Прочетен: 38377 Коментари: 109 Гласове:
Последна промяна: 19.07.2012 13:13
ТРАКИЙСКИТЕ МУЗИ И БЪЛГАРСКИТЕ ЖЕНИ
В древността на музите се е гледало като на богини.Техните дарби в областите на пеенето, танците, поезията и науката са считани за уникални.Не е случайно това, че Орфей – ненадминатия майстор на лирата е определен като син на музата Калиопа – сладкогласната...Без съмнение прочутия тракиец наследява таланта си от своята майка. Същия този забележителен талант е присъщ и на други орфееви сънародници -Тамир и Лин*.
Кои обаче са музите, кои са тези необикновени жени, които запленяват човешкия дух и разум хилядолетия наред? Различни автори от далечното минало твърдят различни неща. Римския писател Варон смята, че първоначално музите са били само три- Мелета, Мнема, Аеда... В древните предания обаче се разказва също за Ерато, Калиопа, Клио, Евтерпа, Полихимния, Мелпомена, Талия, Терпсихора, Урания. Споменават се дори Меса, Нета, Арха... Аполон е посочен като техен покровител и водач...Този бог е от тракийски произход, знае се, че е почитан е от Орфей **. Макар легендите за пленяващите с красотата и уменията си жени да са записани в гръцката митология, музите в никакъв случай не са гъркини. По-скоро става дума за тракийки, чиято лична свобода и необикновен певчески талант е смаял и омагьосал южните ни съседи.
В древността се е смятало, че музите обитават земите край Олимп. Както името на тази планина, така и названията на реките в близост до нея са тракийски по произход, а етимология може да се даде с помощта на българския език. Според В. Георгиев Олимп -Ολυμπος (свещеното място на боговете) се тълкува като fracture, dйbris -отломки, парчета (скали). Сравнение е дадено със санскр. глаг. lumpati -троша, правя на парчета. Незнайно защо Георгиев пропуска българските глаголи лупам, ломя, олупвам, олумвам, лумя (диал.форма)-троша, правя на парчета...Те са прекрасен кандидат за името на Олимп-Ολυμπος... Названието на река Пеней В.Георгиев обяснява с думата пена-пяна, т.е. Пеней означава пенлива река. Сродни хидроними са течащите в Тракия Panisia, Panisus. Техните имена също се обясняват с думата пяна.
Планината Хеликон ( Ἑλικών ) е известна като свещено място на музите. Там те са били чествани с празник наречен на тяхно име-Музея: “Pierus, a Macedonian, is said to have been the first who introduced the worship of the nine Muses, from Thrace to Thespiae, at the foot of mount Helicon. (Paus. ix. 29. § 2.) There they had a temple and statues, and the Thespians celebrated a solemn festival of the Muses on mount Helicon, called Mouseia (Paus. ix. 27. § 4, 31. § 3; Pind. Fragm. p. 656, ed. Boeckh; Diod. xvii. 16.)”. http://www.theoi.com/Ouranios/Mousai.html
Названието Хеликон ( Ἑλικών ) е гръцкото предаване на Велика, т.е. свещена за музите планина. Великус (велик) е тракийско лично име регистрирано в надпис IDR I 37 - http://epigraphy.packhum.org/inscriptions/main?url=oi%3Fikey%3D301467%26bookid%3D743 .
Олимп, Пеней, Хеликон и др. спадат към едни от най-древните документирани топоними и хидроними. Имената са дадени от изконните обитатели на тези територии, а това са без съмнение траките и техните близки роднини пелазгите. Гръцкия автор Страбон свидетелства, че в далечното минало цялата земя на Гърция е била обитавана от варвари (Geogr. VII. 7.1). Важно е да се спомене и това, че освен тесалийския Олимп – там където музите са почитани, има и друга планина с идентично име. Тя се намира в Мала Азия и е наречена Мизийски Олимп, защото е обитавана от тракийския народ мизи. Д.Хоматиан твърди, че мизите са познати и под името българи. Стария автор обяснява как по времето на Александър Велики дедите ни са прогонени на север, но след време се завръщат и отвоюват земите си обратно... (http://www.promacedonia.org/bugarash/ko/kratkozhitie.html).
Мизите наречени още българи са най-големия тракийски народ. В далечното минало те са имали владения в Северна и Югозападна България, Южна Румъния, Северна Сърбия, Македония, а и значителни територии в Мала Азия. Колонии на мизите има дори в Египет, там тракийския народ е познат под името мешвеш. Херодот предаваш мешвеш като максии и обяснява, че тези хора все още помнят своята прародина в Троада (Her. Hist. ІV. 191). Тук трябва да се поясни, че Троя се намира в областта Мизия.
Дедите ни са дали имената на река Пеней, а и на двата Олимпа. Има исторически извор, който поставя мизите в региона на Пеней и обитавания на музите Олимп. Херодот свидетлства, че още преди Троянската Война мизи и тевкри покорили всички народи на Тракия и стигнали чак до Адриатическо море, като южна граница на завоеванията им е станала река Пеней (Hist. VІІ-20)****.
Етнонима мизи е познат под няколко варианта: Μύσοι, Μοισοι, Mysi, Moesi, Moeses (В.Георгиев, Траките...стр. 208). Смятам, че Μουσαι – музи произлиза от Μύσοι и притежава значението мизийки, жени от народа на мизите. Същите тези мизи- Μύσοι, които Деметрий Хоматиан, а и много други стари автори наричат българи...Оказва се, че божествените създания, които са смайвали гърците са всъщност простосмъртни жени. Простосмъртни, но не и обикновени, тези тракийки от народа на мизите, наречени още българи са носители на големи дарби. Техните гласове са притежавали магическа сила. Когато са запявали сякаш не хора, а богове са изпълвали тракийските долини и полета със запленяваща мелодия...Това в комбинация с невероятната красота на българската жена е причината за възникването на легендата за музите. Дедите ни, носещи в древността името мизи са почитали слънцето, което Орфей нарича с името Аполон. Поради тази причина старите автори твърдят, че водач на музите (мизийските жени) е Аполон – бога на светлината.
Ето какво сме ние – не наследници на теснооки, мургави номади, а потомци на великия тракийски народ мизи, който е станал известен не само със своята сила и мъжественост, но и с необиковената красота и певчески дарби на жените си. Красота и дарби, които все още могат да се видят и чуят във всеки български град, във всяко българско селце. Чарът, добротата, вътрешната сила и певческия талант на българската жена позволяват да се каже, че музите са все още живи...
Нека пазим и обичаме своите музи:)
Използвана литература и пояснения:
1.J.Lemprierre, Lemriere’s Classical Dictionary, Braken Books, London, 1994 ;
2.V.Georgiev, La toponymie Ancienne de la Pйninsule Balkanique et la thиse Mйditerranйenne, Sofia, 1961;
3.Г.Батаклиев, Антична Митология –Справочник, ДИ Д-р Петър Берон, София, 1985;
4. W.B.Skeat, A Consise Etymological Dictionary of the English Language, Harper & Brothers Publ. New York, 1900;
5.Herodotus, Histories, transl.G.Rawlinson, Wordsworth Classics of the World Literature, Herfordshire, 1996;
6.Strabo, Geography, transl. H.L.Jones, Harvard University Press, London, 1995;
7.В.Георгиев, Траките и техния език, БАН, София, 1977;
http://www.theoi.com/Ouranios/Mousai.html
http://epigraphy.packhum.org/inscriptions/main?url=oi%3Fikey%3D301467%26bookid%3D743 .
http://www.promacedonia.org/bugarash/ko/kratkozhitie.html
*Не е никак случайно, че думите музика и музей са изведени от муза. Музея е място където изкуствоно намира своята проява...( Skeat)
** Според Аполодор Лин е син на Калиопа и Еагър, т.е. явява се брат на Орфей (Г.Батаклиев, Антична Митология...).
*** Аполон не е гръцки бог, както се опитват да ни внушат мнозина автори. При хетите това божество е познато под името Апулунаш (Б.Хрозни). Съюзници и васали на хетите са тракийските племена мизи и дардани. Чрез тях култа на бога на светлината и слънцето е преминал в Хетската Империя. Всъщност гърците са знаели много добре, че Аполон е тракийски бог: "Eratosthenes, Catasterismoi, says of Orpheus that he paid no honour to Dionysos, but considered Helios (the Sun) to be the greatest of the gods and addressed him as Apollon”...
http://www.theoi.com/Ouranios/Mousai.html
**** Бащата на историята нарича Адриатическо море Йонийско...
Зърно, ракети, мини: англосаксонците се ...
Само ти си Истина
Предварително благодаря!
Нека уважаваме писмеността си!
http://vbox7.com/play:17f58928
http://vbox7.com/play:17f58928
Истината понякога изглежда странно, но проверят ли се фактите старателно ще разберем, че невероятното всъщност е реалност:)
Благодаря за клипчето, много е подходящо!
Толкова съм свикнала с клишето, че музите са гъркини, че не ми е минавало през ум да свържа названието им с това на тракийските племена.
А българките, пеещи или не най, са си най-хубавите жени на света. Които, макар да не го признават често, си имат най-добрите мъже!:)
Привет, Спароток! Вярвам, че този път нама да имаш възръжатели!:)
Толкова съм свикнала с клишето, че музите са гъркини, че не ми е минавало през ум да свържа названието им с това на тракийските племена.
А българките, пеещи или не най, са си най-хубавите жени на света. Които, макар да не го признават често, си имат най-добрите мъже!:)
Привет, Спароток! Вярвам, че този път нама да имаш възръжатели!:)
Тит, клишетата най-често са упорито повтаряни лъжи. Трябва да призная обаче, че преди двадесетина години аз също мислех музите за гъркини...а то не било така:)
Българката не се е научила да пее божествено едва в ново време. Този неин невероятен талант се е формирал в продължение на хилядолетия и то не къде да е, а в земите ни.
За красотата на българската жена няма какво да добавя...българките са най-хубавите:)
08.07.2012 14:31
-----
Ето какво сме ние – не наследници на теснооки, мургави номади, а потомци на великия тракийски народ мизи, който е станал известен не само със своята сила и мъжественост, но и с необиковената красота и певчески дарби на жените си. Красота и дарби, които все още могат да се видят и чуят във всеки български град, във всяко българско селце. Чара, добротата, вътрешната сила и певческия талант на българската жена позволяват да се каже, че музите са все още живи...
Нека пазим и обичаме своите музи:)
Човеко, веднага става ясно ,че се падаш по бели, руси и светлооки дами.
Женската красота е нещо мноооого относително.
А една тесноока мургава номадка може да е доста по-пленителна от русолява опулена като жаба фльорца.
Красотата на една жена не се определя от цвета на кожата ,косите, формата на очите и такива разни, а от тяхното хармонично и естетично съчетание допълнено с интелект и приятен характер.
Да не говорим пък, че принцесата за един, може в очите на друг да е смотла.
Какво включва твоето понятие за "необикновена красота и певчески дарби"?
....................
Този постинг е симпатичен, но и един от най-наивните ти.
Поздрави.
Човеко, веднага става ясно ,че се падаш по бели, руси и светлооки дами.
Женската красота е нещо мноооого относително.
А една тесноока мургава номадка може да е доста по-пленителна от русолява опулена като жаба фльорца.
Красотата на една жена не се определя от цвета на кожата ,косите, формата на очите и такива разни, а от тяхното хармонично и естетично съчетание допълнено с интелект и приятен характер.
Да не говорим пък, че принцесата за един, може в очите на друг да е смотла.
Какво включва твоето понятие за "необикновена красота и певчески дарби"?
....................
Този постинг е симпатичен, но и един от най-наивните ти.
Поздрави.
Джойси, верно е, в тази работа съм предал и личното си мнение. Не е обаче само то, това трябва да признаеш.
Посочил съм слабо известни факти, а именно, че:
- музите се почитат първо при траките
- майката на тракиеца Орфей е музата Калиопа
- топонимите и хидронимите от земите обитавани от музите са тракийски и имат обяснение на български език.
Благодаря ти за оценката! Статията наистина събужда националното самочувствие, но това е напълно заслужено:)
Поздрави!
безрезервно ти вярвам... най-сърдечен поздрав
за теб..
08.07.2012 16:12
безрезервно ти вярвам... най-сърдечен поздрав
за теб..
Както фактите, така и качествата на българската жена говорят в полза на това, че музите не са изчезнали, а все още живеят в своята Родина ....България:)
Личното име Мойсей (Моше) няма нищо общо с племенното название мизи...
Колкото до твърдението, че траки идва от Тирак...съмнявам се в неговата истинност, макар да идва от Флавий Йосиф. Възможно е Йосиф да е знаел за роднинството на траките и финикийците живеещи в град Тир и това да го е накарало да каже, че траки идва от тираки.
Флавий Йосиф твърди също, че фригите произлизат от Тогарма (в някои преводи е даден като Труграма). Това е интересно защото според хазарския хаган Йосиф българите са потомци на Тогарма,т.е. българите и тракийското племе фриги са един и същ народ.
Най-ранните египетски столици са Тинис и Мемфис...
Траките наистина с старите арийци, Ст.Византийски твърди, че едно от древните имена на Тракия е Ария.
08.07.2012 17:53
Скоро ще я запеем отново тази песен, Schneiderman!
Поздрави!
08.07.2012 18:00
Ае,много здраве, че требе да потренирам малко и към 21.00 да ходя до националния , да го видим тоя с каубойската шапка ,дали може да пее ,както някога .
Последните изречения са и най-важните -Нека пазим и обичаме своите музи:)
Обществото ни е болно защото са болни и взаимотношенията ни. Ако преоткрием любовта и уважението, основата за един по-добър живот ще е положена...
Поздрави!
Ае,много здраве, че требе да потренирам малко и към 21.00 да ходя до националния , да го видим тоя с каубойската шапка ,дали може да пее ,както някога .
Не можем да слагаме тъждественост между две неща само защото е налице някаква звукова прилика. Мизите са наричани от египтяните мешвеш (мешуеш), но за съжаление няма египетска хроника споменаваща Мойсей. Ако такава съществуваше, ние бихме разбрали как точно е звучало името на Мойсей на египетски.
Скитополис е древния Бет Шан, там обаче нещата са доста сложни и признавам, че не ми достига кураж да говоря на тази тема...
Поздрави!
Скоро ще я запеем отново тази песен, Schneiderman!
Поздрави!
За уникалните качества на българката не съм се съмнявал никога...
Моят баща, лека му пръст, още като се събудеше и почваше да си подсвирква народни мелодии. Закърмени сме с музиката и с нея ще си и отидем...:)
=======================
ЛОГИКА!?!?
Местна, уникална, блогбегейска "логика".
Моят баща, лека му пръст, още като се събудеше и почваше да си подсвирква народни мелодии. Закърмени сме с музиката и с нея ще си и отидем...:)
Снеже, ние даже прекалено малко се хвалим. Това позволи на жалки мошеници да ни окрадат историята и заслугите. Своето трябва не само да го изтъкваме, но и да го хвалим!
Поздрави!
=======================
ЛОГИКА!?!?
Местна, уникална, блогбегейска "логика".
Кой както може:)
Важното е обаче, че българския данъкоплатец не плаща нищо за тази логика... Докато оная другата, официалната и научна логика ...с хановете и тюркатата ни кръв...ни излезе прескъпа :)
НО ВИЖ СЕГА СЛАВЯНИНО---ДЪРЖАВАТА БУТАН Е БЛИЗКА ПО ЗВУК СЪС ДУМАТА БУТАМ....НИКОЛАИ КОПЕРНИК Е ОТ ПЕРНИК.....А ПЪК ЛАТИНИТЕ ИДВА ОТ АЛТЪНБАШИ---НАЛИ ЗЛАТНОГЛАВИТЕ...А НЕ ОТ ОБЛАСТТА ЛАТИО---ЛАТСИА-И НАРОДА ОТ ЦАР ЛАТИН
ЛАТИНИТЕ ОТ ЛАТИО ЛИ ИДЕ...ИЛИ ОТ АЛТЪНБАШИ--АЛТАИ-ТУРСКИ ДЖАГФАР ТАРИХ
ЕИ ТУИ Е ТВОИТА РАБОТА, БАТЕ.
НО ВИЖ СЕГА СЛАВЯНИНО---ДЪРЖАВАТА БУТАН Е БЛИЗКА ПО ЗВУК СЪС ДУМАТА БУТАМ....НИКОЛАИ КОПЕРНИК Е ОТ ПЕРНИК.....А ПЪК ЛАТИНИТЕ ИДВА ОТ АЛТЪНБАШИ---НАЛИ ЗЛАТНОГЛАВИТЕ...А НЕ ОТ ОБЛАСТТА ЛАТИО---ЛАТСИА-И НАРОДА ОТ ЦАР ЛАТИН
ЛАТИНИТЕ ОТ ЛАТИО ЛИ ИДЕ...ИЛИ ОТ АЛТЪНБАШИ--АЛТАИ-ТУРСКИ ДЖАГФАР ТАРИХ
ЕИ ТУИ Е ТВОИТА РАБОТА, БАТЕ.
Съгласен съм за едно - звуковата прилика не може да се приеме като доказателство за тъждествеността на две думи.
В случая обаче има много повече неща:
- Олим има тълкуване на български, не на гръцки
- Пеней има тълкуване на български, не на гръцки
- Хеликон има тълкуване на български, не на гръцки
Край Олимп, Пеней и Хеликон са живели музите, за които си се признава, че са от тракийски произход.
Херодот свидетелства за присъствие на мизи край Пеней, а от автори като Аталиат, Хоматиан, Л.Дякон и др.знаем, че мизи е по-старото име на българите.
Ако искаш да си обективен и коректен битрябвало да споменеш, или дори да обориш тези факти...ти обаче само разводняваш темата с несъстоятелни сравнения.
Моля те, бъди по-сериозен!
Сега съм блонди, с леко дръпнати черни очи и бяла гладка кожа/когато не съм дремала месец на плажа/. Малко скулеста и с изразени пълни устнички.
По нрав съм проклета,непредсказуема, когато си струва - всеотдайна и мила. Не съм ангелогласна и блага, т.е. малко съм встрани от местните музи.Акълец....сякаш ми се намира.Висока съм - 1.70 м.
...............
А да ме светнеш, моля те, тракийка ли съм, муза ли съм, номадка нЕкаква си ли съм...или..както аз си зная - балканска мешавица превъзходна??? :):):):)
08.07.2012 19:54
Трябва да имаме предвид и ведическото название на една от епохите в човешкото развитие - Калиюга. Почти същото название - Кали Юда, във "Веда Словена", носи и една от деветте самовили - богини на деветте тогавашни месеци в годината (а вероятно и на епохите)!
А "муза", е сродна или еднаква със съвременната трънска (и далеч не само - трънска) дума - "музЕ", т.е. - мълзе, дои, издоява или пуска тънка, силна, млечна струя.
Та, от тази дума - "музЕм, музЕш, музЕ, музЕмо, музЕте, музУ; мУзенье" (доя, доиш, дои, доим, доите, доят; доене) вероятно произлиза смисълът на понятието - муза, т.е. - от която струят мелодии или песни (стихове), като млечна струя.
И въобще, паралелите на древни тракийски (а от там - гръцки и латински) думи в нашите диалекти са много.
Благодаря ти за тази дума. Обичам я и често ме навестява тя. Не знаех, че носи символа на Олимп. Отломките от Троада... Великите прародини на словото! Ценно е това откритие. "Варварите" пребъдват!:) Благодаря ти, Павел!
Сега съм блонди, с леко дръпнати черни очи и бяла гладка кожа/когато не съм дремала месец на плажа/. Малко скулеста и с изразени пълни устнички.
По нрав съм проклета,непредсказуема, когато си струва - всеотдайна и мила. Не съм ангелогласна и блага, т.е. малко съм встрани от местните музи.Акълец....сякаш ми се намира.Висока съм - 1.70 м.
...............
А да ме светнеш, моля те, тракийка ли съм, муза ли съм, номадка нЕкаква си ли съм...или..както аз си зная - балканска мешавица превъзходна??? :):):):)
........................
не мойш да минеш за муза, колкото й да се пънеш, а бялата ти кожа не е признак за възвеличаване, виж ако имаше зелени, пронизващщи очи, по–можеше да клъвнеш някой от местните поети...;)
Това по каква линия сме го закодирали?
Благодаря ти за тази дума. Обичам я и често ме навестява тя. Не знаех, че носи символа на Олимп. Отломките от Троада... Великите прародини на словото! Ценно е това откритие. "Варварите" пребъдват!:) Благодаря ти, Павел!
Надежда, доста от санскритските глаголи имат много близко звучене:
санскр. - стблг.
ПЛАВАТЕ -ПЛАВАТИ - плавам
ПАДАТЕ - ПАДОН -падам
СМАЯТЕ - СМЕЯТИ СЕН -смея се
ВАРТАТЕ - ВРЬТЕТИ -въртя
ЖИВАТИ - ЖИВИТИ -живея, съживявам
А варварите всъщност на учителите на 'цивилизованите'...:)
Това по каква линия сме го закодирали?
Това не сме го закодирали ние, а чужди на нас хора.
Българите не напуснаха селата по желание, такава бе директивата на БКП, продиктувана от заветите на коминтерна...Селата винаги са били извора на нацията, затрупаш ли извора става лошо.
Икономиката си също не сме съсипвали сами...'приятели' ни помогнаха...
За много неща сме си виновни сами, но в никакъв случай не бива да обвиняваме себе си за всичко...
Почти всичко си има логично обяснение приятелю..
Трябва да имаме предвид и ведическото название на една от епохите в човешкото развитие - Калиюга. Почти същото название - Кали Юда, във "Веда Словена", носи и една от деветте самовили - богини на деветте тогавашни месеци в годината (а вероятно и на епохите)!
А "муза", е сродна или еднаква със съвременната трънска (и далеч не само - трънска) дума - "музЕ", т.е. - мълзе, дои, издоява или пуска тънка, силна, млечна струя.
Та, от тази дума - "музЕм, музЕш, музЕ, музЕмо, музЕте, музУ; мУзенье" (доя, доиш, дои, доим, доите, доят; доене) вероятно произлиза смисълът на понятието - муза, т.е. - от която струят мелодии или песни (стихове), като млечна струя.
И въобще, паралелите на древни тракийски (а от там - гръцки и латински) думи в нашите диалекти са много.
Благодаря Ви за изброените диалектни думи!
08.07.2012 20:40
Сега съм блонди, с леко дръпнати черни очи и бяла гладка кожа/когато не съм дремала месец на плажа/. Малко скулеста и с изразени пълни устнички.
По нрав съм проклета,непредсказуема, когато си струва - всеотдайна и мила. Не съм ангелогласна и блага, т.е. малко съм встрани от местните музи.Акълец....сякаш ми се намира.Висока съм - 1.70 м.
...............
А да ме светнеш, моля те, тракийка ли съм, муза ли съм, номадка нЕкаква си ли съм...или..както аз си зная - балканска мешавица превъзходна??? :):):):)
Джойси, за мен си загадка...:)
Надявам се отговора ми за те задоволява...
За муза хич не се натискам.
Не ща и да кълва местни поети. Предпочитам те да ме клъвнат.:)
Зелени очи харесвам, ама пусто....нямам. Обаче и черните вършат работа - когато погледът е пламенен и чувствен.
Долси,здрасти.
Как така да не се ядеш с мен днес?:):):)
Тракийски племена са обитавали Мала Азия още през Каменната епоха. Дедите ни са повлияли доста азиатски народи, това е причината Страбон да обяви тракийската музика за азиатска.
Езиковедите смятат гайдата, а и думата за нея за арабски. Изобщо не се замислят върху възможността, че в древността траки може да са дали този музикален инструмент на арабите...Пък и като знам какви запалени гайдари са арабите...:))
Поздрави!
http://youtu.be/OLCMB4qNKP8
Фолклора почти не се променя през вековете!
А музите са спътници на Аполон. Той заедно с близначката си Афродита са най-древните божества, по-стари от намръщения Зевс и т.н. зверюги.
Т.е. - земеделието, изкуствата и любовта предхождат всичко. А те са невъзможни без хубава хапка, глътка, раздумка и музика :))) Това, с което са били известни и прочути траките.
Хладничко да ти е, Павле:)))*
П.С. А, и да не забравяме гайдата откъде произлиза. От музикалния двубой на Марсий??? и гръцката Атина. Митовете винаги носят информация и разкриват исторически пластове. Няма я данайската жестокост при траките!
За муза хич не се натискам.
Не ща и да кълва местни поети. Предпочитам те да ме клъвнат.:)
Зелени очи харесвам, ама пусто....нямам. Обаче и черните вършат работа - когато погледът е пламенен и чувствен.
Долси,здрасти.
Как така да не се ядеш с мен днес?:):):)
..........................
Директно на въпроса, Джойси, та да не губим ценно време... :) Не се ли появиш в нечии блог, значи този блог на струва... Е, без да искам ти направих реклама..., а ти сега да не вземеш да се възгордееш?... Скучно е, когато всичко е шекерено, нали?...;)
http://youtu.be/OLCMB4qNKP8
Фолклора почти не се променя през вековете!
А музите са спътници на Аполон. Той заедно с близначката си Афродита са най-древните божества, по-стари от намръщения Зевс и т.н. зверюги.
Т.е. - земеделието, изкуствата и любовта предхождат всичко. А те са невъзможни без хубава хапка, глътка, раздумка и музика :))) Това, с което са били известни и прочути траките.
Хладничко да ти е, Павле:)))*
П.С. А, и да не забравяме гайдата откъде произлиза. От музикалния двубой на Марсий??? и гръцката Атина. Митовете винаги носят информация и разкриват исторически пластове. Няма я данайската жестокост при траките!
Лили съгласен съм с всичко казано от тебе...Честно казано не бях се сещал за Марсий, но има логика от неговата кожа да е направена първата гайда.
Най-ранните изображения на гайда са от новохетските фризове от Кара Тепе, но музикантите едва ли са хети. Най-вероятно става дума за хетските васали мизи и дардани. Страбон свидетелства за изключителната любов на дарданите към музиката...
Яд ме е на езиковедите, че изкарват думата гайда арабска. Премълчават латвийската дума гайта-мелодия, а и санскр. гаяте-пея, възпявам, гиита-песен...
Нищо, скоро всичко ще си дойде на мястото:)
Толкова съм свикнала с клишето, че музите са гъркини, че не ми е минавало през ум да свържа названието им с това на тракийските племена.
А българките, пеещи или не най, са си най-хубавите жени на света. Които, макар да не го признават често, си имат най-добрите мъже!:)
Привет, Спароток! Вярвам, че този път нама да имаш възръжатели!:)
Виж как изглеждат,не приличат на егюпци,нали?
Човеко, веднага става ясно ,че се падаш по бели, руси и светлооки дами.
Женската красота е нещо мноооого относително.
А една тесноока мургава номадка може да е доста по-пленителна от русолява опулена като жаба фльорца.
Красотата на една жена не се определя от цвета на кожата ,косите, формата на очите и такива разни, а от тяхното хармонично и естетично съчетание допълнено с интелект и приятен характер.
Да не говорим пък, че принцесата за един, може в очите на друг да е смотла.
Какво включва твоето понятие за "необикновена красота и певчески дарби"?
....................
Този постинг е симпатичен, но и един от най-наивните ти.
Поздрави.
Пак си яхнала метлата!
Сега съм блонди, с леко дръпнати черни очи и бяла гладка кожа/когато не съм дремала месец на плажа/. Малко скулеста и с изразени пълни устнички.
По нрав съм проклета,непредсказуема, когато си струва - всеотдайна и мила. Не съм ангелогласна и блага, т.е. малко съм встрани от местните музи.Акълец....сякаш ми се намира.Висока съм - 1.70 м.
...............
А да ме светнеш, моля те, тракийка ли съм, муза ли съм, номадка нЕкаква си ли съм...или..както аз си зная - балканска мешавица превъзходна??? :):):):)
Според мен не си нищо от това,което описваш.Но си проклетница,сигурно е!
За муза хич не се натискам.
Не ща и да кълва местни поети. Предпочитам те да ме клъвнат.:)
Зелени очи харесвам, ама пусто....нямам. Обаче и черните вършат работа - когато погледът е пламенен и чувствен.
Долси,здрасти.
Как така да не се ядеш с мен днес?:):):)
Я не се прави на ударена!Силно издаден и крив гърбав нос, със стърчащи из него косми,издадена напред и почти допираща се до носа брадичка,редки и криви зъби,дъх-ряпа да яде и огнедишащ змей,рядка и стърчаща коса,полуприкрита със забрадка,фусти прикриващи скелетообразно тяло,крака криви,завист за всеки уважаващ себе си кавалерист,очи-алчни,лукави,ненаситни,хитри и продажни,малки прозорчета към пъклото в душата!
Всичко е,както са го описали преди мен,но даже и днес превозното средство,мерцедеса на вещиците,си остава метлата /всъщност може и четка,но задължително с дръжка/, си остава същото!
Павка, извинявай за спама,аз като един Дон Кихот,обичам сражения с вещици!Трудно е,не се мачкат!Ако си пробвал да мачкаш конска муха,знаеш какво е.
Мъзга казваме и на първите сокове по лозата.
В държавата България има село Бутан.
Спароток,
Тук е истината , в жената!
Думата муза не означава ли вдъхновение - Да те вдъхновят да се биеш, да умреш.Да те вдъхновят да се смееш , да пееш,да живееш?
Явно при траките , ролята на поповете се е изпълнявала от жените музи?
Само че за разлика от поповете , те са вдъхновявали и да умреш , а не само да живееш.
Поздравление Спароток!
А ДУМАТА Е-- ЛА ХАИТА ИЛИ ЛА ГАИТА---Е ЕСПАНО-КЕЛТСКА...НИЕ ЕЛЛИНСКИТЕ ПЛЕМЕНА НИКОГА НЕ СМЕ КАЗВАЛИ ЧЕ ГАИТАТА НИЕ СМЕ Я СЪЗДАЛИ---НЯМА ТАКАВ УРЕД В ЗАПИСИТЕ И ХРОНИКИТЕ.
Я ЧУКНИ ВИКИТО НА БАГ ПИПЕ, ПОСЛЕ НА ЕСПАНЯ -ГАИТА--- И ЧЕТИ ПАВЛЕ-КРАДЛИВИ ПРОСТАКО.
А ЗА КАЛИОПИ/ОПА И КАЛИ(КАЛА)-----КАТО ВА ЧЕТА И СЕ УБЕЖДАВАМ ЧЕ НЕ МОЖЕ ПО НИКОИ НАЧИН ДА СТЕ ТРАКИ (ВИД ГЪРЦИ)...ВИЕ СТЕ ЕДНИ РУСКИ СЛАВЯНСКИ СМЕШНИЦИ.
:))))))))))))
...........................
Ти гледай да не те почна с нея, че не се знае как ще я ползвам...
Всичко е,както са го описали преди мен,но даже и днес превозното средство,мерцедеса на вещиците,си остава метлата /всъщност може и четка,но задължително с дръжка/, си остава същото!
Павка, извинявай за спама,аз като един Дон Кихот,обичам сражения с вещици!Трудно е,не се мачкат!Ако си пробвал да мачкаш конска муха,знаеш какво е."
....................
А така! Ей тази да съм за теб, това ми харесва.
И те е шубе,нали?
.........................
Дон Кихот се сражава с вятърни мелници и защитава фантасмагории.Никога не ми е бил симпатичен, защото е един нещастен луд мухльо.
Разбира се, че са най-добрите!
Това е наистина печално. Миналото не можем да променим, но сме в състояние да променим настоящето и да предпазим бъдещите поколения...Иска се обаче воля и упоритост.
:))))))))))))
Поздрави от един почитател на Терпсихора!:)
А ДУМАТА Е-- ЛА ХАИТА ИЛИ ЛА ГАИТА---Е ЕСПАНО-КЕЛТСКА...НИЕ ЕЛЛИНСКИТЕ ПЛЕМЕНА НИКОГА НЕ СМЕ КАЗВАЛИ ЧЕ ГАИТАТА НИЕ СМЕ Я СЪЗДАЛИ---НЯМА ТАКАВ УРЕД В ЗАПИСИТЕ И ХРОНИКИТЕ.
Я ЧУКНИ ВИКИТО НА БАГ ПИПЕ, ПОСЛЕ НА ЕСПАНЯ -ГАИТА--- И ЧЕТИ ПАВЛЕ-КРАДЛИВИ ПРОСТАКО.
А ЗА КАЛИОПИ/ОПА И КАЛИ(КАЛА)-----КАТО ВА ЧЕТА И СЕ УБЕЖДАВАМ ЧЕ НЕ МОЖЕ ПО НИКОИ НАЧИН ДА СТЕ ТРАКИ (ВИД ГЪРЦИ)...ВИЕ СТЕ ЕДНИ РУСКИ СЛАВЯНСКИ СМЕШНИЦИ.
Позната ми е гайта галега, но името й няма обясенние нито на келтски, нито на испански.
Крадливи са били старите гърци, които са си присвоили постиженията на другите... Явно и потомците им носят поне част от старите гени, иначе нямаше да измамят цяла Европа, че са готови за еврото:)
Знаеш ли как се нарича същество, което живее за сметка на друго...нека те подсетя - това е паразита:)
Мъзга казваме и на първите сокове по лозата.
В държавата България има село Бутан.
Спароток,
Тук е истината , в жената!
Думата муза не означава ли вдъхновение - Да те вдъхновят да се биеш, да умреш.Да те вдъхновят да се смееш , да пееш,да живееш?
Явно при траките , ролята на поповете се е изпълнявала от жените музи?
Само че за разлика от поповете , те са вдъхновявали и да умреш , а не само да живееш.
Поздравление Спароток!
Благодаря ти!
Олимп няма как да е обратното четене на българската дума било по няколко причини.
Най-старото записване на Олимп е Олупийо, прочетено обратно е ойипуло...
Комбинацията МП за предаване на Б е късна, не се е ползвала в Античността, по времето когато името Олимп е документирано.
Орбел е Беласица, а старото име на Рила е Дунака.
За муза хич не се натискам.
Не ща и да кълва местни поети. Предпочитам те да ме клъвнат.:)
Зелени очи харесвам, ама пусто....нямам. Обаче и черните вършат работа - когато погледът е пламенен и чувствен.
Долси,здрасти.
Как така да не се ядеш с мен днес?:):):)
Я не се прави на ударена!Силно издаден и крив гърбав нос, със стърчащи из него косми,издадена напред и почти допираща се до носа брадичка,редки и криви зъби,дъх-ряпа да яде и огнедишащ змей,рядка и стърчаща коса,полуприкрита със забрадка,фусти прикриващи скелетообразно тяло,крака криви,завист за всеки уважаващ себе си кавалерист,очи-алчни,лукави,ненаситни,хитри и продажни,малки прозорчета към пъклото в душата!
Всичко е,както са го описали преди мен,но даже и днес превозното средство,мерцедеса на вещиците,си остава метлата /всъщност може и четка,но задължително с дръжка/, си остава същото!
Павка, извинявай за спама,аз като един Дон Кихот,обичам сражения с вещици!Трудно е,не се мачкат!Ако си пробвал да мачкаш конска муха,знаеш какво е.
Добре, но и личните съобщения вършат абсолютно същата работа. Не е нужно точно тук да се води битка. Критика, уточнения, допълнения - това е полезното.
Хубав ден!
Не аз му казвам,че е вещица и мухльо.:):):)
Да ми пише на ЛС ако му стиска.
Не аз му казвам,че е вещица и мухльо.:):):)
Да ми пише на ЛС ако му стиска.
Помолих го и се надявам в бъдеще да изглаждате различията си с помощта на лични съобщения.
09.07.2012 14:08
Това по каква линия сме го закодирали?
Това не сме го закодирали ние, а чужди на нас хора.
Българите не напуснаха селата по желание, такава бе директивата на БКП, продиктувана от заветите на коминтерна...Селата винаги са били извора на нацията, затрупаш ли извора става лошо.
Икономиката си също не сме съсипвали сами...'приятели' ни помогнаха...
За много неща сме си виновни сами, но в никакъв случай не бива да обвиняваме себе си за всичко...
Включването ми е спорно за темата ,но за да са ни победили чуждоземците ,значи някъде ние сме сбъркали.Ние народа не тези които ни яхат повече от 600 години
09.07.2012 14:56
Песните и танците и социално-битовата независимост и образованост на "варварките" в сравнение с ориенталската зависимост на жените в "цивилизованото" общество са едно на ръка, но вещината в еротичните изкуства Е изключително важна и белег на дъъъъъълга еволюция и усъвършенстване.
Това по каква линия сме го закодирали?
Това не сме го закодирали ние, а чужди на нас хора.
Българите не напуснаха селата по желание, такава бе директивата на БКП, продиктувана от заветите на коминтерна...Селата винаги са били извора на нацията, затрупаш ли извора става лошо.
Икономиката си също не сме съсипвали сами...'приятели' ни помогнаха...
За много неща сме си виновни сами, но в никакъв случай не бива да обвиняваме себе си за всичко...
Включването ми е спорно за темата ,но за да са ни победили чуждоземците ,значи някъде ние сме сбъркали.Ние народа не тези които ни яхат повече от 600 години
Българина е човек с добра душа, простоват, честен, чистосърдечен. Това са прекрасни качества, но такива хора лесно се лъжат защото именно поради почтеността си те не могат да си представят как са възможни гадости и измами.
"Грехът" ни е, че сме се оставили да ни настроят един към друг и така да ни направят слаби, след което да ни завладеят. "Грехът" ни е това, че сме добри...и Прометей бе добър и милостив, но добротата му бе наказана...
09.07.2012 18:04
09.07.2012 18:36
09.07.2012 21:26
И за теб важи, каквото писах за voulgaros. Не трябва да се позволява на някои просто да плюят без основание, от злоба, че нямат доводи.
Чувствата ни са взаимни:))
Аз съжалявам гърците за това, че скоро средната им заплата скоро ще е 150 евро...извора пресъхна:)
Ние българите сме свикнали на трудно, но тия, които са научени да ядат на готово ще се озорят доста:)
Ако е рекъл Господ ще излезат няколко книги:)
Би ли обяснил значението на Парнас, Фокида и Касталия на гръцки?
Ако не можеш не се притеснявай, в тези земи са живели траки и пелазги преди да дойдат гърците от Африка. Това създава проблемите с търсене на гръцка етимология:)
Понеже ти допълни интересни топоними и хидроними реших да отвърна на жестта ти и да добавя Кефисос и Ахелой, те са свързани с Касталия, но ти знаеш това.
Кефиос се обяснява от Георгиев с блг. капя, а Ахелой, Ахерон ...със стпрус. асаранс и блг. езеро...Нямат гръцка етимология тия хидроними...
В ново време гърците се изхитриха и подмениха стотици български топоними в Беломорска Тракия след извършения геноцид над българското население. Старите гърци и те са попроменили някои имена, но не в такава степен...
Песните и танците и социално-битовата независимост и образованост на "варварките" в сравнение с ориенталската зависимост на жените в "цивилизованото" общество са едно на ръка, но вещината в еротичните изкуства Е изключително важна и белег на дъъъъъълга еволюция и усъвършенстване.
Май новото определение за варвари ще е - добри и надарени хора, чието културно наследство е откраднато от нагли пришълци...
Поздрави!
10.07.2012 02:49
Човеко, веднага става ясно ,че се падаш по бели, руси и светлооки дами.
Женската красота е нещо мноооого относително.
А една тесноока мургава номадка може да е доста по-пленителна от русолява опулена като жаба фльорца.
Красотата на една жена не се определя от цвета на кожата ,косите, формата на очите и такива разни, а от тяхното хармонично и естетично съчетание допълнено с интелект и приятен характер.
Да не говорим пък, че принцесата за един, може в очите на друг да е смотла.
Какво включва твоето понятие за "необикновена красота и певчески дарби"?
....................
Този постинг е симпатичен, но и един от най-наивните ти.
Поздрави.
Чета за катарите-албигойци, меровингите, Пърсивал, Лоенгрин и крал Артур, и с наслада виждам как с твоето "ножче"-думите , мастити западни автори сами раздират завесата, която духовните им наставници са градили с векове.
Не само мизийките-музи от античността, но и вдъхновителите на промяната към светлина и свобода в мракобесническата средновековна кървава папска Европа, носят имена и предават послания чрез символи и със свещени думички,чието звучене и смисъл водят директно към трако-българите.
Естествено е, "големите" автори да се стъписват пред най-старото звучене и смисъл на опасните думички и да премълчават произхода им.
Но човекът с отворени очи и безпристрастен разсъдък вижда и извора и причината за страха.
Лоенгрин....Кой западняк или БАНичар ще посмее да напише истината за първичните корени на това поетично име, символ на Ренесанса, и ще пристъпи по-далеч от древно "келтското" "Греан"?!
Зарови се ти Павка. Аз ще ти помогна мъничко. Мизийците също трябва да бъдат отличени с истината за величината на духа си.
Радвам се на духа с който отново си в огъня.
10.07.2012 03:49
Песните и танците и социално-битовата независимост и образованост на "варварките" в сравнение с ориенталската зависимост на жените в "цивилизованото" общество са едно на ръка, но вещината в еротичните изкуства Е изключително важна и белег на дъъъъъълга еволюция и усъвършенстване.
Май новото определение за варвари ще е - добри и надарени хора, чието културно наследство е откраднато от нагли пришълци...
Поздрави!
След битката през 453, "спасителите" на Рим и Запада, справедливите гети от района на Алба /наричани катари и албигойци/, са изтребвани от кръстоносците на папата, заради честността и добротата си, по по-жесток начин от колкото неверниците покрай "божи гроб".
А красивите и просветени техни жени - "мизийки", вдъхновителки на промяната към свобода и добрина, са били изгаряни.
Напиши и за тях и за произхода им.
А тъпачката Наслада и гръка с българското име Аристотел /който е доказан трак-българин/ ги остави да се задавят в лигите си.
10.07.2012 04:04
А ДУМАТА Е-- ЛА ХАИТА ИЛИ ЛА ГАИТА---Е ЕСПАНО-КЕЛТСКА...НИЕ ЕЛЛИНСКИТЕ ПЛЕМЕНА НИКОГА НЕ СМЕ КАЗВАЛИ ЧЕ ГАИТАТА НИЕ СМЕ Я СЪЗДАЛИ---НЯМА ТАКАВ УРЕД В ЗАПИСИТЕ И ХРОНИКИТЕ.
Я ЧУКНИ ВИКИТО НА БАГ ПИПЕ, ПОСЛЕ НА ЕСПАНЯ -ГАИТА--- И ЧЕТИ ПАВЛЕ-КРАДЛИВИ ПРОСТАКО.
А ЗА КАЛИОПИ/ОПА И КАЛИ(КАЛА)-----КАТО ВА ЧЕТА И СЕ УБЕЖДАВАМ ЧЕ НЕ МОЖЕ ПО НИКОИ НАЧИН ДА СТЕ ТРАКИ (ВИД ГЪРЦИ)...ВИЕ СТЕ ЕДНИ РУСКИ СЛАВЯНСКИ СМЕШНИЦИ.
...............................................................................................................
Оставям настрана простащината в изказа ти. Кой чете история от "викито" бре. Ами То е набъкано с идиотизми от такива като теб, на които това им държавна задачка. От промитите ви мозъци и една проста мисъл не може да изтече...Първо си далеч и от понятие за келтите. За древно келтски да си чувал? Защо не прочетеш самите келти какво пишат за себе си в книгите, а не да ми цитираш детските страници на "викито".
Мухльо.
Сега съм блонди, с леко дръпнати черни очи и бяла гладка кожа/когато не съм дремала месец на плажа/. Малко скулеста и с изразени пълни устнички.
По нрав съм проклета,непредсказуема, когато си струва - всеотдайна и мила. Не съм ангелогласна и блага, т.е. малко съм встрани от местните музи.Акълец....сякаш ми се намира.Висока съм - 1.70 м.
...............
А да ме светнеш, моля те, тракийка ли съм, муза ли съм, номадка нЕкаква си ли съм...или..както аз си зная - балканска мешавица превъзходна??? :):):):)
Това за да ви създам работа. ВИЖТЕ ТАМ ДА ИЗТРИЕТЕ ТОЗИ КОМПРОМАТ И ДА НАКАЖЕТЕ ВИНОВНИТЕ ЗА ПРОПУСКА.
/Гъдулка и гайда звучат близичко нали/
Където е текло пак ще тече
Нужно ни е да подивеем и да започнеме да изпълняваме заръката на създателя -множете се!
А пък някъде прочетох, в нета мисля, че евреите, гърците, циганите са с един произход и дошли от Индия, като последните си имали за началник Мангал.
Сигурно имат предвид паразитизма който им е обща особеност.
Джойси , чиста българка си , от южните. Не се кахъри , каква си.
За българските мъже, всички жени са музи. Могат си .. да се вдъхновяват. Не им трябва много придумване , като при някои други раси. Най си харесват обаче българките. . Все по-често чувам да се тюхкат. майната им на парите, тия наште ми вземат душата. Та те това са музите . Вземат и душата.
Сър Godfrey Higgins в труда си - "ANACALYPSIS"
или "ИЗСЛЕДВАНЕ ЗА ПРОИЗХОДА НА ЕЗИЦИТЕ, НАЦИИТЕ И РЕЛИГИИТЕ"
писана 1833 г. подробно пише за това.
Мога да ти я кача някъде, ако имаш мерак да четеш английски !
Фототипна в ориджинале и в ПДФъ.
А що се отнася до топонимите - обикновено определящи са били на първо място боговете, на които са кръщавани селищата, особено, ако това са били светилища или свещени някакви места... в зависимост от почитаното божество. Не е случайно, например, че в днешно време има храмов празник всяко селище... това е връзката с най-далечното минало...
1. Орфей= Сурвей (Сурвин=Сурван,Зурван), Порвей (Първий)- епитет на Слънчевия бог и прозвище на обожествения след смъртта си цар. Подобно на неговото прозвище носи и Урфила (Ервола,Первола)~ Орфейла.
2. Еагър (Еагро-на гръцки,баща на Орфей)= Угро (Угре)- наши имена (виж фам. Угреви), Ягро (Ядро,,Йедро,Йедре= Едре,виж фам. Едреви).
3. Калиопа (майка на Орфей)= Кальоша (Калюша,Галюша- в руския диалект на Българския език), Кальона (Кальена,Калина), и т.н.
4. Аполон= Опален (Напален,Запален- т.е. Светещ,бог на светлината), О"Перун (подобно на О"Мортаг).
5. Музика= Думика (Думица,Думаща), Шумика (Шумица,Шумяща), Музова (От музите), и т.н.
6. Орбел= Урпел (Рупел), Урвел (Урвар,Урвесто място) и пр.
7. Гаяте (пея,в санскр.)= Паяте (Пеяти,Пейене),Баяте (Баяне,Баене) и т.н. Оттам- и думата Гайда (Гайта)= Пайта (Паята,Пеята,Пеяча).
8. Калуша (в няк.диал.-черно)= Калеша (в нар.песни и диал.-черни), Калеш (Галес!), Карас (Кара= Чери,Черно), Белуша (Калуша,т.е. Черно,е антоним на Бяло: Белуша= Калуша,Калеша и пр.).
9. Тогарма= Тохарна (Тохарина), Богарна (Богарина).
Надявам се,че съм дал повече яснота за интересуващите се. Поздравления!
Истината боли, нали:)))
Цял свят разбра що за птици са днешните гърци, скоро ще се разбере и истината за старите гърци - подли страхливци и разространителите на педерастията сред други народи.
But the Persians more than all men welcome foreign customs. ... the Greeks taught them pederasty.
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext%3A1999.01.0126%3Abook%3D1%3Achapter%3D135%3Asection%3D1
as you know, there were Macedonians and Thracians land Illyrians, all most warlike nations, here Syrians and Asiatic Greeks, the most worthless peoples among mankind and born for slavery;
Livy, XXXVI,17
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext%3A1999.02.0165%3Abook%3D36%3Achapter%3D17
Това са фактите...а когато фактите говорят дори и боговете трябва да мълчат!
А що се отнася до топонимите - обикновено определящи са били на първо място боговете, на които са кръщавани селищата, особено, ако това са били светилища или свещени някакви места... в зависимост от почитаното божество. Не е случайно, например, че в днешно време има храмов празник всяко селище... това е връзката с най-далечното минало...
Южните ни съседи са поокрали доста от културното наследство на всичките си съседи. Зевс, Атина, Хефест, Хермес, Дионис, Аполон... са трако-пеласгийски божества. Специалистите знаят това, но до скоро гръцкото лоби разполагаше с много пари, а, който има много пари може да определи какво да се пише и какво не.
Аполон е бог на светлината, а в земите ни слънчевите 'олтари' нямат чет.
За дедите ни Аполон, наричан още Паяво ( от певати-пея) е божсто на слънцето... гърците извеждат името му от аполунао- унищожавам....
Поздрави!
Извинявай много!Не съм трил нищо, но в блога често се губят коментари, някакъв технически проблем било.
Как пък не прочетоха нещичко, как пък не попитаха нещичко! Всичко си знаят.Зяпвам от удивление , как в 21 век може да има такива хора и с векове да са ни съседи и да не прихванат нищо от цивилизацията.
Днес пък по радиото чух за един западен автор, анализирал в своя книга сегашното им общество и се чудом чуди как са измислили математиката?
Може ли предците ти да са измислили математиката и така да деградираш в 21- и век?
Явно това не е този народ, който е измислил математиката..
Деянията на виновниците наистина са престъпни, но насилието няма да разреши нищо. По-добре е да сме единни, горди и никога повече да не позволяваме да ни яхват мошеници...
Как пък не прочетоха нещичко, как пък не попитаха нещичко! Всичко си знаят.Зяпвам от удивление , как в 21 век може да има такива хора и с векове да са ни съседи и да не прихванат нищо от цивилизацията.
Днес пък по радиото чух за един западен автор, анализирал в своя книга сегашното им общество и се чудом чуди как са измислили математиката?
Може ли предците ти да са измислили математиката и така да деградираш в 21- и век?
Явно това не е този народ, който е измислил математиката..
Гърците не са измислили математиката, в древността това се е знаело добре...
Относно деградацията...оказва се, че докато останалите европейци са средно 10 см. по-високи от дедите си от Бронзовата Епоха, то гърците имат ръст само 0,5 см по-висок от микенците... Това показва ясно, че гърците няма как да потомци на микенците, наречени ахеици от Омир.
Всичко е,както са го описали преди мен,но даже и днес превозното средство,мерцедеса на вещиците,си остава метлата /всъщност може и четка,но задължително с дръжка/, си остава същото!
Павка, извинявай за спама,аз като един Дон Кихот,обичам сражения с вещици!Трудно е,не се мачкат!Ако си пробвал да мачкаш конска муха,знаеш какво е."
....................
А така! Ей тази да съм за теб, това ми харесва.
И те е шубе,нали?
.........................
Дон Кихот се сражава с вятърни мелници и защитава фантасмагории.Никога не ми е бил симпатичен, защото е един нещастен луд мухльо.
Я,бягай!Човек да не ти обърне малко внимание.
Oрфей, сын фракийского царя Загра и музы Каллиопы, был самым известным из когда-либо живших поэтов и музыкантов. Аполлон подарил ему лиру, а музы научили его играть на ней, да так, что он не только очаровывал диких зверей, но и заставлял деревья и скалы двигаться под звуки его музыки. В Зоне, что во Фракии, несколько древних горных дубов так и остались стоять в танце, в том виде, как он их оставил [1].
.......
http://www.sno.pro1.ru/lib/graves/28-30/28.htm
-------------------------------------------------------
.....
Самым известным мифом, отсылающим к давней эпохе, является миф о певце Орфее, сыне фракийского речного бога Эагра и музы Каллиопы, игра которого на золотой арфе очаровывала не только людей, но и зверей, деревья, скалы.
......
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%83%D0%B7%D1%8B%D0%BA%D0%B0_%D0%94%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B5%D0%B9_%D0%93%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B8%D0%B8
14.07.2012 22:55
Благодаря и аз за интереса към делото ми!
Oрфей, сын фракийского царя Загра и музы Каллиопы, был самым известным из когда-либо живших поэтов и музыкантов. Аполлон подарил ему лиру, а музы научили его играть на ней, да так, что он не только очаровывал диких зверей, но и заставлял деревья и скалы двигаться под звуки его музыки. В Зоне, что во Фракии, несколько древних горных дубов так и остались стоять в танце, в том виде, как он их оставил [1].
.......
http://www.sno.pro1.ru/lib/graves/28-30/28.htm
-------------------------------------------------------
.....
Самым известным мифом, отсылающим к давней эпохе, является миф о певце Орфее, сыне фракийского речного бога Эагра и музы Каллиопы, игра которого на золотой арфе очаровывала не только людей, но и зверей, деревья, скалы.
......
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%83%D0%B7%D1%8B%D0%BA%D0%B0_%D0%94%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B5%D0%B9_%D0%93%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B8%D0%B8
Благодаря ти за линковете!
15.07.2012 22:17
Мъзга казваме и на първите сокове по лозата.
В държавата България има село Бутан.
Спароток,
Тук е истината , в жената!
Думата муза не означава ли вдъхновение - Да те вдъхновят да се биеш, да умреш.Да те вдъхновят да се смееш , да пееш,да живееш?
Явно при траките , ролята на поповете се е изпълнявала от жените музи?
Само че за разлика от поповете , те са вдъхновявали и да умреш , а не само да живееш.
Поздравление Спароток!
Това гърците са си го написали в www.Paleolexicon.com - много готин сайт за тракийските езици.
20.07.2012 16:45
20.07.2012 16:55
Калиопа със съгурност е калка от древно тракийско име със значение - красавица, хубавица...
Поздрави!
Тези жени, които като запеят, увисват ченетата на японци, американци, китайци, скандинавци и проч....тези жени са обикновени жени, а не богини, слезли от облаците))
Поздрави за поста!
Няма как да има промяна, съвременните българки са дъщери на обожаваните в древността музи...Хубаво ще е, ако българските мъже се сетят, че са потомци на Арес (яростния) ...:)
Поздрави!
21.07.2012 22:21
Мусаген - родоначалник/баща на музите , т. е. Зевс.
Мусагет- прякор на бог Аполон син на Зевс, предводител, покровител на музите. На "дървените" Шопи, поклон, за техния безподобен консерватизъм. Не е шега да запазиш името "Мусагеница" през вековете.