИНАТА и БЪЛГАРИТЕ в цяла Европа и Азия в БОРБАТА им срещу РОБОВЛАДЕЛСКАТА система.Това е.
Срам и позор са за българския народ.
Понякога прекалявам на тема БЪЛГАРИЯ и БЪЛГАРЩИНАТА,Тигре....и ако съм го направил отново,малко на "твой гръб",то,Извинявай.Ти поне ги разбираш тези работи.
Успех!!!
Моята "забележка" беше "тавтология", хванах се "дето се вика" за параграфа, не за смисъла - в смисъла вероятно си прав.
Срам и позор са за българския народ.
Разни хора -разни идеали. Всеки гласува за това, което счита за правилно. Кой знае, тези, които не са съгласни с казаното от мен, може искрено да вярват в своята правота.
Всъщност не арменският език е прото- Тракийски,а Тракийският език е протоарменски! А някогашните тюрки са получили името си наистина от Траките,но не в древна Тракия,а в пустините на Средна Азия,понеже са били завладени от тях и са били Тракийска колония.
Спараток, какво смяташ, познанието на траките им е дадено от някъде/Те самите са унищожили писмените си знаци и са намерили друг начин да запазят това познание ? Чрез шевици, песни? Предполагам , че никой не се опитвал да разшифрова старите писания чрез българския език?
Предполагам обаче че някой много добре знае истинската история , но дава на час по лъжичка.Иначе как да си обясним ,последните разкрития?
Спараток, какво смяташ, познанието на траките им е дадено от някъде/Те самите са унищожили писмените си знаци и са намерили друг начин да запазят това познание ? Чрез шевици, песни? Предполагам , че никой не се опитвал да разшифрова старите писания чрез българския език?
Предполагам обаче че някой много добре знае истинската история , но дава на час по лъжичка.Иначе как да си обясним ,последните разкрития?
По данните, с които разполагам съдя, че никой не е давал основните знания на траките, по -скоро те са раздавали на други хора.
Поздрави!
19.02.2012 15:37
.........................................
Струва ми се ,че това са едни доста сериозни и съвсем неоснователни обвинения, направо - безпочвени обиди.
На кого, ако не на официалната история, да вярваме!? Та нали нея я пишат специалисти на база проведени задълбочени проучвания.
А това тук, споделеното от ЛАИЦИ в интернет - са някакви предположения, догадки, хрумвания, които не са подкрепени със сериозни доказателства.
А стига де, то бива въртене на латерната, ама твоето вече на нищо не прилича, кажи за разнообразие нещо ново.