Прочетен: 83337 Коментари: 181 Гласове:
Последна промяна: 03.10.2012 14:45
КОИ СА ПЪРВИТЕ ЦАРЕ?
Много преди искрата на познанието да блесне в Египет и Месопотамия, в земите ни процъфтява една уникална цивилизация. По отношение на металообработване, строеж на градове и създаване на писменост, нашите деди изпреварват останалите хора с дълги векове. Още през V-то хилядолетие преди Христа в Тракия се наблюдава разслоение на обществото и дори поява на царска власт. Съдим за това по златните диадеми (корони), нагръдници и жезли на погребаните благородници.
С пълно право може да се каже, че от средите на предците ни са се издигнали не само първите царе на еворепйския континент, но дори и в целия свят.
Не разполагаме с данни за това дали властта се е наследявала, или пък водачите са се избирали въз основа на воинските им качества. Възможно е най-ранните царе да са били ковачи, хора запознати с тайните на металите, а и разполагащи с голяма физическа сила. Тя е нужна както за изкопаването на рудата, така и за обработката на медта и златото.
Комбинацията от едър ръст и притежаване на ценни знания със сигурност би дала особен статут на този, за когото са типични тези качества. Не е никак чудно, че на такива хора се е гледало с особено уважение и, че на тях се е давала власт. Силните и умни индивиди са в състояние да вземат бързо важни решения. В древността, а дори и в наше време съдбата на народа зависи от това дали управляващите са в състояние да вземат адекватни мерки при появата на някаква опасност. Фактически първите царе са получили короната си благодарение на своите заслуги към обществото, в което са живеели.
Макар през V-то хилядолетие преди Христа единствено и само в Тракия да има погребения с царски атрибути, учените понякога покриват истината с мъгливи твърдения. Едно от тях е, че древната дума за цар срещаща се под вариантите : reza, rex, rix, rega, raja...е индо-европейска. Никой няма смелостта да изкаже дори и предположение, че тази титла е принадлежала по начало на дедите ни, а те са я разпространили сред множество други народи. Напомням, че преди повече от 6500 години само в нашите земи съществува ясно разслоение на обществото и дори царска власт. В Тракия цивилизацията по-това време (Медно-Каменната епоха) е най-високо развитата.
Освен това ние разполагаме с твърдения за древнобалканско влияние върху индийци, латини и келти (те от своя страна повлияват германите). Луций Ариан твърди в една от своите работи, че тракиеца Дионис е създателя на индийската култура и религия. Плутарх разказва за това, че (трако)пелазгите покорили по-голямата част от обитавания свят и наложили своята власт над много народи. На тях се приписва дори основаването на Рим....Иполит разказва, че религията на келтските друиди е основана на учението на тракиеца Залмоксис.
Защо да е трудно да приемем, че по времето когато дедите ни са били единни и не са позволявали на никой да ги дели, те са били в състояния да покорят и повлияят останалите народи на Европа? Защо да не приемем, че reza, rex, rix, rega, raja... са само варианти на една древна тракийска титла?
Тя е документирана за първи път на плочица с Линеар А (НТ13)- ХVІІІ-ти век преди Христа. По време на Троянската Война титлата рез(а) е била ползвана дори за име. Става дума за възвеличения в омировата Илиада цар Резос...
Най-важното е, че рез(а) има смисъл на български език. Значението й е блестящ, сияен, светъл и идва от диал. прилагателно брез – бял, светъл. По същия начин ведическата дума raja-цар, благородник е свързана с braj- сияя, светя. Въпрос на време е това да бъде признато от езиковедите, въпрос на време е да бъде призната и ролята на дедите ни в световната история...
От предците си има какво да научим. Умеeли са да съжителстват в единство и любов. Умеeли са да разпознават вредните елементи в обществото и са били в състояние да се предпазят от тях. Макар да се живели в далечното минало, нашите предшественици траките са били будни хора. Не са поверявали съдбата си на случайни хора, а са търсели най-умните и най-силните. Голяма част от днешните ни беди се дължи на апатията ни, на погрешното мислене, че от нашия избор не зависи нищо. А това не е така, трябва само да избираме мъдро и след като вече сме избрали свой водач, да не се отпускаме, а постоянно да следим дали той работи в наш интерес. Важно е също всекидневно да работим за собственото си развитие и осъвършенстване. Водача сам по себе си не може да управлява ефикасно, ако хората му оставят всичко на произвола на съдбата. Държава се гради с общи усилия, общество се пази с общи усилия, а спойката е любовта.
Нека обичаме повече:)
Документите от новооткрития таен сейф в ...
Стръкче от феноменния Български ген,отвя...
Италиански професор написа книга за бълг...
НЕ РАЗБИРАТЕ ЛИ ЗАЩО СВЕТЯТ ОЧИТЕ ...
Предварително благодаря!
Нека уважаваме писмеността си!
Благодаря ти Ели!
Хубав ден!:)
Хубаво лято! Обич да е! :)
Хубаво лято! Обич да е! :)
Благодаря ти!
Обич да е! :)
откъде започва и процъфтява цивилизацията ... благодаря ти, приятелю..
най-сърдечен поздрав за теб... и моето възхищение...
02.08.2012 17:19
ВЛИЯЯТ СЕ ОТ ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ .И ОТ ТАМ ХАЛА НА НАРОДА НИ Е ОТЧАЙВАЩ.
МАЙ НЕЩО ПЛАЩАМЕ С ГОЛЕМИ ЛИХВИ!! ПОЗДРАВИ
И защо началното б би изпадало? В кои други двойки думи се наблюдава такова изпадане на начално б, или брез > рез е изолиран случай?
Където има бедност, няма достойнство!
а спойката е любовта...
Да бъде !
Благодаря, Спароток !
Нека обичаме повече:)" !
А бреза - свързана ли е с бялото :–)))
Поздрави!
Неотдавна бях в Лопуша (Георги Дамяново). На 20 км западно от Монтана, обаче, има селце Каменна Рикса, а в околностите край него има не едно свети места, светилища на Богинята Майка (според разказите на местните хора). Легендата им за името на селото е, че е свързано с тракийска царица, по-скоро две царици, защото недалеч се намира селцето Долна или Бяла Рикса (до там не стигнах). На Еньовден хората се събират на едно от светилищата и до днес, за да празнуват и да пазят традицията. Понеже мястото за сбор и курбан е под наклон, което създава известни неудобства, на предложението догодина да се преместят на по-нисък и подравнен баир, мнозинството възрази, че тая няма да я бъде, защото не искат да нарушават старите правила и да си преместват обредите. Възхитиха ме тези хора. Ако имаш път натам - отиди (ако случайно вече не си бил). Районът в древността е бил познат именно с металодобив и златодобив (плавене на злато в река Огоста, в следствие на което по поречието и сега се виждат огромни каменни грамади). По-късно Рим бая злато е отнесъл от този край (цялото население е било в робство да им работи), който сега се води за най-бедния в Европа... Та така :-) споделих ти
Приемаш, че тези царе са били ковачи, хора с умения. Откъде съдиш за това?
Защо предполагаш, че хората в онези времена са били с нещо по различни от сегашните?
Цар става този, който е властолюбив,
често мързелив, коварен и иска да лежи на гърба на другите.
Това важи дори с още по-голяма сила за царе,
които са успявали да покорят олеми територии населени с многобройно население.
Което важи за траките, както пишеш.
С други думи оправдаваш една имперска политика, която обаче не приемаш в днешно време тъй като сме от погрешната страна на тоягата.
Ако наистина по българските земи се е зародила царската власт
за мен това е повод да се срамуваме, а не да се гордеем.
Всеки човек е уникален, но с нищо по-специален от останалите
така че няма човек, който да заслужава да бъде цар.
Те царете го знаят това и са си измислили оправданието,
че властта им е дадена от бога и затова са в една мафия
с религиозните мошеници, барабар с Христос, който и той се писа цар.
Не разбирам за каква единност говориш. Нима обикновения човек
е бил доволен да воюва за интересите на някой си друг човек
само зашото вторият е решил, че е с нещо по-специален и се е нарекъл цар.
Много добре знаем, че през Средновековието обикновеният човек
никак не е бил доволен от постоянните войни между български и византийски царе
и много често са отваряли градските порти на този, който победи
бил той от българската или византийската страна.
Знаем, че и богомилието е било в отговор точно на тези настроения на народа.
Поздрави
Съжелявам, не мога да помогна в този случай понеже не съм проучвал въпроса...
Да, това е най-важното! Където има обич има и разбирателство. Страха води до съмнения, а те пък до омраза...която е никому ненужна!
Поздрави!
Неотдавна бях в Лопуша (Георги Дамяново). На 20 км западно от Монтана, обаче, има селце Каменна Рикса, а в околностите край него има не едно свети места, светилища на Богинята Майка (според разказите на местните хора). Легендата им за името на селото е, че е свързано с тракийска царица, по-скоро две царици, защото недалеч се намира селцето Долна или Бяла Рикса (до там не стигнах). На Еньовден хората се събират на едно от светилищата и до днес, за да празнуват и да пазят традицията. Понеже мястото за сбор и курбан е под наклон, което създава известни неудобства, на предложението догодина да се преместят на по-нисък и подравнен баир, мнозинството възрази, че тая няма да я бъде, защото не искат да нарушават старите правила и да си преместват обредите. Възхитиха ме тези хора. Ако имаш път натам - отиди (ако случайно вече не си бил). Районът в древността е бил познат именно с металодобив и златодобив (плавене на злато в река Огоста, в следствие на което по поречието и сега се виждат огромни каменни грамади). По-късно Рим бая злато е отнесъл от този край (цялото население е било в робство да им работи), който сега се води за най-бедния в Европа... Та така :-) споделих ти
Благодаря ти за хубавите сведения! Скоро няма да мога да посетя това място, но ще планирам пътуване до там, когато ми остане повече свободно време...
Поздрави!
Нека обичаме повече:)" !
А бреза - свързана ли е с бялото :–)))
Поздрави!
Интуицията ти е подсказала добре:)
Бреза наистина означава бяла, светла...зашото това е характерния цвят на брезовата кора...
Поздрави!
Загубата на надеждата и вярата в себе си наистина води до гибел...Думите нанасят повече поражения от нож и куршуми. Може би за това българомразците са толкова активни в интернет...Но Бог вижда...
Поздрави!
а спойката е любовта...
Да бъде !
Благодаря, Спароток !
Благодаря ти и аз Таня!:)
Катя, верно е това, което казваш...парите управляват днес...
Това обаче е станало защото ние малко, или много сме позволили да стане. След като нямаме желание да управляваме...ще се намери някой друг, който иска да ни управлява...независимо дали го може, или не...
Поздрави!
Това вече е прекалено!
А знаеш ли, че според езиковедите думата брез е заемка от румънския:)
Как ли не въртят и сучат само да прикрият истината:)
Това вече е прекалено!
Свят голям, хора всякакви...
Христос между другото е уважаван от мюсюлманите, които го считат за пророк, а не за Бог. Мюсюлманите почитат даже и Богородица...като разбира се за тях тя е само майка на един велик пророк.
Поздрави!
Където има бедност, няма достойнство!
Приятелю, аз харесвам едно прекрасно изказване на проф. Юнус - Бедността не е естествено явление, тя се предизвика умишлено от определени кръгове заинтересовани...
Те от друга страна ни ограбват защото ние не им се опираме...В разграден двор и сакат крадец влиза...
И защо началното б би изпадало? В кои други двойки думи се наблюдава такова изпадане на начално б, или брез > рез е изолиран случай?
За изпадането на началното Б и аз съм в неведение...има обаче случаи на изпадане на началното P - припкам-рипкам, пръскам-ръскам. Сравни също лат. примус-първи със скит= арима-едно и галското ремус -първи...
Още има да се копае...
Благодаря ти Невена! Мечтата ми е скоро българина да разбере какво може...след това всичко ще е по-лесно...
Поздрави!
ВЛИЯЯТ СЕ ОТ ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ .И ОТ ТАМ ХАЛА НА НАРОДА НИ Е ОТЧАЙВАЩ.
МАЙ НЕЩО ПЛАЩАМЕ С ГОЛЕМИ ЛИХВИ!! ПОЗДРАВИ
Ник, просто трябва да се научим да си защитаваме интересите не един път на четири години, а всеки Божи ден! Ето го разковничето!
Поздрави!
Режа е по-скоро свързано със санскритското врaшчати- ора...но иначе да...в древността царете са рязали и глави...:)
откъде започва и процъфтява цивилизацията ... благодаря ти, приятелю..
най-сърдечен поздрав за теб... и моето възхищение...
Благодаря ти и аз за добрите думи!:)
Поздрави!
Има прекрасна статия за прабългарския календар- не си спомянм кой я беше качил , но мога да я намеря- записвам си тези данни. Та началото на календара ни е черноморския потоп- 5 505 г преди н.е
03.08.2012 00:04
Ще съм ти признателен ако ми дадеш линк към статията. Може и на лични за да не оспамваме темата на sparotok.
Тежък, но достъпен постинг. Тежък, защото олицетворява, нещо, което не само ние българите трудно приемаме, но хората въобще. Става дума за водачеството. Половин век се опитваха да ни убедят, че сме равни и че това е възможно. Не, не е възможно. В природата, която обитаваме - все още не. В роботизирания универсум - вероятно. Там универсалността ще е битие като за начало. Но изкуствен интелект, създаден от естествен интелект, неминуемо ще носи потенциала на създателя си.
В природата, която приемаме за наш създател, няма две еднакви треви, два идентични листа от един клон на дървото, нито два еднакви стръка трева. В дълбока древност, не само са избирали най-умния, най-бързия и съобразителния за водач, но и са го убивали, преди да умре от естествена смърт - той е бил толкова съвършен, че не е принадлежал на този свят.
Споменавайки преди - поетично, метафорично разбира се, че сме "народът - Алфа", имах предвид именно този символ. Във времето на хуманизма - по време на италианското възраждане, един Микеланджело Буанароти, един Леонардо - това са всестранно развити личности - и физически, и духовно, те носят всички белези, за които пишеш кратко и ясно. Сила, гъвкавост, бързина, могъщество - физическо и интелектуално надмощие. Но реките, преди да се превърнат в море и да се влеят в океани, имат начало. Извират отнякъде.
Засега, следите от най-старата земна цивилизация тръгват и водят към родината на траките - нашата прародина. Отличителните белези на водача са външни и веществени - и в природата, и в историята. В България, във Варненския халколитен некропол лежи най-древното технологично обработено злато на планетата - Варненското. Там е погребан Ковач - онзи, който е Цар, но и който е владетел на Огъня и има всички отличителни белези, за които говориш.
Поздрави за силния постинг!:)
Предварително благодаря!
Умолявам модераторът да не прилага такава очебийна пристрастност и да се придържа към собствените си думи.
Това разлаено куче nikikm никак не допринася за добрия тон на този блог.
Предварително благодаря!
Христос между другото е уважаван от мюсюлманите, които го считат за пророк, а не за Бог. Мюсюлманите почитат даже и Богородица...като разбира се за тях тя е само майка на един велик пророк.
Поздрави!
Спароток, за твое и всеобщо сведение, нито аз или семейството ми някога са били религиозни мюсюлмани. Дори голяма част от фамилията сега се прекръстиха обратно в християнството.
Това, че съм критичен кым теб не означава, че съм против теб, не бъди толкова първосигнален.
Явно, че вече си пристрастен към ролята си на месия и не можеш да понесеш критика.
Това също е доста първично.
Помисли си.
Вместо да се засягаш отговори на конкретните въпроси:
1. Какво те кара да мислиш, че първите царе са били хора с определен занаят като ковачи, например?
2. И какво те кара да мислиш, че хората по това време са живели в някакъв рай на "единство и любов".
Тази любов как се връзва с факта, посочен от теб самият, че "(трако)пелазгите покорили по-голямата част от обитавания свят и наложили своята власт над много народи".
Тази власт с меч или с любов е била наложена?
Поздрави
Има прекрасна статия за прабългарския календар- не си спомянм кой я беше качил , но мога да я намеря- записвам си тези данни. Та началото на календара ни е черноморския потоп- 5 505 г преди н.е
Демократ, нямам представа как да пиша на лично съобщение, затова може ли да ми пратите статията по някакъв начин?
Спароток, много интересно, браво!
На мен чисто интуитивно думата рез ми прозвуча като част от КРЕЗ.
Хубав ден и благодаря.
03.08.2012 10:16
http://www.youtube.com/watch?v=XseFX5FeY1M
Затова следва да се води битка с чалгата в БГ а не с друго :-( !!!
Долна и Горна рикса не може ли да има общо с индийската рикша, с която са носели господарите си?
Колкото до началото на централизираната власт при тракийците.
В статията си изказваш предположение , че централната власт се е зародила 5-тото хилядолетие преди Христа по земите на траките.
Доказваш го с наличието на съответните думи за това време.Поздравления !
Различните мнения идват може би, от различната представа за организацията на обществото, разглеждано от позицията на днешното време.
Аналогично с враштати - ора-
Рез- управител на един род - избиран по ум, смелост,добро здраве, ... независимо от произхода , цар - царство , управител на няколко близки рода , като е добавен елемента наследственост, крал - кралство , император - управител на различни родове - империя, императорите могат да бъдат от различните родове, ......Вървяло е към обединение на много хора. Така по спиралата до днешната демокрация , днешната глобализация.Развитието на обществото е една възходяща спирала, която се обогатява с различни елементи. . Остава да намериш стара дума , която е определяла обществото представлявано от рез, за да докажеш безуслояно зараждането на централната власт при траките. Може би трвбва да се търси и във сферата на вярванията преди разделението на жреческата и светската власт. Преди много време, четох една книга за подялбата на влияние в света след втората световна война и в нея се изказваше идеята , че при дипломацията е победил този, който е бил в най-добро здраве - в случая Сталин.
Така , че трябва да си вземем поука и както казват бабите на пейката пред блока да си избираме най-здравия, най- хубавия, най честния ,.... колкото и неуместно да звучи в днешно време , за да защитава интересите на обществото.Здрав, честен, хубав, умен, хитър,... може би , рез - все думи, на които трябва да си спомним истинското значение. .
Поздрави!
На мен чисто интуитивно думата рез ми прозвуча като част от КРЕЗ.
Хубав ден и благодаря.
Цар Крез е лидиец, а според някои учени лидийците са потомци на лувитите, чиято прародина са Балканите.
Името на лидийците е всъщност люди...а това се тълкува от езиковедите (В.Геоpгиев) като люде, хора...
Някои граматически особености на лидийския език са типични и за българския, имаме и доста близки думи...до-до, ес-есаи (тaзи), мрува-мълва, виси-весел, добър...
Поздрави!
Долна и Горна рикса не може ли да има общо с индийската рикша, с която са носели господарите си?
Колкото до началото на централизираната власт при тракийците.
Врaшчати е сродно на нашите вършея, върша, и режа...Обръщам май идва от обвратити, то е сродно на санскр. вaртате - въртя...
Рикша не е индийска дума...
Поздрави!
Радвам се, че съм успял да представя нещата на ясен език. Аз самия се дразня от ненужната терминология и усуквания на академиците...
Хубав ден!
Да, верно е, това е един важен въпрос, които упорито бива подминавaн и премълчаван от изследователите...
Поздрави!
Името Рaмзес има семантика близка до тази на Резос.
Рамзес означава потомък на Ра (слънцето). Смятам, че Ра е сродно на ведическото рауи - небе, светлина, на нашите думи рай (небе) и райко (слънцето).
Резос по принцип означава светлия, сияния...богатия на благородни метали.
Освен в брез-бял, тази древна дума се е запазила и в стблг. рез- печалба, богатство...т.е. злато, нещо сияйно.
Поздрави!
03.08.2012 13:49
... Усъвършенстване. ВодачЪТ сам по себе си не може...
Да дадеш и да получиш обич си е благословия...:)
Хубав ден...и прощавай за забавения отговор!
Много скитане ми се събира тези дни, даже не ми остава време да седна на маса:)
... Усъвършенстване. ВодачЪТ сам по себе си не може...
Благодаря ти за поправката!
Би ли дал повече данни за тази дума?
Cтрaбон споменава племе ургии на север от Дунава, но не мога да кажа дали ургарите, за които говориш са същия народ.
Ургии означава силните, обяснява се със санскр. уржaс - сила, блг. оръжие и лат. урсус -мечка (силно животно).
Хубав ден!
Имам чувството, че го правиш защото сам осъзнаваш, че твърденията ти в самия постинг звучат съвсем неубедително от научна гледна точка. Затова в края, винаги не пропускаш да гъдилнеш някакви патриотични чувства и да провокираш сълзливи емоции.Непременно подкачаш и съвременното ни самочувствие, дето кой знае защо, смяташ, че трябва да се основава на заблуждения по повод на наша отминала велика слава.
Айде жив и здрав и това дето все повтаряш, че времето щяло да покаже
дано да живееш поне 250 години та да се убедиш,
че по този начин нищо няма да стане.
Приятно разказване на приказки за лека нощ! :))
............................
Кой и защо ти дава това право, Спароток? Мислиш ли ,че са достатъчни няколко изречения в постинг като този ,за да се докаже подобно твърдение!?
========
"Съдим за това по златните диадеми (корони), нагръдници и жезли на погребаните благородници."
...
"Комбинацията от едър ръст и притежаване на ценни знания със сигурност би дала особен статут на този, за когото са типични тези качества. Не е никак чудно, че на такива хора се е гледало с особено уважение и, че на тях се е давала власт. Силните и умни индивиди са в състояние да вземат бързо важни решения. В древността, а дори и в наше време съдбата на народа зависи от това дали управляващите са в състояние да вземат адекватни мерки при появата на някаква опасност.Фактически първите царе са получили короната си благодарение на своите заслуги към обществото, в което са живеели."
.....
Извини ме, но тези твои разсъждения звучат изключително наивно и не могат да бъдат никакво научно доказателство на спомената в заглавието идея.
Намирам този твой постниг за по-елементарен дори от съвременна детска приказка.
само зашото вторият е решил,че е с нещо по-специален и се е нарекъл цар.
Много добре знаем,че през Средновековието обикновеният човек никак не е бил доволен от постоянните войни между български и византийски царе и много често са отваряли градските порти на този,който победи бил той от българската или византийската страна.Знаем,че и богомилието е било в отговор точно на тези настроения на народа.Поздрави
Макар между древните хора да е имало властолюбци несъмнено,системата не им е позволявала току така да се добират до властта приятелю. Тогава властта все още не се е предавала по наследство,а за нея се искало кандидатите да имат множество специални умения: извънредна паметливост и физическа сила,религиозност,жертвоготовност,смелост и пр. А името Рез го е имало в България под формата Хръз (Хриз= Слънчев),има го и днес под формата Краси,което ще рече Хръзи или Рези.
Ургари означава чисто и просто Бургари- в тази диалектна форма на нашия етноним,произхождаща от Изт.България е пропусната I-та съгласна така,както и при формата Уда (Вода),която е употребявана,реално погледнато,в почти същия район.
Където има бедност, няма достойнство!
Приятелю, аз харесвам едно прекрасно изказване на проф. Юнус - Бедността не е естествено явление, тя се предизвика умишлено от определени кръгове заинтересовани...
Те от друга страна ни ограбват защото ние не им се опираме...В разграден двор и сакат крадец влиза...
така таченият и цитиран от всякакви величия Конфуций е казал:"Срамно е да си богат,когато народът бедства!" Ама питайте ония, с крадените от народа богатства,знаят ли срам?!
Предварително благодаря!
Умолявам модераторът да не прилага такава очебийна пристрастност и да се придържа към собствените си думи.
Това разлаено куче nikikm никак не допринася за добрия тон на този блог.
Предварително благодаря!
Г-н Пламене,преди известно време ме нарекохте глупак,естествено на ханглийски,щот е по-така,нъл знайш,хе-хе.Кои сме ние! Второ,от едно известно време пишеш глупости от моя гледна точка и аз реагирам,като търся причините,но без досега да съм те нарекъл директно,глупак.Нъл тъй?!А и ако си спомняш,имаше времена,в които имаше моето уважение.Загуби го,но не е в мен причината.Сега си имаш нови господари и ти личи.Вземи и им кажи в Лондон да не типосват турския за официален в България и ще те поздравя официално!В тази насока работи и не се страхувай да ми пишеш директно,не ангажирай Спароток!Още повече,че да си тук в сайта му,аз съм причината и май че вече почвам да съжалявам! И повни,че колкото и да си велик в собствените си очи,колкото и да те превъзнасят,за тях си нищо!Камъкът си тежи на мястото.Само там!Пък,ако мислищ,че ще си един от 500-те милиона предвидени да останат на планетата,-успех!
Израза урсус човек го има и в Пловдивско:)
Не го зная този човек:)
Айде жив и здрав и това дето все повтаряш, че времето щяло да покаже
дано да живееш поне 250 години та да се убедиш,
че по този начин нищо няма да стане.
Приятно разказване на приказки за лека нощ! :))
Чиста загуба на време е да спориш с предубеден човек, а аз нямам време за губене...
Ти нито имаш знанията, които да ти позволят да дискутираш, нито пък ти е останала малко почтеност...какъв е смисъла тогава?
Имам чувството, че го правиш защото сам осъзнаваш, че твърденията ти в самия постинг звучат съвсем неубедително от научна гледна точка. Затова в края, винаги не пропускаш да гъдилнеш някакви патриотични чувства и да провокираш сълзливи емоции.Непременно подкачаш и съвременното ни самочувствие, дето кой знае защо, смяташ, че трябва да се основава на заблуждения по повод на наша отминала велика слава.
Мила Джоиси:)
След като нещо не ти допада не го чети, аз така правя:)
Гледам да не си губя времето с глупости:)
Ами аз нали затова питам.
Само ми се усмихваш.:)
Айде жив и здрав и това дето все повтаряш, че времето щяло да покаже
дано да живееш поне 250 години та да се убедиш,
че по този начин нищо няма да стане.
Приятно разказване на приказки за лека нощ! :))
Чиста загуба на време е да спориш с предубеден човек, а аз нямам време за губене...
Ти нито имаш знанията, които да ти позволят да дискутираш, нито пък ти е останала малко почтеност...какъв е смисъла тогава?
Товарищ Пушкин сказал:" НЕ ОСПОРИВАЙ ГЛУПЦА!"
03.08.2012 22:29
.......................
И този господин ще го питам нещо - Вие психолог ли сте, или историк??
На базата на какви знания и проучвания правите такава конкретна и категорична нравствена характеристика на хората от онези времена?
Извинете ,но този Ваш коментар си е един абсолютен полет на фантазията и въображението.Няма нищо общо с историческата истина.Защото никой не би могъл да знае такива неща в детайл.Вярно - в някои романи ги има, но те са художествена, НЕ НАУЧНА литература. Не бъдете така наивен. Моля Ви.
Имам чувството, че го правиш защото сам осъзнаваш, че твърденията ти в самия постинг звучат съвсем неубедително от научна гледна точка. Затова в края, винаги не пропускаш да гъдилнеш някакви патриотични чувства и да провокираш сълзливи емоции.Непременно подкачаш и съвременното ни самочувствие, дето кой знае защо, смяташ, че трябва да се основава на заблуждения по повод на наша отминала велика слава.
Мила Джоиси:)
След като нещо не ти допада не го чети, аз така правя:)
Гледам да не си губя времето с глупости:)
Иска й се по някакъв начин да те накара да се откажеш да пишеш, обаче това няма да стане. :) Толкова са прозрачни намеренията й.
Имам чувството, че го правиш защото сам осъзнаваш, че твърденията ти в самия постинг звучат съвсем неубедително от научна гледна точка. Затова в края, винаги не пропускаш да гъдилнеш някакви патриотични чувства и да провокираш сълзливи емоции.Непременно подкачаш и съвременното ни самочувствие, дето кой знае защо, смяташ, че трябва да се основава на заблуждения по повод на наша отминала велика слава.
Мила Джоиси:)
След като нещо не ти допада не го чети, аз така правя:)
Гледам да не си губя времето с глупости:)
Не се ли уморяваш ма? Чувал съм,че луд умора нема,ама все пак, толко да си луда и да не спреш?! Ех,едно време /и браво/, ви събираха на определени места и при добри условия с камионетки и ви типосваха по гарите : "Те са между вас!",ама сега съвсем са ви остаили да уреждате света! Ти пак по-биваш,съща овца,имам впредвид,по разум,не по нахалство,щот по нахалство падаш конска муха,но в сравнение с популацията от тигри....?Аде! Във всеки случай лудите сте повече от нормалните и почвам да го считам за нормално.Нали така требе?И се чудя на Вазов,зещо е писал:"Лудите,лудите,те да са живи!" Сигур са биле по-други,щот днешните сте и глупави и са не траите,бе джанъм!
https://sites.google.com/site/historyofthegreatbulgaria/
календар - тук са обобщени астрономическите основи на календара.
https://sites.google.com/site/historyofthegreatbulgaria/home/dreven-blgarski-kalendar
Йордан Вълчев в "Българският календар" дава подробно описание на структурата му.
Черноморският потоп -
https://sites.google.com/site/historyofthegreatbulgaria/vsemirniat-potop---legendi-i-dejstvitelnost
Има и синтезирана информация по много други теми.
Ако това е известно на повечето от вас, извинявайте за "спам"-а
Имам чувството, че го правиш защото сам осъзнаваш, че твърденията ти в самия постинг звучат съвсем неубедително от научна гледна точка. Затова в края, винаги не пропускаш да гъдилнеш някакви патриотични чувства и да провокираш сълзливи емоции.Непременно подкачаш и съвременното ни самочувствие, дето кой знае защо, смяташ, че трябва да се основава на заблуждения по повод на наша отминала велика слава.
пак неси разбрала за какво става дума!
"ОК, щом предпочиташ да си говориш само с поетеси, вългарни гърци и да бъдеш превъзнасян от заслепени и отчаяни хора, добре."
Пламене, ти не си предубеден човек, ти си НАПЪЛНО убеден !
Въпроса е в какво !?
В собствената си "избраност", да не използвам други определения ?
В нихилистично-анархистичния мисловен тюрлюгювеч, гарниран с източна "мистичност" !?
В "надживяване" на "материалното" !?
'Айде холан !
АЗ НЕ СЪМ НИТО ОТЧАЯН, НИТО ЗАСЛЕПЕН !!!
В момента съм малко беден, но само в аспекта на хартиени знаци,
което за мен е "never mind", ако вдяваш що ти велим.
Важното в този живот е каква ДИРЯ си оставил !!!
ИМЕТО, ИМЕТО ПЛАМЕНЕ, ....................................
Другото не остава диря !
Човек знае две и двеста.
Извади щепсела от контакта, и си ела.
"Спароток, ще те питам нещо - защо в края на всеки твой постинг неизменно пльосваш някакво лирично проповядване?
Имам чувството, че го правиш защото сам осъзнаваш, че твърденията ти в самия постинг звучат съвсем неубедително от научна гледна точка. Затова в края, винаги не пропускаш да гъдилнеш някакви патриотични чувства и да провокираш сълзливи емоции.Непременно подкачаш и съвременното ни самочувствие, дето кой знае защо, смяташ, че трябва да се основава на заблуждения по повод на наша отминала велика слава."
Тази природна аномалия джо и сие наистина е уникална (сиреч единствена) !
Единствена в своя неповторим примитивизъм.
INCREDIBLE !!!
ИНКРЕДИБЪЛ !!! превод - НЕВЕРОЯТНА !!! (само за джо и сие)
Знаем,че и богомилието е било в отговор точно на тези настроения на народа.
Поздрави
Макар между древните хора да е имало властолюбци несъмнено,системата не им е позволявала току така да се добират до властта приятелю...А името Рез го е имало в България под формата Хръз (Хриз [Крез]= Слънчев),има го и днес под формата Краси,което ще рече Хръзи или Рези.
Това име го има също и под формите Ружа,Роса,Роза,Рашо (Гришо,Гриша)= Резо,Руйо (Груйо),Руйчо (Груйчо,Пройчо),Райо,Райко,Трайко,Брайко,Райчо,
Трайчо,Ристе,Кръсте и т.н. и ако продължим да задълбаваме ще видим,че примерите са доста повече от няколко десетки. А имперската политика на дедите ни е била факт и ние не можем да не я оправдаем понеже те са се преселвали поради системен глад,породен от тяхната многобройност. Днешните велики сили пък са длъжни да ни уважават,да се покланят пред нашата цивилизация и да ни помагат безвъзмездно,а не да ни притискат и изнудват. А богомилствата не е било отговор на настроенията на народа в определен момент,както си мислят наивните конвенционални историци,а онази гностическа форма на християнството,която ни е преподадена някога лично от св.апостол Андрей и е станала причина да се зародят арианството,тамплиерството,реформацията,
протестантството,масонските ложи (превзети по-късно от езичници и друговерци) и т.н.
http://spisanie8.bg/новини/загадки/1326.html
"В планините на Хиндукуш, на границата между Пакистан и Афганистан, живее един народ, който изглежда и говори много по-различно от своите съседи. Те твърдят, че живеят в този район от хиляди години, но изглеждат досущ като европейци.
Много от калашите са русокоси и синеоки, което може да се възприеме като аномалия в Пакистан. Някои от тях смятат, че са наследници на Александър Велики, но реално етническите им корени все още остават недоказани."
04.08.2012 07:58
Имам чувството, че го правиш защото сам осъзнаваш, че твърденията ти в самия постинг звучат съвсем неубедително от научна гледна точка. Затова в края, винаги не пропускаш да гъдилнеш някакви патриотични чувства и да провокираш сълзливи емоции.Непременно подкачаш и съвременното ни самочувствие, дето кой знае защо, смяташ, че трябва да се основава на заблуждения по повод на наша отминала велика слава.
Мила Джоиси:)
След като нещо не ти допада не го чети, аз така правя:)
Гледам да не си губя времето с глупости:)
Поздрави, Sparotok! В твоя блог се пренасям в друг свят и друго измерение!
Името Рaмзес има семантика близка до тази на Резос.
Рамзес означава потомък на Ра (слънцето). Смятам, че Ра е сродно на ведическото рауи - небе, светлина, на нашите думи рай (небе) и райко (слънцето).
Резос по принцип означава светлия, сияния...богатия на благородни метали.
Освен в брез-бял, тази древна дума се е запазила и в стблг. рез- печалба, богатство...т.е. злато, нещо сияйно.
Поздрави!
Май пак.:) Отново не знаех семантиката на "резос". Звученето ми напомни за Рамзес. Прозвуча ми безкрайно познато. За ведическото "рауи" научавам от теб...
Неминуемо си спомних и "Великият праотец" - Рамзес Втори, чийто баща е Сети Първи и това, че той чества рекордните 14 празника на Богът-Вълк Сед, повече от всеки друг фараон в историята на Египет. Мислиш ли, че този прастар ритуал, наричан още Хеб Сед или "пир на опашката", този култ към вълка, по време на който животинска опашка се окачва отзад на дрехата на фараона, има общо с култа към кучето при прадедите ни, с нашата богиня Зверинтия? Допуска се, че фестивалът Сед замества древна традиция и ритуал по убиване на фараон, който не може да управлява повече, защото е стар или болен, а "онзи, който убива кучето" е водачът по нашите земи по време на пръбългарски обреди... Разбира се, възможно е, да няма връзка, но, когато произнесох името на Рамзес, пред очите ми изникнаха нашите кукери със същите закачени за носията опашки. В родния ми град, съм виждала такива кукерски носии с опашки...
Ключово значение има написаното от теб за първите царе. Поздрави и благодаря!
Намирам този твой постниг за по-елементарен дори от съвременна детска приказка.
цитирай......Joysii, спароток е историк порнограф и работи за микимауседонците, сперматозойди без татко и майка, скоро гърците ще им изкарат червата през гъза и устата , не се притеснявай, дори петролната рафинерия при тях е собственост на гръцката държава и се снабдява с нафта от тессалоники, Спаротокогруефски ще плюе майчиното си мляко, дивите маймуни макаци бял ден няма да видят!!!!!
04.08.2012 17:04
- Поне от "микенско"(15th century BC ) и крито-минойско време имаме титулатура за водач (най-вероятностно ... по-късните, цар/арК(х)онт и др. п.) !!?
- Според историци и езиковеди са документирани две форми ГвАнакс и ГвА(зи)РЕУ ?
- Специално титулатурта qa-si-re-u изговаряна, като консоннатна consonant */gʷ/ ... предплагат, че е преминала в по-късното гръцко "Б".
- Връщам се отново, към изказаната от Спараток теза, че "Царят" е одарен, тоест че е, със схвръхестествени способности, при древните с такива качества е бил и, Ковача ? - Цитат:" in one particular tablet the chieftain of the guild of bronzesmiths is referred to as qa-si-re-u."
- Подобни теории има относно основателите на гр.Кийв ... който според легендите носи името на един от легендарните си основатели Кий ... за който се разказва че упражнявал ковашкият занаят ... в "руският" език(?) имаме глагола куе(т)/-(кове бг.). Тези същите Кий-кует-кове-ковач ... кореспондират със старобългарското име Куйо. ... припомнете си, какво се казва за изписване/изговаряне на първата част на ... consonant */gʷ/ ?!!
- За някои (в началото дори и за мен) ... ми се струваха твърде пресилени, тези етимологични и др. връзки. Но те са факт ... а и, не само те ?!
П.П.
Това косвено е и отговор за поддръжничката на теорията за прабългарският/тюркски произход на нас ... Вярвам, не бъркам joysii ?!
- В заключение всичко ще кажа, че написаното от мен има пряко отношение към една сложна духовно-социална менталност ... а и към съвсем друг модел Цивилизация ... антипод на гръцкият модел.
- В това изречение се крие цялата философия на това, което обяснявам ?!
"Urus sum, polonis Tur, germanis Aurox: ignari Bisontis nomen dederant !"
- Приятелски поздрав от Гет "мизийски" ... той и "гот", гаута, юта, джата ... а и с още други народностни имена познат.
...
...
Това, че съм критичен кым теб не означава, че съм против теб, не бъди толкова първосигнален.
Явно, че вече си пристрастен към ролята си на месия и не можеш да понесеш критика.
Това също е доста първично.
Помисли си.
Вместо да се засягаш отговори на конкретните въпроси:
1. Какво те кара да мислиш, че първите царе са били хора с определен занаят като ковачи, например?
2. И какво те кара да мислиш, че хората по това време са живели в някакъв рай на "единство и любов".
...
- Ако действително прояваш здраво любопитство и търсиш отговор на вълнуващи те, въпроси ? - бих те посъветвал да обърнеш внимание на епохата по времето на атинският "ТЮРа/нин" Пизистрат ! - Да при когото бяха "написани" Илиада и Одисея !
- На практика по времето на същият аз съм приел, че настъпва коренен прелом, както в културно-религиозен, така и в съциално-управленски план. Това довежда до драстични промени в атинското общество и се появяват "гърците" ?! - или това, което е прието да се разбира под това понятие !
- Поздрав ! - от Гет Еупаторум-Тира(к/с)полски :))
Ликантропията (превръщането във вълк) е важен древен ритуал на скити и траки, последните го пренасят на остров Крит и Кавказ.
Траки пренасят култа дори в Египет където се появява и тяхна керамика още пред 3-то хил. pr. Христа...
Поздрави!
Поздрави, Sparotok! В твоя блог се пренасям в друг свят и друго измерение!
Благодаря ти Скарлетче!
Да ти призная по време на проучванията ми аз също се пренсям в друго измерение...
Поздрави!
http://spisanie8.bg/новини/загадки/1326.html
"В планините на Хиндукуш, на границата между Пакистан и Афганистан, живее един народ, който изглежда и говори много по-различно от своите съседи. Те твърдят, че живеят в този район от хиляди години, но изглеждат досущ като европейци.
Много от калашите са русокоси и синеоки, което може да се възприеме като аномалия в Пакистан. Някои от тях смятат, че са наследници на Александър Велики, но реално етническите им корени все още остават недоказани."
Приятелю, скоро ще ти пратя интересна информация по този въпрос...
До скоро!
Имам чувството, че го правиш защото сам осъзнаваш, че твърденията ти в самия постинг звучат съвсем неубедително от научна гледна точка. Затова в края, винаги не пропускаш да гъдилнеш някакви патриотични чувства и да провокираш сълзливи емоции.Непременно подкачаш и съвременното ни самочувствие, дето кой знае защо, смяташ, че трябва да се основава на заблуждения по повод на наша отминала велика слава.
Мила Джоиси:)
След като нещо не ти допада не го чети, аз така правя:)
Гледам да не си губя времето с глупости:)
Иска й се по някакъв начин да те накара да се откажеш да пишеш, обаче това няма да стане. :) Толкова са прозрачни намеренията й.
За Джоиси и другите като нея ще е по-добре да не се отказвам.
Дал съм архива си на млади и родолюбиви българи, те ще продължат това, което аз започнах...С тази разлика обаче, че няма изобщо да се занимават с обезсърчители:)
Само ми се усмихваш.:)
Джоиси, та усмивката казва толкова много:)
Ето това е отговорът, който търсих и който съвпада с моите съмнения.
Много благодаря.
Царската власт е взел този, който е можел най-добре да умайва с приказки
и да заблуждава обикновените хора като им обещава повече от това,
което може да получат в този живот.
С други думи царете са били религиозни ментарджии,
които в последвствие се разделят на два лагера
потомствени ментарджии и чисто религиозни ментарджии.
Разделението е настъпило (предполагам)
тогава, когато на престола се качва един мързелив син,
който е нямал нужното дар слово и затова наема други,
които да разпространяват лъжите.
В последствие нещата се развиват в държавност
при които имаме политици и пропагандисти.
За съжаление, това надлъгване продължава и в днешно време
хората все още имат нужда от водач и вдъхновител.
Хората все още имат нужда да бъдат заблуждавани.
04.08.2012 21:14
.С думата „Ана” в него е назована бабата на Исус, която е била тракийска жрица, внесла познанието, проповядвано от Христос. Знае се, че след Исус Дева Мария има други свои деца и вторият й син е Исмил, просветен тракийски жрец. Става Исмаил по-късно, когато се отправя на юг, където фонетиката е друга. И той, и другите му братя и сестри са имали задача да разнасят учението на Исус. Мохамед също произтича от този наш древен род. Всички днешни просветени хора, независимо от коя религия са, знаят, че коренът на всички тях е единен. Затова ще дойде времето, когато това деление ще отпадне, времето на групите мина, сега всички „потоци” трябва да се слеят в общия „океан”...
Въпреки тежките и катастрофални последствия от прехода, България ще си остане едно сигурно място. Ние ще имаме проблеми само с житото и зърнените храни. Ще се открият доказателства за по-голямата древност на траките от елините и веднъж завинаги ще спре спора за това чий е Орфей. Не само за света, но и за нашата история фактите ще се обърнат на 180 градуса. България ще бъде потресена от скандали и дълго скривани истини. Ще излезе наяве и истината за Руско-турската война, за І-та и ІІ-та Световни войни. Ще има много неоспорими изобличения. А причините за стабилността на България по време на прехода е в това, че и Исус, и Дънов се молят и се застъпват за нейното благополучие.
Не зная Спароток , какво иска да ти каже с усмивката. Аз ще ти кажа директно.
Формулата на Нютон от учебника за 8-ми клас е частен случай от формулата от лекциите в университета.
Както приятелите ти археолози, както и Спараток са частен случай от една наука Похвално е , че уважаваш труда на приятелите си , но е много съмнително самите ти приятели дали са абсолютно сигурни че изследванията им са единствената и абсолютна истина. Още по-похвално за теб ще бъде , не само да оборваш Спароток а и да убедиш приятелите си да поработят и за идеята, която развива Спараток.Полезна си за Спароток с критиките си към него , бъди и полезна за приятелите си.
Поздрави!
Ликантропията (превръщането във вълк) е важен древен ритуал на скити и траки, последните го пренасят на остров Крит и Кавказ.
Траки пренасят култа дори в Египет където се появява и тяхна керамика още пред 3-то хил. pr. Христа...
Поздрави!
За древния ритуал на скити и траки - ликантропията (превръщането във вълк) научавам от теб. Моето предположение тръгна от звученето на думите „резос”, „рамзес”, „брез”, „рез”..., в последствие от семантиката им, с която ни запозна. Истините, включително историческите истини често пъти са ясни и кратки, но натоварени с монго символи, архетипно натоварени. Затова, на някои наши съблогери, тези истини звучат притчово или, както те казват „приказно”. Текстът ти го подсказва – при такъв анализ, лесно се прави връзката. Изследването ти е от изключителна важност! Този наш разговор ми припомни 20 годишното изследване на Драгомир Петров, вечна му памет! за култа към Вълка-Пазител – „Превъплъщенията на Вълка-Пазител – Бележки от философско-исторически „дедектив” –ISBN 954-739-120-8, издателство „Захарий Стоянов”, 2001, София). В архаичните български обичаи и вярвания, в езическата митологична памет на народа ни е съхранен образът на Вълкът-Пазител, съсредоточаващ върховната власт... Като всеки добросъвестен изследовател, Драгомир Петров се интересуваше от народните предания и легенди, дори от иманярските поверия, „приказки” и страхове, които неминуемо водят до символите, до човешките, архетипни наслоявания - (типичен академичен подход!) - които в случая отвеждат към Златото, скрито в дълбините на вековни пещери и ритуално охранявано от Вълкът-Пазител. Символът на върховната власт. Златото също олицетворява властта, огъня на ковача, при обработка на благородния метал, сияйността и могъществото. "Златото - символ на могъществото на мъжете на Властта, на безсмъртниците - войни-пазители на Слънцето и на Огъня, царете-жреци, чиито образи са в Златото..." (из предговора на проф. Александър Фол към "Превъплъщенията на Вълка-Пазител")
Много съжалявам, че Драгомир Петров, не може да прочете този твой постинг със значенията на тракийските думи – „резос” – „светлия, сияния...богатия на благородни метали” и „рез- печалба, богатство...т.е. злато, нещо сияйно." Помня, че той престоя няколко години в тайния архив на Ватикана, в „Релационес ад лимина”, ако не греша, вече разсекретен фонд, където откри непознати дотогава релации, звучащи наистина като приказка, като древна притча описания на България и писма със сведения за древните български земи, което оказа значително влияние и му помогна в опита за реконструиране на българския предхристиянски пантеон и родословна легенда.
Павел, дългогодишните ти изследвания за тракийските думи – семантиката, която те пренасят през времето от дълбините му, изгрява днес. Твоят Тракийски Речник е нашето самородно злато! Много преди Рамзес II – Синът и Небесно Слънце, по нашите земи бди Подземният Сияен Огън на Ковача -Цар, (погребан във Варненския халколитен некропол с всички символи на властта – повтарям – най-старото технологично обработено злато на планетата!) Култът към Вълка-Пазител на Златото, на сияйните съкровища, олицетворяват едно единствено нещо - Власт. Властта на първите царе на човечеството. Нашите предци!
...............
Съгласна съм с това че усмивката, обаянието, чарът...са доста красноречиви понякога, но те не могат да отговорят на сериозни въпроси.
Обикновено се ползват когато човек няма отговор и се опитва да се изплъзне.
Поздрави, Спароток.
......................
Бихте ли ми обяснили, моля, какво по-точно ,трябва да спра?
Може би имате предвид да замълча и да приема като религия твърденията в този блог? Без да разсъждавам, без да се доверявам на научно доказани факти и на заключения на хора, които се занимават професионално с наука, на хора, които са специалисти в областта на археологията и историята?
Това ли ме съветвате?
И понеже отказвам да бъда наивна гъска - се превръщам някакъв образ сътворен от Вашето болно въображение - луда ли, какво ли там...не разбрах точно.
1. „Вълк в борба със змей. Из Сибирската сбирка на Петър I – V век преди Христа – по С. И. Руденко и М. И. Артамонов.
2. Скална рисунка на мъж с лък – юнакът Вълко. Село Царевец, Врачанско, XVII век.
3. Костена пластика с изображение на платноход и с изписано съкращение на името Дионис, намерена в античен храм в Северното Причерноморие, V в. пр. Хр.
4. Каменно изображение на „върколак” върху фасадата на черквата в махала Скандалото, с. Велчево, Троянско, XIX век.
5. Релеф от черквата в с. Извор, Радомирско, XIX век
6. Сцена върху кана от Рогозенското съкровище, IV век пр. Хр. Съхранява се в Националния исторически музей.
7. Тока от средновековен български колан, XIV в.
8. Част от хазарско или аварско мъжко воинско снаряжение, навярно коланна украса, според възстановката на Артамонов, VI век
9. Апликация към седло от култригурски произход, VI-VII век, според реконструкцията на Гюла Ласло
10. Дървени надгробия от Странджа, XIX век
11. Костена пластинка с изображение глава на вълк от неолита
12. Опашка на аварска ламя, VI-VII век
13. Каменно изображение (дарител, прадед) от черквата в махала Скандалото, Троянско, с мустаци, гега в ръката, пояс и нещо като шапка, XIX век. Разположено е в ляво от „върколака” в триделната композиция, в която участва.
14. Каменно изображение (дарител, прадед?) от черквата в махала Скандалото, Троянско, с мустаци, кесия с жълтици в дясната ръка, пояс и нещо като шапка, век. Разположено е в дясно от „върколака” в триделната композиция, в която участва
15. Дърворезбен домашен иконостас от Троянско, XIX век
16. Царски двери в южния параклис от черквата на Рилския манастир, XIX век
17. Лявата страна от входа на Лопушанския манастир с каменен образ на прадед-пазител, XIX век и алтернативното животно, в което той се превръща (елен?)
18. Дясната страна от входа на Лопушанския манастир с каменен образ на Пазител, XIX век и алтернативното животно, в което той се превръща (Куче)
19. Източен прозорец на абсидата на черквата в с. Търговище, Белоградчишко, XIX век. Самият прозорец и увенчаващата го антропоморфна фигура на прадед или „дедец”(?) е защитена от разположената по-долу в ляво стилизирана фигура на вълк и симетрично на него – стилизирани змии.
20. Също край каменния образ на св. Димитър, който „защищава” входа на черквата „Св. Богородица” в Елена, XIX век.
21. Гъдулка, съхранявана в Националния етнографски музей в София. В горния й край, с техниката на ажурната дърворезба е изобразена стилизирана фигура на познатия ни вече „прадед”, XIX век. Паметникът е от капитално значение, защото показва, че първият земен цар е и първият жертвоприносител, сиреч певец и шаман, създател на първото смъртно човешко потомство, бидейки осми низвергнат брат (виж част втора, глава трета).
22. Релеф на св. Мартин от Тур. Релеф от Пфахкирхе в Басенхайм, XIII век.
23. Първобългарски шаман, VII-VIII век. Съхранява се във Варненския археологически музей.
24. Апликация към Летнишкото тракийско съкровище, IV век пр. Хр, изобразяваща хиерогамия – полов акт между воин и богиня
25. Миниатюра от Хлудовския пластир, IX век.
26. Схема на ротацията, извършвана от божеските функции по посока на слънчевото въртене (стр. 353). По Ж. Дюмезил и Др. Петров.
27. Схема на трифункционалния индоевропейски пантеон (стр. 354). По Ж. Дюмезил. Пунктирът, разделящ божеските персонификации на леви и десни, е добавен от Др. Петров.
28. Схема на „сътрудниците” (хипостазите) на първофункционалните божества от индоевропейския пантеон в зоната на втората и третата функция (стр. 357). По Ж. Дюмезил. Пунктирът, разделящ божеските персонификации на леви и десни, е добавен от Др. Петров.
29. Схема на локапалите (стр. 363). По Мифьi народов мира, т.II, Москва 1982, с.67.
30. Схема (геометрична формула на механизма, по който функциите от пантеона преминават една в друга (стр. 364). По Др. Петров.
31. Схема на механизма, по който се смекчават несъвместимите противоречия в рамките на един митологичен цикъл (стр. 373). По Кл. Леви-Строс.
32. План на село, изградено и обитавано от племето боробо (стр. 457). По Кл. Леви-Строс.
33. и т.н.... Все изображения на Вълкът-Пазител - владетел и на подземното царство с глава на Куче или на Вълк - олицетворяващ върховенство, но векове преди цивилизацията в Месопотамия и Старото царство в Египет! Векове преди пирамидите на Ра!
Толкова за властта, според образите и схемите в книгата на Драгомир Петров, чиято племенница съм. Библиографският книгопис на това изследване е от 14 стр. И обхваща завидна библиография от водещи световни учени – доказани академични светила, която, не виждам, как би могла бъде оборена от опонентите на тезата на Павел Серафимов за „Първите царе” и първите носители на властта на земната цивилизация, освен с фантастика.:)
05.08.2012 18:52
Значи ний просто трябва да си кръстосаме краката и да чакаме благоденствието.
Щото където е текло пак ще тече, нали така?
------------
@ всички останали
А бре люде, слезте от облаците и спрете да се пулите в миналото и погледнете трезво на съвремените реалности.
Най-напред трябва да се преодолее демографската криза и след това всичко ще си дойде на мястото. Самочувствието на хората няма да са подобри от това, че видете ли траките били страхотни пичове и по презумция и ний сме пичове сега. Просто глупаво е това. Историята е само за информация, събудете се живеем в 21ви век сега играта е друга. Играта е демографска ... всъщност винаги е била.
Искам да попитам всички патриотари и фантазьори тук, колко деца имате?
Щото аз съм на номер три и четири ще е на път. Те може да не живеят (сега) в България, но всичките говорят чист български без да го смесват с английски думи, както повечето деца тук, всичките имат българско съзнание, но не защото Бъгария е била такава и онакава, ами заради самото място наречено България.
За тях България е майката-родина, но това не означава, че задължително трябва да живеят там. Въпреки всичко с нещо все ще са полезни за моят род там и кой знае някой ден може да пожелаят да живеят там.
Стягайте дупе и правете деца и стига с тези оправдания, да не мислите, че навън е много лесно да се гледат деца, ако не в пъти по-трудно и скъпо.
05.08.2012 20:52
http://www.youtube.com/watch?v=lD-77tz3DJE
05.08.2012 21:14
Спароток, ти често споменаваш за "плочките от Караново".
Сигурно знаеш за филма "Zeitgeist"? Та в източниците, които са ползвали при създаването на филма, се споменава за "зодиака от Караново", който е датиран от преди около 6000 години (тоест около 4000 години преди Христос). Ето линка:
http://zeitgeistmovie.com/Zeitgeist,%20The%20Movie-%20Companion%20Guide%20PDF.pdf
Страница 7, търси вътре "Karanovo Zodiac". Има и снимка.
Ето извадка от текста:
-------------------
We also possess the relatively recent find of the ―Karanovo Zodiac from Bulgaria,
which has been dated to around 6,000 years ago and which seems to bear rudimentary
renditions of the constellations found in the Western zodiac.
-------------------
Въпросът ми е:
Знаеш ли нещо за този зодиак? Кога е намерен? Има ли връзка той с "плочките от Караново", за които ти си споменавал?
Честно казано, ако се докаже (или вече е доказано?), че е правен от коренното население (траки), а не е привнесен отвън, сам знаеш какво означава това в подкрепа на твоята теория, че траките не са били безписмен и непросветен народ!
Поздрави!
Печатът от Караново се счита за ранна форма на писменост от нашите, а и чужди учени...
УЧЕНИТЕ ОТ БАН И ТРАКИЙСКАТА ПИСМЕНОСТ
http://sparotok.blog.bg/politika/2011/07/03/uchenite-ot-ban-i-trakiiskata-pismenost.775897
http://www.youtube.com/watch?v=lD-77tz3DJE
Хубаво:)
Ти можеш ли да живееш без глава? Макар,че май можеш.Посочи ми общество,структура или организация без водачи! А какво, относно кралицата на Англия? Опитай се да ме впечатлиш в положителния смисъл на думата.
Попитай твоите работодатели дали са патриоти и ако са такива напусни работа. Иначе играеш на едро.
Аз съм последния който ти отговаря!
Трябва да си намеря работата на Драгомир Петров.
Сигурен съм, че ще излежат невероятни неща от там.
Дедите ни със сигурност са имали култ към вълка. Никак не е случайно носенето на вълча кожа o тpakи и троянци. Не случайно понякога в гроба на благороден тракиец е жертван не само коня му, но и ...вълк.
Относно ликантропията при скититте тябваще да уточня, че става дума за неврите. За този народ Филосторгии бе казал, че са предци на хуните (обитавали Черноморските степи). Тези хуни биват наречени по-късно българи.
Поздрави!
Трябва да си намеря работата на Драгомир Петров.
Сигурен съм, че ще излежат невероятни неща от там.
Дедите ни със сигурност са имали култ към вълка. Никак не е случайно носенето на вълча кожа o тpakи и троянци. Не случайно понякога в гроба на благороден тракиец е жертван не само коня му, но и ...вълк.
Относно ликантропията при скититте тябваще да уточня, че става дума за неврите. За този народ Филосторгии бе казал, че са предци на хуните (обитавали Черноморските степи). Тези хуни биват наречени по-късно българи.
Поздрави!
Ключът са тракийските думи "рез", "резос"... Каква памет има словото! Звученето на думата има ритъм, пулсации... Както обредните танци и песни, концентрира време и отключва семантиката. Символите никога не остаряват. Те са като виното - обогатяват смисъла, но не го променят. Спомних си изображението на египетското божество на отвъдния свят - Анубис, винаги изобразявано като чакал или човек с глава на чакал. Анубис съпровожда душите през тъмнината и е подвластен на звездата на Изида - Сириус - пътеводната звезда Ингу. Звездата Алфа, звездата Куче. (Чакалът е от семейство Кучета, моногамен е, има поведение на вълк. Обитава Африка, Азия и Югоизточна Европа.)
Знаех за ликантропията, но никога не съм предполагала, че я има при траки и при троянци..., че при погребения на тракийски благородници до коня на владетеля е полаган вълк! Този факт, семантиката на цитираните от теб тракийски думи и пространните изследвания на Драгомир Петров, фактът, че у нас е открито най-старото технологично обработено злато на планетата Земя - Варненският халколитен некропол, по-стар от Месопотамската цивилизация, както и гореизброените артефакти - носители на символите на властта - култът към Вълка-Пазител, потвърждават тезата ти. Първите царе са дедите ни. Благодаря ти!
Ти можеш ли да живееш без глава? Макар,че май можеш.Посочи ми общество,структура или организация без водачи! А какво, относно кралицата на Англия? Опитай се да ме впечатлиш в положителния смисъл на думата.
Напиши в гугъл - Swarm Intelligence и се разрови насам-натам.
Интелигентност на рояка са социални системи, съставени от множество автономни елементи без определен водещ и направляващ орган.
Изследванията вече се прилагат и за социални модели между хората. Нещата са още в зародиш, но то е защото хората са все още на светлинни години от тези идеи, както вие тук го показвате.
Освен това сегашните царе и политици нямат интерес тези идеи да станат реалност, щото ще трябва да се хванат за работа. А тук все още се възвеличава царската власт - това е проблема.
Самият Интернер представлява такава система, но затова искат да го монополизират със сайтове като Гугъл, Туитър и Фейсбоок.
Ако ли пък не ти се търси, можеш да прочетеш какво аз бях скалъпил преди време и за това как този модел би могъл да се приложи в българската реалност:
Интелигентността на хорото
http://zelas.blog.bg/drugi/2011/12/03/inteligentnostta-na-horoto.861049
---------------
А относно мозъкът, там нещата съвсем не стоят така както си мислиш. Мозъкът съвсем не е толкова важен орган за интелигентността на човешкото тяло. Всяка клетка притежава неврони и собствена памет и интелигентност. Интелигентността на тялото е сбор от интелигетността на клетките и организацията е подобна на Интелигентността на Рояка.
Ето дори и учените вече ги откриват тези неща:
Откриха един втори "мозък" в стомаха
THE SECOND BRAIN IN OUR STOMACH
http://www.bbc.co.uk/news/health-18779997
И даже още един втори в сърцето
HEART VS MIND - WHAT MAKES US HUMAN?
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01kpvj1
Ще дойде време когато на учените ще им светне и това, което ти казвам:
Интелигентността няма определен източник, тя е в цялото тяло
и се състои от всички съставни единици както е при Интелигентността на Рояка.
Мозъкът е само процесор и реактор. Мозъкът сам по себе е много глупав орган.
Както виждаш светът се движи напред, а вие още искате да си играете
на индиянци и мъдрите им вождове.
За игра става, ама до там.
Поздрави!
Попитай твоите работодатели дали са патриоти и ако са такива напусни работа. Иначе играеш на едро.
Аз съм последния който ти отговаря!
Нямам работодатели, да взема да се самоуволня, а? :)))
А дали ще ми отговаряте или като Спаро ще се правите на ощипани госпожици, това няма толкова значение. Пътищата интернетски са неведоми! :))
п.п. Моите възгледи се развиват, това с фурнаджийската лопата не фаща място. Аз винаги съм твърдял, че спасението на българина е на село, далеч от цар и господар и близко до фамилия и добри комшии, за да си помагат.
Питай, Спаро, той ще ти потвърди. ;-)
Снеже, не мога да те коря за нищо. Човек прави понякога добри, а понякога не дотам добри избори...
Освен това правилно и неправилно са доста относителни понятия...
А за вълците ще ти разкажа скоро нещо изключително интересно на лични:)
Поздрави!
Попитай твоите работодатели дали са патриоти и ако са такива напусни работа. Иначе играеш на едро.
Аз съм последния който ти отговаря!
Нямам работодатели, да взема да се самоуволня, а? :)))
А дали ще ми отговаряте или като Спаро ще се правите на ощипани госпожици, това няма толкова значение. Пътищата интернетски са неведоми! :))
п.п. Моите възгледи се развиват, това с фурнаджийската лопата не фаща място. Аз винаги съм твърдял, че спасението на българина е на село, далеч от цар и господар и близко до фамилия и добри комшии, за да си помагат.
Питай, Спаро, той ще ти потвърди. ;-)
Верно е, възобновяването на селото е от голямо значение...
Това обаче няма да стане, ако някои замахне с меко пръстче и се провикне - бегайте на село:)
Трябва да се създадат подходящи условия хората да се завърнат по селата. Това е бавен и труден процес, искат се пояснения, помощи, иска се ясна държавна политика, не е шега работа...
Тя не може да се осъществи от саможивец нарцисиcт, а от голяма група родолюбци.
Относно определението фурнаджийска лопата...мисля, че е правилно. Не може да лъжеш хората, че си последователен в действията си, а същевременно да променяш духа на блога си. В началото бе блог за горди българи... после стана блог за саможивци... и от там заструя черна жлъч...
Лъжеш само себе си...
Дори генетическите проучвания показаха, че значителна част от българите са наследници на население обитавало Балканите още през Палеолита...
Преди време световно известния лингвист Бедрих Hrozny писа, че мита за Прометей е всъщност предание за едни народ, който е разпръснал искрата на познанието...
Прометеи е син на титана Япет, които пък е библейския Яфет. Титаните са великаните от Стария Завет, титаните (гигантите) са всъщност старите траки - нашите деди.
The Gigantes might have represented the primitive northern tribes of Thrake, whose barbarian culture was viewed as standing in opposition to Greek civilisation. Some say the Thrakian tribes were born from the blood or ashes of the vanquished Giants.
http://www.theoi.com/Gigante/Gigantes.html
Поздрави!
Това обаче няма да стане, ако някои замахне с меко пръстче и се провикне - бегайте на село:)
Трябва да се създадат подходящи условия хората да се завърнат по селата. Това е бавен и труден процес, искат се пояснения, помощи, иска се ясна държавна политика, не е шега работа...
Тя не може да се осъществи от саможивец нарцисиcт, а от голяма група родолюбци.
Относно определението фурнаджийска лопата...мисля, че е правилно. Не може да лъжеш хората, че си последователен в действията си, а същевременно да променяш духа на блога си. В началото бе блог за горди българи... после стана блог за саможивци... и от там заструя черна жлъч...
Лъжеш само себе си...
Тук си говорите за вълци и как животното е било символ на българите.
А запитвате ли се защо?
Вълкът се движи или в глутница от други силни вълци
или се движи сам, като саможивец.
Такава е природата му.
Такава е природата и на Гордите Българи, но вие тук нещо не я схващате.
Така, че ако проследиш метаморфозата на блога ще забележиш
че няма промяна има развитие.
За връщането на село.
И иска се желание и кураж. Ако си спомняш аз се опитах
да намеря съмишленици за основаване не ново независимо българско село
един малък оазис на фона на сивата българска действителност
и те поканих теб лично, но ти ми отказа с обяснението, че
щели да дойда лошите. Не те цитирам точно.
Това обаче няма да стане, ако някои замахне с меко пръстче и се провикне - бегайте на село:)
Трябва да се създадат подходящи условия хората да се завърнат по селата. Това е бавен и труден процес, искат се пояснения, помощи, иска се ясна държавна политика, не е шега работа...
Тя не може да се осъществи от саможивец нарцисиcт, а от голяма група родолюбци.
Относно определението фурнаджийска лопата...мисля, че е правилно. Не може да лъжеш хората, че си последователен в действията си, а същевременно да променяш духа на блога си. В началото бе блог за горди българи... после стана блог за саможивци... и от там заструя черна жлъч...
Лъжеш само себе си...
Тук си говорите за вълци и как животното е било символ на българите.
А запитвате ли се защо?
Вълкът се движи или в глутница от други силни вълци
или се движи сам, като саможивец.
Такава е природата му.
Такава е природата и на Гордите Българи, но вие тук нещо не я схващате.
Така, че ако проследиш метаморфозата на блога ще забележиш
че няма промяна има развитие.
За връщането на село.
И иска се желание и кураж. Ако си спомняш аз се опитах
да намеря съмишленици за основаване не ново независимо българско село
един малък оазис на фона на сивата българска действителност
и те поканих теб лично, но ти ми отказа с обяснението, че
щели да дойда лошите. Не те цитирам точно.
Пламене, има едно хубаво изказване от един хубав български филм - Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш...
Когато направиш своето село, обади ми се:)
Аз действам отдавна по проекта за завръщането по селата. Миналата година по това време щях да ти пиша за добрите резултати, но нещо ме накара да си държа устата затворена. По-късно разбрах, че усещането ми не ме е подвело...
Не ти вярвам за нищо вече, казвам го направо...Не се хаби да ме убеждаваш в чистотата на намеренията си, аз се лъжа веднъж. В миналото те уважавах, уважавах те даже много, но разбрах, че съм бил излъган.
Е, по-добре излъган отколкото лъжец...
Когато направиш своето село, обади ми се:)
Аз действам отдавна по проекта за завръщането по селата. Миналата година по това време щях да ти пиша за добрите резултати, но нещо ме накара да си държа устата затворена. По-късно разбрах, че усещането ми не ме е подвело...
Действуваш, обаче е строго секретно, щото иначе ще дойдат лошите, нали? :))
Това село на тъмната страна луната ли ще бъде?
Да остане незабелязано. :))
Но ако наистина имаш добри резултати, сподели ги със всички
покажи, че политическите настроения в този блог
не са само празно чесане на езици и приказки за лека нощ,
а реално движение, с реални цели и мисия.
Покажи, аз ще съм първият да те поздрави и
ще се зарадвам от сърце, та да видим и останалите как става.
08.08.2012 11:50
А ВСЪЩНОСТ:
От десетилетия ( поради механизацията на земеделието ) НЕ СА необходими около 1 човек на 1 декар обработваема земя.
Днес един човек - оператор на агро-машини - стига за обработката на около хиляда декара ( т.е. шепа хора са ефективни колкото цяло село ) и НЯМА абсолютно никаква нужда и даже е вредно изкуствено да се разпръсква населението по села, когато ефективността на използване на градската инфраструктура ( тръби, улици, кабели и пр. на глава от населението ) е правопропорционална на плътността на населението. Има и социо-психологически момент -- ИМЕННО беднотията и селянията е извора на прословутата злоба, завист, простотия, андершковщина и байганьовщина характерна за съвременното българско общество.
Нещо повече: земеделието ще бъде съвсем скоро ( 10-20 години след сега ) първия изцело автоматизиран икономически отрасъл, което ще склони човешкия фактор до почти нула. Каскадната урбанизация на населението не само у нас, но и по света е не само неизбежна, но и желателна и екологична. Второ, земеделието е твърде вероятно да бъде тотално алиенирано от почвата ( аеропоника, клетъчно клониране + тъканно принтиране - motherless or murderless meat -- защо да отглеждаме цяло животно, като ни трябват пържолки?! , а и да не забравяме т.нар. nutriculture при която се произвеждат директно хранителни компоненти, с почти 100% енергийна ефективност -- за сведение фотосинтезата превръща под 0.1% от падащата светлина в хранителни калории... ).
Хората имат нужда от домове и храна. Правенето на храна не се нуждае от земеделие и почва. Нито пък от селяни. Подобни неграмотни полпотовски митове са много вредни меми.
Извинете за лиричното отклонение.
P.S.: Също така КАКВИ СА ТЕЗИ по дяволите психо-мистични коментари. Какъв Бог, какви свещенни, какви пет лева?!
Приветствам справедливите опити да ревизира историята, но 1 лъжа с 2-ра??
да намеря съмишленици за основаване не ново независимо българско село
един малък оазис.."
Само това е достатъчно,за да стане ясно,че не си с разума си.Лекуваш рак с аспирин или присаждаш калем на изсъхнало дърво.Или не си наясно със ситуациата или се правиш на утопист,по примера на някогашните.
Храната не се нуждае от почва? .... ОК :)))
А без вода може ли? :)))
Навярно сте от подръжниците на генетично модифицираните култури щом смятате, че храната нямало нужда от почва и от човешката ръка.
Това си е ваш избор, но не правете генерални изводи за останалите.
Все повече хора, които са в час се ориентират към собствено производство на храните.
Защото е единствения начин да знаеш всъщност какво ядеш.
Връщането на село разбира се не означава да се върне човек към примитивното отглеждане на храни.
Има нови технологии за естествено оптимизиране на производството като аквапоникс (Aquaponics), пермаклутури (Permaculture), горско градинарство (Forest gardening) и т.н.
Българинът като му споменеш село и се плаши като малко дете от тъмно.
Мързеливи сте станали!
Когато се връщам в България, винаги оставам изумен, от вида на хората.
Особено лицата им. Хората изглеждат много нездрави.
Очите са хлътнали, кожата на тъмни точки а за зъбите да не говорим.
Един поглед на трапезата на средния българин ми е достатъчен да разбера защо.
Те, хората, естествено се оправдават, че им било, много трудно и били стресирани.
Стрес има навсякъде, но способността на тялото да се справя със стреса, зависи от здравословното му състояние.
Ако се храните с интезивно произведени храни ще бъдете податливи на болести.
Това е истината, вие обаче явно не отчитате този факт и оправдавате урбанизацията.
Яжте си храните-чудовища, но не обявявайте какво ще е бъдещето.
То бъдещето не съществува така или иначе.
По-добре погледнете на реалността сега.
Не си струва, щото още блуждаеш в миналото.
Не нямам началник и в семейството и на работата.
Лигавщини е да се тупаш по гърдите колко велики са били дедите ти,
а да не знаеш от къде ще ти дойде следващия обяд.
Имам един приятел от сегашна Турция, лаз/грузинец е,
той така вика на такива като тебе - не ми обяснявай какво можеш и не можеш,
покажи ми парите, парите ми покажи.
Аз такива приказки от хиляда и една нощ ги слушам всеки ден
Ако няма какво да сложиш на масата сега, по-добре си замълчи.
Когато си готов, се обади тогаз.
08.08.2012 23:19
Този безумен призив отеква вече 20 години, сякаш "съсипването на българското село" е някакъв противоестествен акт на зли сили.
А ВСЪЩНОСТ:"
ТИ СИ ПЪЛЕН ПРОФАН !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Отдолу само напиши :
НОВ СВЕТОВЕН РЕД.
Технологичните възможности на днешната "цивилизация",
не са решението на днешния ЧОВЕК !!!
Въпрос: -
- А селяните, господин Улянов ?
Отговор:
- Ще бъда откровен и ще ви призная, че мразя селяните - отговори Владимир Илич с нескрито отвращение. ... Селяните са точно това, което презирам най-много: МИНАЛОТО, ВЯРАТА, ЕРЕСИТЕ, християнската църква, религиозните ОБРЕДИ, ръчния ТРУД, газената лампа ! Принуден съм да ги толерирам сега, да ги култивирам, но признавам: мразя ги! Бих искал изобщо да ги няма, да изчезнат като класа! До последния! За мен един електротехник струва колкото хиляда мужици! ... Мисля, че ще дойде времето, в което ще започнем да се храним с продукти, произведени по химически път в нашите лаборатории, и тогава селяните като класа ще станат напълно излишни. Мужиците ще се превърнат в работници, а селото постепенно ще замре и изчезне...
Помислете си, господине, болшевизмът е всъщност тройна война: на неграмотните варвари срещу корумпираните интелектуалци, на Изтока срещу Запада, на града срещу селото. В тази война отделният индивид ще бъде ликвидиран, защото отделната личност всъщност няма особена стойност...
- Мисля ?! - струва си човек да се замисли и проумей всичко това !!
- от Гет "мизийски" ... който въпреки превратностите на съдбата, считам че, същата не го е превърнала в "лениновият" ИНДИВИД ?!
Знаеш, имаш моята подкрепа. Не ми трябва да съм специалист в историята, за да вярвам, че нашите предци са именно Тракийският народ, а не някакви пришълци отнякъде си. Той не е изчезнал, Той е тук. Всеки ден го виждам в очите на близките ми, роднините ми, в умните, красиви, и добронамерени очи, на детето ми:)
Поздрави!
Знаеш, имаш моята подкрепа. Не ми трябва да съм специалист в историята, за да вярвам, че нашите предци са именно Тракийският народ, а не някакви пришълци отнякъде си. Той не е изчезнал, Той е тук. Всеки ден го виждам в очите на близките ми, роднините ми, в умните, красиви, и добронамерени очи, на детето ми:)
Поздрави!
Благодаря ти!:)
Имаш право, за знаеш, качествата на народа ни са се запазили непромемени в хилядолетията, а най-важното от тях е добротата!:)
Поздрави!
ЗАЩОТО: Който има ум - да мисли (след, като е чел, сиреч познал незнанието),
ЗАЩОТО: Човек бързо забравя, а БЪЛГАРИНЪТ за часове (емоции и ракия),
ЗАЩОТО: Ние БЪЛГАРИТЕ сме свикнали да вървим само напред, газейки през бомбите,
ЗАЩОТО: Премъдрия Гет е синтез на дълъг, сложен, НЕеднопосочен трънлив житейски път !
ЗАЩОТО: Изрода ленин е апотеоз на човекомразието и баща на тероризма !!!
По-тъпо и безумно изказване,сякаш отровно,отдавна не бях чел!Такава храна я яж ти безроднико.Храна правена за пари-огън да я гори!Знаеш ли защо народът ни е бил силен и здрав?Ще ти кажа,ти не си в състояние за нито една здрава мисъл по въпроса.Някога всички са произвеждали,живели са скромно,излишъкът е отивал на пазара.Каквото за теб,това и за този на когото продаваш-естествено и здраво. България е била винаги водещ пример за земеделие и скотовъдство.Европа знае това,това е силата ни и за това ни забиха ножа,точно там,по много начини.Оставят ли ни,за години ще се въздигнем.И ще оздравеем.Защото храната ни идва,ТРЯБВА ДА ИДВА ОТ ЗЕМЯТА,ДА ПИЕ НАШАТА ВОДА И ДА Я ГРЕЕ НАШЕТО СЛЪНЦЕ! "Храната нямала нужда от почва!" Глупак!Това последното,Павка не го трий,държа на него!
Питам,Вие от кои сте? Веднъж сте българи и децата ви...,нашите ряпа да ядат пред тях,/за английския сигур/,щот вече няколко пъти забелязвам този първенюшки израз.Много сте се отделили от нас, г-не със зеленчуково винарския псевдоним или...Човек,като забрави село...?!!!Ма не се притеснявай,помниш ли дяда си Вазов-"Пази Боже сляпо да прогледа!",чети приказката за стълбата на бай ти Христа,тез работи понявгаш помагат.Ако не,безнадежна ти е работата байно!Безнадеждна!Търси бела лястовица,белким да,...ама, май не! Да ме простят за лирикоотклоненията четящите. Мъка,мъка-а!
Ей Стюпид,/според теб не е обидно,само дето не го давам на англ./,че виж един поне един английски исторически филм,нали си там!Колко са верни е друг въпрос.Но от всички тях струи ВЕЛИЧИЕ! И ВСИЧКОТО ИМ Е НАЙ!Това,което прави Британия във филмите си е това,което ти на 100 % отричаш за нас.А нашите основания са много по-големи! Въпреки всичко не се бием по гърдите,както ти казваш,а ТЪРСИМ!
Въпрос: -
- А селяните, господин Улянов ?
Отговор:
- Ще бъда откровен и ще ви призная, че мразя селяните - отговори Владимир Илич с нескрито отвращение. ... Селяните са точно това, което презирам най-много: МИНАЛОТО, ВЯРАТА, ЕРЕСИТЕ, християнската църква, религиозните ОБРЕДИ, ръчния ТРУД, газената лампа ! Принуден съм да ги толерирам сега, да ги култивирам, но признавам: мразя ги! Бих искал изобщо да ги няма, да изчезнат като класа! До последния! За мен един електротехник струва колкото хиляда мужици! ... Мисля, че ще дойде времето, в което ще започнем да се храним с продукти, произведени по химически път в нашите лаборатории, и тогава селяните като класа ще станат напълно излишни. Мужиците ще се превърнат в работници, а селото постепенно ще замре и изчезне...
Помислете си, господине, болшевизмът е всъщност тройна война: на неграмотните варвари срещу корумпираните интелектуалци, на Изтока срещу Запада, на града срещу селото. В тази война отделният индивид ще бъде ликвидиран, защото отделната личност всъщност няма особена стойност...
- Мисля ?! - струва си човек да се замисли и проумей всичко това !!
- от Гет "мизийски" ... който въпреки превратностите на съдбата, считам че, същата не го е превърнала в "лениновият" ИНДИВИД ?!
Комплименти!Така трябва!
тази твоя поредна глупост я кажи на кралицата и разните там перове и лордове!Искрено се надявам да оценят скудоумието ти и да го възнаградят естествено.Кажи ми,защо не изчезнеш от чистия сайт,а кензаш в него? Защо,като въшка, винаги изпълзяваш на челото?Може би, трябва да те преокачествим от аграрен на зоовредител! И не съжалявам за свободата на изказа си!Никак,даже!
09.08.2012 21:53
Sophia Loren (пее неповторимо на гръцки), Tonis Maroudas - Ti 'ne afto pou to lene agapi (1957)-Какво е това което се казва любов - Composer: Takis Morakis / Lyrics: Danai Stratigopoulou, Giannis Fermanoglou. From the film "Boy on a dolphin" - от филма "едно дете върху един делфин".
Milva sings Theodorakis - Sogno di Libertà (Άρνηση)
Milva - Come Spiegarti (Théodorakis)
Shirley Bassey- Life Goes On (M. Theodorakis)
Тия технологии са за космонавти, дето ще си гледат храната на Марс.
То на Земята , като се роди човек на едно място , я се адаптирал да живее на друго място , я не. Тия нови технологии се пракнаха има няма от 100 години.Все по-често се чуват гласове против тия технологии че човека все по-често боледува от рак. Науката за лечение и хранене се връща все повече към знанията на траките.
Sophia Loren (пее неповторимо на гръцки), Tonis Maroudas - Ti 'ne afto pou to lene agapi (1957)-Какво е това което се казва любов - Composer: Takis Morakis / Lyrics: Danai Stratigopoulou, Giannis Fermanoglou. From the film "Boy on a dolphin" - от филма "едно дете върху един делфин".
Milva sings Theodorakis - Sogno di Libertà (Άρνηση)
Milva - Come Spiegarti (Théodorakis)
Shirley Bassey- Life Goes On (M. Theodorakis)
Нека погледнем на фактите
1. Циганите колинизират Европа след като първо са живели дълго време в Гърция и май от там са попили основните черти на своята култура...Де факто Азис е гръцки продукт...
2. В древността, а и в ново време проституцията е била непозната на изконното балканско население, докато в Гърция не само в древността, но и днес пороците процъфтяват.
3. Гърците трябва да благодарят на българите за европейския си вид. Нали знаеш как са изглеждали старите гърци. Пеласгийския цар казва -“Вие не приличате на хората от нашата земя, а по-скоро сте като либийките, или даже като хората живеещи край река Нил.”
No likeness of our country do ye bear, But semblance as of Libyan womankind. Even such a stock by Nilus' banks might grow;
http://classics.mit.edu/Aeschylus/suppliant.html
Да си човек, да се засегна, но ти си само едно объркано създание...виждащо края на гърция и изпитващо ужас...
Greece is falling out of Europe
http://www.ft.com/cms/s/0/2fafdf18-99ca-11e1-aa6d-00144feabdc0.html
Greece will run out of money soon, warns deputy prime minister
http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/9262068/Greece-will-run-out-of-money-soon-warns-deputy-prime-minister.html
What’s the Solution to Chronic Greek Corruption?
http://www.cnbc.com/id/47830137/What_s_the_Solution_to_Chronic_Greek_Corruption
Greece most corrupt country in the EU, watchdog says
http://euobserver.com/foreign/31128
GREECE, THE MOST CORRUPT COUNTRY IN OCCIDENT!
http://venitism.blogspot.com/2012/07/greece-most-corrupt-country-in-occident.html
Greece Most Corrupt Country within EU, says Transparency International
http://www.keeptalkinggreece.com/2010/10/26/greece-most-corrupt-country-within-eu-says-transparency-international/
Europe Agrees: Greece Is the Laziest, Most Incompetent Nation in the EU
http://finance.yahoo.com/news/europe-agrees-greece-laziest-most-142205717.html
Greece is falling out of Europe
http://www.ft.com/cms/s/0/2fafdf18-99ca-11e1-aa6d-00144feabdc0.html
Greece will run out of money soon, warns deputy prime minister
http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/9262068/Greece-will-run-out-of-money-soon-warns-deputy-prime-minister.html
What’s the Solution to Chronic Greek Corruption?
http://www.cnbc.com/id/47830137/What_s_the_Solution_to_Chronic_Greek_Corruption
Greece most corrupt country in the EU, watchdog says
http://euobserver.com/foreign/31128
GREECE, THE MOST CORRUPT COUNTRY IN OCCIDENT!
http://venitism.blogspot.com/2012/07/greece-most-corrupt-country-in-occident.html
Greece Most Corrupt Country within EU, says Transparency International
http://www.keeptalkinggreece.com/2010/10/26/greece-most-corrupt-country-within-eu-says-transparency-international/
Europe Agrees: Greece Is the Laziest, Most Incompetent Nation in the EU
http://finance.yahoo.com/news/europe-agrees-greece-laziest-most-142205717.html
http://www.youtube.com/watch?v=V51VEp31Mjg
Ето ти още един глас
http://www.youtube.com/watch?v=6AC6OkBBnuQ&feature=related
Тая и избрала да пее на санскрит .Да се чудиш защо?
Ми няма такъв народ , нали? Няма и не е имало, а? Щото нямало и една хартийка .
Забравете!
Водата извира от бутилката! Газете вода и жадни ходете! Светлината и топлината идват от контакта!Гледайте Слънцето и бъдете слепи и мръзнете ! Яжте храна от тубички! Яжте щир , защото аз познавам само тази храна, макар че има народ дето си храни само прасетата с щир. Мисля че в един гроб намериха торбичка със семена на старото жито - лимес.
Човече , забрави че си човек . Стани влечуго и се моли на Бог/ или на някоя партийна централа днес / за тубичка храна!Тъпкайте с нозете си храната и ходете гладни! Забрави че има жени за е ... е.
И кои са разпространителите на по-горната ерес?
Поклонниците на самообявилите се за родоначалници на цивилизацията ?
Поклонниците на съвременната наука , които ти казват 50 години с какво е полезно да се храниш и после казват обратното.
Та , айде у лево!
Има обаче един народ с родова памет и дух . Всички можеш да избиеш, всичко можеш да изгориш , но остава нетленното, негорящото - духа!
Та за този дух пише Спароток .колкото и изтрито и демоде да ви звучи , за това го чета.
10.08.2012 14:40
учил в "St Mary's Church of England High School",
живее в Manchester, United Kingdom,
владее английски, български и гръцки.
И ТАМ ЩЕ ТЕ НАМЕРЯ.
И там ще те одера, безроднико фанариотски.
учил в "St Mary's Church of England High School",
живее в Manchester, United Kingdom,
владее английски, български и гръцки.
И ТАМ ЩЕ ТЕ НАМЕРЯ.
И там ще те одера, безроднико фанариотски.
Приятелю, не си заслужава човек да си цапа ръцете със създания като аристотелчо...
Това, че живее в Британия обяснява защо не му трият блога и го оставят да беснее и плюе по българското...
Точно в Британия имам хора, които могат да накарат аристотелчо да се тресе от страх, но както казах - просто не си заслужава...Нека да го оставим да показва на хората гръцката култура...
10.08.2012 15:16
- Приятелю, не мисли че, само ти си имал възможност да повдигнеш "Завесата", чрез която Егото ни прикрива Всемира-Тоталност ! - знам й, в какво състояние изпада човек извършвайки този акт !?!
- В този момент е важно, да не станеш мизантроп ! - защото отново ще те обладае егото ти !
- Ще си позволя още малко да бъда откровен и (въпреки желанието ми !)донякъде мистично звучащ ! - Имаш два пътя ... да Погледнеш в Себе си, или Навън !
- При второто ще те изпълнят мисли и състояния, които са изпълвали безспорни гении ЗЛИ, като Наполеон, Хитлер, Ленин, Маркс и др. подобни ... вследствие на което(с риск да се повторя, ) наричам ЗЛИ ГЕНИИ ... човекомразци и мракобесници ! - помисли върху последната дума ? - с какъв заряд и съдържание е заредена тя ?!
- При първият вариант (упоменат по-горе) ти ще следваш Пътя на Героя ... тоест, на “Човек, който е преодолял Егото си". При същият същият, казват Човек придобивал качества на Полу-Бог ?! - от там и българската сентенция "Човеци много, но хора малко" ... Окото на Хор, вероятно тук по балканите, негов аналог се явява Ерм, наричан още и Хермес-Герман-Джерман-Гърмен, също и ПерПер или Карнобог !!
- Именно по тази причина, тракийските аристократи са Давали клетва в негово име, като също така са твърдели, че за да станеш аристократ следва да получиш "Дарът му" ?!
- Но питам се Ленин ли, ни донесе урбанизацията, търговията, клиентелизма и всички други блага на "Великата" ... цивилизация ?!
- Или това бе ... ?
- Това са забравилите в далечното минало наши съплеменници, които в момента назоваваме "гърци"(защото повечето от тях, са ни близки по род !) - А ! ... резултата, можем да видим в лицето на оскотялото фанариотче с псевдоним aristotelis
Куре, пише се БЪЛГАРИЯ.
Но ти не си ми преоритет.
Ама имай едно на ум, ...!
През 1846 год.т.е. преди 166 г.НЕОФИТ БОЗЛЕВИ описва така българите: те уста имат, език нямат, очи имат, но не виждат, уши имат, но не слушат,теглят повече от скотовете и ЗАЩО ?-не смеят да питат, стоят просълзени горките, гледат нечувствени и умаени като гъски, ходят в темната мъгла....
Мммм дааа,
Хляба си заработваме на дедовите ниви.Що не питаш какъв хляб ядеш, ти ?Първо качество от България! Гръцките фермери се жалват , че тяхната продукция се продава в Африка. Само там могат да я ядат.
Какво ви рече Бат Бойко, като от завист и злъч блокирахте границата? Нямате полезен ход! Дето ме разкарвате да летя и да си говоря с вас , хем ще ми отворите границата , хем ще си върна Солунската митница , хем ще ви пратя Клинтън да ви търси паричките! Е , направи ли го? Ходи ли Клинтън до Лондон , където намери крадените парички и ви каза да си ги върнете , а?
Щото българите са неми, глухи, слепи и са умаени като гъски , а?
Ние си ви знаем. Но и света ви разбра.
Нито обичам хората, нито ги мразя.
Общото между всички нас не е това, че сме българи,
ами това че сме от един животински вид.
Това, че някой ти е казал, че си българин, нищо не значи
освен някаква обща културна принадлежност.
Нациите са средство за манипулация на масите.
Идеята обслужва интересите на властимащите.
На мен лично ми е по интересно
да зная, кой е гетски като индивид
отколкото като гет българинът, павел спароток, vulgaros,
че дори и силно емоциналните bulgarinut57 и nikikm. :))
Ако има някакъв шанс България отново да разнесе факела
на просвещението по примера на богомилите
то това ще бъде точно идеята, че е крайно време
да се освободим от рамките на нациите и държавите.
Моля не сми скачайте веднага с обвинения в глобализъм, масонство
и други подобни модерни недомислици.
Тук става въпрос за това да започнем да гледаме един на друг
като на индивиди и да зачитаме индивидуалните особености на
всеки един от нас, а не както е при глобализма - да се налага унификация.
-------------
п.с. Спароток блогът ти започва да изпростява. Не разбирам зашо имаш
модерация и допускаш толкоз вулгарни мнения, които явно са в нарушение
на собствените ти правила, които повтаряш в края на всяка тема -
за културен тон и т.н.
Моля те, не влизай в този блог!
Имаш свой, разпрстранявай от там своето виждане. Не използвай моя блог, за да пропагандираш идеите си!
Моля те, не влизай в този блог!
Имаш свой, разпрстранявай от там своето виждане. Не използвай моя блог, за да пропагандираш идеите си!
Няма проблеми, щом предпочиташ да си общуваш с хора , които използват вългарен и некултурен тон, а в същото време призоваваш към културен тон.
Освен това, без да се опитвам да зашитавам гърците, вече прекаляваш с намеците си за тях - цигани и т.н. Тези исторически предубеждения само ще ти пречат. Хората са хора, всеки може да се убеди в това ако даде възможност на хората да са хора.
А ти им слагаш етикети, стереотипи - това са отживелици. Живееш в миналото.
Освен това проявяваш нетолерантност към идеи противоречящи на твоите. От какво те е страх?
Надявам се да виждаш къде е противоречието в поведението ти, да не използвам и по-силна дума ...
Само запомни, аз не съм ти душманин. Този, който ти целува ръката ти е по-голям душманин. Аз поне съм прям.
Поздрави
п.с. Ти и всеки останал е добре дошъл в моят блог. Там всеки може да си каже балносо, независимо какво му е. :))
Моля те, не влизай в този блог!
Имаш свой, разпрстранявай от там своето виждане. Не използвай моя блог, за да пропагандираш идеите си!
Няма проблеми, щом предпочиташ да си общуваш с хора , които използват вългарен и некултурен тон, а в същото време призоваваш към културен тон.
Освен това, без да се опитвам да зашитавам гърците, вече прекаляваш с намеците си за тях - цигани и т.н. Тези исторически предубеждения само ще ти пречат. Хората са хора, всеки може да се убеди в това ако даде възможност на хората да са хора.
А ти им слагаш етикети, стереотипи - това са отживелици. Живееш в миналото.
Освен това проявяваш нетолерантност към идеи противоречящи на твоите. От какво те е страх?
Надявам се да виждаш къде е противоречието в поведението ти, да не използвам и по-силна дума ...
Само запомни, аз не съм ти душманин. Този, който ти целува ръката ти е по-голям душманин. Аз поне съм прям.
Поздрави
п.с. Ти и всеки останал е добре дошъл в моят блог. Там всеки може да си каже балносо, независимо какво му е. :))
Пламене, високомерното държание не е идея, не ме е страх от хора с такова държание, но то провокира и води до негативни реакции.
Уважавах те много преди време, считах те за приятел, ето, признавам публично, че още ми е криво за влошените отношения...но какво да се прави, всеки от нас е изправен пред определен избор. Ти направи твоя, а аз своя, за съжаление посоките се оказаха коренно различни.
Може би причина за това е дистанцията, със сигурност и напрегнатия живот е подпомогнал за конфликтите, факт е обаче, че нещо хубаво свърши, отиде си...
Жалко...
Нито обичам хората, нито ги мразя.
Общото между всички нас не е това, че сме българи,
ами това че сме от един животински вид.
Това, че някой ти е казал, че си българин, нищо не значи
освен някаква обща културна принадлежност.
Нациите са средство за манипулация на масите.
Идеята обслужва интересите на властимащите.
На мен лично ми е по интересно
да зная, кой е гетски като индивид
отколкото като гет българинът, павел спароток, vulgaros,
че дори и силно емоциналните bulgarinut57 и nikikm. :))
Ако има някакъв шанс България отново да разнесе факела
на просвещението по примера на богомилите
то това ще бъде точно идеята, че е крайно време
да се освободим от рамките на нациите и държавите.
Моля не сми скачайте веднага с обвинения в глобализъм, масонство
и други подобни модерни недомислици.
Тук става въпрос за това да започнем да гледаме един на друг
като на индивиди и да зачитаме индивидуалните особености на
всеки един от нас, а не както е при глобализма - да се налага унификация.
-------------
п.с. Спароток блогът ти започва да изпростява. Не разбирам зашо имаш
модерация и допускаш толкоз вулгарни мнения, които явно са в нарушение
на собствените ти правила, които повтаряш в края на всяка тема -
за културен тон и т.н.
- Пламене в християнството много точно са посочени изкушенията, който пречат на човека да израстне ... нарекли са ги Смъртни грехове.
- Смъртни са не поради това, че непосредствено си заплашен от погибел ! - Не, заплашен си от духовна погибел ... Като, най страшното от Седемте изпитания е Възгордяването ? - прощавай, ако звуча претенциозно ... Но следваше да ти укажа, Пред какво си изправен в Момента ?!!
- Просто той е на няколко крачки от Това ... което бих нарекъл да Чуеш Гласът на ... безмълвието ?!
- Когато стигне до този момент, много от тайните скрити от Ежедневният ни взор, ще му се открият . Като тази, за която ни подсказва в картината си Паоло Учело - http://www.paolouccello.org/St.-George-and-the-Dragon-c.-1456-large.html
- Пожелавам на всички успех по Този път ... на СебеИзрастване или Разкриване на ... Аз(ът) !?
- Вероятно пак звуча претенциозно-мистично ? - простете !
- Но отново повтарям, когато подчиним Егото и получим Смирение ... Ще открием, че в Историята, се крият много нови интересни неща, за които не сме и предполагали ?!
- Още веднъж ви се извинявам, ако съм прозвучал преднамерено претенциозно и... ви пожелавам Успех в Себепознанието ... последното може би ? - се превежда и, като Себе-Аз, още й като "тракийското" СабаАзиос ?!!
- С най-добри чувства от Гет тУрасполски, същото като Тирасполски :))
13.08.2012 20:03
Това са т.н. некреативни ,деструктивни лидери и лидерствувания.
Градивният лидер води лидирана общност към демографски ,курлтурен и материален и териториален просперитет ,като ярка отлика от некреативният.Както се казва "По делата ане по думите ще се познаят"
Няма лидиране без обаяние.Ако име то е кратко и нерезултатно.Просто така е устроен човешкия вид.Лидер без харизма може да има всички други качества за креативност просто ще бъде елиминиран бързо от общноста.човешката популация за съжаление не се отличава много от животинскатаи често действа първосигнално .Разума не винагани ,даже рядко има своите проявления.
Да не говорим за хора без обаяние и без здрав разум,а и с объркани несистематизирани ,неосмислени познания-обща култура .Те простовнасят много паразитен шум и дразнещи вибрации в социалната система.
Качественият градивен лидер подбира и качествен екип чрез който се подтискат създаващите шум в системата ,оптимизират се социалните процеси в системата и се насочват към креативни цели.Резултатите показват какъв е успехът в тази посока.
13.08.2012 20:17
Задължително обаче преди това са консолидирали своя социум и са го пригодили да "усвоява""атомите" на сегментираният социум или да ги унищожава ако не може да ги усвои .
15.08.2012 23:47
18.08.2012 22:56
Врашчати= Връщати (Бръщати,Обръщати),т.е. Обръщани (Обръщане). А Рикша= Ръкча (Ръчна),т.е.- Дето се кара ръчно (на ръце). А за името на село Рикса може да има няколко обяснения,но ще ми отнеме време да ги описвам тук,затова ще си спестя усилието.
--------------------------------- е, нима ни е страх от тази истина? защо не си го публикуваме, дори и да си правим "тениски" с техните образи и думи, вместо да чуждопоклонстваме още и още? -------------------------------------------------------
--------------------------------- е, нима ни е страх от тази истина? защо не си го публикуваме, дори и да си правим "тениски" с техните образи и думи, вместо да чуждопоклонстваме още и още? -------------------------------------------------------
Люляче, имаш право, трябва да популяризираме миналото си, да се гордеем с него и най-вече да показваме благородното поведение на истинските българи.
Има обаче хора, които се страхуват какво ще кажели съседните народи...е да, те няма да са весели разбирайки колко ни дължат, но пък да ходи човек приведен само и само да не сърди чужденците е безумие...
Поздрави!
Нека всеки е благодарен на другите.. За какаото, за кафето, за хартията и порцелана.. Нали? :)
15.09.2012 01:54
17.09.2012 23:31
19.09.2012 20:57
04.08 00:59
...А името Рез го е имало в България под формата Хръз (Хриз [Крез]= Слънчев),има го и днес под формата Краси,което ще рече Хръзи или Рези.
Това име го има също и под формите Ружа,Роса,Роза,Рашо (Гришо,Гриша)= Резо,Руйо (Груйо),Руйчо (Груйчо,Пройчо),Райо,Райко,Трайко,Брайко,Райчо,
Трайчо,Ристе,Кръсте и т.н.""
Тук Ангеловия анализ май сериозно се издъни и показа, че е просто игра на думи.
Краси е умалително от Красимир и няма общо с никакъв Хръз. Ружа и Роза са имена на цветя. Рашо няма нищо общо с Гришо. Първото е сходно с Рачо и е умалително от Рангел, докато второто е умалително от Григор. Ристе или Ристо е форма на Христо в западните говори. А значението на Христо мисля е ясно на всеки.
Колкото до статията... Ами къде са тези находки на царствени погребения от 6-то хилядолетие пр.н.е? Що не написа, че при разкопки едикъде си е открито такова погребение, датирано от еди кога си, а само някакви си голословни твърдения.
Къде са царските списъци на тези владетели. Шумер, Египет, Китай... имат такива. Къде са тракийските, кои са имената на тези царе?
Кога успя да разчетеш Линеар А? Щото световните учени още не са.
Свързването на рез с брез е напълно произволно. Дори ти сам призна, чене си наясно защо е отпаднала първата буква Б. Ама градиш теория. Някой по-горе те попита защо не го свърза с рез, срязване. Нищо няма да се промени. Което прави теорията ти изкуствена и безпочвена.
Накрая - каква е тази мания да търсиш смислово значение на всичко в българския? В такъв случай, я ми посочи смисъла на думата киликандзер. Или на някоя подобна от Северозапада.
20.09.2012 23:26
12.10.2012 00:26