Прочетен: 63646 Коментари: 109 Гласове:
Последна промяна: 21.07.2011 22:22
ИРАНСКИ БОГ ЛИ Е МИТРА?
Митра, наричан още Непобедимото Слънце е древен бог почитан от много народи. Името му е споменато в свещените книги Риг Веда и Зенд Авеста. Неговите храмове са разпръснати върху едно огромна територия - от Армения и Сирия до Испания и Фанция, от Шотландия и Белгия до Египет и Либия. На три континента различни хора са се кланяли на мистичното божество облечено с тракийски дрехи.
Днес се смята, че през I-ви век войници от V-ти легион на император Веспасиян са пренесли култа към Митра от Мала Азия в ...нашата Добруджа (C.A.Wauters, Mithras, стр. 25).По-късно служещи от VIII-ми легион, в Мизия биват стационарини в Германия и така вярата в богът на светлината е била разпространена на нашия континент... ( F.Cumont, Mysteries of Mithra, London, 1093, стр. 52)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/MithraReliefvert.jpg
Преди около хиляда и седемстотин години поклонниците на Митра са били повече отколкото тези на Христос. Благодарение на високата си популярност сред войниците на Римската Империя, култът към слънчевото божество преживява своя апогей. Всъщност не е имало особена разлика в добродетелите на митраизма и християнството. Това е станало причина за техния бърз синтез, денят на Митра –двадесет и пети декември, бива приет за дата на рождеството на Спасителя. Вярата в победата на доброто и светлината намират продължение в следването на Христовото учение, което проповядва любов и милосърдие както и митраизма...
Как и кога обаче се е зародил митраизма, кой е първия народ имащ култ към Митра, какво означава името на това божество? Повечето хора смятат митраизма за източна религия, Митра дори е обявен за ирански бог...дали е така обаче? Да оставим на страна различните мнения и да погледнем фактите.
Първото споменаване на бог Митра ( под името Митрасил) е станало не в Иран, или Индия, а в Мала Азия обитавана от траки още в най-дълбока древност. До нас е достигнал един древен документ – мирния договор между хетския цар Супилилиума и митанския владетел Шативаза. Текстът е датиран 1400-1380 пр. Христа (C.A.Wauters, Mithras, Anks-Hermes BV, 1985, p. 13). Митра (Митрасил) е почитан от митаните, които са били най-добрите бойци-колесничари и коневъдци (както и траките). При тях името на бога на слъцето е документирано повече от хиляда години по-рано отколкото в най-ранните санскритски и авестийски писания. Някои смятат, че митаните са индо-арийци, дошли в Мала Азия от Индия, но това е невъзможно защото нито по печатите на Мохенджо Даро, Лотал, Харапа, нито по скали и т.н. има изображения на коне, или пък са намерени останки от коне ( в периода 2100-1700 пр.Христа)...а както вече отбелязахме митаните (чийто бог е Митра) са конен народ и то един от най-силните за времето си. Не трябва да забравяме, че конят е опитомен в черноморските степи, а не в Индия. Пак в черноморските степи са най-ранните могилни погребения като тези на арийците... Най-ранното изображение на свастиката –арийски слънчев символ, е намерено в...България, Варненския некропол – пето хилядолетие преди Христа...
Известния езиковед Б. Хрозни отъждествява имената митани и меди (мидийци) в Ancient History of Western Asia, India and Crete, Artia, 1952, p.113. Това обяснава твърдението на К.Ваутерс, че името на Митра не е персийско, а принадлежи на медите (C.A.Wauters, Mithras, р,19). За този древен народ, от чиито среди произхожда великия Заратустра се знае твърде малко и поради това някои смятат медите за азиаци по произход. Това обаче не отговаря на истината, тези хора само са оказали културно и езиково влияние върху редица азиатски народи. Според Херодот старите перси са били покорени от медите в далечното минало ( История I-102). Като всеки подвластен народ дедите на иранците са взаимствали много неща от медите, на които по право принадлежи култа към Митра.
Нека видим чии роднини са медите. Плиний Стари свидетелства, че медите са предци на сарматите ( Естествена История, VI-v-19). Прокопий пък допълва, че сарматите принадлежат на семейството на гетите (История на Войните III-ii-2-3). Гетите обаче са тракийски народ, който през VII-ми век се свързва в съюз със своите близки роднини мизите (наречени още българи) и така независимостта на Дунавска България е извоювана.
За мнозина звучи странно, нали? Трудно е да се възприеме веднага, че ние имаме връзка със сарматите, а и с медите, чийто бог е Митра. Нека разгледаме обаче още едно свидетелство на Херодот. Бащата на историята твърди, че на север от река Дунав, чак до Адриатическия залив (днешна Словения) земите били обитавани от хора наречени сигини, те били от рода на медите и били облечени като тях
( История -V-9). В описания регион топонимите и хидронимите са обясними на тракийски език. Намиращите се на север от Дунав селища и реки като Руси Дава, Аки Дава, Бури Дава, Пата Виса, На Бари(с), са сродни на локализираните на юг от Дунав- Капи Дава, Бреге Дава, Виса, Темон Бари...Материалната култура от делтата на Дунава до Адриатическия залив е тракийска, погребенията също са от тракийски тип. Това е доказателство, че медите и произхождащите от тях сигини принадлежат на тракийската общност. Това, че някои тракийски племена са мигрирали в Азия не ги прави автоматично азиатци по произход.
Да се върнем на Митра и да разгледаме по-подробно особеностите около него. В договора на Шативаза и Супилилиума се споменават и други богове, а именно Варуна. В “Риг Веда” Митра е почти винаги заедно с Варуна, говори се даже за Митра-Варуна. В двадесет и четири песни на “Риг Веда” Митра е споменат заедно с Варуна, и един път сам ( H.W. Obbink, Cybele, Isis, Mithras, De Erven F.Bon N.V. 1965, p. 95-96). За името на Варуна са правени много спекулации, свързват го с дъжда, водата, покритие...но забравят, че се касае за аспект на слънцето. Варуна се обяснява прекрасно със старобългарската дума ВАРЪ – жега, горещина. Жегата и горещината пасват съвсем логично на слънцето. Наставката УНА във Варуна е също наша, тя отговаря на УНЪ в Гостунъ (стар български княз), среща се също и в български лични имена като Баткун, Благун, Драгун, Славун, Добрун, Перун, Ярун, Белуна, Братуна...Виждаме, че не само етимологията, но и морфологията на името Варуна са български.
Какво би било тълкуването на името на Митра тогава...то трябва също да отговаря на някакво качество на слънцето понеже както Митра, така и Варуна са имена, аспекти на слънцето. Името Митра означава светлия, чистия и е изведено от старобългарските думи МЫТИ – мия, правя чист, почиствам, МЫТО-награда, дар, заплащане ...в злато – сияен метал( мидха е индо-арийската дума за награда, заплащане). Абсолютно същата семантика притежава и едно друго индо-арийско име на слънцето - Читра Аркис. Читра означава чист, сияен, светъл, а аркис отговаря на яркост.
Митра е едно от най-древните тракийски имена на слънцето. Не случайно този бог се изобразява с тракийски дрехи, такива каквито са носили гетите и фригите, които са почитали божеството на светлината под името Митра Бата - Господаря Митра. (фригийски надпис Nphr. – 48).
http://en.wikipedia.org/wiki/File:KunsthistorischesMuseumMithrabulSacrifice.jpg
Ето как са изглеждали траките от племето фриги
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Phrygians.jpg
А ето и представител на тракийското племе гети
Следва да се отговори на въпроса – След като Митра е по произход тракийско божество как култа към него попада в Персия и Индия? Отговора е лесен, има доста исторически извори свидетелстващи за тракийски поход към Индия. Старите автори Филострат, Еврипид, Хигиний, Цицерон, Сенека, Аполодор, Овидий, Ноний, Плиний и др. говорят за това. Ариан дори приписва на тракиеца Дионис създаването на индийската цивилизация, като добавя, че Дионис дал и религия на индийците. Религията на индийците е запечатана във Ведите където са споменати Митра и Варуна. (Обърнете внимание, че веда е тъждествено на старобългарската ведь-знание).
От Херодот пък знаем, че медите ( сродни на тракийските гети) са покорили персите в древността и са ги повлияли значително. Персийската сатрапска система на управление била взаимствана от медите ( История – I- 134).Ето, никак не е трудно да се обясни как вярата в древното тракийско божество попада сред перси и индийци.
Някои ще попитат -Защо тогава Митра не е известен като тракийски бог? В интерес на истината и археолози, и езиковеди знаят прекрасно, че Митра е тракийски бог, знае се много добре, че фригите са почитали слънцето под името Митра Бата. Името на тракийския бог се чете пределно ясно на надпис Nphr. – 48. Епитетът Бата обаче май е неудобен за някои личности понеже показва връзка с българските лични имена Бат, Бато, Батой..( Бат Баян означава господаря Баян). Премълчаването на тези изключително важни подробности определено не е научен метод. С укриването на тези данни се създава една изкривена и неверна историческа картина...
Има и други фактори допринесли за слабата известност на факта, че траките са почитали Митра много преди римляните, и др. европейски народи. Не трябва да забравяме, че култа към Непобедимото Слънце първоначално не е бил всенародна религия, а мистерия предназначена за ограничен брой хора. Това е основната причина да се знае твърде малко за ранното почитане на Митра в Тракия. Всъщност на Софокъл е било известно, че слънцето е върховен тракийски бог ( Д.Попов, Гръцките интелектуалци и Тракийския свят, Издат. Лик, София, 2010, стр.98)...По неизвестни причини по-късните автори премълчават това...
Ето и нещо друго, през V-ти век преди Христа Херодот смята, че траките имат малко богове: Арес, Дионис, Артемида и Хермес (История, IV-7). Благодарение на посветителски надписи, а и сведения на други стари автори става ясно, че предците ни са почитали много други божества. Според Владимир Георгиев до втората половина на 20-ти век са изследвани около 160 тракийски теонима.( V.Georgiev, La Religion Thrace, Noi Tracii, XII-104-105, Iulie –Aug. 1983, s. 9-14). Тези данни показват колко малко са знаели гърци, римляни и др. за религията на нашите предци. Напълно естествено е, че след като култа към Митра е бил мистерия, той е останал дълго време незабелязан.
Още един пример може да се даде със Сбелсурд. Херодот изобщо не споменава този тракийски бог, Тукидит, Страбон, Плиний, Мела също не са го забелязали, но е факт, че Сбелсурд е тракийско божество, чийто култ е преминал дори при келтите (A.Holder, Altkeltischer Sprachschatz- Belsurdos).
Влиянието на траките върху европейските народи е огромно. Тракийските Арес, Дионис, Атис, Бендида, Кибела, Земела, Сбелсурд, Берекинтия са почитани от гърци, римляни, етруски и келти. Иполит дори твърди, че религията на келтските друиди е основана върху учението на тракиеца Залмоксис. Щом толкова много тракийски божества, а и доктрини са били приети от други народи, то какво пречи Митра да е бил приет от перси и индийци?
Прочели написаното до тук, вярвате ли още на лъжата, че Митра е ирански бог? Уверихте ли се колко много е премълчано, колко информация е скрита? Всеки непредубеден изследовател би определил Митра за древно тракийско божество, чийто култ е приет от индийци и перси благодарение на тракийските миграции в Средна Азия.
1.Имаме исторически извори за тракийски поход към земите на перси и индийци.
2.Има историческо свидетелство, за това, че траки дават религия на индийците.
3.Има исторически извор за това, че принадлежащите на тракийската общност меди са повлияли персите.
4.Съществуват археологически находки от Средна Азия имащи прототипи в Тракия. Това показва, че историческите извори отговарят на истината.
5.Името на Митра не е персийско, а медийско, този народ пък е сроден на траките.
6.Митра е представян като тракиец, облечен е с тракийски дрехи.
7.Траките го почитат под името Митра Бата, като частицата бата означава господар.
8.В митраистките мистерии се жертва бик, а при персите това е нещо непознато. За сметка на това тракийските култове познават тавроктонията.
9.Софокъл свидетелства за това, че слънцето е върховния бог на траките.
Могат да се добавят още неща, но това не е необходимо. Всеки може сам за себе си да сравни и да отсъди дали това, което е знаел е било верно и дали не е редно да бъде внесена промяна в дадени твърдения? Новите данни би трябвало да доведат до нови изводи, това е принципът на науката, в нея няма място за догми и закостенели вярвания.
Осъзнавам много добре, че официално признание за тракийските корени на Митра няма да дойде скоро. Основния проблем се състои в това, че митраизма е повлиял много други религии, а с това и народите изповядващи ги...Кой ще даде просто ей така на нас българите заслуженето признание, а и уважение? Ние сами трябва да си го поискаме и да го заслужим борейки се упорито за истината. Няма лесни неща на тоя свят, без усилия не се постига нищо. Важното е да знаем, че имаме нужната сила, тя трябва само да се фокусира в правилната насока. Да започнем да търсим какво ни обединява, не това, което ни дели. Да пазим това, което е общо за нас, а не да се кланяме на чуждото. Живеем в трудни времена, но и на предците ни не е било леко. Земята ни е опожарявана, ограбвана, хората прогонвани на далеч...и все пак предците ни са се съвземали отново и отново. Те са успели да го направят защото са имали силна духовност.Били са хора на светлината, били са Българи! Нека бъдем и ние такива!
С този постинг си вземам довиждане с вас приятели. Няма да ме има около месец в блога, но нови постинги ще бъдат представяни всяка седмица от мои заместници.Аз тръгвам отново по планините, надявам се в края на август да мога да споделя с вас нещо много, много интересно. То е от изключителна важност за нашата история, а и за историята на Европа като цяло. Именно поради това обаче всичко трябва щателно да се провери...
Честно казано доста от вас ще ми липсват, блогът ни е хубаво място. Жалко само, че няма да съм в състояние на гостувам на любимите си блогъри и да гласувам за тях...Нищо, в края на лятото всичко ще е по старому, ако е рекъл Господ. Тогава ще ви разкажа и повече за себе си. Най –после някои ще видят как изглежда sparotok :)
Пожелавам ви весело и слънчево лято!
Как Русия унищожи България през 968 - 97...
Как ще изглежда Европа през 2100 г. (или...
Предварително благодаря!
Нека уважаваме писмеността си!
21.07.2011 17:03
Абсолютно същата семантика притежава и едно друго индо-арийско име на слънцето - Читра Аркис. Читра означава чист, сияен, светъл, а аркис отговаря на яркост.
Абсолютно същата семантика притежава и едно друго индо-арийско име на слънцето - Читра Аркис. Читра означава чист, сияен, светъл, а аркис отговаря на яркост.
Може и така да е, но това е моята позиция, която защитавам с аргументи, не с догми:)
Нека се придържаме към фактите
- Нито Митра е споменат първо като бог на перси, нито пък името му е персийско, това е признато вече.
-Богът се изобразява като тракиец, не като перс.
Това, че Митра значело приятел, съюз са само догадки на определена група хора. Както в санскрит, така и в авсетийски има много други думи както за приятел, така и за съюз...
Благодаря ти! Доста работа ме чака!
21.07.2011 17:55
Благодаря ти! Със сигурност престоя ми в планините ще е приятен.
Слънце, усмивки и радост през ваканцията, Павел! :)
/Ако обичаш, изтрий анонимен коментар - 7. Нямам представа защо стана така./
Усмивки!
Към 12-ти август ще съм в карловския балкан, дано ми остане време да оскоча до къщата на Левски!:)
Слънце, усмивки и радост през ваканцията, Павел! :)
Благодаря ти! Много народи почитат слънцето, но наистина при дедите ни траките култа е най-стар.
Усмивки!
Планината е наистина невероятно място...а почивката си я заслужих, цяла година работя 7 дни в седмицата...
Поздрави!
Не е толкова просто, с боговете нещата винаги са сложни:) Дори Христос е различен за много хора, затова има католици, православни и още хиляда секти:)
21.07.2011 18:37
В Православната Църква Митра се нарича Владишката корона.Над Светия Олтар се изобразява Слънцето с лика на Христос в центъра!
21.07.2011 18:41
Приятна почивка, и безоблачно време в планината!:)
Различни са. Единият е езически, а другият християнски. Обяснението е много дълго.
В народните вярвания на народа ни, отразени в народните песни и предания, Митра е Вечно умиращият и раждащ се отново бог - това, което се случва на Коледа (езическият празник), раждането на Новото слънце. Има си и астрономическите обяснения. Езичеството е в кръвта ни, Християнството е привнесено и мисля си, че дали нарочно или не, християнските празници са се насложили върху езическите, за да се възприемат по-лесно. Рождество Христово е християнският празник - раждането на Христос, но той е нов бог, носи нови послания, макар в съществото си да е като стария - той не умира.
Мисля, че по-точно би било да се каже, че е наследник на Митра.
Аз лично дълбоко в душата си почитам Слънцето. :)
Усмивки!
Планината е наистина невероятно място...а почивката си я заслужих, цяла година работя 7 дни в седмицата...
Поздрави!
Дааа, затова се появяваш все около един по нощите.
Ползотворна и пълноценна почивка ти желая!
Усмивки!
Планината е наистина невероятно място...а почивката си я заслужих, цяла година работя 7 дни в седмицата...
Поздрави!
Дааа, затова се появяваш все около един по нощите.
Ползотворна и пълноценна почивка ти желая!
Тази нощ бях зает до 4.00...понякога е така:)
Поздрави!
Приятна почивка, и безоблачно време в планината!:)
Благодаря ти Виши! Снабдил съм се с всичко необходимо за планина, та дори и да завали няма да има проблем. До скоро!:)
Ще липсваш в блога, Sparotok!
Желая ти успех и ползотворна работа!
Ще те чакаме с нетърпение да ни разказваш и показваш!
Прекрасно лято в планината!
21.07.2011 19:33
Различни са. Единият е езически, а другият християнски. Обяснението е много дълго.
В народните вярвания на народа ни, отразени в народните песни и предания, Митра е Вечно умиращият и раждащ се отново бог - това, което се случва на Коледа (езическият празник), раждането на Новото слънце. Има си и астрономическите обяснения. Езичеството е в кръвта ни, Християнството е привнесено и мисля си, че дали нарочно или не, християнските празници са се насложили върху езическите, за да се възприемат по-лесно. Рождество Христово е християнският празник - раждането на Христос, но той е нов бог, носи нови послания, макар в съществото си да е като стария - той не умира.
Мисля, че по-точно би било да се каже, че е наследник на Митра.
Аз лично дълбоко в душата си почитам Слънцето. :)
Като чета непросветени се забавлявам.
Слънцето е САМО ТВОРЕНИЕ БОЖИЕ!
Бог е ЕДИН!
Това ,че има еднаквост,само доказва ,че Христос е Въплатилият се Бог,който до преди това е имал друг начин на проявление,преди да изпрати Сина си!
Обясних ли го разбираемо и не толкова "дълго"!?
Ще липсваш в блога, Sparotok!
Желая ти успех и ползотворна работа!
Ще те чакаме с нетърпение да ни разказваш и показваш!
Прекрасно лято в планината!
Благодаря ти Скарлетче! Всяка седмица ще бъде представян нов постинг, подготвил съм достатъчно, дано заместващия ме направи добър избор:)
Различни са. Единият е езически, а другият християнски. Обяснението е много дълго.
В народните вярвания на народа ни, отразени в народните песни и предания, Митра е Вечно умиращият и раждащ се отново бог - това, което се случва на Коледа (езическият празник), раждането на Новото слънце. Има си и астрономическите обяснения. Езичеството е в кръвта ни, Християнството е привнесено и мисля си, че дали нарочно или не, християнските празници са се насложили върху езическите, за да се възприемат по-лесно. Рождество Христово е християнският празник - раждането на Христос, но той е нов бог, носи нови послания, макар в съществото си да е като стария - той не умира.
Мисля, че по-точно би било да се каже, че е наследник на Митра.
Аз лично дълбоко в душата си почитам Слънцето. :)
Изказах се неправилно. В началото си Християнството е било съвсем различно. Тогава двете религии (християнство и митразъм) на практика са били едни и същи, изповядвали са едно и също нещо - слънцето. Боговете в двете религии също са били еднакви. Затова и празниците съвпадат.
Едва по-късно християнството е било изменено както на римските папи им е било изгодно.
Благодаря ти! Напомни ми за едно великолепно стихотворение на Иван Вазов, пасва добре на днешната ситуация...
БЪЛГАРСКИЯТ БОГ
Тревожни дни, велики дни ! Не знам
прекарвал ли е друг народ такива.
триумфи, слава! – а сърцата нам
змия гризе, отрова в тях излива.
Душмани грозни с низки врагове
обграждат ни.Стихия на коварство!
На адска завист демонът реве
към младото, великото ни царство!
И хищни птици яростно кълват
меса ни живи, кръв ручи от рани...
Затуй ли нашите свети герои мрат-
да бъдем грабени, разкъсвани, обрани ?
Българио, треперя с твоя гнев,
треперя с твойта ярост безгранична,
треперя с яростта на бесний лев,
на кой, настръхнала, си днес прилична ;
треперя с целий негодующ свет
пред тоз позор; с душите възмутени
на твойте храбри синове без чет
по бойните полета покосени.
Но жив е българският бог. Той нас
в най-мрачни векове пази: пази ни
при Шипка, Сливница, Люлебургаз –
и днес той бди въз нашите съдбини.
И днес той бди въз нас, невидим страж
народен, и не ще да ни остави.
О, жив е българский бог, богът наш
велик, и чудеса за нази прави.
Защото правдата е с наший меч
и имаме велико тук призванье
и славна рол в историята веч
съдбата предвидлива начърта ни.
И пак ще одолейм ! И по-висок
ще бъде нашият полет свободни
въпреки всики сили преизподни !
О, жив е, жив е българският бог !
Февруари 1913
Прав е бил Вазов, истината е нашия меч, а съдбата ни е предначертала славна роля в историята...
Поздрави!
- в доста съмнителното тракийско наследство издърпвайки един изфабрикуван култ, мощно девалвираш и тракийското наследство в името на съмнителна сензация.
ДОбавям едно свидетелство, което си пропуснал:
Херодот:
"ПО-КЪСНО те се научиха да принасят жертви на небесната Афродита от АСИРИЙЦИТЕ и АРАБИТЕ. Асирийците я наричат Милита, Арабите - Алилат, а ПЕРСИЙЦИТЕ - МИТРА!!!!!!!!!!!!"(Πέρσαι δὲ Μίτραν)
Херодот: 1:131:3.
Плиний стари нарича митра.... Прическа. При АРАБИТЕ. Покрита с шапка, най често носена от жени.
Как мислиш, кореспондира ли с твърдението ми от вчера? Или, не заслужаваше внимание?
Добре е също така да ти спомена, че Митани са цигани в аристокрацията си и на техният език(койот ти нееднократно цитираш като източник) Митра значи договор, модифицирано е като мъжко име,(означава ,че само по себе си НЕ Е ИМЕ - шили е наставка за мъжко име в Митришили) и е ВПИСАНО В ДОГОВоР....МИТРИШУИЛ не е много близко до МИТРАВАРУНА. Без да намесвам транскрипцията. А митраваруна е нещо различно от персийската Митра. И още повече от римскяит култ. Имаш ужасно много за доказване, без слабостта на доказа ти дотук.
В крайна сметка спомни си какво ти казах за странното ти твърдение първия път.
И, да си дойдем на думата.
Изводът е: Персийският МИТРА НЯМА НИЩО ОБЩО с римския "митрически култ".
Ама нищо.
Отделно можем да извадим свидетелства, където жреците на Изида в ЕГИПЕТ ги наричат "жреци на Митра"...
Така че според мене си стъпил посред тресавището, но нейсе... Предполагам ,че целта на тая тема тук не е научна, а само популярност.
Всички автори, пишещи за митра, са голи интерпретатори, събрали физически несъбираеми свидетелства. Мислиш си че стъпваш на нещо, но отдолу потъваш.
Митра няма история. Даже в разкопките на Мохенджо Даро откриха богиня - майка, никакви Митри.
Поздрави!
Чувал ли си за омонимите, митра - договор, приятел е само вариант на мишра - съедиен съм, заедно с някого съм, смесен съм, събирам, сговарям се... Ето от къде идват понятията за приятел и договор:)
mizra mf(%{A4})n. (prob. fr. a Iost %{miz} cf. under %{mikS}) mixed , mingled , blended , combined RV. &c. &c. (%{vacAMsi@mizrA} 1. %{kR} A. %{-kRNute} , to mingle words , talk together RV.
Ето ти и митански думи
тера -три
панза - пет
вартана -въртене
сани - сан, чин
асу ( кон, бързина) - оясвам се ( бързам)
21.07.2011 21:51
между другото аз съм първият коментирал, ан.3. спароток обаче нито е видял заглавието, нито е разпознал собствения си цитат. затова пък се е впуснал в отговори и "доказателства", разбира се.
Благодаря ти! Аз също обичам светлината saury :)
Снеже, аз лично смятам, че едни от създателите на минойската цивилизация са траки и пеласги. В какви отношения са били с останалите (континенталните )траки и пелазги не зная...нищо чудно да са били съперници...
между другото аз съм първият коментирал, ан.3. спароток обаче нито е видял заглавието, нито е разпознал собствения си цитат. затова пък се е впуснал в отговори и "доказателства", разбира се.
Нали не си мислиш, че някой ти се връзва:))
Приятен отдих!
Приятен отдих!
Благодаря ти Пламене! Тези въпроси вълнуват и мен, но не зная отговора им.
Приятни и ползотворни пътешествия в планината!... :))
Български учени (незнам дали са взели участие ,пък и защо ? ние сме некакви туркски номади хахаха )
Та в тези конференции са се обяснявали точно за това но бягат от "ТРАКИТЕ" неглижират ги,игнорират ги тотално за да могат да присвоят после всичко!
В България и не само а на Балканите са открити много храмове ,които после ристяните са ги присвоили и са почнали да надграждат ... а после ги изоставят (вече са почнали да зимат по някой лев от миряните и са забогатели).
Така ,че правилно е това което си открил ...няколко са версиите и теориите.
Митраизма много добре пасва на Римската Теза ...направо е в десятката!
По товя време 7-8 век Имперският култ е вече тотална практика ...не е никаква "туркска върхушка"
п.п....жалко че ще отсъстваш можехме да си обменим малко инфо!
Релаксирай!хехе
Приятен отдих!
Благодаря ти Пламене! Тези въпроси вълнуват и мен, но не зная отговора им.
Кибела и Сабазий ги има изобразени с фригийска шапка.
Снимка от Казанлъшката гробница , на която ясно се вижда фригийската шапка на траките: http://images.ibox.bg/2008/05/15/49292/430x323.jpg
Фригийската капа е известна в Испания като каталунската шапка (батерина) - http://www.barretina.cat/
Дожовете от Венеция също са носили разновидност на тази шапка : http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=...=20050322123839
Немци от 19 век http://www.guenther-emig.de/pfau/eul_m17x.gif
Гербовете на Аржентина, Боливия, Куба, Колумбия, Никарагуа, бразилската Санта Каролина и на американския щат западна Вирджиния съдържат и до днес фригийска шапка.
Фригийската шапка е портотип на шапката невидимка от детските приказки.
Дядо Коледа е също с фригийска шапка
Седемте джиджета
И още и още
Всъщност мога да покажа източник, не е на Митански, не казах митански :)
Но е без значение.
Даже и да не означава това, фактите са налице.
За персиският "митра" се говори в женски род от висчки автори, и арабията нещо съвпада.
Митрата от договора на Супулулима, който ако не греша цитираш ,е "изкуствено възмъжен" - добавено му е ДОПЪЛНИТЕЛНО МЪЖКО ОКОНЧАНИЕ.
Очевидно се проиявява склонност да се говори за Митра като за майката. Това допълнително е опорочено от преводачи - пишман митраисти, които видимо са доказали грешката, курдисвайки Митра и... където изобщо не му е мястото. Всичко покрай името е женско обаче.
В опозиция на това изведнъж се появяват "в пещери" - разбирай СКРИТИ култове в подземията на Рим, които рисуват МЪЖ, който не коли, но ПРОБОЖДА с нож бик. ВИнаги пробожда. Бикът дори на места се казва "Сабазий".
WTF?
Интерпретацията, която му правите като "слънцебог" също е мъртвородена.
Питах Солчо по въпроса, отговори ми за "гиптяните". Питам тебе:
Букурещки митреум:
http://www.cais-soas.com/CAIS/Images2/Misc/m30.jpg
Митра УБИВА Слънцето.
Хедерхайм:
http://www.cais-soas.com/CAIS/Images2/Misc/m35.jpg
Митра. ДО него Сол инвиктус си е СВАЛИЛ ШАПКАТА на слънчев бог и държи... Грозде и жезъл?
Нерси, Италия:
http://www.cais-soas.com/CAIS/Images2/Misc/m31.jpg
Сол КОЛЕНИЧИ пред Митра.
Е, кво прайм?
ПП. Без да говорим, че:
- идеята за "раждането от скалата" е стандартна египетска статуя за мъртвите, близо 1000 години популярна колкото нашия кръст;
- стандартни изображения на тракийския конник се опитват да пробутат за митра...
Та питам пак, кво прайм... Нямаме нищо написано за митра, нямаме обвързваща археология, само интерпретации и сбирщайн, КОЙТО ПРОТИВОРЕЧИ НА ФАКТИТЕ, КОИТО ИМАМЕ...
????
21.07.2011 23:24
Родопите,предполагам.....Направо ще се пръсна от завист:))))
Ако по време на почивката ти се приработи,веднага сядай/с хубави хора,на масата/и чакай да ти мине.
Аз така правя/само по време на почивката,де:))))
Успех и Пълноценна почивка!!!
22.07.2011 00:09
1. В различните епохи неминуемо се вярва в различни богове;
2. Ако през времената етносите са еднакви, не имената на боговете са важни, а доктрината;
3. Митраизъм, Орфизъм, Богомилство, Дъновизъм - в основата си еднакви доктрини ли са?
4. Ако е така, това не доказва ли че по тези земи непрекъснато са живели хора със сходно светоусещане?
И накрая, да ме прощава БОГ, но православието НЕ Е истинската БЪЛГАРСКА религия. Народът извътре не възприема Българската Православна Църква. Ние възприемаме Българската Църква, но такава, каквато е била през 19 век - прогресивна, високо нравствена.
В сегашните времена БПЦ изобщо не е в крак с времето, не дава надежда на вярващите, не подкрепя прогреса, НИКОЙ не иска да подражава на отците, защото те са недостойни.
Мисля си, че нова религия чука на вратата ни, и колкото по-скоро дойде да ни обедини, толкова по-добре за нас.
А дали тази нова религия не е добре забравената стара?
На – най здравомислещия – здраве, здраве и здраве!
Другото е в божиите ръце, но да не забравяме, че БОГ
е тракиец!
Върни се при нас още по – силен, още по – БЪЛГАРИН,
че битките ще бъдат тежки и коварни!
Никога да не забравяме, че една от най – великите
сили на тази земя е простотията, глупоста человеческа!
Битките срещу нея са движили развитието.
И пак здраве и късмет!
Чакаме те у дома ТРАКИЕЦО !
Благодаря за пожеланията! Планината дава страхотен отдих, а аз си обичам скитането...Дано само намеря това, което търся!
Поздрави!
Глишев, правиш ми впечатление на ерудиран и разумен човек, но позволи ми да ти кажа, че като всеки млад човек, не си преодолял докрай интелектуалната си гордост от знанията които имаш, а това е сериозна предпоставка за изоставане и трайно самоизолиране от промените в системата на знанието, която е не по-малко динамична и променяща се от всичко останало около нас, защото е тяхна функция. Опасност от тази тенденция прозира дори в краткия ти коментар, и няма да те подценявам да ти обяснявам защо, тъй като си достатъчно способен да се сетиш и сам.
Позволи ми само още едно нещо, което отдавна се изкушавах да ти кажа точно на теб - фактологията е изключително важна, защото тя е градивният материал, от който е построено знанието, но идеята е не по-малко важна от фактологията, и не само защото тя задава формата и големината на строежа, но и защото чрез нея се преценява съгласуваността, адекватността и достоверността, от които зависи пък здравината и продължителността на връзката между използваните факти. Не се възгордавай от знанията си, за да не станеш след години стар неразбран мърморко.
Маноле, ти би трябвало да знаеш, че около три века преди Супилилиума ( по времето на Лабарна ) в хетски документи има регистрирани тракийски топоними...а, за да се наложи един топоним се искат поне сто години, това също би трябвало за знаеш.
Можеш да смяташ, сам виждаш, че тракийското присъствие в Мала Азия е поне от 18-ти век пр. Христа...
Сравниш ли обаче погребалните ритуали и керамиката от Западна Мала Азия от 3-то хилядолетие преди Христа с тези от Южна Тракия ще разбереш и други интересни неща.
Родопите,предполагам.....Направо ще се пръсна от завист:))))
Ако по време на почивката ти се приработи,веднага сядай/с хубави хора,на масата/и чакай да ти мине.
Аз така правя/само по време на почивката,де:))))
Успех и Пълноценна почивка!!!
Благодаря ти! Моята почивка е винаги активна, все нещо правя, така се разтоварвам най-добре:)
Ще поскитам не само из Родопите, но също из Средна Гора и Стара Планина...
Благодаря ти! Имам едно особено усещане, че наистина ще се случи нещо вълнуващо!
Дано!
Официално Митра, Митре, Димитър...идват от гръцките Деметра, Деметриос...има хора обаче, които са на мнение, че дори Димитър идва от Диус Митра...
Да добавя и това, в древността имена завършващи на А са били и мъжки - Иваница, Добротица, Лепота, Тихота, Звиница...
Поздравления и успешна почивка!
Български учени (незнам дали са взели участие ,пък и защо ? ние сме некакви туркски номади хахаха )
Та в тези конференции са се обяснявали точно за това но бягат от "ТРАКИТЕ" неглижират ги,игнорират ги тотално за да могат да присвоят после всичко!
В България и не само а на Балканите са открити много храмове ,които после ристяните са ги присвоили и са почнали да надграждат ... а после ги изоставят (вече са почнали да зимат по някой лев от миряните и са забогатели).
Така ,че правилно е това което си открил ...няколко са версиите и теориите.
Митраизма много добре пасва на Римската Теза ...направо е в десятката!
По товя време 7-8 век Имперският култ е вече тотална практика ...не е никаква "туркска върхушка"
п.п....жалко че ще отсъстваш можехме да си обменим малко инфо!
Релаксирай!хехе
Като се върна ще обменяме данни. Виж този митреум от Британия, като две капки вода е с едно тракийско светилище ...на неустановен още бог...:))
http://www.roman-britain.org/images/carrawburgh1.jpg
Обърни внимание на камъните!
Поздравления и успешна почивка!
Благодаря ти приятелю! Ти си един от малкото хора знаещи, че митаните идват от Балканите. Имаш право и за това, че те участват в завладяването на Вавилон...1000 години преди държавата на персите да се появи...
Нямам си на представа как си се добрал до тези данни, направо съм смаян!
Поздрави!
Приятни и ползотворни пътешествия в планината!... :))
Благодаря ти приятелю! Поне за мен имена като Митра, Димитър, Митре идват от името на бог Митра...
Мита е името на фригийски цар познат и като Мидас...
Поздрави!
Подражанието обикновено е предизвикано от възхищение и преклонение:)
Поздравления и успешна почивка!
Благодаря ти приятелю! Ти си един от малкото хора знаещи, че митаните идват от Балканите. Имаш право и за това, че те участват в завладяването на Вавилон...1000 години преди държавата на персите да се появи...
Нямам си на представа как си се добрал до тези данни, направо съм смаян!
Поздрави!
Честно казано, не се добирам до данните старателно като теб и след това обикновено забравям къде съм ги срещал. Просто не приемам, че знам истини от последна инстанция, и затова запомням самите интересни и смислени находки. Тогава бях запленен от законника на Хамурапи и в него виждах част от българските древни практики.
Започна със случайно зачитане в една христоматия по история на стария свят и когато стигнах до разкъсването с волове на нивата при Хамурапи, един приятел историк вика: "Брей, ама това е същото както при прабългарите, бе". Оказа се, че в нашенската казионна историческа литература няма как да се намери обяснение на такава аналогия и тръгнахме да търсим произхода на българите. И къде, къде, случайно от многотомния Уебстърски речник (като най-популярния в света), разбираме, че българите произхождаме от финландците!!! Бре, ами сега - къде ти Двуречието, Хамурапи, къде ти Финландия?! И, откъде накъде други ще знаят откъде сме и какви сме, пък ние да не знаем??? После попаднах на изключително интересна история на Балканите, издателство на библиотеката към Конгреса на САЩ, и се шашнах колко повече другите се интересуват от историята ни, а ние се почесваме и се правим на всезнайковци. И усетих в какво блажено невежество прекарваме живота си с нелепото самоуспокоение, че нещата нямало как да станат без нас. Е, докато ние се почесвахме, крадохме и лъготихме, светът осъществи революция в информационните технологии, инфото стана къде по-достъпно, а лукавият ганьовец не само не му дреме за миналото си, ами прави всичко по силите си да ползва постиженията на света, за да мачка своите, които искат да се равняват по света...
Всичко добро!
Поздрави sparotok, пожелавам ти изпълнено с открития, приключения и положителни емоции лято...
2.короната на египетските фараони е абсолютно идентична с фригийската шапка
3.Има открито владетелско погребение в Тяншан.За короната на владетеля има индикации,че е обграждала фригийска шапка,на върха на която е стояла малка фигурка на фарн/овен с мартеница/
4.върху етруска ваза от 3-4в.пр.н.е. има изобразени скитски конници опъващи лъкове и носещи фригийски шапки
5.високата шапка е била стока за износ от Волжска България към средна Азия и средновековните арабски търговци са я наричали "българска шапка"-KALANSUVA VA AL-BULGARIA
6.същия този калансув в българския фолклор се нарича "капа колобарка"
7.в някои региони на България този вид шапка се запазва до началото и средата на 20-век в мъжката носия, като висок калпак с/или без/пречупен връх и се нарича гугла
8.високи овчи калпаци ще видите и в традициите на всички кавказки народи и на казаците
Радвам се, че сте се сетили за това. По едно време мислех да пиша за въпросната шапка на Митра. Тя наистина присъства на много места. Както си отбелязал и на герба на Куба. Но там освен шапката на Митра присъства и слънцето и древният римски символ фасциите. Станал символ и на фашзма при Мусолини.....
Истината е , че и до ден днешен християнството не се е освободило от почитането на древните езически култове и изглежда няма намерение да го прави.
Ето ти приликите между Митра и Христос..
1. Mithra was born of a virgin on December 25th in a cave, and his birth was attended by shepherds.
2. He was considered a great traveling teacher and master.
3. He had 12 companions or disciples.
4. Mithra's followers were promised immortality.
5. He performed miracles.
6. As the "great bull of the Sun," Mithra sacrificed himself for world peace.
7. He was buried in a tomb and after three days rose again.
8. His resurrection was celebrated every year.
9. He was called "the Good Shepherd" and identified with both the Lamb and the Lion.
10. He was considered the "Way, the Truth and the Light," and the "Logos," "Redeemer," "Savior" and "Messiah."
11. His sacred day was Sunday, the "Lord's Day," hundreds of years before the appearance of Christ.
12. Mithra had his principal festival of what was later to become Easter.
13. His religion had a eucharist or "Lord's Supper," at which Mithra said, "He who shall not eat of my body nor drink of my blood so that he may be one with me and I with him, shall not be saved."
14. "His annual sacrifice is the passover of the Magi, a symbolical atonement or pledge of moral and physical regeneration."
15. Shmuel Golding is quoted as saying that 1 Cor. 10:4 is "identical words to those found in the Mithraic scriptures, except that the name Mithra is used instead of Christ."
16. The Catholic Encyclopedia is quoted as saying that Mithraic services were conduced by "fathers" and that the "chief of the fathers, a sort of pope, who always lived at Rome, was called 'Pater Patratus.'
http://www.youtube.com/watch?v=ciGXtLgvqxA
http://polopot.blog.bg/politika/2011/01/03/slynceto-i-lunniiat-polumesec-se-proiaviavat-v-rimo-katolich.661007
Поздрави !
Приятна ваканция и да се върнеш жив и здрав, че трябваш!
Вече очаквам разкази и снимки :)
22.07.2011 14:36
ВИДЯ ЛИ ,ДОРИ ОЛИВЕР СТОУН ЗНАЕ КАКВИ СА МАКЕДОНИТЕ!!!
22.07.2011 14:49
Според нея, всички които носят джински са американци!
Че така и с твоите фригийски дрешки.
С нетърпение чакам да чуя и как боговете от индийският епос също са тракийци - те също се обличат като твоите тракийци - носят гащи и наметка.
22.07.2011 17:06
Според нея, всички които носят джински са американци!
Че така и с твоите фригийски дрешки.
С нетърпение чакам да чуя и как боговете от индийският епос също са тракийци - те също се обличат като твоите тракийци - носят гащи и наметка.
tova niama da go chuesh, dragi, zashtoto sparotok si gi izbira po simpatia. niakasi nepodhodiashto e za negovite romantichno-shizofrenichni fantazii bulgarite da sa blizki s indiicite, kolkoto i da se nabiva na ochi bg cigania naprimer.
В древността всичко ,което се е изпълнявало е имало определено сакрално значение и е било във връзка с вселената/разбирай божията воля/.Пирамиди, тракийски гробници,планирането на градовете и храмовете -всички са ориентирани по някакви астрологични ориентири.В този смисъл е било важно къде е дворецът и дори мястото на трона в двореца.Задължително е било тронът да е с висока изправена облегалка,така,че владетелят да седне с изправен гръб и с корона на главата за да вземе определено решение/т.е.да схване правилно божията воля/.Ако решението не било правилно,значи владетелят не е добър във връзката си с божеството..и ето ти преврат..
При древните общества на територията на Евразия само индусите правят изключение от високия трон с облегалка.
Дори американските индианци имитират високите шапки с корони от пера.Основно ги носят вождове,шамани и герои/хора с бойни заслуги/.Основната им функция е да водят племето напред.
А пък фараонската корона си върви съвсем по индиански с две орлови пера към нея.
Забележете,че и папската тиара по същество си е една висока шапка и трябва да осигури по- добър контакт на отеца с бога.
Благодаря ти! Планината със сигурност повлиява мирогледа на хората...
Благодаря ти Ати! До скоро!:)
В слоя на Троя-2 са намерени също нефритени обекти, за тях се предполага, че са внесени от Китай...
Вече очаквам разкази и снимки :)
Благодаря ти! Ще има както разкази, така и снимки!
Приятна ваканция и да се върнеш жив и здрав, че трябваш!
Благодаря ти! С Божията помощ ще се върна с интересни снимки!
http://www.youtube.com/watch?v=ciGXtLgvqxA
http://polopot.blog.bg/politika/2011/01/03/slynceto-i-lunniiat-polumesec-se-proiaviavat-v-rimo-katolich.661007
Поздрави !
Символиката е интересна, но по-важни са добродетелите.
Поздрави!
Поздрави sparotok, пожелавам ти изпълнено с открития, приключения и положителни емоции лято...
Направо да се уговорим за старото място, понеделник, 15.30...:)
Благодаря ти! Весело лято на тебе!
Благодаря ти Марина! Весело лято!:)
В слоя на Троя-2 са намерени също нефритени обекти, за тях се предполага, че са внесени от Китай...
Тези артефакти не само доказват,но и датират Тракийското завладяване на земята,наречена по-късно "Китай".
А на Темистоклис Кастро ще отговоря,че Оливер Стоун е само един обикновен копирач и импровизатор,който не знае дори откъде идва неговото собствено име,
камо ли да знае кои са македоните.
Към Глишев: Траките не са били комунисти,за да крадат от чуждото. Народите,за които мислите,че са живели в Мала Азия преди Траките,са всъщност само една малка част от многобройните Трако-Скито-Илирийски племена,чието общонародностно име до началото на християнската епоха е било Барбари /Бургари/.
Към останалите читатели: "Анализът" доказва,че Варуна= Перуна /Перунъ,Перун/ и Белуна /Белийа,Белича/,а Митра= Мъдра /Мъдрият/ и Мадра /Мадара/. Това божеско име означава още и Мъндра /с носовка/,сиреч Тандра /Тангра/ или Джангра /Джангъра-бог на гърма/,който в Индия е познат и под името Андра /Индра/. Траките го наричали най-често Зангра /Зангрей,Денгрей/,превърнал се при завладените от тях тюрки в Тенгрей /Тенгри/ и Тангрей /Тангри,Тангра/. Той е еманация на Слънцето,доказателство за което е и по-старото му име Митрасил /Митра Сол= Слънчев Митра,Слънце- Мъдрост,Светла Мъдрост/. Читра Аркис означава буквално същото: Чакра /Сатра,Сакра,Митра,Мъдра и т.н./ Яркос, сиреч Сетла /Светла/ и Сувра /Сура= Сола,т.е.Слънчева/ Яркост или Ярко Слънце.
23.07.2011 19:49
Но ми трябва факт а не предположение! хехе Играта с думичките я използват много успешно и баските в момента!Да не ти казвам как го правят така наречените келти(селтас) с помощта на ингилизите които са ФРИГИ=БРИГИ=БРИТИ=БРИТАНЦИ ...а Честито!
Римляните заимстват този символ от Барбарите /Бургарите/,понеже се възхищавали от тяхната смелост,непокорство и нестихваща борба срещу всеки нашественик,а "външните народи" /свободните Бургари/ си го използвали като част от родната ни носия хиляди години преди създаването на град Рим! В очите на Рим думата "Бургарин" е била символ на свободен човек,притежаващ изключителни морални качества и неподдаващ се нито на подчинение,нито на поробване! Затова Бригийската /Блъгийската/ шапка става символ на свободата- римляните като всички древни езичници не са били толкова абстрактно мислещи,за каквито ги мислят някои хора днес,а са били упорити прагматици,
които взимали всички свои символи от практиката!
Именно затова се появява"османската империя"-да смени Гуглата/символ на свобода/ с фесът.
Планинната (особено българската) зарежда с много висока енергия. Твоят блог е едно от местата, където черпя положителни сили. Живот и здраве и аз август месец ще имам възможност да почерпя от силата на нашите планини.
Желая ти приятна и зареждаща почивка!
Поздрави,
Петър
Поздрави от Малка Скития!
Поставям коментара си повторно.
Деметра, Деметриос - както винаги грешка в транскрипцията води до... там където си искаме. Няма богиня Деметра името и е Димитра, а за мъж името е Димитриос. Не познавам мъж с името Деметър нито жена Деметрина. Димитра е майката земя, от ДИ - дорийския тип на ГИ - земя и МИТРА - майка.
До скоро!
Деметра, Деметриос - както винаги грешка в транскрипцията води до... там където си искаме. Няма богиня Деметра името и е Димитра, а за мъж името е Димитриос. Не познавам мъж с името Деметър нито жена Деметрина. Димитра е майката земя, от ДИ - дорийския тип на ГИ - земя и МИТРА - майка.
Подкрепям с двете ръце. Имам даже превод на мистериите на Изида, където я наричат... Митра! И най чудното в цялата работа е , че митраистите с целата с инаглост са ги усвоили, викат че това били мистерията на оная чичка с бика, обаче АБСОЛЮТНО НИКЪДЕ НЕ СМЕЯТ ДА ПУБЛИКУВАТ ИЗТОЧНИК ЗА МИСТЕРИИТЕ СИ.
И то, как да посмеят. То написано Изида, Египет, града, храма, жреца, годината, и изведнъш - пляс, някаква "Митра"?
А дали е необходимо да уточняваме, че митовете за Деметра са всъщност митовете за Изида... Едва ли.
Митра е измислен несъществуващ култ.
Умишлен осе пропагандира. ТОва е защитната стратегия на християнството, коеот за да не признае, че всички свестни неща в него идват от "мракобесния" Египет, пробутва една фалшива древна религия, която уж му е източник за да спаси положението с вече очевадните заемки от древни учения. А таз религия е чудесна, такава просто няма, но се пробутва яко....
Например може ли някой да ми обясни как митра е оня с бика, а пророк му е т.нар. Заратустра, който е ЗАБРАНИЛ ЖИВОТИНСКИТЕ ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЯ?
Все "малки" несъответствия...
:)
А знае ли някой как се е наричал Египет по-рано?
Д.Д.
Деметра, Деметриос - както винаги грешка в транскрипцията води до... там където си искаме. Няма богиня Деметра името и е Димитра, а за мъж името е Димитриос. Не познавам мъж с името Деметър нито жена Деметрина. Димитра е майката земя, от ДИ - дорийския тип на ГИ - земя и МИТРА - майка.
Подкрепям с двете ръце. Имам даже превод на мистериите на Изида, където я наричат... Митра! И най чудното в цялата работа е , че митраистите с целата с инаглост са ги усвоили, викат че това били мистерията на оная чичка с бика, обаче АБСОЛЮТНО НИКЪДЕ НЕ СМЕЯТ ДА ПУБЛИКУВАТ ИЗТОЧНИК ЗА МИСТЕРИИТЕ СИ.
И то, как да посмеят. То написано Изида, Египет, града, храма, жреца, годината, и изведнъш - пляс, някаква "Митра"?
А дали е необходимо да уточняваме, че митовете за Деметра са всъщност митовете за Изида... Едва ли.
Митра е измислен несъществуващ култ.
Умишлен осе пропагандира. ТОва е защитната стратегия на християнството, коеот за да не признае, че всички свестни неща в него идват от "мракобесния" Египет, пробутва една фалшива древна религия, която уж му е източник за да спаси положението с вече очевадните заемки от древни учения. А таз религия е чудесна, такава просто няма, но се пробутва яко....
Например може ли някой да ми обясни как митра е оня с бика, а пророк му е т.нар. Заратустра, който е ЗАБРАНИЛ ЖИВОТИНСКИТЕ ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЯ?
Все "малки" несъответствия...
Хехехе най после д3вероф изплю камъчето !!!!!
Изида е Митра....?!?!
Пишело Изида,Египед,Храма годинат и т.н. и се подписал шефа на Розенкройцерите хахахахаха
Аве д3вер дай да видим какво точно е написано ,че ми стана интересно!
Има една масонска легенда как всичките откраднати ритуали ги преписват на некакви мумии в Египед ?Ти за тях ли се напъваш толкова време?
Изида =Митра хахахаха
16.10.2011 23:12
Само да спомена, че прабаба ми се казваше Митра и името е разпространено по нашите земи.
Иначе като гледам изображенията на Митра, приличат на Орфей с тази носия.
24.02.2012 21:02
Преди години,когато беше открито Панагюрското златно съкровище,бях чел статии на наши археолози.Направи ми впечатление конкретното обяснение на съкровището тогава,то беше описано така:Намерените съдове са изработени в древна Сирия по древногръцки мотиви...Явно са били заровени набързо,за да бъдат запазени от евентуални крадци.Текстът беше нещо от тоя род,имам изрезки от статията,подкрепени със снимките,но в момента не са у мен.На село са ,някъде в библиотеката ми.Та думата ми е до заглавието:единствените преки наследници на траките в България са така наречените помаци(българи мохамедани),всички други са смесица от няколко етнически групи ,които са образували днешния облик на етническите българи.Може много да се спекулира относно това кой е родоначалникът , основателят на човешката цивилизация , нали до там опира въпросът в края на краищата,или поне намеците на по-горните писания.Мога да напиша книга върху моите твърдения и , повярвайте ми, ще се чете повече от библията и тогава хората ще осъзнаят истинската си същност и роля в световната история,която винаги се изкривява!
24.02.2012 21:08
Преди години,когато беше открито Панагюрското златно съкровище,бях чел статии на наши археолози.Направи ми впечатление конкретното обяснение на съкровището тогава,то беше описано така:Намерените съдове са изработени в древна Сирия по древногръцки мотиви...Явно са били заровени набързо,за да бъдат запазени от евентуални крадци.Текстът беше нещо от тоя род,имам изрезки от статията,подкрепени със снимките,но в момента не са у мен.На село са ,някъде в библиотеката ми.Та думата ми е до заглавието:единствените преки наследници на траките в България са така наречените помаци(българи мохамедани),всички други са смесица от няколко етнически групи ,които са образували днешния облик на етническите българи.Може много да се спекулира относно това кой е родоначалникът , основателят на човешката цивилизация , нали до там опира въпросът в края на краищата,или поне намеците на по-горните писания.Мога да напиша книга върху моите твърдения и , повярвайте ми, ще се чете повече от библията и тогава хората ще осъзнаят истинската си същност и роля в световната история,която винаги се изкривява!
Моята баба се е казвала Митра.
Не е тайна връзката м/у гръцката Деметра и Богинята-майка тачена още от древните траки /от които гърците вземат и изграждат своя патнеон.../
Моята баба се е казвала Митра.
Не е тайна връзката м/у гръцката Деметра и Богинята-майка тачена още от древните траки /от които гърците вземат и изграждат своя патнеон.../
Едни казват, че Митра идва от Деметра, други от Митра, трудно е да се определи с абсолютна сигурност. Утехата ни е, че и двете божества са изконно наши:)
Поздрави люляче!:)