Прочетен: 24830 Коментари: 83 Гласове:
Последна промяна: 19.01.2010 16:28
ПРЕДИ ДА ДОЙДЕ НЕФЕРТИТИ
Някои от приятелите ми в блога знаят, че подготвям постинг за Нефертити. Няма грешка, касае се за най-красивата египетска принцеса, чието лице е запленявало милиони в древността, а и днес продължава да буди възхищение. Зная, че опонентите ми ще възкликнат –Ето, това е вече прекалено, та и египтяните ли са българи!
Скептицизмът на някои хора се дължи не на висока интeлигентност и добри знания, а по-скоро на ограниченост и даже пълна липса на знания за отминалите времена. Най- лесно е да се критикува и отрича без да се извърши обстойна проверка на критикуваното. Един материал трябва да се прочете до края като се обърне голямо внимание на заключението понеже в него е вложена основната идея. Съвсем различни неща са влиянието на определен индивид върху историята на Египет и произходът на тази личност. Камбус ( Камбис) II, Александър Велики и Цезар не са египтяни, но са оказали влияние върху египетската история.
Недоразуменията и неверието ще дойдат предимно от това, че твърде малко са тези, които знаят от какъв произход е Нефертити, къде е родена, на какъв език е говорила и каква религия е изповядвала. Главите ни са пълни с евтини измислици на на хора, опитващи се да унищожат определени истини за миналото.
Нека да разтворя завесата за малко. Нефертити не е от египетски произход, а принадлежи на стар народ почитащ слънцето и наричащ го с различни имена: Митра, Варуна и др. Предците на Неферетити са били най-добрите бойци колесничари в Близкият Изток. Известни са като най-добрите коневъдци за времето си. Изследванията показват, че тези хора принадлежат на голямото семейство на палеобалканските народи.
Разбира се скептиците ще кажат, че е неуместно да се прави връзка между древни събития, повлияни от палеобалкански народи и българите. Критикуван съм вече за това. Не смятам, че подобно отношение е честно. Едва ли иранците биха се съгласили войната им със скитите да не се счита част от иранската история понеже се касае за дълбока древност. Не биха ли протестирали немците, ако жестокият сблъсък на тевтони и римляни при Акве Секстие бъде премахнат от германската история?Дали гърците биха се съгласили да бъде изтрита от историята им битката при Термопилите...Не, нали ? Защо тогава единствено и само българите да бъдат дискриминирани?
Спекулира също се с това, че в Бронзовата Епоха името българи не съществува, а от това следвало и, че определени събития, в които са замесени палеобалкански народи не бива да се считат за част от миналото ни. По тази логика трябва да кажем, че немците нямат право над най-старата си история понеже никой древен извор не споменава точно етнонимът доичер ( немец). Гърците имат претенции за участие в Троянската война, но нито хетски, нито люитски, нито египетски, нито асирийски източници споменават етноним елини ( гърци) между XIII-ти и VIII –ми век преди Христа. Защо тогава славата на дедите ни да бъде откъсвана от нашата история само защото в дълбока древност предците ни са били известни под други имена? Та това е нещо напълно естествено! Днешните иранци са старите перси, но също и артеите и кефените. Названията германи, алемани, тевтони може да звучат различно, но те се отнасят към една и съща етническа група, тази на която принадлежат немците.
Друг опит да бъде омаловажена и обезличена историята ни е твърдението, че след като става дума за събития далеч от България, то те не могат да се считат за част от българската история. Това също е нелепо, по този начин се осакатява истината. Трябва ли да бъдат премълчавани славните походи на Цезар, Александър Велики и Наполеон само защото тези велики пълководци са извършили деяния далеч от родните си места?
Трябва да се отърсим от комплексът за малоценност наложен ни от безсъвести личности, които заради имперските амбиции на своите господари изкривиха до неузнаваемост българската история. Деянията на нашите деди траките са много повече от тези на Рим и Гърция, но ако не предявим претенции към своето друг ще се накичи нашата слава.
Призовавам критиците си първо да проверят историческите извори, на които се уповавам и чак тогава да отправят обвинения. На обидни и неаргументирани коментари няма да реагирам. Има още няколко дни преди да представя постинга за Нефертити. Търсете информация дотогава, подготвяйте се! Истината се намира чрез културна, лишена от емоции дискусия.
Преди да отправите въпроси към мен потърсете за себе си отговорът на следното:
1.Защо толкова малко се знае за практикуването на изкуствената черепна деформация при благородните египтяни?
2. Защо почти никому не е известно, че този обичай възниква в черноморските степи през Бронзовата Епоха?
3. Защо само специалистите знаят, че чужденци от север дават бронза, колесницата, шлемът и др. на египтяните?
4.Защо не се споменава, че ранните масивни постройки на Близкият Изток имат прототип на Балканите?
5. Защо само малцина знаят, че още от Неолита се забелязва обмяна на култура между Балканите и Месопотамия?
Правилни изводи могат да се направят само когато се разполага с цялата информация. Ето затова – търсете! Постингът за Нефертити ще дойде скоро.
„Информирайте Ердоган“: Путин изпрати ва...
Соленки със сирене
16.01.2010 13:12
16.01.2010 13:52
Напълно вярно! Просто през времената на троянските войни (защото са били няколко) гърчулята са били още в Етиопия, а е и възможно още да не са дошли там от Америка. Троянската война е изцяло тракийска/бълГарска работа (Карите са и Гари). Омир е бил тракиец (името му изначава "слепец"), бил е син на певеца Филамон. Първия преписвач и редактор (фалшификатор) на "Илиада" е ОномаКРИТ и го е направил по нареждане на тирана Пизистрат. От този момент нататък в Илиада се говори за гърци. ОномаКРИТ е избягал в Персия за да се спаси от гнева на Пизистрит породен от преписването му на Орфеевите химни. (КАРИйски залив близо до Шабла) Коптите в Египет са протобълГари. В един момент БълГарите са управлявали Египет. Първата пирамида там (пръстеновидната - http://lh5.ggpht.com/_-UoPqbrfTlI/S1GnYsNVJwI/AAAAAAAAAqk/N93btcgNl8g/sakkara01.jpg) е протобълГарска)
Цар Кару І
http://karutzar.blogspot.com/
16.01.2010 14:04
Чакаме го!
Следващата статия е още по-интересна.
Напълно вярно! Просто през времената на троянските войни (защото са били няколко) гърчулята са били още в Етиопия, а е и възможно още да не са дошли там от Америка. Троянската война е изцяло тракийска/бълГарска работа (Карите са и Гари). Омир е бил тракиец (името му изначава "слепец"), бил е син на певеца Филамон. Първия преписвач и редактор (фалшификатор) на "Илиада" е ОномаКРИТ и го е направил по нареждане на тирана Пизистрат. От този момент нататък в Илиада се говори за гърци. ОномаКРИТ е избягал в Персия за да се спаси от гнева на Пизистрит породен от преписването му на Орфеевите химни. (КАРИйски залив близо до Шабла) Коптите в Египет са протобълГари. В един момент БълГарите са управлявали Египет. Първата пирамида там (пръстеновидната - http://lh5.ggpht.com/_-UoPqbrfTlI/S1GnYsNVJwI/AAAAAAAAAqk/N93btcgNl8g/sakkara01.jpg) е протобълГарска)
Цар Кару І
http://karutzar.blogspot.com/
С някои данни съм съгласен, карите са наистина гари - горяни. Съгласен съм, че Илиада е редактирана, Омир е критикуван за множеството варварски думи, които е употребил.
Да се твърди обаче, че коптите са протобългари ми се струва пресилено, но може би Вие разполагате с повече данни от мен.
Zasto sym tolkova sigurna?
Oste Herodot pishe za obichai v Atina v Egipet , koito sa ednakvi s bylgarskite Kukeri.
Takiva igri imat i na ostrov Sardinia.
Ne vi li pravi vpechatlenie Sakar v Egipet i Sakar planina?
Pirin v Bylgaria i Pirinei v Ispania.
Koito ima ochi ste razbere istinata , koiato e zabulena v mugla! Niakoi triabva da razprysne myglata!
Traki Bylgari i slaviani sa edno!
Dokoga bratia ste se delim?
Ползотворна работа!!
Zasto sym tolkova sigurna?
Oste Herodot pishe za obichai v Atina v Egipet , koito sa ednakvi s bylgarskite Kukeri.
Takiva igri imat i na ostrov Sardinia.
Ne vi li pravi vpechatlenie Sakar v Egipet i Sakar planina?
Pirin v Bylgaria i Pirinei v Ispania.
Koito ima ochi ste razbere istinata , koiato e zabulena v mugla! Niakoi triabva da razprysne myglata!
Както вече си разбрала белите петна са премълчани истини.
Почти за всичко има обяснение, но не винаги обяснението е угодно на определена група хора.
Traki Bylgari i slaviani sa edno!
Dokoga bratia ste se delim?
Силен народ се покорява не на бойното поле, а отвътре, чрез разединение е объркване.
Ползотворна работа!!
Благодаря!
Дано да успея да представя материала по ясен начин.
Царят вече е гол!
Всеки твой постинг боде очите, затворени за истината!
Всеки твой постинг, отваря прозорци към истината!
Всеки твой постинг връща Отечеството на десетки отчаяни българи.
И както
panazea каза -
Da pazim zavetyt na dedite ,
dokato ne sa otkradnali zialata ni istoria , kultura i duhovno bogatstvo!
Traki, Bylgari i Сlaviani sa edno!
Dokoga bratia ste se delim?
Забелязвате ли едно интересна особеност?
Допреди десетина години траките бяха наричани диви, недоразвити, войнолюбиви варвари.
Днес само пълен невежа ще повярва това.
След време също само пълен невежа ще си мисли, че българите не са потомци на траките.
Мехмед, признавам, че има общи неща между различни култури, но трябва да се види дали се касае за същият период, колко на брой са общите неща, от какъв характер са и т.н.
Признато е, че първите три династии на Египет са създадени от чужденци. Първите мумии на Египет са на кавказоиди с рижа коса, затова и най-старата мумия е наречена Джинджър - Риж.
Преддинастичната писменост на Египет показва прилики с неолитната балканска, има и прилики в керамиката.
Всичко това обаче трябва да бъде разгледано по-задълбочено и чак тогава можем да правим заключения.
Може да е просто съвпадение или невярна информация, затова предварително моля за извинение, тъй като знанията ми са доста повърхностни и се водя единствено от любопитството. :)
Спароток каза:
.....................................................................
"Допреди десетина години траките бяха наричани диви, недоразвити, войнолюбиви варвари.
Днес само пълен невежа ще повярва това.
След време също само пълен невежа ще си мисли, че българите не са потомци на траките."
.........................................................................
Блажен е комуто се открие истината, защото светлината му показва пътя преди другите.
Желая Здраве на всички Българи!!!
С огромно нетърпение :)))
Желая Здраве на всички Българи!!!
Още от 4-то хилядолетие преди Христа има връзки между траки и египтяни. Пишейки за по-късни времина Херодот разказва, че египетският цар Сесострис бил завладял Тракия и Скития - Добружа ( Херодот, книга 2р гл. 203) а пък Йордан разказва, че гетите побеждават египтяните след агресията.
Малко хора знаят това...
Може да е просто съвпадение или невярна информация, затова предварително моля за извинение, тъй като знанията ми са доста повърхностни и се водя единствено от любопитството. :)
Има много българи. Тези, за които арабите пишат не е задължително да са същите обединили Дунавска България.
Разбира се!
Само въпрос на време е!
Нежду другото, македонски езиковеди разчитат египетски текстове, които напълно се разбират или са почти идентични със съвремения ни говор!
16.01.2010 22:37
с интерес очаквам материала ти.
Нежду другото, македонски езиковеди разчитат египетски текстове, които напълно се разбират или са почти идентични със съвремения ни говор!
Имате право, Райко е едно от най-старите имена на слънцето. нашата дума РАЙ означава сияние, сродна е с арийската рауи - сияние, слънце.
Интересното е, че в руският древното име на слънцето се е запазило в думата РАДУГА - небесна дъга, т.е. дъгата на слънцето.
В моментта проверявам използваната литература и търся най-достъпните извори.
с интерес очаквам материала ти.
Интересен факт е, че траките първи използват злато върху погребални маски. Това може да се види от артефактите на варненският некропол.
Пак траките полагат мъртвите си царе си по гръб с ръце кръстосани на гърдите. В Египет този обичай се появява доста по-късно.
Нежду другото, македонски езиковеди разчитат египетски текстове, които напълно се разбират или са почти идентични със съвремения ни говор!
Познавам лично единият от македонските изследователи. С проф. А. Тентов обменихме много интересни идеи. Присъствях на първото предстявяне на неговата работа.
16.01.2010 23:34
Нефертити е най-влиятелната жена в египестката история. Жалко е само, че не знаем истината за тази красива благородничка.
На каква тема са?
Пише се "интелигентност", а не "интилигентност", както и "Акве Секстие", а не "Акве Секстиай", защото ако дифтонгът "ae" се четеше "ай", щеше да се наложи да изписваме "Аквай Секстиай".
Името на персийския шах също се предава като "Камбис" или "Камбиз", а не като "Камбус", все пак.
Не позволявайте такива дребни грешки да карат читателите Ви да се съмняват в сериознастта на Вашите познания. Понякога нещо незначително обръща каруцата.
Отделно от тези неща, принадлежността към една езикова група не значи идентичност. Латинският принадлежи към една и съща група с френския, но французите не са същото като римляните. Иранците днес не са същото като всички народи, принадлежащи към иранската езикова група, нито пък са изцяло идентични с някогашните перси.
А чуждите влияния над Египет, дори да приемем всички Ваши твърдения за верни (което лично аз не правя) не са и няма как да бъдат български. За съжаление.
Пише се "интелигентност", а не "интилигентност", както и "Акве Секстие", а не "Акве Секстиай", защото ако дифтонгът "ae" се четеше "ай", щеше да се наложи да изписваме "Аквай Секстиай".
Името на персийския шах също се предава като "Камбис" или "Камбиз", а не като "Камбус", все пак.
Не позволявайте такива дребни грешки да карат читателите Ви да се съмняват в сериознастта на Вашите познания. Понякога нещо незначително обръща каруцата.
Отделно от тези неща, принадлежността към една езикова група не значи идентичност. Латинският принадлежи към една и съща група с френския, но французите не са същото като римляните. Иранците днес не са същото като всички народи, принадлежащи към иранската езикова група, нито пък са изцяло идентични с някогашните перси.
А чуждите влияния над Египет, дори да приемем всички Ваши твърдения за верни (което лично аз не правя) не са и няма как да бъдат български. За съжаление.
Благодаря за корекциите! Ще поправя някои неща.
Предавам Камбис като Камбус и Акве Секстие като Акве Секстиай, за да бъда разбран. Консултирам се със студенти с кои имена и термини са запознати.
Що се отнася до ителигентност, признавам - правописната грешка си е моя...има още доста. Е и И са съседни на клавиатурата ми.
За митаните не съм съгласен, но нека да изчакаме малко. Може пък Йоан Никуйски да е направил грешка наричайки Кроват ( Кубрат) цар на мутанес.
Архитектура, обичаи, керамика, колесници и коневъдството на Митаните показват, че те са палеобалкански народ.
Ако не са древни жители на Източна Европа, то къде е най-древната им земя и какво показва връзката с нея?
Казвате, че древните народи не се идентични с днешните ( иранците). Добре, но като какви да определим латините, сабините, волските ...ако не като предци на днешните италианци?
Да, днес етническата картина е по-различна, влели са се и чужди гени, но това се наблюдава навсякъде. Няма чист народ.
То на всяка клавиатура има възможности за грешка. И аз непрекъснато бъркам, много е досадно.
Митаните по-скоро не са палеобалкански народ. Сходствата, които смятате, че намирате, са далеч от фактите. А и да бяха палеобалканци, това нямаше да направи митаните родствени с траките, които все пак са индоевропейско, а не палеобалканско население.
Не просто няма чист народ - нещата са още по-крайни. Няма почти никаква генетична връзка между античните народи и съвременните. В много случаи само името и споменът за дадена политическа традиция се е запазил. Все едно сме осиновени, а не кръвни наследници на миналото.
За Италия ще дам следния пример. Някога латинският е бил в една езикова група със сабинския, умбрийския, волския, може би и самнитския. Днес е в една езикова група с френския, испанския и италианския, които са доста различни. Говорят ги народи със силен германски (и келтски - у французите) примес, какъвто древните италийци не са имали, падежите са изчезнали, молфологията се е променила. Сам виждате разликите между Античността и нашето време. И това е само напръв поглед! Представете си какви биха били разликите при по-задълбочено вглеждане. Да, нещо от миналото винаги остава, разбира се. Но то не бива да ни заблуждава.
В крайна сметка още по време на късната Република и при ранната империя в Италия самнитите са започнали да се романизират, а някои от тях първо са минали и през гръцко влияние в Кротон и Капуа. Волски, оски, дори чуждите на италийската група етруски са станали просто римски граждани. Сетне върху тази смес от народи се нахвърлят германите... за малката група българи на Алцек, която се появява в VІІ в. като сол върху етническата салата също знаете. През VІІІ-ІХ в. в Сицилия идват първите араби. В ХІ-ХІІ в. се прибавят норманите... И ето Ви я днешната италианска нация. Идете, че разпознайте нещо от римляните или от умбрите в нея.
У нас е същото, разбира се. Затова трябва много да се внимава, когато се казва, че митаните са палеобалканци, повлияли на Египет, палеобалканците пък - траки, а траките - българи. Защото трябва да се добавят още много величини в уравнението, което иначе става измамно просто. Някой все ще остане недоразбрал и ще реши, че в кръвта му има египетски примес.
Това не й харесвам на автохтонната хипотеза - лесно борави с отъждествявания, не прави нужните разграничения и пояснения.
Та дори траките са различни в различните векове на съществуването си. Хайде, да допуснем, че има сериозен тракийски примес в българския генофонд днес. Но дали той е чистият тракийски примес, какъвто би бил в VІІ в. пр. Хр.? Не, разбира се. В VІІ в. сл. Хр. траките многократно са подлагани на силни чужди влияния, при това обикновено не за добро: гръцки, на македонското царство, римски, готски, хунски, български, славянски (славяни все пак има), пак български... после идва византийското завоевание при Василий ІІ с неговите насилствени преселвания, отвеждане на балканско население в Анадола и докарване на арменци и азиатски "ромеи" в България. Сетне пък се появяват узи, кумани и печенеги, България се освобождава, появяват се французите и италианците от Четвъртия кръстоносенпоход, идват татарите и накрая - османците. При османската власт пак има размествания на население, шават какви ли не черкези и гагаузи, доведени от Крим и Кавказ, на Балканите се заселват и цигани, идват евреи от Испания, част от българското население се крие в планините, друга част се погърчва, някои българи пък са ислямизирани. Къде остава тракийското ни наследство и толковасилно ли е то? Та ние вече дори не се наричаме с имената на старите местни племена, а простичко - българи. И ето ни днес, пишем в блога на език, който не е тракийски, с букви, които са проектирани от печатницата на Петър Велики като компромис между кирилицата и латиницата, християни или постхристияни, европейски граждани, от които някои са женени за рускини, арменки или гъркини (доколкото и гръцкото е запазило нещо повече от самото име)...
Промените са нещо нормално за всички тези хиляди години от идването на траките на Балканите, през десетките други миграции и катаклизми. Няма как някой сериозно да претендира за пряка приемственост.
Наистина няма чист народ.
То на всяка клавиатура има възможности за грешка. И аз непрекъснато бъркам, много е досадно.
Митаните по-скоро не са палеобалкански народ. Сходствата, които смятате, че намирате, са далеч от фактите. А и да бяха палеобалканци, това нямаше да направи митаните родствени с траките, които все пак са индоевропейско, а не палеобалканско население.
Не просто няма чист народ - нещата са още по-крайни. Няма почти никаква генетична връзка между античните народи и съвременните. В много случаи само името и споменът за дадена политическа традиция се е запазил. Все едно сме осиновени, а не кръвни наследници на миналото.
За Италия ще дам следния пример. Някога латинският е бил в една езикова група със сабинския, умбрийския, волския, може би и самнитския. Днес е в една езикова група с френския, испанския и италианския, които са доста различни. Говорят ги народи със силен германски (и келтски - у французите) примес, какъвто древните италийци не са имали, падежите са изчезнали, молфологията се е променила. Сам виждате разликите между Античността и нашето време. И това е само напръв поглед! Представете си какви биха били разликите при по-задълбочено вглеждане. Да, нещо от миналото винаги остава, разбира се. Но то не бива да ни заблуждава.
В крайна сметка още по време на късната Република и при ранната империя в Италия самнитите са започнали да се романизират, а някои от тях първо са минали и през гръцко влияние в Кротон и Капуа. Волски, оски, дори чуждите на италийската група етруски са станали просто римски граждани. Сетне върху тази смес от народи се нахвърлят германите... за малката група българи на Алцек, която се появява в VІІ в. като сол върху етническата салата също знаете. През VІІІ-ІХ в. в Сицилия идват първите араби. В ХІ-ХІІ в. се прибавят норманите... И ето Ви я днешната италианска нация. Идете, че разпознайте нещо от римляните или от умбрите в нея.
У нас е същото, разбира се. Затова трябва много да се внимава, когато се казва, че митаните са палеобалканци, повлияли на Египет, палеобалканците пък - траки, а траките - българи. Защото трябва да се добавят още много величини в уравнението, което иначе става измамно просто. Някой все ще остане недоразбрал и ще реши, че в кръвта му има египетски примес.
Това не й харесвам на автохтонната хипотеза - лесно борави с отъждествявания, не прави нужните разграничения и пояснения.
Та дори траките са различни в различните векове на съществуването си. Хайде, да допуснем, че има сериозен тракийски примес в българския генофонд днес. Но дали той е чистият тракийски примес, какъвто би бил в VІІ в. пр. Хр.? Не, разбира се. В VІІ в. сл. Хр. траките многократно са подлагани на силни чужди влияния, при това обикновено не за добро: гръцки, на македонското царство, римски, готски, хунски, български, славянски (славяни все пак има), пак български... после идва византийското завоевание при Василий ІІ с неговите насилствени преселвания, отвеждане на балканско население в Анадола и докарване на арменци и азиатски "ромеи" в България. Сетне пък се появяват узи, кумани и печенеги, България се освобождава, появяват се французите и италианците от Четвъртия кръстоносенпоход, идват татарите и накрая - османците. При османската власт пак има размествания на население, шават какви ли не черкези и гагаузи, доведени от Крим и Кавказ, на Балканите се заселват и цигани, идват евреи от Испания, част от българското население се крие в планините, друга част се погърчва, някои българи пък са ислямизирани. Къде остава тракийското ни наследство и толковасилно ли е то? Та ние вече дори не се наричаме с имената на старите местни племена, а простичко - българи. И ето ни днес, пишем в блога на език, който не е тракийски, с букви, които са проектирани от печатницата на Петър Велики като компромис между кирилицата и латиницата, християни или постхристияни, европейски граждани, от които някои са женени за рускини, арменки или гъркини (доколкото и гръцкото е запазило нещо повече от самото име)...
Промените са нещо нормално за всички тези хиляди години от идването на траките на Балканите, през десетките други миграции и катаклизми. Няма как някой сериозно да претендира за пряка приемственост.
Наистина няма чист народ.
Вече предложих да изчакаме публикуването на следващият материал и чак тогава да се отправят критики.
Няма логика да опонираш някого, ако не знаеш с какви данни той разполага.
Отговорът на някои твои съждения съм го дал, ето:
Разбира се скептиците ще кажат, че е неуместно да се прави връзка между древни събития, повлияни от палеобалкански народи и българите. Критикуван съм вече за това. Не смятам, че подобно отношение е честно. Едва ли иранците биха се съгласили войната им със скитите да не се счита част от иранската история понеже се касае за дълбока древност. Не биха ли протестирали немците, ако жестокият сблъсък на тевтони и римляни при Акве Секстие бъде премахнат от германската история?Дали гърците биха се съгласили да бъде изтрита от историята им битката при Термопилите...Не, нали ? Защо тогава единствено и само българите да бъдат дискриминирани?
Спекулира също се с това, че в Бронзовата Епоха името българи не съществува, а от това следвало и, че определени събития, в които са замесени палеобалкански народи не бива да се считат за част от миналото ни. По тази логика трябва да кажем, че немците нямат право над най-старата си история понеже никой древен извор не споменава точно етнонимът доичер ( немец). Гърците имат претенции за участие в Троянската война, но нито хетски, нито люитски, нито египетски, нито асирийски източници споменават етноним елини ( гърци) между XIII-ти и VIII –ми век преди Христа. Защо тогава славата на дедите ни да бъде откъсвана от нашата история само защото в дълбока древност предците ни са били известни под други имена? Та това е нещо напълно естествено! Днешните иранци са старите перси, но също и артеите и кефените. Названията германи, алемани, тевтони може да звучат различно, но те се отнасят към една и съща етническа група, тази на която принадлежат немцитe.
Разбира се право на всеки автор е да не се съгласи с определена теория, но пак повтарям - неразумно е да се критикува без да се познават данните, които опонентът тепърва предстои да представи.
Предварителното отричане е индикация за предубеденост, а предубедеността е най-големият враг на една дискусия. Ако си готов с отговора преди въпросът да се появи, то какъв е смисъла на спора?
То на всяка клавиатура има възможности за грешка. И аз непрекъснато бъркам, много е досадно.
Митаните по-скоро не са палеобалкански народ. Сходствата, които смятате, че намирате, са далеч от фактите. А и да бяха палеобалканци, това нямаше да направи митаните родствени с траките, които все пак са индоевропейско, а не палеобалканско население.
Не просто няма чист народ - нещата са още по-крайни. Няма почти никаква генетична връзка между античните народи и съвременните. В много случаи само името и споменът за дадена политическа традиция се е запазил. Все едно сме осиновени, а не кръвни наследници на миналото.
За Италия ще дам следния пример. Някога латинският е бил в една езикова група със сабинския, умбрийския, волския, може би и самнитския. Днес е в една езикова група с френския, испанския и италианския, които са доста различни. Говорят ги народи със силен германски (и келтски - у французите) примес, какъвто древните италийци не са имали, падежите са изчезнали, молфологията се е променила. Сам виждате разликите между Античността и нашето време. И това е само напръв поглед! Представете си какви биха били разликите при по-задълбочено вглеждане. Да, нещо от миналото винаги остава, разбира се. Но то не бива да ни заблуждава.
В крайна сметка още по време на късната Република и при ранната империя в Италия самнитите са започнали да се романизират, а някои от тях първо са минали и през гръцко влияние в Кротон и Капуа. Волски, оски, дори чуждите на италийската група етруски са станали просто римски граждани. Сетне върху тази смес от народи се нахвърлят германите... за малката група българи на Алцек, която се появява в VІІ в. като сол върху етническата салата също знаете. През VІІІ-ІХ в. в Сицилия идват първите араби. В ХІ-ХІІ в. се прибавят норманите... И ето Ви я днешната италианска нация. Идете, че разпознайте нещо от римляните или от умбрите в нея.
У нас е същото, разбира се. Затова трябва много да се внимава, когато се казва, че митаните са палеобалканци, повлияли на Египет, палеобалканците пък - траки, а траките - българи. Защото трябва да се добавят още много величини в уравнението, което иначе става измамно просто. Някой все ще остане недоразбрал и ще реши, че в кръвта му има египетски примес.
Това не й харесвам на автохтонната хипотеза - лесно борави с отъждествявания, не прави нужните разграничения и пояснения.
Та дори траките са различни в различните векове на съществуването си. Хайде, да допуснем, че има сериозен тракийски примес в българския генофонд днес. Но дали той е чистият тракийски примес, какъвто би бил в VІІ в. пр. Хр.? Не, разбира се. В VІІ в. сл. Хр. траките многократно са подлагани на силни чужди влияния, при това обикновено не за добро: гръцки, на македонското царство, римски, готски, хунски, български, славянски (славяни все пак има), пак български... после идва византийското завоевание при Василий ІІ с неговите насилствени преселвания, отвеждане на балканско население в Анадола и докарване на арменци и азиатски "ромеи" в България. Сетне пък се появяват узи, кумани и печенеги, България се освобождава, появяват се французите и италианците от Четвъртия кръстоносенпоход, идват татарите и накрая - османците. При османската власт пак има размествания на население, шават какви ли не черкези и гагаузи, доведени от Крим и Кавказ, на Балканите се заселват и цигани, идват евреи от Испания, част от българското население се крие в планините, друга част се погърчва, някои българи пък са ислямизирани. Къде остава тракийското ни наследство и толковасилно ли е то? Та ние вече дори не се наричаме с имената на старите местни племена, а простичко - българи. И ето ни днес, пишем в блога на език, който не е тракийски, с букви, които са проектирани от печатницата на Петър Велики като компромис между кирилицата и латиницата, християни или постхристияни, европейски граждани, от които някои са женени за рускини, арменки или гъркини (доколкото и гръцкото е запазило нещо повече от самото име)...
Промените са нещо нормално за всички тези хиляди години от идването на траките на Балканите, през десетките други миграции и катаклизми. Няма как някой сериозно да претендира за пряка приемственост.
Наистина няма чист народ.
Не съм специалист, но намирам, че мисленато Ви, Ви води не на точното място. Може да се каже, че няма чист народ. Но нима забравяме най-важното, онова което се предава от семейството, онова което се носи в кръвта, което се долява със сетивата. То не може да се опише, защото може да ти казават, че ти си такъв, но ти не си, защото носиш в себе си онова, което корените ти са ти предали.
Апелирам за аргументиран, добронамерен, диалог и търсене на историческата истина такава, каквато е, а не каквато я искат силните на времето.
17.01.2010 14:15
та пуснете ми предишното питане (с отговористе) и също да ми обясните как я търсите тая историческа истина без да ползвате научни хуманитарни методики..
щото аз пък ще ви изпроектирам Бруклинския мост..
поздрави
Снежана Серафимова (Сн С за по-кратко)
та пуснете ми предишното питане (с отговористе) и също да ми обясните как я търсите тая историческа истина без да ползвате научни хуманитарни методики..
щото аз пък ще ви изпроектирам Бруклинския мост..
поздрави
Снежана Серафимова (Сн С за по-кратко)
Благодарен съм на Господ, че не съм като "специалистите", които жестоко изкривиха българската история, скривайки исторически извори и археологически данни.
Обвинявате ме, че не ползвам научни хуманитарни методики. Аз поддържам тезите на Ценов, Гинчев, Чилингиров. Това са високообразовани хора, но май само Вие сте запазили правото да определите какво е наука и какво не е, кой е учен и кой не е.
Госпожо, тръпки ме побиват от Вашата "научна методика"!
Наричайки ме сектант си служите с евтини обиди, това показва колко високо е Вашето ниво.
Критикувайте културно, както подобава на възпитан човек! Изберете мое твърдение, или извор, който според Вас е неверен и представете Вашите аргументи подкрепени с факти и исторически извори.
Заяждането и обидите не са аргументи, нито са типични за поведение на учен човек.
17.01.2010 14:58
по дефиниция "науката е система за придобиване на знания въз основа на научни методи, както и система от знания, формирана чрез научни изследвания"
та няма научна методика в кавички, щото науката още не се е клонирала..а на кого сте последовател си е ваша работа, кой колко е образован също е подробност
Сн С
пс да ми отговорите все пак ония студенти-консултанти дето не знаят що е дифтонг от кой университет са
и да ми декодирате:
"Предавам Камбис като Камбус и Акве Секстие като Акве Секстиай, за да бъда разбран."
по дефиниция "науката е система за придобиване на знания въз основа на научни методи, както и система от знания, формирана чрез научни изследвания"
та няма научна методика в кавички, щото науката още не се е клонирала..а на кого сте последовател си е ваша работа, кой колко е образован също е подробност
Сн С
пс да ми отговорите все пак ония студенти-консултанти дето не знаят що е дифтонг от кой университет са
и да ми декодирате:
"Предавам Камбис като Камбус и Акве Секстие като Акве Секстиай, за да бъда разбран."
Това ли са аргументите Ви срещу мен??????
По-скоро бих го оприличил на разпит - "да ми отговорите все пак ония студенти-консултанти дето не знаят що е дифтонг от кой университет са"
Дайте нормални аргументи, не представяйте лични нападки! Това не е достойно поведение на учен!
Всъщност личните нападки са единственото, с което можете да ме очерните. С научни аргументи не разполагате, вече се уверих в това.
Моля Ви, накарайте ме да променя мнението си за Вас!
Посочете конкретно къде греша, защо греша и какво е правилното тълкуване!
Ако не можете - мълчете си и не се принизявайте повече.
17.01.2010 15:29
и некоректното изписване е грешка, а "не за да бъда разбиран"...
Сн С
като за трйлър няма да се задълбочаваме, но във филма ще обърна внимание на езиковедката част.
и некоректното изписване е грешка, а "не за да бъда разбиран"...
Сн С
като за трйлър няма да се задълбочаваме, но във филма ще обърна внимание на езиковедката част.
Така си и мислех, не разполагати с аргументи, не можете да ме оборите!
Щом считате себе си за учен, дръжте се като учен!
Представете факт срещу факт, извор срещу извор!
Ако правописните грешки са единственият Ви аргумент, то мога да кажа, че ми е жал за Вас.
Ако трябва да чакам аргументи в полза на палеобалканския произход на митаните, добре. Но ми се чини, че ще почакам доста.
Горе гледам, че един колега-блогър е предложил няколко аналогии. Между Севт и Сети, Ра и Тангра, Рамзес и Резос... това не са съвпадения, аналогии са. При това между много късни форми на названия. Не под всеки камък спи сом и далеч не от всяка аналогия произлиза съвпадение. Наука с романтично желание и непрофесионално търсене на телета дори не под вола, а направо под коня не се прави.
Ако трябва да чакам аргументи в полза на палеобалканския произход на митаните, добре. Но ми се чини, че ще почакам доста.
Горе гледам, че един колега-блогър е предложил няколко аналогии. Между Севт и Сети, Ра и Тангра, Рамзес и Резос... това не са съвпадения, аналогии са. При това между много късни форми на названия. Не под всеки камък спи сом и далеч не от всяка аналогия произлиза съвпадение. Наука с романтично желание и непрофесионално търсене на телета дори не под вола, а направо под коня не се прави.
Нека въпреки различията във възгледите си да запазим взаимното уважение.
Какво казват колеги блогери е едно, а какво представям аз е друго нещо.
Отговарям само за своите собствени твърдения.
17.01.2010 15:44
Сн С
и не жалете за мен
Сн С
и не жалете за мен
Вие просто нямате уважение към себе си!
Отново изкриявате нещата. Не наричам учените в БАН лаици, а смятам, че една част от тях са предубедени и необективни. Има голяма разлика, нали?
Помолих Ви да започнем културна, аргументирана дискусия, но Вие, или не можете, или не го желаете.
В постинга изрично споменах - На обидни и неаргументирани коментари няма да реагирам.
Направих изключение за Вас защото сте дама, но Вие с поведението си ми доказахте, че не заслужавате да бъдете наречена дама.
Не мога да дефинирам държанието Ви по друг начин освен като безочие.
Разбира се, че трябва да се гордеем с произхода си! Дано скоро всички българи да осъзнаят това!
17.01.2010 18:48
http://lh6.ggpht.com/_-UoPqbrfTlI/S1GnYJEARMI/AAAAAAAAAqY/5yp_QIplQ18/s640/coptic_tent.jpg
http://lh4.ggpht.com/_-UoPqbrfTlI/S1GnYb91HyI/AAAAAAAAAqc/L5JdG3awnBk/s640/coptic_tent2.jpg
Фолклора им е също "български".
karutzar@hotmail.com
17.01.2010 21:19
"ПРЕДИ ДА ДОЙДЕ НЕФЕРТИТИ", ТРЯБВА ДА СЕ ОПИТАМЕ ДА ПОТЪРСИМ ОТГОВОРИТЕ НЕ САМО НА ЗАДАДЕНИТЕ ПО-ГОРЕ ПЕТ ВЪПРОСА, А И НА ОЩЕ МНОГО ДРУГИ. САМО С ФАКТИ СЕ ОБОСНОВАВА ИЛИ ОБОРВА ДАДЕНА ТЕЗА.
НО ЗА ТОВА ТРЯБВА ДА СЕ ЧЕТЕ И ТО МНОГО. И ТО НАУЧНА, А НЕ ПОПУЛЯРНА ЛИТЕРАТУРА ПО СЪОТВЕТНИЯ ВЪПРОС.
Привет, sparotok!!!
Привет, sparotok!!!
"ПРЕДИ ДА ДОЙДЕ НЕФЕРТИТИ", ТРЯБВА ДА СЕ ОПИТАМЕ ДА ПОТЪРСИМ ОТГОВОРИТЕ НЕ САМО НА ЗАДАДЕНИТЕ ПО-ГОРЕ ПЕТ ВЪПРОСА, А И НА ОЩЕ МНОГО ДРУГИ. САМО С ФАКТИ СЕ ОБОСНОВАВА ИЛИ ОБОРВА ДАДЕНА ТЕЗА.
НО ЗА ТОВА ТРЯБВА ДА СЕ ЧЕТЕ И ТО МНОГО. И ТО НАУЧНА, А НЕ ПОПУЛЯРНА ЛИТЕРАТУРА ПО СЪОТВЕТНИЯ ВЪПРОС.
Напълно прав сте за литературата, трябва да се търси предимно специализирана. Дори и там обаче трябва да се пресява. Ако съвременните учени бяха 100% обективни и независими, то държавата на митаните нямаше да бъде наречена- забравената империя.
Колко удобно бе забравен един народ повлиял хети, асирийци, вавилонци и египтяни....
Привет, sparotok!!!
Привет, sparotok!!!
Тий има митанска кръв. Някои учени я наричат нубийка, но мумията й е на жена с права светлокестенява коса. Всъщност Тий е разполагала с не по-малко власт от Аменхотеп III и Амепхотеп IV, но това няма да го включвам в постинга, за да не усложнявам материала.
Нефертити означава "красавицата, която идва"
Нефертити означава "красавицата, която идва"
Народът е казал - Всяко зло е за добро!
Затварянето на Института по Тракология е негативно явление, но пък работещите в там не са допринесли много за изясняването на тракийският етногенезис.
Преди около 30 години проф. Я.Бест представи тезата си, че носителите на курганската култура са стигнали в миграциите си и до Египет. Тогава това бе прието от много учени.
След време, като се разбра, че създадтелите на курганската култура са носители на генът Р1а1, изведнъж твърденията на Бест се оказаха неверни.
Явно на някого не му оттърва, че най-старият вариант на Р1а1 е от Балканите - Тракия.
Не се споменава нищо за най-древната писменост на Египет имаща 24 еквивалента сред по-старата писменост на Тракия.
Не се споменава, че технологията на изработка на каменни съдове се преминава от Тракия в Егейската област и Египет, нито пък се говори за белите мумии от пред династичният период.
18.01.2010 02:37
Българите май наистина са много, но сякаш ние, които населяваме днешна България, сме единствените, които нямат самочувствието на своята културна идентичност. Нима гърците, китайците, арабите, германците, та дори и марсианците са по-меродавен източник за нашето българско начало, от самите нас, които сме частици от тази земя и винаги се връщаме към нея. Чуждата наука си има свои интереси.
19.01.2010 16:22
За време на 18 и 19 век около 2 000 000 християни преки наследници на ромейската и византийска култура имигрират във Влашко, 300 000 славянофили имигрират в Сърбия,500 000 в Русия. Гагаузите напускат България . 500 000 Гърци по един или друг начин са прокудени от България.Над 2 000 000турки са пренудени да търсят Турция за своя родина. В последните 20 години над 1 000 000 български граждани напускат завинаги България..... Така за 200 години етническо почистване в България .......... ОСТАНАХА САМО БОКЛУЦИТЕ !!!!!!
Какво казват колеги блогери е едно, а какво представям аз е друго нещо.
Отговарям само за своите собствени твърдения.
Прав сте, извинявам се.
Какво казват колеги блогери е едно, а какво представям аз е друго нещо.
Отговарям само за своите собствени твърдения.
Прав сте, извинявам се.
Вашата реакция Ви прави чест!
В интелигентността Ви никога не съм се съмнявал.
Искрено съжелявам, че сме опоненти!
За време на 18 и 19 век около 2 000 000 християни преки наследници на ромейската и византийска култура имигрират във Влашко, 300 000 славянофили имигрират в Сърбия,500 000 в Русия. Гагаузите напускат България . 500 000 Гърци по един или друг начин са прокудени от България.Над 2 000 000турки са пренудени да търсят Турция за своя родина. В последните 20 години над 1 000 000 български граждани напускат завинаги България..... Така за 200 години етническо почистване в България .......... ОСТАНАХА САМО БОКЛУЦИТЕ !!!!!!
Ясно си пролича, че нито сте българин, нито, че притежавате и капчица достойнство!
Как успяхте да опознаете 7 милиона души, за да си направите заключение за всички тях!
Характеристиката, която давате за българския народ, важи само за семейството и познатите Ви, защото само тези хора познавате най-добре!
19.01.2010 17:25
Лъжете най-безсрамно! Не всеки българин извън България забравя рода си. Познавам българи във Великобритания, Испания, Германия, Белгия, Холандия и др. гордеещи се с произхода си.
Събират се често, пеят БЪЛГАРСКИ песни, гощават се с БЪЛГАРСКИ ястия, носят фланелки с надписи -БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО!
Броят на тези хора расте всеки ден! Това обаче Вие няма как да го знаете понеже не принадлежите към българолюбците.
Да, съществуват индивиди отричащи произхода си, не ме учудва. Има няколко причини за това.
1. Последните 65 години самочувствието на българина бе мачкано систематично от червената диктатура отричаща националното самосъзнание и репресираща жестоко родолюбците. Не случайно проф. Ценов бе наречен шовинист, а хиляди други родолюбци бяха изпратени в концлагера Белене.
2. Много от така наречените българи в чужбина не са с българско самосъзнание, ясно осъзнават, че във вените им тече азиатска кръв и се обявяват за българи само когато им оттърва. Те обаче са малцинство.
3. Третата причина са хора като Вас, които осъзнавайки духовната си беднота се опитват да отнемат от българина и малкото му останала гордост. Вие господине можете да заблудите само слабоволевите, повечето българи не се хващат на въдицата Ви. Хулете българщината, така само показвате, колко сте жалък!
България е минала през много бедствия, ще преживее и Вас, и съмишлениците Ви.
Освен това - бидейки древен народ, ние сме участвали в много събития от световната история, а и днес има българи по целия свят и много имат принос към бъдещето.
Трето, въпросния анонимен май няма понятие от генетика - ако му е трудно да си прочете учебника по биология за десети клас, то би могъл да намери на простичък език един текст в Корана - има го и на български - децата им не са непременно "боклуци". ДА, хората в България са облъчени различно от слънцето.
Четвърто, закриването на един институт на БАН означава само, че той си е свършил задачките, заради които е бил създаден. Това не означава, че въпросът с тракийското наследство е приключен.
Чакаме да четем за Нефертити. И се надяваме да научим още малко за черепното моделиране.
Освен това - бидейки древен народ, ние сме участвали в много събития от световната история, а и днес има българи по целия свят и много имат принос към бъдещето.
Трето, въпросния анонимен май няма понятие от генетика - ако му е трудно да си прочете учебника по биология за десети клас, то би могъл да намери на простичък език един текст в Корана - има го и на български - децата им не са непременно "боклуци". ДА, хората в България са облъчени различно от слънцето.
Четвърто, закриването на един институт на БАН означава само, че той си е свършил задачките, заради които е бил създаден. Това не означава, че въпросът с тракийското наследство е приключен.
Чакаме да четем за Нефертити. И се надяваме да научим още малко за черепното моделиране.
Черепната деформация е символ на благороден произход. Известният цар Мидас е с изкуствено деформиран череп, има и критски царе практикуващи този древен обичай.
С придаването на яйцевидна форма на главата се е имитирало яйцето - символ на прераждането...
Да, съдбата на Нефертити-Тадухепа и тази на народа й е свързана с много други по-късни събития. Ако знаете кои са мидианитите и каква е тяхната роля в историята значи сме на една честота.
http://eltimir.ucoz.ru/
Пускам отново този текст, тъй като виждам как споровете за далечното минало продължават да изместват темата за нашето изтребление в съвсем близко бъдеще. За какво ни е минало, ако нямаме бъдеще? За какво ни е да пишем родословна книга, ако утре няма бъгарски деца, на които да я оставим? Преди по-малко от сто години турци и евреи изтребват почти до крак могъщия и прославен в миналото асирийски народ. Същата участ същите племена днес готвят и за нас. Асирийското минало си го има, то съществува. Съмо където ги няма Асирийците. Същото ни очаква и нас. Всъщност то вече се случва.
Гледам, че из Интернет се вихрят всякакви спорове за произхода на Българите. Кои сме, откъде сме дошли, как сме дошли, защо сме дошли? Дали сме дошли или сме се върнали? Моето лично мнение е, че тези спорове са не само ненужни, но и вредни. В биографичната книга на Григор Симов има една глава „Славяни или прабългари – Ненужен спор”. Дълго време не бях съгласен с него. Сега съм длъжен да призная, че той е бил прав.
Гледам, че някои ходят да снимат всякакви камъчета и могилки. Изследват всяко парче от керамичен съд, записват всяка буквичка, всеки знак, всяка черта и резка. Похвално. Всъщност похвално щеше да бъде, ако народът и страната ни не се намираха в такова тежко състояние.
Щеше да бъде похвално, ако земята ни постепенно и съвсем не бавно не преминаваше в ръцете на небългари. Ако българския етнос не се топеше като пролетен сняг под напора на икономическия, здравен и всякакъв геноцид. Ако цигански банди не кръстосваха цялата българска земя, причинявайки безнаказано смъртта на хиляди невинни и беззащитни българи. Ако, ако, ако…
http://eltimir.ucoz.ru/
Пускам отново този текст, тъй като виждам как споровете за далечното минало продължават да изместват темата за нашето изтребление в съвсем близко бъдеще. За какво ни е минало, ако нямаме бъдеще? За какво ни е да пишем родословна книга, ако утре няма бъгарски деца, на които да я оставим? Преди по-малко от сто години турци и евреи изтребват почти до крак могъщия и прославен в миналото асирийски народ. Същата участ същите племена днес готвят и за нас. Асирийското минало си го има, то съществува. Съмо където ги няма Асирийците. Същото ни очаква и нас. Всъщност то вече се случва.
Гледам, че из Интернет се вихрят всякакви спорове за произхода на Българите. Кои сме, откъде сме дошли, как сме дошли, защо сме дошли? Дали сме дошли или сме се върнали? Моето лично мнение е, че тези спорове са не само ненужни, но и вредни. В биографичната книга на Григор Симов има една глава „Славяни или прабългари – Ненужен спор”. Дълго време не бях съгласен с него. Сега съм длъжен да призная, че той е бил прав.
Гледам, че някои ходят да снимат всякакви камъчета и могилки. Изследват всяко парче от керамичен съд, записват всяка буквичка, всеки знак, всяка черта и резка. Похвално. Всъщност похвално щеше да бъде, ако народът и страната ни не се намираха в такова тежко състояние.
Щеше да бъде похвално, ако земята ни постепенно и съвсем не бавно не преминаваше в ръцете на небългари. Ако българския етнос не се топеше като пролетен сняг под напора на икономическия, здравен и всякакъв геноцид. Ако цигански банди не кръстосваха цялата българска земя, причинявайки безнаказано смъртта на хиляди невинни и беззащитни българи. Ако, ако, ако…
Не е трябвало да се претесняваш, че ще ме засегнеш. Не казваш нищо лошо, все пак ти си имаш свое виждане. А и съм съгласен с това, което споделяш.
Митани обаче е друга работа. Защото доколкото ми е известно, никой от днешните народи, населяващи земите на Митани не признава родството си това царство. Пък и културата на Митани рязко се отличава от местните култури. С което отново не твърдя, че Митани е чисто българско царство. Но за българско влияние над Митани определено може да се говори.
Има обаче една друга, не печална, а направо ужасна последица от авантюрата на Нефертити. Който иска, нека прочете "Звездният човек" на Джон Бейнс. Онова, което Бейнс не казва направо, е че Мозе, египтянин, а не евреин използва Тенгриански заклинания, за да призове на помощ Атон. Ама нещо объркал заклинанията, та призовал не когото трябва. За тази грешка и досега плаща цялото човечество. Утешителното е, че срокът на грешката изтича, остават броени години.
Пиша това главно заради последните редове. Те обясняват много от сполетелите ни събития. И за да стане съвсем ясно. Сред талмудистите се носи предсказание, че който е предизвикал появата на тяхната Мадам Йехова, той ще я прогони обратно - в бездната на Мрака. Ако нямахме нищо общо с Митани и вярата, донесена от Тадухепа, дали евреите щяха така стръвно да се опитват да унищожат тъкмо нас? Последното пък е признато от родената през 1937 в България Вики Тамир. Издала в САЩ малка книжка по въпроса, в ограничен тираж. Да, ама съдбата понякога се шегува.
27.02.2010 15:36
26.03.2010 20:07
20.04.2010 23:38
20.04.2010 23:47
Дал съм изворите в следващия постинг
1. P. Vandeberg, Nefertete, een archeologische biografie, Elsevier Nederland BV, Amsterdam, MCMLXXIX
2.B.Hrozny, Ancient History of Western Asia India and Crete, Artia, Prague, 1952;
3.O.R. Gourney, The Hittites, Penguin Books, Harmondsworth, 1964;
4.http://www.hsc.csu.edu.au/ancient_history/historical_periods/egypt/2496/NKEgypt_Thutmosis.html
5. http://www.fact-index.com/m/mi/mitanni.html
6.C. Desroches-Noblecourt, Toetanchamon, N.J.W. Becht NV, Amsterdam, MCMLXV ;
7.N. Reeves, Achnaton – false profeet en geweldadige farao, Tirion, Baarn, 2001;
8. E. Schultz, M.Seidel, Egypte het land van de farao’s, Köneman, Köln, 1998;
9. J.Fletcher, Op zoek naar Nefertiti, The House of Books, Antwerpen, 2004;
За време на 18 и 19 век около 2 000 000 християни преки наследници на ромейската и византийска култура имигрират във Влашко, 300 000 славянофили имигрират в Сърбия,500 000 в Русия. Гагаузите напускат България . 500 000 Гърци по един или друг начин са прокудени от България.Над 2 000 000турки са пренудени да търсят Турция за своя родина. В последните 20 години над 1 000 000 български граждани напускат завинаги България..... Така за 200 години етническо почистване в България .......... ОСТАНАХА САМО БОКЛУЦИТЕ !!!!!!
31.08.2010 11:26
29.10.2010 18:07
Петър Берон и Елена Блаватска също имат текстове за древната история на народа ни.Но по-лесно е да се отричаме от историята си,нали така ни учиха комунистите!Да извадят траките от генезиса на българите е мечтата на всички русофили,гръкомани и прочие ... много са.Сами трябва да пренапишем историята си .