Прочетен: 35560 Коментари: 128 Гласове:
Последна промяна: 16.04.2012 22:13
КАК СЕ УБИВА ЧОВЕК?
Животът е дар, който трябва да се цени. Идваме на този свят малки и беззащитни. Минават дълги години преди да се превърнем в самостоятелни личности, а по пътя, по който минаваме ни чакат безброй изпитания.Болести, бедствия и злополуки не могат да се предвидят, но все пак повечето от нас се справят с всичко. Някои дори имат щастието да достигнат до преклонна възраст. Жилави сме, в нас се крие сила, за която дори не подозираме. Когато се намираме в голяма опасност тялото се трансформира, мускулите се стягат, вените са пълни с адреналин...Човек може да преживее падане в пропаст, ухапване от отровна змия, куршумна, или прободна рана, експлозия и т.н. Известни са много случаи когато хора са се измъкнали от сигурна смърт...
Да, жилави сме и въпреки това съществува съвсем сигурен начин да бъдем унищожени напълно. С този метод може да се премахне не просто един индивид, а дори да се сложи край на цял народ. Не са нужни свръхмодерни оръжия, или огромни тълпи от главорези. Не, има смърт, която идва бавно, тихо, неусетно. Засегнатия дори не подозира, че дните му са преброени...до последния си ден той се движи, работи, спори. И все пак е обречен да потъне в небитието.
В момента, в който група безсъвестни хора смажат вярата ни в доброто сигурната смърт забива нокти в нас. Когато ни бъдат отнети гордостта и достойнството, сякаш невидима черна ръка рязва душата ни с тънък нож. Като дърво с отсечени корени започваме бавно да линеем и да губим същността си. Униженията и гаврата със справедливостта докарват апатия. Тя се впива като пиявица в нас и изочва живота ни ден подир ден...Ето така идва сигурната смърт. Ето така един цял народ може да бъде заличен от лицето на земята, без да гръмне нито една пушка, без никой да издаде вик...
Българите, от които Монро, Бъкстон, Стобарт, Рийд и др. се възхищаваха преди около сто години сякаш не съществуват. Ето какви хора видяха чужденците посетили земята ни: “Българинът е ненадминат в своето упорито преследване на целта, което комбинирано с трезвото му виждане, дава надежда за велико бъдеще на този народ... Пестелив и сдържан, българинът не притежава лекомислената веселост на румънеца, големеенето на сърбина, нито мечтателния и непрактичен идеализъм на руснака. Българинът по-скоро прилича на шотландеца от равнината и носи многото си възхитителни качества зад външност, зад която малцина имат щастието да проникнат...”
Ноъл Бъкстон казва за нас:“За българина е достатъчно да знае какво трябва да направи и той го върши. Дълбоки чувства той изразява, без да парадира. Интуицията му е отправена към реалността, българинът изразява себе си със заблежително спокойствие... “Българите са прекрасни хора, здраво свързани със земята, тяхната устойчивост към морални болести е забележителна. Куражът им, а и тяхната издръжливост, са им създали славата на велики бойци из цяла Европа. Българите имат уникални качества на тялото и духа...”
Тези качества ние все още ги имаме, те не са изчезнали, въпреки, че лоши хора се опитват да ни внушат, че е така. Ние сме народ, който за ужас на враговете си многократно се е издигал от пепелищата, прераждал се е и е показвал на света, че е способен на чудеса. Не малко велики цивилизации познават шеметен възход и дълговековно благополучие. В Шумер, Хетската Империя и Урарту са създадени великолепни сгради и изваяни изумителни скулптури, изписани са хиляди документи, сътворени са изящнни украшения...След падението си обаче, хората създали тези забележителни държави не са били в състояние да се възобновят и възвърнат старата слава. Не са помогнали нито оръжия, нито клетви, нито молитви към различни богове... Нашите деди обаче са направили това, което е било невъзможно за други хора защото са имали сила на духа. Предците ни са следвали упорито истината, доброто и справедливостта, и са се превърнали във вечни техни носители.
Не е ли това пример достоен за подражание? Не е ли завръщането към духовното, доброто и почтеността най-доброто лекарство срещу ужасната болест, която е впила нокти в обществото ни? Злото не може да съществува без някой да го храни...Борбата със злото се състои в това да мислиш добро, да говориш добри неща и да вършиш добро. Аз направих своя избор защото искам да живея като Човек и като Българин... Какъв избор ще направите вие...?
Смяна на глупавия държавен девиз
Време е да опитаме вкуса на истинските ...
Нека уважаваме писмеността си!
Разбира се, че доброто трябва да се защитава. Крум обаче първо е опитал с добро и то не веднъж...когато обаче самото ни съществувание е заплашено, то самозащитата трябва да влезе в ролята си.
1. Храната - в момента и по време на социалиазма, българинът промени почти изцяло здравословният си начин на хранене. По време на социализма се въведоха нездравословни храни като слънчогледово олио, бял хляб с мая, свинско месо, пастюризирано мляко, рафинирана захар и други.
2. Българинът беше изкоренен от земята му. Това е свързано и с нездравословното му хранене сега.
Ако нещо трябва да се промени то е в тези двете посоки.
Голяма част от негативното мислене се поражда от вида храна, с която се храним. А когато масово хората се негативни, то се предава един на друг, дори и на тези, които се хранят правилно.
1. Храната - в момента и по време на социалиазма, българинът промени почти изцяло здравословният си начин на хранене. По време на социализма се въведоха нездравословни храни като слънчогледово олио, бял хляб с мая, свинско месо, пастюризирано мляко, рафинирана захар и други.
2. Българинът беше изкоренен от земята му. Това е свързано и с нездравословното му хранене сега.
Ако нещо трябва да се промени то е в тези двете посоки.
Голяма част от негативното мислене се поражда от вида храна, с която се храним. А когато масово хората се негативни, то се предава един на друг, дори и на тези, които се хранят правилно.
Пламене, настроението наистина е заразително, съгласен съм също и, че храната е от изключителна важност, но най-важен е духовния свят.
Ти сам го каза - българина бе откъснат от земята и селото, а то бе пазител на почтеността и духовното. Днес, дори да живеем в голям град пак можем да направим избор да бъдем добри и честни хора..
Човек също прави избор дали да държи на гордостта и достойнството си, или да потърси по-лекия път...Нашия избор определя и съдбата ни.
13.03.2012 17:38
Здрав дух в здраво тяло, а не обратното.
Всичко произхожда от химията вътре в тялото.
Химията вътре в тялото определя нашата съдба.
За да сме напредничиви и смели е нужна енергия, енергият идва от добър метаболизъм.
Павле, ти се грижиш за духа на хората и се справяш много, ОБАЧЕ за да роди семето е нужна добра почва. В момента почвата е неплодородна.
13.03.2012 17:57
Аз съм убедена ,че дори само наличието на това качество ще ни промени към по-добро.
За филми нямам време, но пък слушам почти само българска музика. Чета си редовно дядо Вазов и се опитвам да карам младите хора да правят същото. Ако не уважаваш себе си и своята култура, то как ще искаш чужденците да те уважават.
Времена на упадък винаги е имало, но след тях винаги е идвало прераждане, такъв народ сме си...
Здрав дух в здраво тяло, а не обратното.
Всичко произхожда от химията вътре в тялото.
Химията вътре в тялото определя нашата съдба.
За да сме напредничиви и смели е нужна енергия, енергият идва от добър метаболизъм.
Павле, ти се грижиш за духа на хората и се справяш много, ОБАЧЕ за да роди семето е нужна добра почва. В момента почвата е неплодородна.
Приятелю, разбирам какво искаш да ми кажеш...Съдбата на българина обаче винаги го е изправяла пред трудности...В края на 19-ти век имаше такива, които ни считаха за безволева рая. Само след 36 години, тая рая смачка унизително поробителя си без чужда помощ...
Една нация с население от по-малко от пет милиона и военен бюджет от по-малко от два милиона лири стерлинг годишно изведе на полето след четиринадесетдневна мобилизация армия от 400 000 мъже и в течение на четири седмици премина над 256 км във вражеска територия, плени една крепост и обсади друга, води и спечели две големи битки срещу наличната въоръжена сила на нация от двадесет милиона обитатели и спря едва при портите на вражеската столица. С изключение на японците и гуркхите[7], единствено българите от всички войници влизат в битка с непоклатимото намерение да убият поне един враг...
Приятелю, повърхността на почвата може да изглежда бедна и опустяла, но в дълбочината се крие сила, тя само трябва да се събуди...
13.03.2012 18:10
13.03.2012 18:11
За да оцелее нашият народ, и за да запази вярата си след петвековното турско робство, значи е способен на каквото си поиска! Просто трябва да го поиска.
Поздрави!
Точно затова учените историци и археолози работят, като ползват всичкия си опит и интелектуален потенциал.
Точно затова е низост да се омаловажава техния труд, откритията и постиженията им.
..................
И още нещо - национално самочувствие и гордост, основани на ненаучни твърдения или случайни хрумвания, са лабилни и крехки.
13.03.2012 18:12
Фактът, че е много уравновесен и не изпада в крайни настроения е също показателно за много добро телесно здраве. Ако това не беше така, то този блог нямаше да е толкова успешен и нямаше да постигне толкова много.
Както казах, за да има прогрес е нужна енергия, енергията идва от добър метаболизъм на храната. Добър метаболизъм се постига, чрез правилно хранене и физическа активност.
Сега много ще наскачат в тази тема да се оплакват, как външни сили са против нас, но аз само ще ви кажа - ТОВА, КОЕТО ЧОВЕК МОЖЕ САМ ДА НАПРАВИ НА СЕБЕ СИ, НИКОЙ ДРУГ НЕ МОЖЕ - и добро, и зло!
Скритата война е най-страшната защото човек не знае как да противодейства...
Ако имаме висок морал ще намерим разрешение. Казват, че управляващите са корумпирани, но те не са целия народ! Защо да не потърсим най-честите и почтените от нас и да ги накараме те да управляват...
Не се опитваме да направим нещо не защото е трудно, а е трудно защото не се опитваме...
Аз съм убедена ,че дори само наличието на това качество ще ни промени към по-добро.
Аз също вярвам, че добронамереността може да промени много...А, за да е добър човек трябва и да е силен...
Една нация с население от по-малко от пет милиона и военен бюджет от по-малко от два милиона лири стерлинг годишно изведе на полето след четиринадесетдневна мобилизация армия от 400 000 мъже и в течение на четири седмици премина над 256 км във вражеска територия, плени една крепост и обсади друга, води и спечели две големи битки срещу наличната въоръжена сила на нация от двадесет милиона обитатели и спря едва при портите на вражеската столица. С изключение на японците и гуркхите[7], единствено българите от всички войници влизат в битка с непоклатимото намерение да убият поне един враг...
Което само доказва тази теза. В края на 19-ти век българите живееха в малки села и отглеждаха храната си сами, натурално.
Грубо казано, човешкият материал тогава е бил много по-качествен и затова е постигнал толкова много за кратко време.
За да се стигне до дълбоките слоеви на богата човешка почва трябва да се оре и да се обогатява почвата. В настоящият момент се случва точно обратното.
Аз винаги съм казвал, че спасението на българина го чака на село, обаче този призив е много труден за осъществяване в днешно време. Ситуацията е малко параграф 22.
Не отхвърлям възможността, нещо непредвидуемо да се случи, което да обърне посоката. Например, кризата в Гърция може да се окаже тяхното неочаквано спасение - говори се че все повече млади хора се връщат обратно на село.
Усмивки!
Лошото е, че съществуват доста вътрешни врагове на народа, продажници...
13.03.2012 18:28
“През 2030 година няма да има нито държава България, нито живи българи!”
http://nestinar.blog.bg/
И мисля,че заглавието ще бъде по-вярно,ако се преименува на "Как се убива народ?"
Българин не се убива - отглежда се.
“През 2030 година няма да има нито държава България, нито живи българи!”
http://nestinar.blog.bg/
И мисля,че заглавието ще бъде по-вярно,ако се преименува на "Как се убива народ?"
Защо не престанете с тези глупости? Само насаждате страх и омраза.
На крива ракета и космоса и пречи.
Ако има някаква тенденция за премахване на националната идентичност, то тя е в световен мащаб, не е специално насочена към България. Я погледнете западно европейските страни - пълно е с хора от цял свят - мишмаш. Джамии се строят масово.
Тези процеси са глобални, не може да се спрат масово в обществен мащаб. Това, което може е всеки сам да си помогне като опрости живота си. Клопката е, че правят животът ни сложен и по този начин ни лишават от избор. Животът в града е сложен, защото за основни неща като храна ние зависим от някой друг човек. Това е веригата.
13.03.2012 19:17
Народът е като дърво, изтръгнеш ли го, отровиш ли почвата, отсечеш ли корените му - изсъхва и става само за пепел, с която да се тори земята на другите.
Корените на един народ са миналото му, традициите му, вярата му, надеждата му, любовта му..
- На кое от тези неща на българите не е посегнато?
- Миналото му е отнето, продадено, преиначено, опростачено, одивачено...отровено!
-Традициите са отчуждени, изкоренени, опошлявени, чалгазирани,
окарикатурени..
- Вярата му е отнета, опозорена, омаскарена, подменена, изкривена..
- Надеждата му е приватизирана, изтъргувана, смачкана...
- Любовта на българина се осмива, честта му се осребрява, съкровенното се маргинализира, свещенното се осквернява, наследеното се обоклучава, дълбокото се затлачва, високото се закрива, просторното се размива..
Когато се прояви еденично - то е знак за внимание; когато се прояви двойно - то е сигнал за разследване; когато се прояви в тройно - то е тръба за опасност; когато се прояви в система - това е призив за действие!
Историческите корени на българите се секат, изтръгват и тровят систематично/от гръцките лъжи, през Иречек,Златарски, Дринов, БАНичарски до Летописцев и Гъскова.
Религиозните основи на българщината се подкопават систематично/ от гръцките козни, през фанариотските плетки, синодалните предатели до пролетарските лозунгари.
Биологичната мощ на българите се кастрира систематично /от разсичането на народното тяло от гръкомани, сърбомани, русофилски, турколюби, иранохлави, през интернационали и китае-западняри до българомразите политици и 'интелектуалци".
Любовта на българина систематично се порнографира от бездушните марионетки държавници, журналисти, ТВ, СД и Радио-циганочалгаджии, БТв и другите разни турко сапункаджии.
Време е за Апостолите на духа.
Време е за желязната кохорта на Българските Водачи!
Време е за българските легиони от събудени и непоколебими Родолюбци!
13.03.2012 19:19
И сега да си дойдем на думата- понеже нещата са извън нашите възможности, първата и основна задача е забогатяването на нацията. Това не става нито с туризъм- вж. Испания и Гърция, нито със селско стопанство- вж. банановите републики. Става дума за Hi-Tec и прочее, а не за зарзават. Нека бъдем практични, кои страни се въздигат? Тези дето произвеждат техника. Е, това беше. Дори временно да сме под Византия, трябва да се учим да ставаме богати.
Благодаря ти! Не зная до колко е достоверна статискиката в блога, но във всеки случай посещенията са много...
Усмивки!
Значи си щастлив човек!:)
П.П. Аз бих добавила и още една, небожа заповед, валидна за информационното общество: "Не чети и не давай ухо на глупости!"
За да оцелее нашият народ, и за да запази вярата си след петвековното турско робство, значи е способен на каквото си поиска! Просто трябва да го поиска.
Поздрави!
Да си добронамерен означава и да си откровен. Ласкателството и вечното съгласие не водят до нищо хубаво. Винаги може да се намери културен начин да се посочат кривиците на някого. Блага дума железни врати отваря:)
Поздрави!
Точно затова учените историци и археолози работят, като ползват всичкия си опит и интелектуален потенциал.
Точно затова е низост да се омаловажава техния труд, откритията и постиженията им.
..................
И още нещо - национално самочувствие и гордост, основани на ненаучни твърдения или случайни хрумвания, са лабилни и крехки.
Джойси, ти твърдиш, че приятелите ти археолози се трудат неуморно за каузата на България...Да, има и такива, но те не притежават голямо влияние.
Би ли ми обяснила защо тези самоотвержени хора не направиха така, че в учебниците ни по история да е описан Варненнския Некропол и неговото значение в световната история?
Защо тези способни хора се съгласиха да бъде потопен Сефтополис под вода?
Защо тези забележителни учени се направиха, че не знаят нищо за двете антропологически изследвания на проф. Методи Попов? Второто е публикувано от БАН...
Лошото е, че съществуват доста вътрешни врагове на народа, продажници...
Приятелю, прав си, народът ни бива глозган от продажници...Те се чувстват добрев едно западащо и заболяло общество, ето за това е нужна духовна промяна. Плъховете не обичат чистотата...
Юрий Венелин не случайно ни е нарекъл мъдри учители и наставници...Лошото е, че забравихме ролята си, а лошите ученици взеха юздите в ръце.
За всяко нещо има време и място под слънцето...:)
Народът е като дърво, изтръгнеш ли го, отровиш ли почвата, отсечеш ли корените му - изсъхва и става само за пепел, с която да се тори земята на другите.
Корените на един народ са миналото му, традициите му, вярата му, надеждата му, любовта му..
- На кое от тези неща на българите не е посегнато?
- Миналото му е отнето, продадено, преиначено, опростачено, одивачено...отровено!
-Традициите са отчуждени, изкоренени, опошлявени, чалгазирани,
окарикатурени..
- Вярата му е отнета, опозорена, омаскарена, подменена, изкривена..
- Надеждата му е приватизирана, изтъргувана, смачкана...
- Любовта на българина се осмива, честта му се осребрява, съкровенното се маргинализира, свещенното се осквернява, наследеното се обоклучава, дълбокото се затлачва, високото се закрива, просторното се размива..
Когато се прояви еденично - то е знак за внимание; когато се прояви двойно - то е сигнал за разследване; когато се прояви в тройно - то е тръба за опасност; когато се прояви в система - това е призив за действие!
Историческите корени на българите се секат, изтръгват и тровят систематично/от гръцките лъжи, през Иречек,Златарски, Дринов, БАНичарски до Летописцев и Гъскова.
Религиозните основи на българщината се подкопават систематично/ от гръцките козни, през фанариотските плетки, синодалните предатели до пролетарските лозунгари.
Биологичната мощ на българите се кастрира систематично /от разсичането на народното тяло от гръкомани, сърбомани, русофилски, турколюби, иранохлави, през интернационали и китае-западняри до българомразите политици и 'интелектуалци".
Любовта на българина систематично се порнографира от бездушните марионетки държавници, журналисти, ТВ, СД и Радио-циганочалгаджии, БТв и другите разни турко сапункаджии.
Време е за Апостолите на духа.
Време е за желязната кохорта на Българските Водачи!
Време е за българските легиони от събудени и непоколебими Родолюбци!
13.03.2012 21:31
Кауза трябва на българите, за да извадят на светло всичките си положителни черти, които не са малко, хич даже, а напротив.
13.03.2012 21:55
От доста време наблюдавам българина. И за съжаление трябва да кажа, че не виждам кой знае какви шансове за възраждане именно заради него самия.
Проблемът не е толкова в злото - има го навсякъде. Но мерило за развитието на една нация е именно нейната съпротива срещу това зло. Българинът е безкрайно толерантен точно към него, а агресивен към обикновеното различие, което просто има нахалството да не му е по вкуса. Оттук идват и бедите ни - объркана ценностна система, пасивност пред злото и дори нещо повече - много българи го ухажват с надеждата да ги подмине.
Българин не се убива - отглежда се.
Хубаво го каза - Повече бели мисли и надежда за сполука никому не биха навредили...
Отиваме натам накъдето ни водят мислите ни, мислим ли за лошо, идва лошо...
Ние сме много по-устойчиви от други народи, шведите например са задоволени отвсякъде, но там броят на самоубийствата е по-висок отколкото у нас. Хайде представи си какво би станало, ако шведите бяха поставени при нашите условия...
Поздрави!
Далавери и мошенгии не водят до добро. Аварите разказали на княз Крум, че държавата им се провалила понеже всеки искал да стане търговец, лъжата и измамата взели власт...Ето така се стига до края...
Поздрави!
П.П. Аз бих добавила и още една, небожа заповед, валидна за информационното общество: "Не чети и не давай ухо на глупости!"
Чайче, аз също съм поддръжник на вярата, не толкова на поповете, отколкото на вярата в доброто.
Добро е и това, което казваш ти - Не чети и не давай ухо на глупости!
Медиите носят огромна отговорност, но невинаги го осъзнават...
Поздрави!
Благодаря ти и аз Надежда!
Не мисля, че духът ни ще бъде сломен. Българинът има дарбата и в най-дълбоката кал да е натикан пак да се изправи...
Поздрави!
Аз си падам по кафето, да дава Господ живот и здраве все ще се видим някой ден!
Кауза трябва на българите, за да извадят на светло всичките си положителни черти, които не са малко, хич даже, а напротив.
Съвсем точно Валя! Често съм ставал свидетел как обстоятелствата оформят човека...Интелигентния може да стане дивак, а простия - ревностен пазител на доброто...
Поздрави!
От доста време наблюдавам българина. И за съжаление трябва да кажа, че не виждам кой знае какви шансове за възраждане именно заради него самия.
Проблемът не е толкова в злото - има го навсякъде. Но мерило за развитието на една нация е именно нейната съпротива срещу това зло. Българинът е безкрайно толерантен точно към него, а агресивен към обикновеното различие, което просто има нахалството да не му е по вкуса. Оттук идват и бедите ни - объркана ценностна система, пасивност пред злото и дори нещо повече - много българи го ухажват с надеждата да ги подмине.
Анджи, няма да споря, че злото е навсякъде, така е. Не отричам и, че много сънародници са се оставили на течението. Има и такива обаче, които въпреки трудностите не само, че успяват да се справят с всяка ситуация, но и да помогнат нануждаещи се... Ето такива хора ми вдъхват надежда.
Поздрави!
Всеки е отговорен само за собствените си действия. Щом си избрала доброто, то това е повече от достатъчно.
Поздрави!
Доста от думите, които Добрев се опитва да изкара като българо-ирански успоредици присъстват в речниците на хървати, словени и поляци. Те определено не са роднини на иранците...
Казвате, че тракийския език е различен от българския...нормално е. Тракийския е засвидетелстван преди 2500-2000 години, как да остане непроменен до ново време, когато е познат под новото си име български...
Впрочем думите вода, коза, заек, орел, гора, стар, кал са ...тракийски.
Тракийска е и волинт, тя звучи странно и непознато, но съотвества точно на ст.блг. воленте -вол...Времето променя много, но не и всичко.
13.03.2012 23:43
Анадън му Павка? Затова...опичай си акъла.
14.03.2012 00:09
Пречи ни и патологичното чуждопоклонничество- "хубаво е само там, където аз не съм". А истината е, че в такива страни като Португалия, Испания, Ирландия и Гърция никак не е хубаво.
Не е кой знае колко хубаво и в останалите страни на ЕС. Нямам предвид красивата опаковка (на градове като Виена, Лондон и Париж...), а качеството на живота.
ДА, НО, КАТО ДЪРЖАВА ... ЗАЩО СМЕ ТОЛКОВА БЕЗЗАЩИТНИ ... ПОТЪПКАНИ, НАСИЛВАНИ... ЛЪГАНИ.. днес ограбвани Наивници, като деца ли сме?!
БЪЛГАРИНЪТ Е ИНТЕЛИГЕНТЕН, ЗАЩОТО ВИНАГИ Е НАМИРАЛ СИЛИ ДА СЕ СПРАВИ С ВСЯКО ПОЛОЖЕНИЕ, А КАК ОТНОВО ПОПАДА В НОВО БЛАТО?!
Мъдрият никога не го прави- защото се е научил от опита...кога ще помъдреем... чудя се
Харесвам винаги начина по който поднасяте материалите си към читателите, огромната доза истина в тях ги прави интригуващи и увлекателни. Често пъти читателят е провокиран и ангажиран нацяло със застъпената от Вас тема. Не искам да приемате това мое предложение, като опониране или конфронтиране, напротив съгласен съм 90% с изложеното по-горе от Вас....но заглавието може би търпи промяна....може да се убие някой който не подозира, не очаква, или е неспособен да се противопостави на грозящата го опасносност. В случая българския народ обобщен в думата "Човек" не е ни най-малко изненадан от заплахата за неговото унищожение( разбирайте първо духовно, а после и физически)......странно е в случая поведението му пред тази заплаха....
Бих поставил заглавие от рода " Как може да се самоубие човек"..... и така също помоща от вън за това самоубийство.....иначе, аз лично не мога да си обясня това бездействие на фона на думите с които са ни описали преди векове хората които сте посочили в материала си. Да, трябва всеки сам за себе си да прецени по кой път ще поеме, като той пътя ако не е един за всички се размива като понятие и обезсмисля от съдържание, няма пътища строени за самотници, това трябва да бъде една основна и приемственна политика на всяка една партия дошла на власт, а именно духовното и физическо съхраняване на нашата нация!
Недопустимо е учебниците по история и литература да се сменят на всеки четири години, недопустимо е учителите да абдикират от основното задължение, като такива, а именно да възпитават младите хора в изконните наши ценности и добродетели......
Още веднъж приемете моите поздравления относно Вашата публикация!
Въпреки че, именно "законът на новобогаташите" впримчи родината ни в беззаконие.
Въпреки че, децата са ни подложени на искушенията, наркотици, алкохол, ... и вселява в тях безнравственост.
Въпреки че, от години буквално сме подложени на геноцид от здравната ни система, и умират надеждите на стотици българи.
Въпреки че, буквално сме мачкани от властта за да си мълчим и траем.
Въпреки че, ....
ВЪПРЕКИ ВСИЧКО ТОВА, БЪЛГАРИЯ ЩЕ ПРЕБЪДЕ!
ЗАЩОТО ИМА ВСЕ ОЩЕ ДОСТОЙНИ БЪЛГАРИ, ХОРА СЪС ЧЕСТ, ВЯРА, МОРАЛ!
ЗАЩОТО НИКОЙ, И НИЩО НЕ МОЖЕ ДА НИ ОТНЕМЕ ЛЮБОВТА КЪМ РОДИНАТА!
ТУК СЪМ ДНЕС, ЩЕ БЪДА И УТРЕ, И ДОКАТО ДИШАМ, ЩЕ СЕ БОРЯ,
МОЯТА БЪЛГАРИЯ ДА Я ИМА!
Липсва нещо много важно, което би могло да обедини българите- Национална кауза за българския Род (или доктрина или както щете го наречете, нещо ми убягва българската дума). Да се напише точка по точка, простичко и ясно, като целта да бъде достойнството и просперитета на българите.
sparotok, смятам, че ти можеш да направиш това! Моля те, помисли по този въпрос, защото наистина загиваме, а само с добронамереност няма да успеем да се въздигнем от пепелта.
За това думите на Спараток са си точно на място, но вече е време да се съберем и с крака да строшим главата на змията. Колкото по-късно, толкова по-трудно ще бъде. Това работниците и селяните не могат да сторят, а инженерите, лекарите, агрономите, юристите и най-вече онези, които са се клели да служат с кръвта си на Отечеството. За това са тези пространства, в които се упражняваме в любознателност, да можем да се намерим, да се организираме и да дадем шанс на децата си да бъдат българи.
14.03.2012 10:26
Мъдростта се крие в простичките истини и в способността ни да вникнем в тях. В най-отдалеченото затънтено селце, възрастна баба с начално образование, на простичък, пълен с диалекти език, може да ти каже нещо, което те изуми със своята мъдрост, защото животът не изисква твърде много да учиш за да разбереш какво чувстваш... Залутахме се в търсенето на истини, които се намират в самите нас, прекалено много изхарчихме от енергията си да се интересуваме какво мислят за нас, какво ни взимат и дават, какво очакват, какво можем и не можем, колко добре се справяме и понеже се страхуваме да не би да не сме това, което светът изисква от нас да бъдем започнахме да се преструваме... Не бива да подражаваме нито в киното на другите, нито в музиката, нито в която и да било област, защото не можем да се намъкнем в чужда кожа, а само можем да убием и изкривим собствената си същност... Не е нужно да се правим на богати сред богатите, ако не сме, защото това ще се улови и ще изглеждаме фалшиви... А никой не иска фалшиви хора сред себе си... Чистосърдечието и най-простото право да бъдеш такъв какъвто си, различието, което определя националната индивидуалност сред народите е най-големият елексир за безсмъртие...
Народ, който се срамува от себе си е обречен на изчезване...
Поздрави!
14.03.2012 13:08
И по-бедни сме били, и по-гладни, и по-безправни.
Нима не е така???
Някои статии имат за цел да будят именно ояденото ни и заспало вътрешно чувство за хубаво и добро ...
И по-бедни сме били, и по-гладни, и по-безправни.
Нима не е така???
Някои статии имат за цел да будят именно ояденото ни и заспало вътрешно чувство за хубаво и добро ...
Анадън му Павка? Затова...опичай си акъла.
Никой не живее вечно, по-добре кратък живот като Човек, отколкото векуване с преклонен гръб...Плашиш не плашиш - няма смисъл, като изчезна аз друг ще дойде...
Благодаря!
Пречи ни и патологичното чуждопоклонничество- "хубаво е само там, където аз не съм". А истината е, че в такива страни като Португалия, Испания, Ирландия и Гърция никак не е хубаво.
Не е кой знае колко хубаво и в останалите страни на ЕС. Нямам предвид красивата опаковка (на градове като Виена, Лондон и Париж...), а качеството на живота.
Г-н Апостолов, съгласен съм с всяка Ваша дума. Не знаем какво имаме и ненужно се срамуваме от своето, а то е много по-ценно от чуждото.
ДА, НО, КАТО ДЪРЖАВА ... ЗАЩО СМЕ ТОЛКОВА БЕЗЗАЩИТНИ ... ПОТЪПКАНИ, НАСИЛВАНИ... ЛЪГАНИ.. днес ограбвани Наивници, като деца ли сме?!
БЪЛГАРИНЪТ Е ИНТЕЛИГЕНТЕН, ЗАЩОТО ВИНАГИ Е НАМИРАЛ СИЛИ ДА СЕ СПРАВИ С ВСЯКО ПОЛОЖЕНИЕ, А КАК ОТНОВО ПОПАДА В НОВО БЛАТО?!
Мъдрият никога не го прави- защото се е научил от опита...кога ще помъдреем... чудя се
Казваш - БЪЛГАРИНЪТ Е ИНТЕЛИГЕНТЕН, ЗАЩОТО ВИНАГИ Е НАМИРАЛ СИЛИ ДА СЕ СПРАВИ С ВСЯКО ПОЛОЖЕНИЕ, А КАК ОТНОВО ПОПАДА В НОВО БЛАТО?!
Това е животът, всяко поколение си има своите тегоби и изпитания. Вярвам, че ще се измъкнем от блатото, но също така съм и уверен, че след време пак ще дойдат трудни години. Няма вечно благоденствие, никога не е имало...Просто такова е естеството на живота.
Аз също съм направила своя избор, и то отдавна.. И съвсем съзнателно, което също е много важно :)
Понеже и човекът до мен е направил същия избор, съм сигурна, че синът ни (а ако имаме и други деца - и те) ще има добър пример, докато расте.. Това е важно при развитието на всеки човек! Защото иначе е по-трудно..
Сърдечни поздрави и успех по пътя ти..
Харесвам винаги начина по който поднасяте материалите си към читателите, огромната доза истина в тях ги прави интригуващи и увлекателни. Често пъти читателят е провокиран и ангажиран нацяло със застъпената от Вас тема. Не искам да приемате това мое предложение, като опониране или конфронтиране, напротив съгласен съм 90% с изложеното по-горе от Вас....но заглавието може би търпи промяна....може да се убие някой който не подозира, не очаква, или е неспособен да се противопостави на грозящата го опасносност. В случая българския народ обобщен в думата "Човек" не е ни най-малко изненадан от заплахата за неговото унищожение( разбирайте първо духовно, а после и физически)......странно е в случая поведението му пред тази заплаха....
Бих поставил заглавие от рода " Как може да се самоубие човек"..... и така също помоща от вън за това самоубийство.....иначе, аз лично не мога да си обясня това бездействие на фона на думите с които са ни описали преди векове хората които сте посочили в материала си. Да, трябва всеки сам за себе си да прецени по кой път ще поеме, като той пътя ако не е един за всички се размива като понятие и обезсмисля от съдържание, няма пътища строени за самотници, това трябва да бъде една основна и приемственна политика на всяка една партия дошла на власт, а именно духовното и физическо съхраняване на нашата нация!
Недопустимо е учебниците по история и литература да се сменят на всеки четири години, недопустимо е учителите да абдикират от основното задължение, като такива, а именно да възпитават младите хора в изконните наши ценности и добродетели......
Още веднъж приемете моите поздравления относно Вашата публикация!
Датите в историята не са най-важното, най-важното е това, което ти спомена - учителите да възпитат младите хора в изконните наши ценности и добродетели...
Поздрави!
Въпреки че, именно "законът на новобогаташите" впримчи родината ни в беззаконие.
Въпреки че, децата са ни подложени на искушенията, наркотици, алкохол, ... и вселява в тях безнравственост.
Въпреки че, от години буквално сме подложени на геноцид от здравната ни система, и умират надеждите на стотици българи.
Въпреки че, буквално сме мачкани от властта за да си мълчим и траем.
Въпреки че, ....
ВЪПРЕКИ ВСИЧКО ТОВА, БЪЛГАРИЯ ЩЕ ПРЕБЪДЕ!
ЗАЩОТО ИМА ВСЕ ОЩЕ ДОСТОЙНИ БЪЛГАРИ, ХОРА СЪС ЧЕСТ, ВЯРА, МОРАЛ!
ЗАЩОТО НИКОЙ, И НИЩО НЕ МОЖЕ ДА НИ ОТНЕМЕ ЛЮБОВТА КЪМ РОДИНАТА!
ТУК СЪМ ДНЕС, ЩЕ БЪДА И УТРЕ, И ДОКАТО ДИШАМ, ЩЕ СЕ БОРЯ,
МОЯТА БЪЛГАРИЯ ДА Я ИМА!
Все още има много честни и почтени хора, а това е една добра гаранция за възраждане!
Поздрави!
Липсва нещо много важно, което би могло да обедини българите- Национална кауза за българския Род (или доктрина или както щете го наречете, нещо ми убягва българската дума). Да се напише точка по точка, простичко и ясно, като целта да бъде достойнството и просперитета на българите.
sparotok, смятам, че ти можеш да направиш това! Моля те, помисли по този въпрос, защото наистина загиваме, а само с добронамереност няма да успеем да се въздигнем от пепелта.
Без добронамереност не виждам как ще се обединят всички българи. Казвал съм го много пъти, но не винаги съм разбиран правилно - Човек не може да гради и да отмъщава едновременно...За съжаление много хора са така огорчени от различни властници, че заслепилата ги болка ги кара само да мразят...
Трудно е, много е трудно, но трябва да се прости и да си протегнем ръце един на друг, без искрена добронамереност това не може да стане...
14.03.2012 16:25
- Разум ти дай на мъдреца,
на страхливеца — кон устрелен !
- Дай на тиранина властник,
да се насити на власт !
- Дай на прахосника щедрост,
даже в последния час !
- Дай и на Каин, утеха …
И не забравяй, за мен ?! ... по "Молитва" на Фр. Вийон (!)
- Това изпято от Булат Окуджава !! - http://www.vbox7.com/play:f1602e39
- Човек, започвайки борба, за един по-добър свят ! - Започва същата ... първо вътре в себе си !!?
Мъдростта се крие в простичките истини и в способността ни да вникнем в тях. В най-отдалеченото затънтено селце, възрастна баба с начално образование, на простичък, пълен с диалекти език, може да ти каже нещо, което те изуми със своята мъдрост, защото животът не изисква твърде много да учиш за да разбереш какво чувстваш... Залутахме се в търсенето на истини, които се намират в самите нас, прекалено много изхарчихме от енергията си да се интересуваме какво мислят за нас, какво ни взимат и дават, какво очакват, какво можем и не можем, колко добре се справяме и понеже се страхуваме да не би да не сме това, което светът изисква от нас да бъдем започнахме да се преструваме... Не бива да подражаваме нито в киното на другите, нито в музиката, нито в която и да било област, защото не можем да се намъкнем в чужда кожа, а само можем да убием и изкривим собствената си същност... Не е нужно да се правим на богати сред богатите, ако не сме, защото това ще се улови и ще изглеждаме фалшиви... А никой не иска фалшиви хора сред себе си... Чистосърдечието и най-простото право да бъдеш такъв какъвто си, различието, което определя националната индивидуалност сред народите е най-големият елексир за безсмъртие...
Народ, който се срамува от себе си е обречен на изчезване...
Поздрави!
Толкова хубаво си го казала, че няма какво да добавя!:)
Поздрави!
Благодаря ти!:)
- Разум ти дай на мъдреца,
на страхливеца — кон устрелен !
- Дай на тиранина властник,
да се насити на власт !
- Дай на прахосника щедрост,
даже в последния час !
- Дай и на Каин, утеха …
И не забравяй, за мен ?! ... по "Молитва" на Фр. Вийон (!)
- Това изпято от Булат Окуджава !! - http://www.vbox7.com/play:f1602e39
- Човек, започвайки борба, за един по-добър свят ! - Започва същата ... първо вътре в себе си !!?
Гет, верно е, нашия най-голям приятел, но и най-голям враг се намира ...в сърцето ни. Първо трябва да намерим себе си...
Аз също съм направила своя избор, и то отдавна.. И съвсем съзнателно, което също е много важно :)
Понеже и човекът до мен е направил същия избор, съм сигурна, че синът ни (а ако имаме и други деца - и те) ще има добър пример, докато расте.. Това е важно при развитието на всеки човек! Защото иначе е по-трудно..
Сърдечни поздрави и успех по пътя ти..
Благодаря ти Криси!
Аз също съм доволен от избора си и се опитвам да напътствам и децата си в пътя към доброто...дано успея...
Поздрави!
Тъжни неща са това, но да не забравяме, че в миналото цялата ни територия е принадлежала на друг, благата от труда на дедите ни е отивал в ръцете на чужденци...После пак сме си върнали своето...
Думите на Вазов идват от сърцето му, затова работите му са хубави...Талев също пише добре, но забележи, неговия живот също е белязан от премеждия...
Поздрави!
Никой не знае как става разделението.
Здрав дух в здраво тяло, а не обратното.
Всичко произхожда от химията вътре в тялото.
Химията вътре в тялото определя нашата съдба.
За да сме напредничиви и смели е нужна енергия, енергият идва от добър метаболизъм.
Павле, ти се грижиш за духа на хората и се справяш много, ОБАЧЕ за да роди семето е нужна добра почва. В момента почвата е неплодородна.
Напротив не усещате ли как стария свят си отива? Не чувствате ли промяната? Сега почвата е изключително плодородна! Клетките на организма се настройват в промененото вече енергийно поле всяка една е носител на информация и тази информация идва точно сега с промяната на енергиите което ще доведе до промяна в глобалния разум от там и в промяна на същността на материята.
Събудете се Революцията е в ход независимо дали ви харесва!!!
Би ли ми обяснила защо тези самоотвержени хора не направиха така, че в учебниците ни по история да е описан Варненнския Некропол и неговото значение в световната история?
Защо тези способни хора се съгласиха да бъде потопен Сефтополис под вода?
Защо тези забележителни учени се направиха, че не знаят нищо за двете антропологически изследвания на проф. Методи Попов? Второто е публикувано от БАН...
==========================
Не е нужно археолозите от БАН да ръководят цялата държава. Те са професионалисти и достатъчно добри в своята област.
Къде какво ще се залива с вода не се решава от тях.
Учебниците ги пишат педагози, не археолози.
По повод на последното ти питане - сам казваш публикувано е от БАН.Това е достатъчно, какво още да се прави?
Така както един археолог не може да е добър лекар ,инженер, педагог ...и.т.н.
така би било логично да се смята,че не е разумно и други да се изявяват категорично като знаещи и можещи в сферата на археологията,след като не са специалисти в това.
14.03.2012 18:49
Поздрави!
Далавери и мошенгии не водят до добро. Аварите разказали на княз Крум, че държавата им се провалила понеже всеки искал да стане търговец, лъжата и измамата взели власт...Ето така се стига до края...
Поздрави!
Би ли ми обяснила защо тези самоотвержени хора не направиха така, че в учебниците ни по история да е описан Варненнския Некропол и неговото значение в световната история?
Защо тези способни хора се съгласиха да бъде потопен Сефтополис под вода?
Защо тези забележителни учени се направиха, че не знаят нищо за двете антропологически изследвания на проф. Методи Попов? Второто е публикувано от БАН...
==========================
Не е нужно археолозите от БАН да ръководят цялата държава. Те са професионалисти и достатъчно добри в своята област.
Къде какво ще се залива с вода не се решава от тях.
Учебниците ги пишат педагози, не археолози.
По повод на последното ти питане - сам казваш публикувано е от БАН.Това е достатъчно, какво още да се прави?
Така както един археолог не може да е добър лекар ,инженер, педагог ...и.т.н.
така би било логично да се смята,че не е разумно и други да се изявяват категорично като знаещи и можещи в сферата на археологията,след като не са специалисти в това.
Джойси, ти казваш -Учебниците ги пишат педагози, не археолози.
Който и да пише учебниците той ползва данните на археолозите и историците. Ако те не наблегнат на изключителната важност на даден некропол, или събитие, то кой тогава...
Да, работите на проф-д-р Попов са публикувани от БАН, но защо само специалистите знаят за тях...Защо се позволиха гаври като 661- Величието на хана...
За европейския произход на българите трябваше да знаят и първокласниците, щеше да ни бъде спестено скъпоструващото генетическо проучване от 2011-та година.
Поздрави!
Приятелю, уважението към предците е нещо изключително важно. Любовта към народ и Родина е нещо изключитено важно. Уважението към всеки човек е нещо изключително важно...
За съжаление през 20-ти век редица български политици предпочетоха да служат на чужди идеи, но не и на своя народ. Порочната доктрина на Маркс удари не само Русия, но и България така, както никой не бе правил...
Все още не е късно да се върнем към корените си, дано само намерим сили да поставим на страна различията и да си подадем ръце. Вярвам, че това може да стане!
Поздрави!
15.03.2012 10:21
Написаното е заредено с много любов и истина.Този пост дава отговор и ни кара да се позамислим.
От коя армия сме?.
Св.Иван Рилски е казал,че на българите не е дадено да воюват-да секат глави,а да дават знание,мъдрост и любов към Бога.
Ако е вярно ,че в България са се родили най-силните и на двете страни(на Бога и Луцифер),представете си в каква битка сме избрали да воюваме.Смисълът на воюване е в духовен план.Войн на Духа Божи.
Ако сме народ,а не мърша ще сме на първа страница за неговото унищожение.
Но благодарение на вас,войните въоръжени със слово държим фронта.
Първо бе словото...живото.И то беше от Бога...
Няма да погинем,ако се държим здраво за Божията десница и се смирим.
Каквото дойде,добре дошло.
Кой по света казва на госта си-Заповядай!Ние всеки ден трябва да казваме в сърцето си -Заповядай!
Една приказка за вас,приятели:Любовта,Здравето и Късметът се скитали в пустинята.Глади и жадни ,почукали на първата врата.Поканили Здравето.Ако имало здраве е достатъчно.
Любовта и Късметът вървели в тъмната нощ.Почукали на втората врата.Ела Късмет,ако има късмет..всичко имаме.
Любовта се скитала съвсем сама ,много дълго време.Почукала на врата на малка къщурка.Вътре ,беднотия,насядали бедни хорица,един къшей хляб,място няма.Но те най-радушно поканили Любовта със Заповядай!!
След малко и Здравето и Късметът седнали заедно с тях.
- Кога, му наложиш да забрави, Род, Родина ... език, та накрая той ЩЕ ЗАБРАВИ и името си(сам-себе си) ?!!
- Какво имам в предвид ? ... Разкриха Варненското(злато) халколитен некропол(80те години на мин. век) !
- Това преобръщаше наложените историчски теориии(представи) за пораждането на Цивилизацията ... Която е от Тук от ТЕЗИ ЗЕМИ !!
- След медийният шум(направен филм от японската телевизия и тяхната академия на науките) ... сАветските учени "вместе" с техните марионеткки(местни) наложиха медийно затъмнение - И най-страшното ? - Обявиха !! - тази КУЛТУРА не се е РЕАЛИЗИРАЛА(осъществила) !!! - Защо ... ?
- Защо ?
- Защо ? - защото, щеше да се сложи кръст на теориите, че културните огнища за семито-хамити е от Близък изток ... за Западна Европа - е от Гърция(Рим) ... За Руснаци - от скиФските степи(Триполие-Андроново) !! - Затова !!!
- Та в тази връзка дори и ти Спараток мисля ... допускаш грешка(!) по силата на наложените ни стереотипи в мисленето, пишейки ... ??!!
Защо тези способни хора се съгласиха да бъде потопен СЕФТОПОЛИС под вода?
- Допускаш грешка(несъзнателна) ползвайки наложеният в научното пространство от гръцки източници ПРОЧИТ НА ИМЕТО(!) Сефтополис !?? - същото не е СеФтополис, а е "С-е-У-т-о"-полис(идещо от seWto/СВЕТЛО) аналогично на етруският бог Сеутлан ... което се превежда СВЕТЪЛ(на съвременен български сВетъл(ан) ... такива са и имената на ТРИМА тракийски владетели !! ... И-И-И ... поне така мисля ??? - е ставало профанизирането на мисленето ни ... чрез подмяна значение на думи и ... профанизация на по-стари и смислени знания(вярвания) и пр. !!
- За да настъпи ПРОМЯНАТА тя първом следва да стане в умовете ни !! ... после в сърцата ... та накрая в света около нас !!
от Гет ктист ... тоест скит, означаващо ... Свободен човек !!
15.03.2012 22:24
Понеже забелязах, че се интересувате, искам да споделя с Вас мнението си за изчезването на траките по нашите земи.
Благодаря за вниманието!
http://ivansimeonow.blog.bg/history/2012/03/15/.921383
Защото тогава е имало най-голяма справедливост. Народите наоколо сами са искали да бъдат управлявани от Българи.
Едно от най-великите качества на Българина е СПРАВЕДЛИВОСТТА. Нека това да не се забравя.
Ще се "оправим" само когато направим обществото ни справедливо. Но това зависи от всеки един от нас!
НЕ ДОПУСКАЙТЕ НЕСПРАВЕДЛИВОСТ ОКОЛО СЕБЕ СИ !!!
___________________________________________________________________________
PS. Знаете ли какво са 100 адвоката на дъното на морето?
- Едно добро начало ;)
.................................................
И веднага се сещам за разпокъсаните тракийски племена, за гръцкото иго, за турското "присъствие", за руската "братска" помощ... Павел, май "група–та лоши и безсъвестни хора" изобщо не е за подценяване, по–скоро вината си е само наша. Липсва ни желанието да живеем задружно или още по–кратичко казано – не сме осъзнали необходимостта да живеем в социално–политическо общество. :)
.................................................
И веднага се сещам за разпокъсаните тракийски племена, за гръцкото иго, за турското "присъствие", за руската "братска" помощ... Павел, май "група–та лоши и безсъвестни хора" изобщо не е за подценяване, по–скоро вината си е само наша. Липсва ни желанието да живеем задружно или още по–кратичко казано – не сме осъзнали необходимостта да живеем в социално–политическо общество. :)
Снеже, аз не съм казвал, че безсъвестните хора смачкали историята и самочувствието ни са само чужденци...Да, има и такива, но "приноса" на редица български учени също е голям...
Недей да вярваш на мита за разединените траки...
Гърците са се клали един друг както никой друг не ги е клал.
Прочети какво е правил Сула със сънародниците си, потърси информация за Гражданската Война в Рим и ще ти настръхне косата...
За германите върховна слава било това да опустошат земите на съседите си...
Не познавам стар автор, който да е нарекъл гърци, римляни и германи най-праведни и стправедливи хора...за траките обаче това е казано...
Раздори между братя винаги е имало, но някои са се подклаждали и от вън...
Защото тогава е имало най-голяма справедливост. Народите наоколо сами са искали да бъдат управлявани от Българи.
Едно от най-великите качества на Българина е СПРАВЕДЛИВОСТТА. Нека това да не се забравя.
Ще се "оправим" само когато направим обществото ни справедливо. Но това зависи от всеки един от нас!
НЕ ДОПУСКАЙТЕ НЕСПРАВЕДЛИВОСТ ОКОЛО СЕБЕ СИ !!!
___________________________________________________________________________
PS. Знаете ли какво са 100 адвоката на дъното на морето?
- Едно добро начало ;)
За справедливостта съм съгласен, нека обаче не забравяме, че и адвокатите са хора...До известна степен ние самите им даваме хляба. С повече човечност и духовност може да се създаде съвсем различно общество, в което ще има по-малка нужда от адвокати...
Иска ти се нали...:)))
Благодаря ти! Аз съм свидетел на духовната промяна, тя вече е започнала. Нещата се задвижват бавно, но пък това, което започва бавно трае дълго...:)
Поздрави!
.................................................
И веднага се сещам за разпокъсаните тракийски племена, за гръцкото иго, за турското "присъствие", за руската "братска" помощ... Павел, май "група–та лоши и безсъвестни хора" изобщо не е за подценяване, по–скоро вината си е само наша. Липсва ни желанието да живеем задружно или още по–кратичко казано – не сме осъзнали необходимостта да живеем в социално–политическо общество. :)
............................................
Лешоядите се появяват, когато има мърша... Не звучи много приятно, но си е факт, та Павел същото е и с външните ни враговве. Те само се възползват от неистовото желание за власт и богатство на местните ни управници. Орфей е загинал не от ревността на вакханките, а от заговора на жреците, които активно са се обявили срещу идеята му за обединяване на тракийските племена, причините за падането на България под турско е разпокъсването на царството, а от най–новата ни история смъртта на Стамболов е точен пример за вътрешни и външни мераци. – На кого тогава да се сърдим, Павел, когато самите ние не милеем за страната си?
Той е всичко това, което съвременния българин трябва да опази. Защото пак същества с български паспорти го погубват.
Правилно приятел,но първо, добро не сме видели и второ не си адресирал накъдето трябва!От нашата добрина са се ползвали всички,които са се докоснали с добро до нас,с нашето се кичат чужди -и не само няма благородство в тяхната позиция,но и налице е гавра с нас! А,чуждото в момента не е полезно нам,особено тая "културна" помия,която ни залива до удавяне!Така,че насочи стрелите си надругаде!
твоето ми прилича на онзи,дето направил работа в двора на комшията и сетне ходел да разправя,колко било мръсно у него!Спри да "таковаш" през устата си!
16.03.2012 18:28
Едни правят историята и съграждат цивилизация , други я описват.
Ето как гръцките писачи цитират един от лекарите на тракиеца Залмоксис.
....Платон в диалогът „Хармид“ , чрез Сократ, разказва за един от тракийските лекари на Залмоксис: „От подобно естество, Хармиде, е и въздействието на баенето. Научих го там във войската от един тракийски лекар от учениците на Залмоксис, за които се говори, че можели да направят човека безсмъртен“. „А Залмоксис — рече ми той — нашият цар, който е божество, говори, че както не бива да се заемаме с лечението на очите отделно от главата, тъй не бива да се заемаме с лечението на главата отделно от цялото тяло и също така тялото отделно от душата“. Според тракийското мислене душата и тялото са неразделни.
Та само един цитат на гръцките е повод за гордост , че тракийците са имали знания които гърците просто са описали.
Та така със цивилизацията която са градили гърците .Те просто са описвали знанията на траките. Дедо ми казваше , че който е хром , недъгав да сътвори нещо , пише какво съграждат другите.А е спорно даже дали са били гърци.Щото и днес те ядат щир , с който ние храним прасетата си.Така че древните "гърци " едва ли са знаели лечебните свойства на тревите, които не се срещат в камънаците на островите а на територията наречена България. Знаеш ли че на всеки 30 км в България има поне по 10 билки , които ги няма в пртедните 30 км.Та как гърците ще знаят за тях? Откраднали сте знанията на траките и сте си ги присвоили за гръцки. И на кьоравия му е ясно. Чети , човече , чети! То четенето и кьоравото , прави окато! Знаеш езика ни.Само от полза ще ти е .Но не кради знания и не си ги приписвай на себе си.И древните ти предци, ако са твои , разбира се, са цитирали и казвали от къде им са знанията.Краденото и насред път го губиш.
Едни правят историята и съграждат цивилизация , други я описват.
Ето как гръцките писачи цитират един от лекарите на тракиеца Залмоксис.
....Платон в диалогът „Хармид“ , чрез Сократ, разказва за един от тракийските лекари на Залмоксис: „От подобно естество, Хармиде, е и въздействието на баенето. Научих го там във войската от един тракийски лекар от учениците на Залмоксис, за които се говори, че можели да направят човека безсмъртен“. „А Залмоксис — рече ми той — нашият цар, който е божество, говори, че както не бива да се заемаме с лечението на очите отделно от главата, тъй не бива да се заемаме с лечението на главата отделно от цялото тяло и също така тялото отделно от душата“. Според тракийското мислене душата и тялото са неразделни.
Та само един цитат на гръцките е повод за гордост , че тракийците са имали знания които гърците просто са описали.
Та така със цивилизацията която са градили гърците .Те просто са описвали знанията на траките. Дедо ми казваше , че който е хром , недъгав да сътвори нещо , пише какво съграждат другите.А е спорно даже дали са били гърци.Щото и днес те ядат щир , с който ние храним прасетата си.Така че древните "гърци " едва ли са знаели лечебните свойства на тревите, които не се срещат в камънаците на островите а на територията наречена България. Знаеш ли че на всеки 30 км в България има поне по 10 билки , които ги няма в пртедните 30 км.Та как гърците ще знаят за тях? Откраднали сте знанията на траките и сте си ги присвоили за гръцки. И на кьоравия му е ясно. Чети , човече , чети! То четенето и кьоравото , прави окато! Знаеш езика ни.Само от полза ще ти е .Но не кради знания и не си ги приписвай на себе си.И древните ти предци, ако са твои , разбира се, са цитирали и казвали от къде им са знанията.Краденото и насред път го губиш.
"В момента, в който група лоши и безсъвестни хора смажат вярата ни в доброто сигурната смърт забива нокти в нас. Когато ни бъдат отнети гордостта и достойнството, сякаш невидима черна ръка рязва душата ни с тънък нож. (...) Униженията и гаврата със справедливостта докарват апатия."
Според мен никой не може да смаже вярата в доброто у когото и да било, ако тя не е тръгнала да си отива сама още преди това. Как може да смажат моята или твоята вяра в доброто? Също така мисля, че гордостта и достойнството няма как да бъдат отнети, ако човек сам не ги изостави. Та как ще ми вземат достойнството? Като ми плащат малко? Хах.... достойнството ми не се измерва с парите, които получавам :) Или като ме разиграват по гишета разни чиновници? Та защо моето достойнство да бъде накърнено от това? Те са тези, които губят своето, не виждам как това ме прави мен по-недостоен. Гордостта? Нека уточним коя гордост. Ако говорим за гордостта от това да притежавам (както според мен го разбират доста хора, за съжаление) - благодаря от такава гордост. В притежанието и богатството няма нищо лошо, стига да не са самоцел и да не са постигнати за чужда сметка. Но ако говорим за гордостта от това което съм, от труда ми, от което правя според силите си независимо от обстоятелствата - това вече е друга работа. Преди няколко години срещнах човек, който беше обикалял из Латинска Америка - предимно Перу, Чили, Еквадор, Боливия. Та той разказа, че бил сащисан от гордостта на хората от това, че работели! "Гледаш ги опърпани и мърляви хамали, наемни работници по плантации, бачкери - метиси, индианци, мулати - но честни до мозъка на костите си, а като ти каже някой от тях насреща: "Io trabajo!" (Аз се трудя!), го казва с такава гордост, че чак тръпки те побиват!" А итсорията на Латинска Америка далеч не е била спокойна, мирна и благодатна не само през 20 век, но и през 19, 18 век... достатъчно е да прочете човек някои от разказите на Борхес, посветени на безбройните граждански войни, за да ти се изправи косата. Ето защо ми се струва, че никой никому не е смазал вярата в доброто, никой никому не е отнемал гордостта и достойнството; хората сами са ги изоставили и са намерили добро оправдание за тази своя слабост у другите.
А апатията идва не от "униженията и гаврата със справедливостта", а от чувството за невъзможност да променим нещо, от липсата на увереност в собствените си сили. Можем, само че трябва повече хора да повярват във собствените си възможности да го направят (не се изискват дори някакви главоломни революционни действия, достатъчно е като за начало всеки да започне да върши работата си добре и да има по-добро отношение към другите) и да поискат да го направят. Затова съм напълно съгласен, че "завръщането към духовното, доброто и почтеността най-доброто лекарство". Аз също съм направил своя избор.
1. Храната - в момента и по време на социалиазма, българинът промени почти изцяло здравословният си начин на хранене. По време на социализма се въведоха нездравословни храни като слънчогледово олио, бял хляб с мая, свинско месо, пастюризирано мляко, рафинирана захар и други.
2. Българинът беше изкоренен от земята му. Това е свързано и с нездравословното му хранене сега.
Ако нещо трябва да се промени то е в тези двете посоки.
Голяма част от негативното мислене се поражда от вида храна, с която се храним. А когато масово хората се негативни, то се предава един на друг, дори и на тези, които се хранят правилно.
Пламене, настроението наистина е заразително, съгласен съм също и, че храната е от изключителна важност, но най-важен е духовния свят.
Ти сам го каза - българина бе откъснат от земята и селото, а то бе пазител на почтеността и духовното. Днес, дори да живеем в голям град пак можем да направим избор да бъдем добри и честни хора..
Човек също прави избор дали да държи на гордостта и достойнството си, или да потърси по-лекия път...Нашия избор определя и съдбата ни.
Ами някой беше казал, здрав дух в здраво тяло.
Нещата не могат да се разделят просто ей така.
Изборът е наш да!
Но изборът е на много нива, и ако нямаш пример и виждаш само лошото, ако няма кой да ти отвори очите ще виждаш само сенки - резултата:
- а причината тя е важната, именно това се иска да се обърнеш и да видиш какво е предизвикалото го.
С това искам да кажа:
Ако нямаш добра основа, ако не си здрав просто няма как да избереш ПРАВИЛНОТО, не говорим за добро или зло. А за ПРАВИЛНО, то ще донесе доброто, те са свързани те са едно и разделени не съществуват.
Човек трябва да е здрав, за да има сили да изправи нещата. Да помогне и на другите, като ги учи със примерът си.
И така стигаме до началото, дух от тяло не се дели те са свързани и си помагат.
твоето ми прилича на онзи,дето направил работа в двора на комшията и сетне ходел да разправя,колко било мръсно у него!Спри да "таковаш" през устата си!
- Спокойно nikikm !
... всички знаят че гърците, като "най"-древни, от тях е произлязла ... и маймуната !
................................
Няма нищо вечно, Многознайко. Борис 1 само продължи агонията на един отдавна мъртъв народ...
Относно това как се смазва вярата в доброто...виж, хората се различават много по отношение на психиката си. Някои не можеш да ги обидиш с каквото и да е било, а други посърват при една тежка дума...А я си представи, че тежките думи са много, всеки ден, непрекъснато...Повярвай ми, виждал съм как хора умират духовно...
Ти съдиш по себе си, аз също имам твоето мислене между другото. Не ми пука от чиновници, противници и др...но не при всички хора е така. Никой не оставя надеждата ей така, просто му се е събрало много...
Съгласен съм с тебе, че не са нужни революции, просто всеки трябва да започне да върши работата си добре и да има по-добро отношение към другите... Никак не е сложно...
Хубава неделя!
18.03.2012 12:54
................................
Няма нищо вечно, Многознайко. Борис 1 само продължи агонията на един отдавна мъртъв народ...
dolsineq, от това което пишете, значи, че не сме генетични наследници на тези за които се говори в този блог, а неясна смес от непълноценни народности. Винаги чакаме или бог или някъква външна сила да реши въпросите ни. Израждането е огромно! Желаем да приличаме на други, а не на себе си, дори и по имената с които наричаме децата си. От двама българи, единият винаги е предател. Единомислието не е свойствено за нас.
за жалост живота не е като приказка, а доста често сурав. И едва ли на човек му е да чака другите от които зависи живота му да станат добри. Какво имам предвид. много професии има и всеки иска да работи в една добра среда- да развива свойте способности. и хич не му е до политика, да но тя се занимава с всеки от нас- определя както макросредата, така и микросредата ни. в чл. 11 на К и е ровъзгласена полипартокрацията като форма на държавно у-ние, но тя е подменена чрез измама от управляващите последните 22 г в Олигархия- противоположността на демокрацията.
демокрация- пол критерии,който показва в едно общество доколко има изградени реални механизми за гарантиране правата на личността в контекста на общото благо
Олигархия като антипод на демокрацията подтиска и обезличава личността. това става като държавата генерира черна икономика- монополи, картели, концесии в полза на лица, приватизация в ущръб на обществото, нерегламентиран внос и т.н
е Когато всичко това унищожава българската държавност пред очите ни и живота ни става все по-лош как да чакаш олигарха да стане добър/ елит/ Има да си чакаш. Свободата е ценност, която трябва да се отстоява всеки миг- за момент да се разконцентрираш и ще ти бъде отнета/ ако не цялата, то част от нея. затова трябва да сме будни и да отстояваме правата си. И да уредим държавата си така, че да има реални гаранции, че правата на личността в контекста на благото на обществото ще са защитени. Лесно е нали- стига да сме будни:)
АХХ , КАК СЕ КЕФЯ САМО, И МИЕ ГОТИНО ЧЕ ВИ ИМА.
ПАВЕЛ, ТОЯ АРИСТО Е ВАШЕ МОМЧЕ---ВУЛГАРЧЕ...ПОМОГНИ МУ ДА ПРИЕМЕ ВУЛГАРИЗМА.ТОИ НЕЕ ГРЪК
Когато повече хора осъзнаят (не просто мислят върху това, а наистина дълбоко в себе си го осъзнаят), че голямата част от нещата в този живот далеч (да не кажа изобщо) не са толкова важни, колкото ни е било втълпено, колкото си мислим че са, нещата ще започнат да си идват на място. Има хиляди, текстове по темата. На прима виста се сещам за Епикур: “Смешно е да тичаш към смъртта от омерзение към живота, след като сам си устроил живота си така, че да тичаш към смъртта”; за Сенека – разбира се :) – “Нищо не е тежко, ако го понасяш леко; за нищо не си заслужаваш да се ядосваш, ако сам не го раздуваш с яда си”, “Има нещо, в което мъдрецът превъзхожда боговете: боговете не изпитват страх благодарение на своята всесъщност, докато мъдрецът – благодарение на себе си”; за Ницше: “Има две житейски правила: Правило 1 – Не се тревожи за дреболии. Правило 2 – Всички неща са дреболии”; и най-вече за Джубран Халил Джубран: “Защото ще сте истински свободни не когато в дните ви липсва грижа, а в нощите ви – нужда или скръб, но когато всички те опасват живота ви и въпреки това вие се издигате над тях, голи и необвързани. (...) И ако трябва да свалите от трона някой деспот, първо разрушете трона му, издигнат вътре в самите вас. Защото как би могъл тиранът да владее над гордите и свободните, освен ако в собствената им свобода няма тирания и в собствената им гордост – срам? И ако трябва да отхвърлите грижа, тази грижа сте си я избрали вие, никой не ви я е стоварвал на гърба. И ако трябва да се отървете от някакъв страх, този страх е заседнал в сърцето ви, не е в ръката на оногова, от когото се боите.”
Хубавото е, че човек може да работи върху себе си и да изгражда дори и психиката си, но... само ако пожелае да тръгне по пътя на духовното, доброто и почтеността. Не го ли направи – а тогава може и да му се помага – значи не го желае, а тогава няма на кого да се сърди освен на себе си.
твоето ми прилича на онзи,дето направил работа в двора на комшията и сетне ходел да разправя,колко било мръсно у него!Спри да "таковаш" през устата си!
- Спокойно nikikm !
... всички знаят че гърците, като "най"-древни, от тях е произлязла ... и маймуната !
Гетски! Това за произхода на маймуната не го знаех и вече си променям мнението за родителите и! Такава еволюция!
.............................
Много точно сте отговорили, Анонимен. Във вените ни определено тече балканска кръв. Такава ни е съдбата, да се мешаме с другите етноси, къде по свое желание, къде – насила. Колкото до езикът и обичаите ни, те също са претърпели развитие. Вземали са помалко от другите, като са давали и на тях от своите.
Анонимен, този блог е интересен, в него намирам много информация за миналото на един древен народ, наречен траки, но твърде шовинистично ми звучи идеята да приемем само българите за преки техни наследници. Същите претенции могат да имат и румънци, албанци, сърби, словени... За мен е по– важно да представим културата на този древен тракийски етнос подобаващо, светът да й отдели заслужено внимание, а не да я затрупа прахта на забвението. Древната балканска цивилизация е все още мистерия. Недостатъчно проучена и анализирана. Ако това се направи, една друга, съседна култура ще увисне във въздуха, но това разбира се, няма да е по наша вина...:)
19.03.2012 17:44
19.03.2012 19:36
Съгласен съм с цитираното. И аз често коментирам така. И все пак това не е задънена улица. Важно е как се опитват да ни смачкат и обезличат, но по-важното е дали ние ще им се дадем. И Спароток, и много други тук играят важната роля на будители. Убедил съм се също, че множеството хора са достойни за дедите ни и се придържат към моралните ни устои. Децата ни, разселени навън са като семената - ако се наложи и гора от тях ще поникне... Не твърдя, че положението е розово, а и кога ли е било такова за народа ни. Твърдя обаче, че имаме сили да се борим за достойно място в бъдещето на човечеството. И благодаря на тези, които не забравят воинския си дълг и попълват първите редици!
11.09.2012 03:18
ден 24 от 12-я бълг. месец
Драги Кольо,
Честит Идинак, Честита Сурова Нова година, честита за теб, за Муци, за внучето и за децата ви, честита за целия ви род и за цел народ. Заедно с това честит имен ден. И за него ти пожелавам всичко най-хубаво.
Чудно, наистина, но не зная ти празнуваш ли Идинак, учиш ли децата и внучето си да го тачат и празнуват? Обясняваш ли го на близките си и на приятелите там? Идинак е бил не само най-големия български празник, поне от преди две хиляди години, та току до Освобождението. Той е същинското средище на всички истински български обичаи, а също така и белега на същинските български разбирания. В него и в обичаите , свързани с него, са изразени както схващането за единство, така и тия за туптежни излъчвания, за троеж и за съгласувано взаимодействие. Възстановяване спазването и празнуването му би означавало начало на възстановяване духовното единство на народа ни. Благодарение на духовното единство само, народът ни можа да преживее две тежки робства - гръцкото и турското, съпроводени със страшен духовен натиск. Само ако това единство бъде възстановено въз основа на същите старинни обичаи и разбирания, народът ни ще може да оцелее в изпитанията и нещастията, които още му предстоят. На пръв поглед може да изглежда, че тези старинни обичаи и разбирания са отживели вече времето си, колкото здрави и добри да са били в миналото те. Но не е така. Ако и тяхната старинност да отива назад до над четири хиляди години, те са останали по-съвременни в истинската си същност от всичко съвременно.
... /продължението на писмото е в първата връзка/
Димитър Димитров Съсълов (1893 - 1973 г.), български историк, участник в четири войни и трикратен носител на Орден за храброст, автор на книгата "Пътят на България"
http://atil.blog.bg/history/2012/06/03/v-pregrydkite-na-dyrjavna-sigurnost-quot-opasnite-quot-taini.963116
http://bg.wikipedia.org/wiki/Димитър_Съсълов_(историк)