Прочетен: 74129 Коментари: 117 Гласове:
Последна промяна: 06.12.2012 17:36
БЪЛГАРСКА ТЕРАПИЯ
Нашия народ често е впечатлявал чужденците. Прекосили границата ни, те са виждали силни, снажни и жизнени хора. Дошлите отдалече са се възхищавали на невероятата красота на българските жени, на трудолюбието на млади и стари, а и на крепкото здраве, което е позволявало на хората да станат столетници.
Особените качества на българите не са просто Божия благословия. Те не са възникнали случайно, а са плод на определен начин на живот. Този начин на живот има изключително дълга традиция. Векове наред предците ни са оставали верни на своите наследени навици и обичаи. Хранели са се умерено, бих казал дори, че са съществували неписани правила какво, кога и как да се яде. Почти цялото население на страната ни се е занимавало с физически труд, като е идвало и допълнително раздвижване на тялото благодарение на хората и ръчениците.
Важни са били също седянките и надпяванията. Във въздействието на българските музикални инструменти не е нужно да убеждавам никого. Гайдата, гъдулката и кавала галят слуха и душата. Общуването с приятели, роднини и познати действа благоприятно на нашата психика. Човек не се чувства сам, а част от една голяма група. Това дава вътрешна сила и увереност. Песните също спомагат за намаляването на стреса давайки добро настроение. Ако сме весели и отпуснати, нашата имунна система е на ниво и лесно се справя със заплахите за здравето ни.
Когато човек пее, или играе ръченица, дишането му е интензивно и кръвта се насища с кислород. Кислорода от друга страна прави кръвта алкална, а в алкална среда злокачествените образувания (като рака например) не могат да се развиват. При ръченицата, а и при някои бързи хора кръвообращението се подобрява неимоверно.Голяма част от отпадъчните вещества (които са отрова за организма) биват бързо отнасяни и извеждани от тялото посредством потта...
Начина на хранене на българите в миналото е бил доста по-различен от днешния. Преди време колегата Zelas (Пламен Георгиев) пусна един доста интересен постинг на тази тема. Пламен е представил изследване на д-р Уестън Прайс засягащо диетата ни отпреди около век. http://zelas.blog.bg/drugi/2012/10/31/mydrostta-na-bylgarskata-hrana-i-d-r-uestyn-a-prais.1015599
С повечето неща съм напълно съгласен. Пресните зеленчуци като моркови, чушки, домати, краставици, зеле, целина и др. са изключително полезни. Днес обаче лапада, копривата, тученицата и киселеца са почти забравени, а това е доста жалко. Според последните проучвания точно тези зеленчуци внасят алкални елементи в организма ни. Това помага на тялото да неутрализира киселините. Ще напомня, че злокачествените образувания като рака се развиват само в кисела среда. Ако приемаме храна богата на алкални елементи, вероятността да се разболеем става доста по-малка.
Разговарял съм лично с възрастни хора, от които разбрах какво са яли най-често българите в началото на 20-ти век. Месо се е употребявало рядко, обикновено в неделя, след ходене на църква се е заколвала кокошка. Естествено по празници като Гергьовден и през зимните месеци консумацията на месо е нараствала. Най-често на трапезата са поставяни боб, леща, зеле, грах, бамя, ряпа, чушки, моркови, домати, картофи, кисело и прясно, мляко, лапад, млади лозови листа (за сърми), гъби, лук, чесън, яйца, сирене, извара...
Консумирали са се и много плодове: ябълки, круши, дюли, череши, боровинки, глог, трънки, сливи, грозде. Местните плодове са най-полезни за нас понеже организма ни има най-много ензими нужни за тяхната преработка.
Прясната риба също е била важна част от диетата на българите в миналото. Хляб се е консумирал в големи количества, но доста по-различен от днешния. До неотдавна за засваската се ползваше хмел, който е полезен за тялото. В хмела има вещества, които притежават противовъзпалително, дори противораково действие, да не забравяме и антиоксиданта ксантохумол, той забавя стареенето на организма. Излиза, че преди време хляба е бил не само храна, но и лекарство...
Днес обаче за закваска в хляба се употребява мая, в която има термофилни дрожди. Някои автори смятат, че те са много вредни за здравето. Вредни вещества се срещат и в доста от стоките в магазина. Макар добавките в храните с код Е да са одобрени от EFSA (European Food Safety Authority) не е тайна, че някои от тях съвсем не са безопасни. Смята се, че Е 432 може да причини проблеми на бъбреците, води до наднормено тегло и кожни инфекции. За Е 950, Е 951, Е 104, Е 142, Е 123 и др. се предполага, че могат да причинят рак.
Ако човек прочете пълния списък с добавките имащи код Е и разбере какви са рисковете от консумирането им, ще се депресира. От EFSA ни уверяват, че добавките са в толкова малки количества, че влиянието им върху човешкото здраве е за пренебрегване. До някъде това е така, но в нашата храна няма само едно вещество с код Е, те са стотици! Не се знае със сигурност какво е въздействието им в комбинация на едно с друго.
Сравним ли начина си на живот днес с този от преди 60 години виждаме, че разликата е огромна. Сякаш някой ни е обезбългарил и превърнал в съвсем различен народ. Голяма част от нас са се обездвижили в офисите. Голяма част са се отчуждили от роднини и приятели, няма ги събиранията и общите веселби както бе в миналото. Малко са хората, които сами произвеждат храната си. Част от стоката в моловете до голяма степен е вредна за здравето ни.
Това, което правеше българите здрав и силен народ вече почти е изчезнало. Няма я Българската терапия – движение+ хубава храна+ любов, веселие и духовност. Стапяме се защото престанахме да бъдем себе си...надежда обаче все още има.Все още е възможно да се спре потъването в блатото. Няма невъзможни неща, с желание и упоритост всичко се постига.
Да не би да е невъзможно да се позаинтересуваме кои са най-вредните храни и да ги избягваме? Това е сравнително лесно, в интернет има достатъчно информация по този въпрос. Някои неща дори се знаят от доста време. Всичи сладки газирани и негазирани напитки (най-вече съдържащите аспартам) не са полезни за здравето. Те могат да се заменят с минерална вода, или чай. Мента, маточина, лайка, глог, мащерка, кантарион, шипка, невен, коприва и др. са в изобилие във всеки край на България. Ако човек се поразходи из природата ще си ги набави безплатно. Отварата от тези билки са много по-приятна от чайовете на “Pickwick” и “Earl Gray”.Най-важното обаче е това, че чая от български билки няма да направи кръвта ни по-киселинна и няма да допринесе за развиване на ракови и др. заболявания... както правят сладките газирани напитки.
Навиците се променят трудно, но човек трябва да се спре и замисли какво е разумното – да продължи с вредните неща, или да се избере пътя на здравето? Веднъж да се тръгне по правилния път и след кратко време той ще изглежда съвсем естествен...
Кризи е имало и в миналото. Те са преживявани сравнително лесно от нашите селяни. Днес обаче и на тях е трудно. Ние можем да помогнем на тези хора, а същевременно да има полза и за нас. С мои приятели събираме пари, купуваме зърно през юли и август и го даваме на хора живеещи на село. Разбираме се предварително какво ще получим обратно (яйца, пилешко месо и т.н.). Така и на селяните е по-леко, и ние знаем какво ядем. Качеството, а най-вече и вкуса на продуктите са съвсем различни.
По същия начин си набавяме свинско и телешко месо, а също и прясно мляко. Подпомагаме селяните с определена сума за закупване на животни и фураж, в замяна получаваме вкусно месо, в което няма хормони и антибиотици. Млякото си го квасим сами, лесно е, а и дава удовлетворение...все пак твое си е:)
Както виждате сравнително лесно е да се набави истинска храна. Човек не може да избегне всички вредни продукти, но ограничи ли употребата им, ще има голям ефект върху здравето му. Ако съчетаем разумното хранене с движение става още по-добре. В града, в панелените кутийки е трудно да се играе ръченица, но пък има други места където това може да се прави. Голяма част от приятелите и познатите ми се занимават с народни танци. На когото хората и ръчениците не са по сърце може да се запише на фитнес. В парковете не е забрането да се тича, а и с гирички и пудовки може да се направи страхотна тренировка в къщи...Нужно е обаче желание, а най-вече и осъзнаване на необходимостта от движение.
С йога и най-вече дихателните й упражнения човек може да се занимава в къщи. Насищането на кръвта с кислород благодарение на дихателните упражненния е най-бързия начин да неутрализираме повишената киселинност на кръвта, докарваща толкова много опасни заболявания. Заниманията с народни танци, спорт и йога ни помагат да се преборим по-лесно със стреса и преждевременното остаряване на тялото.
Полезен ефект върху нас има събирането с познати, роднини и приятели. Днес ние прекарваме голяма част от времето си пред монитора на компютъра и телевизора.Човешкия контакт обаче е изключително важен. Когато двама души могат да се погледнат в очите, те много по-лесно ще стигнат до съгласие по даден въпрос.
Дистанцията (в интернет) често поражда неразбиране, а дори и конфликти. На това сме свидетели ежедневно тук в блога...
Общуването с много хора е полезно не само за психиката ни, но и за кариерата. Колкото повече приятели имаш, толкова по-лесно е да намериш повече клиенти, или нова работа (ако си загубил старата). Поддръжката на приятелите е от полза и когато сме болни. Дали го вярвате, или не, не зная, но добрите мисли лекуват. Когато голяма група хора се моли за теб и желае оздравяването ти...стават и чудеса.
Можем да остояваме правата си само, ако сме заедно. Чува се гласа на голямата група, а не на самотника. Когато хората осъзнаят силата си, те започват да се борят за по-добър живот. Оплакването и соченето с пръст не помагат. Искат се действия, иска се гражданска, а и политическа активност. Вместо да се държим като слаби и жалки индивиди, можем да се вземем в ръце и да променим съдбата си започвайки с осъвършенсване на себе си посредством осъзнат избор на храната, повече движение и спорт, но най-вече търсене на приятелството на хората около нас. Любовта лекува най-добре, а духовността и стремежа към доброто ни правят по-силни. Старите навици трябва да се погребат, а с тях злобата, завистта, страха.
Нужна ни е Българска терапия!:)
Тагове:
Предварително благодаря!
Нека уважаваме писмеността си!
06.12.2012 16:38
06.12.2012 16:56
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Добрите мисли помагат, съмнение няма. Нека си припомним как сме се съхранили през годините и да се опитаме да водим по-чист и спокоен живот. Поздрави за публикацията, Павле! ;)
Съгласен съм, че земеделската продукция не е това, което беше. В дворовете на хората по селата обаче има какво да се намери. Ябълки, круши, праскови, кайсии, грозде, дюли, мушмули има в изобилие и то необработени с химикали.
Трябва обаче да се отиде до селото и да се предложи на хората някакво възнаграждение за плодовете, които те така или иначе не могат да изядат сами.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Добрите мисли помагат, съмнение няма. Нека си припомним как сме се съхранили през годините и да се опитаме да водим по-чист и спокоен живот. Поздрави за публикацията, Павле! ;)
Майсторе, всичко е възможно стига да иска човек, знам това от личен опит!:)
Поздрави!
ГЕНОЦИДЪТ, ИЗВЪРШВАН ПРИ ПРОДАЖБАТА НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ И ДОБАВКИ.
http://dox.bg/files/dw?a=38f44141f2
като се замислиш решава много проблеми включително този със
местните дерибеи и прекупвачи.
поздрави за статията.
Хубав празник!:)
Kръвта трябва винаги да бъде леко алкална с рН от 7,35 до 7,45, тялото си има механизми за това. Това, което ядем, не влияе директно върху нивото на рН на кръвта.
Проблемът с начина на хранене, който се състои предимно от киселинно-формиращи храни е, че за да неутрализира влиянието им върху Ph баланса в тялото, организмът извлича алкализиращи минерали като магнезий и калций от костите и зъбите и ги използва за балансиране. Това довежда до проблеми като остеопороза и зъбни кариеси.
Защото живея на село. Децата ми почивните дни са на село. Истинско удоволствие е да ги гледам и слушам, как работят, споделят си- защото в града всеки е зает с работата си, а тук са заедно. Семейство сме в условията на новото време, което слага отпечатък. Да се върнем към българското. Време е да се замислим! Много точно описано, анализирано. Давате насока на всички, които искат здраве, как да си набавят храна, за дълголетие.
На село много къщи са празни, дворовете- буренясали- те всички имат собственици, които живеят в града. С малко по вече разум, може да се превърнат в източник на плодове и зеленчуци, кът за почивка по всяко време.
Ако имотът е в селище на 300 километра заменете го, продайте и си купете в близкото село.
Ако все пак имотът е отдалечен, превърнете двора в градина. Грижите за дърветата са сезонни, а всяка година се получават „групови почивни дни, който да се ползват за селска работа. Трябва желание и стореното ще ви донесе плодoве и най вече невероятни емоции, укрепващи здравето, сплотяващи семейството.
Нека продължим разговора. Има още неща, които да си върнем, като българщината, която предците ни са опазили векове, за да ни знае света: българската църква ни чака с всичките си ритуали. Нарушихме българската традиция на наименуването. Първородния син носи името на свекъра- всички българи носят български имена и това трябва дса се въведе със закон и тогава няма да има българи Кеворк, Ахмед или Джон. По скоро трябва да си върнем самочувствието на българи и да се гордеем. Има защо, а за да се гордеят с нас децата ни трябва да им показваме българското
Благодаря ти! Дано повече хора осъзнаят, че пътя към по-доброто не е чак толкова труден, иска се просто постоянство.
Поздрави!
Не отричам, че младите биват прокуждани в чужбина, но все още има надежда за селата. През последните три години съм свидетел как хора от голям град се върнаха по селата...сега не можеш да ги изгониш от там:)
Нали си чувал поговорката, че кавото си направи човек сам и Господ няма да му го направи...
Здравето е нещо важно, разумно е да го пазим, а и да подтикваме другите хора да го правят.
Поздрави!
Честит Никулден!!!
ГЕНОЦИДЪТ, ИЗВЪРШВАН ПРИ ПРОДАЖБАТА НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ И ДОБАВКИ.
http://dox.bg/files/dw?a=38f44141f2
Клали са ни, разселвали са ни, тровят ни...но ние сме като троскота, ще останем:)
Прав си, чуждото влияние ни е навредило много. Ние можем обаче да се върнем към традициите си. С постоянство и воля човек може да промени много.
Поздрави!
като се замислиш решава много проблеми включително този със
местните дерибеи и прекупвачи.
поздрави за статията.
Да, прекупвачите се мръщят, но нищо не могат да направят. Ние сме много здрав отбор, изобщо не е разумно да ни плашат:))
Хубав празник!:)
Благодаря ти приятелю! То и аз след малко отивам да празнувам с мои приятели:)
Имам да къпя пет човека:)
Николовци дал Господ!
За храненето може да се пише много. Прав е бил този дето е казал, че човек е това което яде.
Нашето хоро е универсален хармонизатор!!! Наподобява връзката човек-природа-създател и обратно. Самото създаване на хорото като танц изисква хиляди и хиляди години астрономически наблюдения. Върти се обратно часовниковата стрелка(както всичко в природата) както се въртят планетите около слънцето, и стъпките назад имитират ретроградното движение на планетите от гледна точка на земята.
Уникален постинг отново.
Честит Никулден.
Поздрави.
Kръвта трябва винаги да бъде леко алкална с рН от 7,35 до 7,45, тялото си има механизми за това. Това, което ядем, не влияе директно върху нивото на рН на кръвта.
Проблемът с начина на хранене, който се състои предимно от киселинно-формиращи храни е, че за да неутрализира влиянието им върху Ph баланса в тялото, организмът извлича алкализиращи минерали като магнезий и калций от костите и зъбите и ги използва за балансиране. Това довежда до проблеми като остеопороза и зъбни кариеси.
Пламене, гледах да дам най-същественто. Важното е хората да разберат, че трябва да се намаля месото и да се отказват напълно сладките газирани напитки.
Заместители има колкото искаш.
Защото живея на село. Децата ми почивните дни са на село. Истинско удоволствие е да ги гледам и слушам, как работят, споделят си- защото в града всеки е зает с работата си, а тук са заедно. Семейство сме в условията на новото време, което слага отпечатък. Да се върнем към българското. Време е да се замислим! Много точно описано, анализирано. Давате насока на всички, които искат здраве, как да си набавят храна, за дълголетие.
На село много къщи са празни, дворовете- буренясали- те всички имат собственици, които живеят в града. С малко по вече разум, може да се превърнат в източник на плодове и зеленчуци, кът за почивка по всяко време.
Ако имотът е в селище на 300 километра заменете го, продайте и си купете в близкото село.
Ако все пак имотът е отдалечен, превърнете двора в градина. Грижите за дърветата са сезонни, а всяка година се получават „групови почивни дни, който да се ползват за селска работа. Трябва желание и стореното ще ви донесе плодoве и най вече невероятни емоции, укрепващи здравето, сплотяващи семейството.
Нека продължим разговора. Има още неща, които да си върнем, като българщината, която предците ни са опазили векове, за да ни знае света: българската църква ни чака с всичките си ритуали. Нарушихме българската традиция на наименуването. Първородния син носи името на свекъра- всички българи носят български имена и това трябва дса се въведе със закон и тогава няма да има българи Кеворк, Ахмед или Джон. По скоро трябва да си върнем самочувствието на българи и да се гордеем. Има защо, а за да се гордеят с нас децата ни трябва да им показваме българското
Уверен съм, че можем да си върнем Българщината!
Истината за нашата история със сигурност ще помогне.
Та нали джонитата и роналдовците се появиха точно за това, че на много хора им липсва самочувствие, а човек несъзнателно иска да принадлежи на силен етнос.
За селата има надежда. Споменах вече, че моите приятели, които се върнаха по селата вече на сила не можеш да ги накараш да се върнат да живеят в смога.
Някои от децата трябва да пътуват до Пловдив, но транспорта си го усигоряват сами с един микробус. Той и без това кара стока до града и взема друга от там.
Започнат ли хората да си сътрудничат стават чудеса!
като се замислиш решава много проблеми включително този със
местните дерибеи и прекупвачи.
поздрави за статията.
Просто влагате пари и получавате по-късно дивиденти под формата на храна. Добре звучи, но практическото приложение ще се сблъска с много случаи, когато по обективни или субективни причини уговорките не се спазват.
Може да се пробва за начало между близки хора, които добре се познават. При добро развитие ще се появят договори, които да уреждат отношенията, но е невъзможно без никакви режийни разноски. Успехът на начинанието ще привлече млади инициативни хора. Това е пътят на малкия бизнес, така че идеята е много добра.
Най-голямата заплаха е олигархичната мутренска държава, която се страхува от хора, мислещи самостоятелно и притежаващи известна финансова независимост.
Иначе си квасим мляко в къщи. Не е много работа, излиза много по-евтино, но най-важното няма никакви добавки на желатин и други подобни. Разбий малко кисело мляко с вода - ето ти питие айрян. Добави една-две лъжички конфитюр - ето ти десерт. Или изяш една купичка просто ей така, без нищо. Прекрасна храна!
Правим си и хляб, макар и с машина за хляб за по-лесно. Имаме редовно пресен хляб от добро качество без химикали, за да стои пресен завинаги. Направете си една проба. Препечете една филия от тези "дунапренени" хлябове от супермаркетите и я оставете да постои около 2 часа. Тогава ще бъде толкова мека както останалата част от хляба, въпреки кафеникавия загар от печенето.
Поздрави на Павел за добрата и полезна статия. Както пише merlin68:
"Чудесно напомняне, за неща които всички знаем, но за съжаление нехаем!"
Прав си донякъде, но не напълно.
Проблемът с месото не е това какъв вид храна е то, а какво e самото месото. Месото НЕ Е НЕПОЛЕЗНО, както гръмко се изкaза brig, даже напротив доброто месо е богато хранителна храна, защото не предоставя набот от пълни протеини, такива, които съдържат всичките 9 основни аминокиселини. Затова месото и месните продукти са особено важни за подрастващите. В месото има и много полезни мазнини, които са също важни за правилно хормонално развитие и особено за усвояване на някои витамини.
Особено полезни са вътрените органи, като например черният дроб е един вид супер-храна съдържаща много витамини, минерали, протеини и мазнини.
Важно е как гледано животното, с какво се е хранило и как се съхранявано месото.
За храненето може да се пише много. Прав е бил този дето е казал, че човек е това което яде.
Нашето хоро е универсален хармонизатор!!! Наподобява връзката човек-природа-създател и обратно. Самото създаване на хорото като танц изисква хиляди и хиляди години астрономически наблюдения. Върти се обратно часовниковата стрелка(както всичко в природата) както се въртят планетите около слънцето, и стъпките назад имитират ретроградното движение на планетите от гледна точка на земята.
Уникален постинг отново.
Честит Никулден.
Поздрави.
Така е, нашите хора са нещо невероятно! Не просто танц, а зареждане на тялото с енергия!
Поздрави!
Няма съмненние, че, ако само 5-6 човека правят това, мутрите ще ги сплашат. Невъзможно е обаче да бъдат сплашени групи от няколко десетки човека...
Малкия и среден бизнес е гръбнака на всяка икономика. За това в Северна Италия няма криза, там хората се кооперират и просперират...за разлика от юга където господства мафията.
Намирам за странно, че пресата не споменава нищо за този прекрасен икономически модел от Северна Италия...
Прав си донякъде, но не напълно.
Проблемът с месото не е това какъв вид храна е то, а какво e самото месото. Месото НЕ Е НЕПОЛЕЗНО, както гръмко се изкaза brig, даже напротив доброто месо е богато хранителна храна, защото не предоставя набот от пълни протеини, такива, които съдържат всичките 9 основни аминокиселини. Затова месото и месните продукти са особено важни за подрастващите. В месото има и много полезни мазнини, които са също важни за правилно хормонално развитие и особено за усвояване на някои витамини.
Особено полезни са вътрените органи, като например черният дроб е един вид супер-храна съдържаща много витамини, минерали, протеини и мазнини.
Важно е как гледано животното, с какво се е хранило и как се съхранявано месото.
Умерената консумация на месо действа добре на организма, с това съм съгласен.
Съгласен съм и, че е важно как е гледано животното и как се съхранява месото.
Що се отнася до дроба...когато не постя си го готвя често:)
Прав си донякъде, но не напълно.
Проблемът с месото не е това какъв вид храна е то, а какво e самото месото. Месото НЕ Е НЕПОЛЕЗНО, както гръмко се изкaза brig, даже напротив доброто месо е богато хранителна храна, защото не предоставя набот от пълни протеини, такива, които съдържат всичките 9 основни аминокиселини. Затова месото и месните продукти са особено важни за подрастващите. В месото има и много полезни мазнини, които са също важни за правилно хормонално развитие и особено за усвояване на някои витамини.
Особено полезни са вътрените органи, като например черният дроб е един вид супер-храна съдържаща много витамини, минерали, протеини и мазнини.
Важно е как гледано животното, с какво се е хранило и как се съхранявано месото.
Умерената консумация на месо действа добре на организма, с това съм съгласен.
Съгласен съм и, че е важно как е гледано животното и как се съхранява месото.
Що се отнася до дроба...когато не постя си го готвя често:)
Не само е важно какво е месото, т.е. как е отгледано животното; запряно в обор без светлина, в много случаи с хиляди животни на едно място или отгледано на свобода, но и е изключително важно как ще се заколи телето например. Не с чука по главата или с ел. ток, като посредством този шок навлизат най-много токсини в месото предизвикани от стреса, а най-добрия начин е с ножа да се пререже гърлото за да изтече кръвта спокойно.
Поздравления за постинга Павле.
С извинение за офтопика, но Венера е изключение от това правило, а даже и Уран до известна степен (и Плутон, ако все още го считаме за планета де :)
Благодаря ти Надежда! Особен народ сме наистина! Когато съм навън от Родината винаги лесно разпознавам сънародниците си, красива нация сме!
Нека Свети Никола пази теб и семейството ти!
Големите промени в обществото започват с промените на личността:)
Поздрави!
Невена, благодаря ти много за допълненията! Аз често ползвам отвара от глог и трънки подсладена с малко мед.
Чел съм или съм слушал (не помняв), че някога, дойде ли октомври-ноември и дойде време за есенните мъгли, всеки българин носел на шията си памучна или ленена торбичка със скилидка чесън и стръкове здравец и други духави билки. А ефектъът- в радиус от около 30 см от торбичката измирали повечето от микробите. Сиреч - дишали са по-чист въздух някогашните българи.
Аз предлагам да върнем тази си ттрадиция, вместо да си бием противогрипни ваксини с живак, алуминий и други отрови. Ъо аз не слагам ваксини от години и не боледувам, въпреки че ям каквото намеря (разбирайте - "вредна храна") и живея нездравословно изобщо.
Още 2 хрумки.
С приятели сме си купили от наш производител на сусамов тахан 3 литра. Смесих го наполовина с мед и сега 3-4 с.л. на ден сами достатъчни, за да не поглеждам към вафлите с маргарин. Учудващо, но наистина не поглеждам друго сладко.
А втората е исртинската кафява захар - "dark brown". Страхотна на вкус и полезна за здравето! Е, някога имаше маджун от захарно цвекло по моя край, но сега едва ли някой го сее вече ... Та тази захар ми напомня за маджуна.
Хубав ден!
==============================================
Поздрави за чудесния постинг. Това са правила за цялостна хармония на тялото и духа! ;-))
==============================================
Поздрави за чудесния постинг. Това са правила за цялостна хармония на тялото и духа! ;-))
Хора ставаме когато постигнем хармония на тялото и духа, а без любовта това е невъзможно.
Хубав ден!
Българска терапия е търсенето на доброто и проявата не човечност:)
Удивен съм как сме успели да се запазим Човеци след петвековно нечовешко подтисничество! Народа ни заслужава уважение!
Хубав ден!
Дано, и аз на това се надявам!
Хубав ден!
Чел съм или съм слушал (не помняв), че някога, дойде ли октомври-ноември и дойде време за есенните мъгли, всеки българин носел на шията си памучна или ленена торбичка със скилидка чесън и стръкове здравец и други духави билки. А ефектъът- в радиус от около 30 см от торбичката измирали повечето от микробите. Сиреч - дишали са по-чист въздух някогашните българи.
Аз предлагам да върнем тази си ттрадиция, вместо да си бием противогрипни ваксини с живак, алуминий и други отрови. Ъо аз не слагам ваксини от години и не боледувам, въпреки че ям каквото намеря (разбирайте - "вредна храна") и живея нездравословно изобщо.
Още 2 хрумки.
С приятели сме си купили от наш производител на сусамов тахан 3 литра. Смесих го наполовина с мед и сега 3-4 с.л. на ден сами достатъчни, за да не поглеждам към вафлите с маргарин. Учудващо, но наистина не поглеждам друго сладко.
А втората е исртинската кафява захар - "dark brown". Страхотна на вкус и полезна за здравето! Е, някога имаше маджун от захарно цвекло по моя край, но сега едва ли някой го сее вече ... Та тази захар ми напомня за маджуна.
Аз също не зная някой да сее захарно цвекло, но пък и предпочитам мед вместо захар. В меда има доста повече полезни вещества отколкото в нерафинираната захар.
През зимните месеци си приготвям смес от мед, лимон и стръкчета чесън (гледам го в саксия). Действа по-добре от всяка ваксина!:)
плодове и зеленчуци ... Дъх на бор и свежест, а и от почти всичко може
да се направи сполучлива здравословна напитка ...
А най- важното в терапията е наистина търсенето на доброто
и проявата не човечност. Това лекува всичко !
Поздрави, Спароток !
1. Унищожаването на селото се започна след 1944г. по модела установен от Ленин, който изобщо не криеше, че ненавижда селяните и, че желае тяхното изчезване.
След 1944 г. голяма част от земевладелците (които притежаваха ценни знания) бяха избити без съд и присъда...както направиха болшевиките след 1917г. След конфискацията на земята голяма част от нашето население бе принудено да търси препитание в градовете. С това се прекъсна не само връзката със земята, но и тази със седянки, събори, надпявания. Разбира се това не засегна всички българи, дори и днес се правят събори и надпявания, но я няма масовостта от миналото.
2. След 1944г. бяха взети мерки да бъде подтискана националната гордост. Сефтополис и много други обекти бяха потопени под водите на язовири. Книгите на учени като проф. Г.Ценов бяха забранени. Пак по ленински образец бяха правени опити да се заличи индивидуалното.
3. Не знам дали знаеш колко свещеници са избити след преврата през 1944г. и колко за изтезвани до смърт в концентрационните лагери (по болшевишки модел).
Християнството даваше добродетели на хората, с неговата забрана (или ограничение ако искаш) се сложи съзнателно край на една многовековна традиция. В тесен кръг дори и комунистите признаваха, че Православната Църква ни е запазила българи през петте века турско подтисничество.
Трябва ли според теб да си затворя очите за това, че българина съзнателно бе откъснат от земята, отнета бе националната му гордост и християнска вяра...Трябва ли да тълкувам това като ...случайност?
Простичкия, но разумен начин на живот спестява много грижи и дава здраве и сила:)
плодове и зеленчуци ... Дъх на бор и свежест, а и от почти всичко може
да се направи сполучлива здравословна напитка ...
А най- важното в терапията е наистина търсенето на доброто
и проявата не човечност. Това лекува всичко !
Поздрави, Спароток !
Дано повече хора осъзнаят, че ние се разболяваме не само поради липса на хубава храна, но и поради липса на любов и духовност. Преди да се излекува тялото е нужно да се излекува духа.
Поздрави!
Чел съм или съм слушал (не помняв), че някога, дойде ли октомври-ноември и дойде време за есенните мъгли, всеки българин носел на шията си памучна или ленена торбичка със скилидка чесън и стръкове здравец и други духави билки. А ефектъът- в радиус от около 30 см от торбичката измирали повечето от микробите. Сиреч - дишали са по-чист въздух някогашните българи.
Това с мъглата и чесъна е много яко. Колко мъдрост има в старите български обичаи.
audan, сладкото под всякаква форма не е много полезно, включително и захарното цвекло, че дори и много сладките плодове. Ако често ти се яде сладко това може да означава, че определен тин (лоша) бактерия в червата, която се храни със захар, е взела превес над добрата бактерия. Ограничи сладкото и яж повече ферментирали сурови зеленчуци (туршия) и кисело мляко.
не черпим от мъдростта на вековните ни традици...
Българската терапия – движение+ хубава храна+ любов, веселие и духовност....
това чудесно, светло послание ми напълни душата... топъл
сърдечен поздрав за теб, приятелю...
Защото как по друг начин могат да се управляват повече от сто и петдесет милиона прости хора - без бой, без шпиони, без тайна полиция, терор, затвори и бесилки? Ние сменихме само класата - базата на нашата власт. Старият режим се държеше на 60 000 помешчици и около 40 000 чиновници - общо около 100 000, докато сега са близо 2 000 000 пролетарии и комунисти.
Дж. Папини: А селяните, господин Улянов ?
Ленин: - Ще бъда откровен и ще ви призная, че мразя селяните ... Бих искал изобщо да ги няма, да изчезнат като класа! До последния!
...
Мисля, че ще дойде времето, в което ще започнем да се храним с продукти, произведени по химически път в нашите лаборатории, и тогава селяните като класа ще станат напълно излишни. Мужиците ще се превърнат в работници, а селото постепенно ще замре и изчезне...
Като обобщение, ще кажа:
- Това е ! - а и не само това ? - защото селото е родило духът за колективизма ?! - задругата и присъщата за нея "кръгова поръка" ... тоест своеобразен договор за сътрудничество !! - това не е било само между кръвно-родствени членове в общината - а съзнателен акт между хора, които нямат кръвна връзка, но движени от морални и общочовешки принципи са склонни към взаимопомощ ?!
Цитирам й заключителните думи на ...
Ленин: В тази война отделният индивид ще бъде ликвидиран, защото отделната личност всъщност няма особена стойност...
- Ще приключа пояснявайки - В тази водена срещу достойните хора война, този който е Личност(ще бъде ликвидиран в преносният или пряк смисъл), тоест става основна цел за преследвачите !! ... враговете на човешкият род ?
от Гет ктист-бугарш
1. Дадена ни е само една възможност за живот. Въпросът на всеки от нас трябва да бъде: “Как да вложа силите си, за да постигна най-много? Какво да направя за Божия слава и за доброто на моите ближни?” Животът е ценен само ако се използва за постигането на тези цели.
Главното ни задължение към Бога и към ближните е самоусъвършенстването. Всяка дарба, с която Творецът ни е надарил, трябва да бъде развита до съвършенство, за да сме способни да извършим възможно най-много добрини. Затова времето, посветено на постигането и запазването на физическото и умственото здраве, е употребено за добро. Не можем да си позволим да намаляваме или осакатяваме която и да е функция на тялото и интелекта. Ако правим това, ще страдаме и от последствията.
Избор на живот и смърт
Всеки човек има в известна степен възможността да прави със себе си това, което избере. На наше разположение са благословенията на този живот, а също и на безсмъртието. Човек може да постигне характер с голяма стойност, придобивайки нова сила при всяка следваща стъпка. Може всекидневно да напредва в познание и мъдрост, като получава нови радости в развитието си и прибавя благодетел към благодетел и благодат към благодат. Способностите му ще се усъвършенстват в процеса на употребата им; колкото повече мъдрост придобива, толкова повече ще се увеличава способността му да придобива. Така интелектът, познанията и добродетелите ще получават по-голяма сила и ще се оформят в съвършена симетрия.
От друга страна, той може да допусне силите му да “ръждясат” поради бездействие или да се изродят поради лоши навици, липса на самоконтрол, както и на морална и религиозна устойчивост. Тогава пътят му тръгва надолу; човекът не се подчинява на Божия закон и на законите на здравето. Апетитът го побеждава, естествените му наклонности го завладяват. За него е по-лесно да позволи на силите на злото, които винаги са активни, да го завлекат назад, отколкото да се бори срещу тях и да върви напред. Резултатът е поквара, болести и смърт.
2. Бог желае да постигнем стандарта на съвършенството, достъпен за нас чрез Христовия дар. Той ни призовава да застанем на страната на доброто, да се свържем с небесните вестители, да възприемем принципи, които ще възстановят в нас Божествения образ. В Своето писано Слово и във великата книга на природата Бог е разкрил принципите на живота. Нашето участие е да придобием познания за тези принципи и чрез послушание да Му сътрудничим за възстановяване на здравето не само в тялото, но и в душата.
СВЛ, с. 114, 115, 1905 г.
3. Живият организъм е Божия собственост. Той Му принадлежи по сътворение и по изкупление. Ако използваме погрешно силите си, ограбваме Бога от честта, която Му дължим.
Писмо 73а, 1896 г.
Въпрос на послушание
4. Хората не разбират задължението си към Бога да Му представят чисти, неопетнени, здрави тела.
Ръкопис 49, 1897 г.
5. Неуспехът да се грижим за живата машина е обида за Твореца. Има определени от Бога правила, които, ако бъдат спазвани, ще предпазват човешките същества от болести и преждевременна смърт.
Писмо 120, 1901 г.
6. Една от причините, поради които не получаваме повече от Божиите благословения, е фактът, че не отдаваме внимание на дадената ни по Негова милост светлина по отношение на законите на живота и здравето.
РХ, 8 май 1883 г.
7. Бог е действителният автор на физическите закони, както е автор и на моралния закон. Той е изписан със собствения Му пръст върху всеки мускул, отразен е във всяка способност, поверена на човека.
ПХ, с. 347, 348, 1900 г.
Ръкопис 3, 1897 г.
[Грехът да се предприемат действия, които ненужно изтощават тялото или замъгляват разума - т. 194]
9. Грях е да се нарушават законите на тялото, както е грях и да се нарушават десетте заповеди. И в двата случая се престъпват Божиите закони. Склонните да пренебрегват Божия закон в организма, са склонни да пренебрегват и Божия закон, изговорен на Синай. [Виж също т. 63]
Нашият Спасител предупреди Своите ученици, че малко преди второто Му идване състоянието на света ще бъде много сходно със състоянието на предпотопния свят. Ще има крайности в яденето и пиенето и светът ще се отдаде на удоволствия. Такава е картината сега. Светът се отдал до голяма степен на задоволяването на апетита. Склонността да следваме светски обичаи ще ни вкара в робството на извратените навици, които ще ни правят все повече и повече подобни на обречените содомски жители. Учудвам се, че жителите на Земята не са били унищожени като хората от Содом и Гомор. Виждам достатъчно много причини за сегашното състояние на дегенерация и голяма смъртност в света. Слепи страсти контролират разума и мнозина жертват високи идеали заради похотта.
Цял живот трябва да се учим как да пазим тялото в добро здравословно състояние, така че всички части на живата машина да работят в хармония.
Българската терапия – движение+ хубава храна+ любов, веселие и духовност.
Те не трябва да се разглеждат поотделно, защото, само, ако всичките са реалност, само тогава ще е на лице резултата - силни, здрави (физически и морално) личности.
Обясних ти, че духовността, а и съпровождащата я християнска любов са насилствено премахвани от хората дошли на власт след преврата през 1944г.
Ето на това му казвам аз обезбългаряване, премахната е най-важната съставка.
Дано ме разбереш сега.
Благодаря ти!
Защото как по друг начин могат да се управляват повече от сто и петдесет милиона прости хора - без бой, без шпиони, без тайна полиция, терор, затвори и бесилки? Ние сменихме само класата - базата на нашата власт. Старият режим се държеше на 60 000 помешчици и около 40 000 чиновници - общо около 100 000, докато сега са близо 2 000 000 пролетарии и комунисти.
Дж. Папини: А селяните, господин Улянов ?
Ленин: - Ще бъда откровен и ще ви призная, че мразя селяните ... Бих искал изобщо да ги няма, да изчезнат като класа! До последния!
...
Мисля, че ще дойде времето, в което ще започнем да се храним с продукти, произведени по химически път в нашите лаборатории, и тогава селяните като класа ще станат напълно излишни. Мужиците ще се превърнат в работници, а селото постепенно ще замре и изчезне...
Като обобщение, ще кажа:
- Това е ! - а и не само това ? - защото селото е родило духът за колективизма ?! - задругата и присъщата за нея "кръгова поръка" ... тоест своеобразен договор за сътрудничество !! - това не е било само между кръвно-родствени членове в общината - а съзнателен акт между хора, които нямат кръвна връзка, но движени от морални и общочовешки принципи са склонни към взаимопомощ ?!
Цитирам й заключителните думи на ...
Ленин: В тази война отделният индивид ще бъде ликвидиран, защото отделната личност всъщност няма особена стойност...
- Ще приключа пояснявайки - В тази водена срещу достойните хора война, този който е Личност(ще бъде ликвидиран в преносният или пряк смисъл), тоест става основна цел за преследвачите !! ... враговете на човешкият род ?
от Гет ктист-бугарш
Гет, това е толкова ценно, че ще го пусна два пъти! Дано хората четат и разбират!
" Ленин: Чужденците и глупаците вярват, че сме постигнали нещо ново. Велика заблуда! Болшевиките само се префасонираха, промениха външно стария царски режим, който е единствено възможен за страна като Русия.
Защото как по друг начин могат да се управляват повече от сто и петдесет милиона прости хора - без бой, без шпиони, без тайна полиция, терор, затвори и бесилки? Ние сменихме само класата - базата на нашата власт. Старият режим се държеше на 60 000 помешчици и около 40 000 чиновници - общо около 100 000, докато сега са близо 2 000 000 пролетарии и комунисти.
Дж. Папини: А селяните, господин Улянов ?
Ленин: - Ще бъда откровен и ще ви призная, че мразя селяните ... Бих искал изобщо да ги няма, да изчезнат като класа! До последния!
...
Мисля, че ще дойде времето, в което ще започнем да се храним с продукти, произведени по химически път в нашите лаборатории, и тогава селяните като класа ще станат напълно излишни. Мужиците ще се превърнат в работници, а селото постепенно ще замре и изчезне...
Като обобщение, ще кажа:
- Това е ! - а и не само това ? - защото селото е родило духът за колективизма ?! - задругата и присъщата за нея "кръгова поръка" ... тоест своеобразен договор за сътрудничество !! - това не е било само между кръвно-родствени членове в общината - а съзнателен акт между хора, които нямат кръвна връзка, но движени от морални и общочовешки принципи са склонни към взаимопомощ ?!
Цитирам й заключителните думи на ...
Ленин: В тази война отделният индивид ще бъде ликвидиран, защото отделната личност всъщност няма особена стойност...
- Ще приключа пояснявайки - В тази водена срещу достойните хора война, този който е Личност(ще бъде ликвидиран в преносният или пряк смисъл), тоест става основна цел за преследвачите !! ... враговете на човешкият род ?
"
Защото как по друг начин могат да се управляват повече от сто и петдесет милиона прости хора - без бой, без шпиони, без тайна полиция, терор, затвори и бесилки? Ние сменихме само класата - базата на нашата власт. Старият режим се държеше на 60 000 помешчици и около 40 000 чиновници - общо около 100 000, докато сега са близо 2 000 000 пролетарии и комунисти.
Дж. Папини: А селяните, господин Улянов ?
Ленин: - Ще бъда откровен и ще ви призная, че мразя селяните ... Бих искал изобщо да ги няма, да изчезнат като класа! До последния!
...
Мисля, че ще дойде времето, в което ще започнем да се храним с продукти, произведени по химически път в нашите лаборатории, и тогава селяните като класа ще станат напълно излишни. Мужиците ще се превърнат в работници, а селото постепенно ще замре и изчезне...
Като обобщение, ще кажа:
- Това е ! - а и не само това ? - защото селото е родило духът за колективизма ?! - задругата и присъщата за нея "кръгова поръка" ... тоест своеобразен договор за сътрудничество !! - това не е било само между кръвно-родствени членове в общината - а съзнателен акт между хора, които нямат кръвна връзка, но движени от морални и общочовешки принципи са склонни към взаимопомощ ?!
Цитирам й заключителните думи на ...
Ленин: В тази война отделният индивид ще бъде ликвидиран, защото отделната личност всъщност няма особена стойност...
- Ще приключа пояснявайки - В тази водена срещу достойните хора война, този който е Личност(ще бъде ликвидиран в преносният или пряк смисъл), тоест става основна цел за преследвачите !! ... враговете на човешкият род ?
не черпим от мъдростта на вековните ни традици...
Българската терапия – движение+ хубава храна+ любов, веселие и духовност....
това чудесно, светло послание ми напълни душата... топъл
сърдечен поздрав за теб, приятелю...
Благодаря ти!:)
“Не знаете ли, че вашите тела са части на Христа?... Или не знаете, че вашето тяло е храм на Светия Дух, Който е във вас, Когото имате от Бога? И вие не сте свои си, защото сте били с цена купени. Затова прославете Бога с телата си и с душите си, които са Божии” (1 Кор. 6:15,19,20). Телата ни са откупена от Христос собственост и ние не сме свободни да правим с тях каквото си поискаме. Хората са вършили това. Те са се отнасяли към телата си така, сякаш за телесните закони няма наказание. Чрез извратен апетит органите и способностите са отслабени, болни и осакатени. Тези резултати Сатана е постигнал чрез благовидни изкушения и ги използва, за да обвинява Бога. Той Му представя човешкото тяло откупено като Христова собственост. Какъв лош представител на своя Творец е човекът! Съгрешил срещу тялото си и покварил пътищата си, той обезславя Бога.
Когато хората са истински новородени, те съвестно спазват законите на живота, положени от Бога в телата им, и се стараят да избягват физическото, умственото и духовното отслабване. Послушанието на тези закони трябва да бъде въпрос на лично задължение. Лично трябва да страдаме от злините, причинени от нарушаването на закона. Трябва да отговаряме пред Бога за навиците и обичаите си. Следователно за нас въпросът не е: “Какво ще каже светът?”, а “Как е възможно аз, който твърдя, че съм християнин, да се отнасям така към даденото ми от Бога обиталище? Ще работя ли за постигане на моето земно и духовно благосъстояние, пазейки тялото като храм на обитаващия в мен Свети Дух, или ще се принеса в жертва на светските идеи и навици?”
6 С, с. 369, 370, 1900
– Павел, забравил си за ядките – орехи, лешници, кестени, фъстъци. При нас се ядът обикновено печени и осолени, но за предпочитане е в суров вид, без кестена и фъстъка, разбира се. Да не подценяваме и главата, нищо че от нея си патим...;)
– Павел, забравил си за ядките – орехи, лешници, кестени, фъстъци. При нас се ядът обикновено печени и осолени, но за предпочитане е в суров вид, без кестена и фъстъка, разбира се. Да не подценяваме и главата, нищо че от нея си патим...;)
Снеже, ядките са важна част от диетата. Не съм ги забравял, просто предавам това, което ми е казано за храната на българите преди доста години. Може дядото да е забравил за ядките, може в неговия край да не са се садели фъстъци, бадеми и др.
Хубава вечер!
Село - подпомагане - продукти.
С примери, ако е възможно!
От доста време правя подобни неща, главно с Мляко, Вино, продукти закупувани от малки магазинчета - снабдяващи се директно от производителя. В повечето случаи съм много доволен.
За вода съм си набавил големи 20л туби от минерална и ходя 1ин път в месеца да ги пълня - от нея се и готви.
Когато храната, водата и напитките са хубави и добре направени - ТЯЛОТО ПРАЗНУВА ДОКАТО ГО ХРАНИМ. Наистина човек се чувства така. За повечето хора това е отдавна забравено чувство.
Те или се хранят малко - имат контрол и това ги крепи.
Или преяждат защото глада на клетъчно ниво не се съобразява с пълният корем и неприятните усещания дори от преяждането, липсата на енергия те кара да ядеш докато не се заситиш ( само да не го бъркаме с чревоугодничеството и навиците да преяждаме :), при които количеството храна затруднява усвояването и а също и липсата на движение без което няма как да се смели храната).
Липсата на удовлетвореност те кара да търсиш още и още.
Любопитно ми е, някой правил ли е изследвания за ролата на консервантите. С колко се намалява усвояемоста на храната и се удължава усвояването и във времето. Употребата им измества нормалният цикъл на хранене. И при положение, че не се консумира храна без тях - трябва да се съобразим, или да ги неутрализираме или просто да ядем по малко и да намалим броя хранения за да удължим цикъла на усвояване на предишната порция.
П.С.
В тази тема няма опониращи! Всички са за и си помагат ( черни бели цигани гърци турци вярващи ...). Извода е: "По близо до масите."
Very Interesting Research
Владимир Ильич Ленин
Анатолий Латышев - известный историк-лениновед. На протяжении всей жизни занимается биографией Ильича. Ему удалось раздобыть документы из секретного фонда Ленина и закрытых архивов КГБ.
- Анатолий Григорьевич, как вам удалось проникнуть в секретные фонды?
- Это случилось после августовских событий 1991 года. Мне выдали спецпропуск для ознакомления с секретными документами о Ленине. Власти думали найти причину переворота в прошлом. Я с утра до вечера сидел в архивах, и у меня волосы вставали дыбом. Ведь я всегда верил в Ленина, но после первых же тридцати прочитанных документов был просто потрясен.
- Чем именно?
- Ленин из Швейцарии в 1905 году призывал молодежь в Петербурге обливать кислотой полицейских в толпе, лить с верхних этажей кипяток на солдат, использовать гвозди, чтобы увечить лошадей, забрасывать улицы "ручными бомбами". В качестве главы советского правительства Ленин рассылал по стране свои наказы.
В Нижний Новгород пришла бумага следующего содержания: "Навести массовый террор, расстрелять и вывезти сотни проституток, спаивающих солдат, бывших офицеров и т.п. Ни минуты промедления".
А как вам ленинский наказ в Саратов: "Расстрелять заговорщиков и колеблющихся, никого не спрашивая и не допуская идиотской волокиты"?
- Говорят, Владимир Ильич вообще недолюбливал русский народ?
- Русофобия Ленина сегодня мало изучена. Все это идет из детства. У него в роду не было ни капли русской крови. Мать его была немкой с примесью шведской и еврейской крови. Отец - наполовину калмык, наполовину чуваш. Ленин воспитывался в духе немецкой аккуратности и дисциплины. Мать постоянно твердила ему "русская обломовщина, учись у немцев", "русский дурак", "русские идиоты". Кстати, в своих посланиях Ленин говорил о русском народе только в уничижительной форме. Однажды полномочному советскому представителю в Швейцарии вождь приказал: "Русским дуракам раздайте работу: посылать сюда вырезки, а не случайные номера (как делали эти идиоты до сих пор)".
- Существуют письма, в которых Ленин писал об истреблении русского народа?
- Среди тех страшных ленинских документов как раз особо жесткие приказы были по уничтожению соотечественников. Например, "сжечь Баку полностью", брать в тылу заложников, ставить их впереди наступавших частей красноармейцев, стрелять им в спины, посылать красных головорезов в районы, где действовали "зеленые", "вешать под видом "зеленых" ("мы потом на них и свалим") чиновников, богачей, попов, кулаков, помещиков. Выплачивать убийцам по 100 тысяч рублей...".
Кстати, деньги за "тайно повешенного" (первые "ленинские премии") оказывались единственными премиальными в стране. А на Кавказ Ленин периодически отправлял телеграммы следующего содержания: "Перережем всех".
Помните, как Троцкий и Свердлов уничтожали российское казачество? Ленин тогда оставался в стороне. Сейчас найдена официальная телеграмма вождя к Фрунзе по поводу "поголовного истребления казаков". А это знаменитое письмо Дзержинского вождю от 19 декабря 1919 г. о содержащихся в плену около миллиона казаков? Ленин тогда наложил на него резолюцию: "Расстрелять всех до одного".
- Ленин мог так запросто отдавать приказы о расстреле людей?
- Вот какие записки Ленина мне удалось раздобыть: "Я предлагаю назначить следствие и расстрелять виновных в ротозействе"; "Раковский требует подлодку. Надо дать двоих, назначив ответственное лицо, моряка, возложив на него и сказав: расстреляем, если не доставишь скоро";
"Мельничанскому дайте (за моей подписью) телеграмму, что позором было колебаться и не расстреливать за неявку".
А вот одно из писем Ленина к Сталину: "Пригрозите расстрелом тому неряхе, который, заведуя связью, не умеет дать Вам хорошего усилителя и добиться полной исправности телефонной связи со мной".
Ленин настаивал на расстрелах за "нерадивость" и нерасторопность". Например, 11 августа 1918 года Ленин направил большевикам в Пензу указание: "повесить (непременно повесить), чтобы народ видел", не менее 100 зажиточных крестьян. Для исполнения казни подобрать "людей потверже". В конце 1917 года, когда Ленин возглавил правительство, он предложил расстреливать каждого десятого тунеядца. И это в период массовой безработицы.
- К православию у него тоже было негативное отношение?
- Вождь ненавидел и громил только Русскую Православную Церковь. Так, в день Николая Чудотворца, когда нельзя было работать, Ленин издал приказ от 25 декабря 1919 года: "Мириться с "Николой" глупо, надо поставить на ноги все чека, чтобы расстреливать не явившихся на работу из-за "Николы" (т.е. пропустивших субботник при погрузке дров в вагоны в день Николая Чудотворца 19 декабря)".
В то же время Ленин очень лояльно относился к католичеству, буддизму, иудаизму, мусульманству и даже к сектантам. В начале 1918 года он намеревался запретить православие, заменив его католичеством.
- Как он боролся с православием?
- Например, в письме Ленина Молотову для членов Политбюро от 19 марта 1922 года Владимир Ильич настаивал на необходимости использовать массовый голод в стране, чтобы обобрать православные храмы, расстреляв при этом как можно больше "реакционных священнослужителей". Мало кто знает о ленинском документе от 1 мая 1919 г. №13666/2, адресованном Дзержинскому. Вот его содержание: "...необходимо как можно быстрее покончить с попами и религией. Попов надлежит арестовывать как контрреволюционеров и саботажников, расстреливать беспощадно и повсеместно. И как можно больше. Церкви подлежат закрытию. Помещения храмов опечатывать и превращать в склады".
- Анатолий Григорьевич, подтверждается, что у Ленина наблюдались психические отклонения?
- Его поведение было более чем странным. Например, Ленин часто впадал в депрессию, которая могла длиться неделями. Он мог месяц ничего не делать, а потом им овладевала бурная деятельность. Об этом периоде Крупская писала: "Володя впадал в раж..." А еще он был абсолютно лишен чувства юмора.
- Слог Ленина был достаточно грубым?
- Бердяев назвал его гением бранной речи. Вот несколько строк из письма Ленина Сталину и Каменеву от 4 февраля 1922 года: "Всегда успеем взять говно в эксперты". Нельзя "подтягивать шваль и сволочь, не желающих представлять отчеты...". "Приучите этих говнюков серьезно отвечать...". На полях статей Розы Люксембург вождь делал пометки "идиотка", "дура".
- Говорят, Сталин устраивал грандиозные пьянки в Кремле еще при жизни Ленина?
- И неоднократно, всвязи с чем Ленин часто вызывал и отчитывал его. Но чаще всего Ильич ругал Орджоникидзе. Он писал ему записки: "С кем сегодня пили и гуляли? Откуда у вас бабы? Ваше поведение мне не нравится. Тем более на вас все время жалуется Троцкий". Орджоникидзе был еще тот гулена! Сталин более равнодушно относился к женщинам. Ленин отчитывал Иосифа Виссарионовича за то, что он много пьет, на что Сталин отвечал: "Я же грузин и без вина не могу".
- Кстати, Ильич любил банкеты?
- В художественных фильмах часто показывают, как вождь пьет морковный чай без сахара с кусочком черного хлеба. Но недавно обнаружены документы, свидетельствующие об обильных и роскошных пиршествах вождя, о том, какое огромное количество черной и красной икры, деликатесной рыбы и прочих разносолов регулярно поставлялось кремлевской номенклатуре все годы правления Ленина. В поселке Зубалово по распоряжению Ильича строили шикарные персональные дачи в условиях жесточайшего голода в стране!
- Сам Ленин любил выпить?
- До революции Ильич пил много. В годы эмиграции без пива за стол не садился. С 1921 года - бросил из-за болезни. С тех пор к спиртному не прикасался.
- Правда, что Владимир Ильич любил животных?
- Вряд ли. Крупская в своих записках писала: "...раздавался надрывный вой собаки. Это Володя, возвращаясь домой, всегда дразнил соседского пса...".
- Как вы думаете, Ленин любил Крупскую?
- Ленин не любил Крупскую, он ее ценил как незаменимого соратника. Когда Владимир Ильич заболел, он запретил пускать Надежду Константиновну к себе. Та каталась по полу и истерично рыдала. Эти факты были описаны в воспоминаниях сестер Ленина. Многие лениноведы утверждают, что Крупская до Ленина была девственницей. Это неправда. До замужества с Владимиром Ильичом она уже состояла в браке.
- Сегодня, наверное, не осталось ничего неизвестного о Ленине?
- Еще много нерассекреченного, так как российские архивисты до сих пор скрывают некоторые данные. Так, в 2000 году вышел сборник "В.И.Ленин. Неизвестные документы". В некоторых этих документах производились купюры.
До выхода этого сборника наши архивы продавали за рубеж фальсифицированные документы. Один американский советолог рассказывал, что, купив у руководства российских архивов ленинские работы для своей книги, он затем уплатил издателям штраф в четыре тысячи долларов, потому что российские
архивисты изъяли из ленинских документов некоторые строчки.
_________________
* В России насчитывается около 1800 памятников Ленину и до 20 тыс. бюстов. Более 5 тыс. улиц носят имя революционера №1.
**** Во многих городах скульптуры Владимира Ильича возвышаются на центральных площадях. Хотя, если бы мы знали о великом вожде всю правду, эти памятники давно оказались бы на свалке.
****Internet Email Confidentiality Footer**** Privileged/Confidential Information may be contained in this message. If you are not the addressee indicated in this message (or responsible for delivery of the message to such person), you may not copy or deliver this message to anyone. In such case, you should destroy this message and notify the sender by reply email. Please advise immediately if you or your employer do not consent to Internet email for messages of this kind. Opinions, conclusions and other information in this message that do not relate to the official business of The Shaw Group Inc. or its subsidiaries shall be understood as neither given nor endorsed by it. ______________________________________ The Shaw Group Inc. http://www.shawgrp.com
-------- Завершение пересылаемого сообщения --------
09.12.2012 11:57
Анатолий Латышев - известный историк-лениновед. На протяжении всей жизни занимается биографией Ильича. Ему удалось раздобыть документы из секретного фонда Ленина и закрытых архивов КГБ.
- По какъв начин, този зъл гений на "революцията" е успял да взема властта и чрез какви драконовски мерки е наложил този ... "нов" и "най-справедлив" строй в света :(( ?!!
- Един от пъвите декрети на "новата власт" е създаване на "советите", тоест отнемане лостовете на държавното управление ... от други подобни нему (визирам правителството на Керенски) ?!
- Създаването на ЧеКа(извънредната комисия) - чрез същата се налага масов политически терор !
- Следващият декрет за грабеж е този за "одържавяване" на банките ?!
- Следващият е за отделеняне на църквата и отнемане на църковното имущество;
- Следващият за въвеждане на така нареченият "продналог", тоест продоволствен данък;
- После отнемане на покритата градска собственост;
- Оттемане на спестяванията на населението до определен размер ?!
- Още през 20-те години ... след въвеждане на болшевишкият терор и продналога ... имаме масови случаи на смърт от глад - Интересното е че, там където са били "белите" такива случаи от гладна смърт няма. Жертвите от тези драстични ... изземващи от населението на необходимият хранителен запас ... ги изчисляват на ДВА МИЛИОНА !!
- В следствие насилственото изземване на припасате за издръжка на домакинството и за посев ссе стига до масов глад и разстройство на селскостопанските дейност !! - в резултат на това избухват масови бунтове ... прерастващи във въстания в централна Русия - Курска, Орловска и Тамбовска области. В последната даже се създава местно самоуправление от въстаниците. В отговор "червената армия" изпраща редовни военни части въоръжени по най-новите условия на военната техника ... които използват самолети, броневлакове и химическо оръжие. Мирното население се събира в концлагери под открито небе !!
- Такава е била любовта на вожда на революцията и "най-справедливата" държава на работниците и селяните, към обикновенният народ ... рабочии и крпестяните ?!!
- С уважение !
от Гет ктист - антикомунст ... защото комунизъм е равно на Анти-Христ ... Хърс/Хорс/Хорос ет цетера !??
– Павел, забравил си за ядките – орехи, лешници, кестени, фъстъци. При нас се ядът обикновено печени и осолени, но за предпочитане е в суров вид, без кестена и фъстъка, разбира се. Да не подценяваме и главата, нищо че от нея си патим...;)
Снеже, ядките са важна част от диетата. Не съм ги забравял, просто предавам това, което ми е казано за храната на българите преди доста години. Може дядото да е забравил за ядките, може в неговия край да не са се садели фъстъци, бадеми и др.
Хубава вечер!
...................................
Дионисиевите празници, дългите зимни нощи са все предпоставки, за да са известни и орехите на траките. Орехите не са само мезе за виното, но и храна. Моята баба редовно си чукаше орехи с чесън и си правеше таратор, само че без кис. мляко. Много е вкусно, а от детските си години си спомням за начуканите и печени с черупките орехи.
– Павел, забравил си за ядките – орехи, лешници, кестени, фъстъци. При нас се ядът обикновено печени и осолени, но за предпочитане е в суров вид, без кестена и фъстъка, разбира се. Да не подценяваме и главата, нищо че от нея си патим...;)
Снеже, ядките са важна част от диетата. Не съм ги забравял, просто предавам това, което ми е казано за храната на българите преди доста години. Може дядото да е забравил за ядките, може в неговия край да не са се садели фъстъци, бадеми и др.
Хубава вечер!
...................................
Дионисиевите празници, дългите зимни нощи са все предпоставки, за да са известни и орехите на траките. Орехите не са само мезе за виното, но и храна. Моята баба редовно си чукаше орехи с чесън и си правеше таратор, само че без кис. мляко. Много е вкусно, а от детските си години си спомням за начуканите и печени с черупките орехи.
Снеже, аз също имам такива спомени:)
В постинга за храната на траките съм споменал ядките и кестените, даже и джюлюма (водния костен).
Поздрави!
- По какъв начин, този зъл гений на "революцията" е успял да взема властта и чрез какви драконовски мерки е наложил този ... "нов" и "най-справедлив" строй в света :(( ?!!
- Един от пъвите декрети на "новата власт" е създаване на "советите", тоест отнемане лостовете на държавното управление ... от други подобни нему (визирам правителството на Керенски) ?!
- Създаването на ЧеКа(извънредната комисия) - чрез същата се налага масов политически терор !
- Следващият декрет за грабеж е този за "одържавяване" на банките ?!
- Следващият е за отделеняне на църквата и отнемане на църковното имущество;
- Следващият за въвеждане на така нареченият "продналог", тоест продоволствен данък;
- После отнемане на покритата градска собственост;
- Оттемане на спестяванията на населението до определен размер ?!
- Още през 20-те години ... след въвеждане на болшевишкият терор и продналога ... имаме масови случаи на смърт от глад - Интересното е че, там където са били "белите" такива случаи от гладна смърт няма. Жертвите от тези драстични ... изземващи от населението на необходимият хранителен запас ... ги изчисляват на ДВА МИЛИОНА !!
- В следствие насилственото изземване на припасате за издръжка на домакинството и за посев ссе стига до масов глад и разстройство на селскостопанските дейност !! - в резултат на това избухват масови бунтове ... прерастващи във въстания в централна Русия - Курска, Орловска и Тамбовска области. В последната даже се създава местно самоуправление от въстаниците. В отговор "червената армия" изпраща редовни военни части въоръжени по най-новите условия на военната техника ... които използват самолети, броневлакове и химическо оръжие. Мирното население се събира в концлагери под открито небе !!
- Такава е била любовта на вожда на революцията и "най-справедливата" държава на работниците и селяните, към обикновенният народ ... рабочии и крпестяните ?!!
- С уважение !
от Гет ктист - антикомунст ... защото комунизъм е равно на Анти-Христ ... Хърс/Хорс/Хорос ет цетера !??
Приятелю, статистиката изобщо не ме вълнува. Остават ми 6 постинга и преустановявам публикуването на статии в blog.bg.
Какво значение има кой е най-четен и най-популярен, това е само суета...
Подрави!
п.п. Не мога да дочакам това бавене на коментари:))
Ще се самоунищожаваме чрез храната, която става все по синтетична и вредна. В ''края'' на тази война шанс да оживеят имат само тези, които си произвеждат храната, без ГМО, без химия, без вредни съставки за консервиране....
п.п. Не мога да дочакам това бавене на коментари:))
Ще се самоунищожаваме чрез храната, която става все по синтетична и вредна. В ''края'' на тази война шанс да оживеят имат само тези, които си произвеждат храната, без ГМО, без химия, без вредни съставки за консервиране....
Да, това е единствения шанс за оцеляване - да се произвеждаме сами храната, без химикали, без вредни съставки за консервиране...ГМО си е жива отрова...
Щом в Индия отказаха химикалите и ГМО, то има шанс идеята да стане масова.
Поздрави, Sparotok!
Свиркай си, и знай, че тези , които те подкрепят са сто пъти повече, и съвсем не са миници:)))
Хубаво предколедно настроение, Спароток!:)
Свиркай си, и знай, че тези , които те подкрепят са сто пъти повече, и съвсем не са миници:)))
Хубаво предколедно настроение, Спароток!:)
Благодаря ти приятелю! Настроението ми е добро, глупаците изобщо не ги мисля. Те отделят от времето си да плюят по мен, аз не отделям от времето си за тях:))
Кучетата лаят, кервана си върви:))
Поздрави, Sparotok!
Ще дойде промяна Скарлетче, въпрос на време е!:)
Не отричам, че над нас са надвиснали черни облаци, но това не е първото бедствие засегнало народа ни...и поредното зло ще мине.
Поздрави!
Ще се изненадате, ако разберете, че има много млади хора в градовете, които имат намерение да се преместят на село.
Някои вече го направиха и вече само насила ще ги накара човек да се върнат в Пловдив. Веднъж като се зарадваш на спокойствието и на плода на своя труд и ...разбираш, че си открил живота:)
Трудно е едно семейство да се завърне на село, но събере ли се една групичка вече става лесно защото хората се кооперират и поддържат. Създава се едно чувство за единство, което дава увереност и удовлетворение.
Свидетел съм, че това е възможно и ще продължавам да съдействам на различни хора при тяхното завръщане по селата...Там живота не е скучен, няма скучен живот, има скучни хора...
Поздрави!
- Прощавай ! - но дълбоко съм разколебан в това ? - до съзнанието на колко от читателите ти, ще достигне това що казвам, което обяснявам ??!
- Те са деца на "БЕТОННОТО ГЕТО" наречено град ?! - при тях са избледнели спомените за традициите, които бяха присъщи на по-старите поколения българи ?!
- Тези традиции бяха създадени на база утвърдили се такива ... при един друг начин на живот "СЕЛСКИЯТ" ?? - с неговата пасторалност и патриархална среда ?!
- Каза някой "Балкана ражда хора - полето тикви" - Не е така !! - Селото с неговият природосъобразен начин на живот, чистота в междуличностните отношения и действени форми за социален контрол ... плюс изначалните му и вековечни традиции и обичаи, формираха дядовци и бабите ни, като жизнени и здрави хора !!
- Жените ни са раждали по нивите - почивали са по един ден и пак са се заемали в битовите си дейности !!
- Дедите ни , по време на войните за защита на Родина и възстановяване на Българското землище, са изкарвали с години по окопите ... при студ, глад, недохранване и болести ... И кога е наставал Решителний час, са разгромявали многократно превъзхождащ ги противник !!?
- А ми кажете сега, при този античовешки и противен на Божият промисъл начин на живот ... може ли мъжкото или женското поколение, увлечено от "либерасткият" унисекс - Да прояви стоицизма на предците си ... по-старите Българи или да стори една стотна от това, на което те са били способни ??!!
-Нее-е !! - и хиляда пъти, Не !! - и то не поради липса на физически качества ... А най-вече поради, липса на духовни и морални устои !!
Ще приключа, казвайки !!
- Кога е болен Духът - умира Тялото !!
от Гет "ктист", по дух "катарос-еретик" ... от тези, които ги горяха по кладите, защото казваха истини, страшни за роботърговците и духовните търгаши
Нека американците да дойдат да им кажат, че нямат право да садят домати. Лазарките пеят български песни , за да получат яйца за Великден . Оообаче казват че традиционната българска сватба била циганска. .
Поздравления , Спароток, за тази толкова важна тема! Дано в речника ти има повече думи като тлъстиче-тученица, бабини зъби, пилешка трева,съвлък, ...
С една английско-италианска-българска група кроим планове за пермакултура ферма в Средна гора, където един познат има земя, която сега пустее.
Моите родители си имат вече малка ферма и си отглеждат храната сами.
Така, че малко по малко нещата се раздвижват. Хората, които останат в градовете ги очаква зомби апокалипс.
Въпреки простащината и безумията - основното оръжие на Вашите "опоненти" за мен е радост да виждам ,че има Българин, с българско съзнание и дух- решил да оспорва ученото от нас за историята ни.
Не мога да подмина факта ,че успявате да не отговорите на простотията , което определено Ви отличава!!!
От сърце и душа Ви желая успех и късмет !
- Прощавай ! - но дълбоко съм разколебан в това ? - до съзнанието на колко от читателите ти, ще достигне това що казвам, което обяснявам ??!
- Те са деца на "БЕТОННОТО ГЕТО" наречено град ?! - при тях са избледнели спомените за традициите, които бяха присъщи на по-старите поколения българи ?!
- Тези традиции бяха създадени на база утвърдили се такива ... при един друг начин на живот "СЕЛСКИЯТ" ?? - с неговата пасторалност и патриархална среда ?!
- Каза някой "Балкана ражда хора - полето тикви" - Не е така !! - Селото с неговият природосъобразен начин на живот, чистота в междуличностните отношения и действени форми за социален контрол ... плюс изначалните му и вековечни традиции и обичаи, формираха дядовци и бабите ни, като жизнени и здрави хора !!
- Жените ни са раждали по нивите - почивали са по един ден и пак са се заемали в битовите си дейности !!
- Дедите ни , по време на войните за защита на Родина и възстановяване на Българското землище, са изкарвали с години по окопите ... при студ, глад, недохранване и болести ... И кога е наставал Решителний час, са разгромявали многократно превъзхождащ ги противник !!?
- А ми кажете сега, при този античовешки и противен на Божият промисъл начин на живот ... може ли мъжкото или женското поколение, увлечено от "либерасткият" унисекс - Да прояви стоицизма на предците си ... по-старите Българи или да стори една стотна от това, на което те са били способни ??!!
-Нее-е !! - и хиляда пъти, Не !! - и то не поради липса на физически качества ... А най-вече поради, липса на духовни и морални устои !!
Ще приключа, казвайки !!
- Кога е болен Духът - умира Тялото !!
от Гет "ктист", по дух "катарос-еретик" ... от тези, които ги горяха по кладите, защото казваха истини, страшни за роботърговците и духовните търгаши
[/quote]
Браво!Точно това имах впредвид,като писах,че съм песимист!А и много хора по селата не могат да приберат плодовете на труда си!Циганите,разбира се,но и държавата,която е бетер от тях!
Днес Центърът за демографска политика обяви прогнозата за изчезването на българската народност към 2050г.и подмяната и с цигани, турци и имигранти от Азия..
Ето динамиката на населението:
1974г - 8 000 000 души/ резултат от многодетните капиталистически селски семейства/
1990г - 7 000 000 души/резултат от ликвидирането многобройните селски семейства и"индустриализацията"- натикването им в панелките за да не се множат/
2012г - 6 000 000 души /голямото комунистическо прогонване и крадене в "прехода"/
2050г - 5 000 000 души, от които я има я не 100 000 българи..../резултат от преките усилия на българските управници/бивши комунисти/, учени/бивши комунисти/ и църква /бивши комунисти/ за изтребване на българския народ.
Ако някога предците ни са живели в планините и нацията е възкръсвала след всяка катастрофа, сега там са само козите и някой друг българин мохамеданин.
Но, наскоро,някой си българин мохамеданин от Родопите с име Моллов е публикувал книжка развивайки в нея модифициран вариант на Добревото иранско бълнуване под тезата " персийски произход на помаците".
Тази книжка се разпространява между хората в Родопите като позив...
Т.е в ход е подготовка най-жизнената част от българския етнос - родопчаните, да се откъснат от българския народ и да се предадат за турцизиране. Нещо като за рециклиране. Този път Турция няма да изтърве възможността да ги смеле. Както прави с помаците в Гърция.
Това е реалния, и предвиден от нас, резултат от иранските писаници на П.Добрев - точно както левашкото делене на България на Тракия, Мизия и Македония в картите на Златарски послужи на враговете ни в Ньой, така неговата иранска теория вече е на въоръжение в арсенала на враговете на България.
Да сте живи и здрави всички.
Вие младите да раждате много деца!
Най-краткия път към здраве и дълголетие е бягството от града при истинската храна, истинския въздух, истинския труд и истински живот..
Аз вече съм там.
Нека американците да дойдат да им кажат, че нямат право да садят домати. Лазарките пеят български песни , за да получат яйца за Великден . Оообаче казват че традиционната българска сватба била циганска. .
Поздравления , Спароток, за тази толкова важна тема! Дано в речника ти има повече думи като тлъстиче-тученица, бабини зъби, пилешка трева,съвлък, ...
За пилешка трева не зная, но пачата трева я познавам като билка...
Какво е съвлък?
С една английско-италианска-българска група кроим планове за пермакултура ферма в Средна гора, където един познат има земя, която сега пустее.
Моите родители си имат вече малка ферма и си отглеждат храната сами.
Така, че малко по малко нещата се раздвижват. Хората, които останат в градовете ги очаква зомби апокалипс.
Пламене, съдбата на човека се определя от неговата способност да разбира проблемите, волята да се заеме с тяхното решаване и силата, която е нужна за това...
Насила хубост не става, човек първо трябва да се научи да отличава полезното от съблазнителното.
Въпреки простащината и безумията - основното оръжие на Вашите "опоненти" за мен е радост да виждам ,че има Българин, с българско съзнание и дух- решил да оспорва ученото от нас за историята ни.
Не мога да подмина факта ,че успявате да не отговорите на простотията , което определено Ви отличава!!!
От сърце и душа Ви желая успех и късмет !
Благодаря ти за подкрепата!
Опитвам се да споделя това, което съм открил и събирал повече от 20 години.
За някои е интересно, други се съмняват, това си е напълно в реда на нещата.
Жалко е само, че определени хора не са в състояние да изразят съмненията си по един културен и почтен начин...
Съхраним ли Българщината...оставаме, ще има бъдеще за децата ни!
Снеже, с всеки проблем се свиква:)
Навици се създават стига да има добро желание.
Шокиран съм от факта колко стремглаво вървим на долу.
Кой ще го спре това, ако не ние??????????????
http://dnes.dir.bg/news/uchilishte-uchenitzi-znania-12602156?nt=4
Моята работа е с ненормирано работно време, а жената остана без и затова на село.
Живота на село е по-ефтин. Работата е много по-малко отколкото в града.
Мисля обаче, че си пропуснал някои напитки - хубавото червено винце например :)
Не може да не е полезно. А и биричката съдържа хмел :)
Поздрави! (защото е рано да кажа "Наздраве"!) :)
Има начини по-малко да се копае , по-малко да се пръска."Беден човек жив дявол". "Накарай мързеливия да работи , да те научи на ум."
12.12.2012 14:45
- Юдеина и чандала(роми им викат сега) ... от една майка са и на един господ се молят ?!! - живеят като паразити и това го имат за достойно ?!
- А тези от тях, кои вземат да се очовечават ... тоест от свой труд да живеят(!), стават "хора в Бог" - накратко на последното се казва Богарин !! - поради това, дайте да не бъркаме раси и класи, както ни опиват съзнанието, като почнеш още от вехтозаветните пророци ... та стигнем до "пролетарските" Марксисти !!
- Човещината на обикновенният(смиреният-трудов) човек, води до алтруизъм ... тоест до склонност към взаимопомощ със себеподобните !! - на такъв принцип до преди двеста години са се изграждали селата ни. Поради това са били ОБЩНОСТ от стопански независими(равнопоставени) иконимически, социално и политически субекти !!
- Тези кои са хитрували в отношенията ... клинчили от работа или са живели противно на традиции и Божии норми, общността(селото) ги е прокуждало !! - подобно ще намериш в книгата на поп Минчо Кънчев(съратник на дякона Левски) "Видрица" - в която той, по този начин описва ... формирането на циганските махали и населението известно с такова прозвище !!
- Но мен интереса ми е друг - как се е формирала задругата, като историко-икономически стопански субект/явление ? !
- Защото от нея после ... къмто 30-те години на 20-ти век, започват да се създават колективни(кооперативни форми), не само по отношение на владеене и обработка на земя ... а и при занаятчии ?!
- Създават се взаимоспогателни каси ... от тях по-късно примерно е създадена Централна кооперативна банка, която е била (преди "девети") с най-голям капитал и отдавала под най-изгодни кредитни условия, заеми.
- Всичко това е прекъснато от Втората световна война и "освобождението" ни от Червената армия със съответните от това последици !
успех Спароток!!!
УНИКАЛНО!Много мисъл в малко думи.Поздрави!!!!!.....
успех Спароток!!!
Успех и на тебе!:)
Има начини по-малко да се копае , по-малко да се пръска."Беден човек жив дявол". "Накарай мързеливия да работи , да те научи на ум."
Няма да е зле да обменяме знания. Копането не ме притеснява, но пръскането да...
Мисля обаче, че си пропуснал някои напитки - хубавото червено винце например :)
Не може да не е полезно. А и биричката съдържа хмел :)
Поздрави! (защото е рано да кажа "Наздраве"!) :)
Имаш право! Домашно вино в умерени количества е доста полезно.
Поздрави!:)