Прочетен: 38940 Коментари: 102 Гласове:
Последна промяна: 18.11.2011 17:13
ТОЛЕРАНТНОСТ, ТОЛЕРАСТИЯ И ОВЧЕДУШИЕ
Различните народи имат различно душевно устройство. То се оформя бавно, в продължение на векове, дори хилядолетия. Всяко силно преживяване оставя дълбок отпечатък в съзнанието на хората и ги променя до известна степен. Тази промяна се предава и на следващото поколение, като оказва силно влияние върху поведението му. Може да се каже, че народопсихологията е архив на отдавна отминали събития.
С ръка на сърцето мога да кажа, че ние българите сме изключително добър народ. Толкова пъти сме третирани жестоко и толкова пъти сме сполетявани от беди, и въпреки това повечето от нас продължават да бъдат светли, благородни хора. Прощавали сме вероломството на враговете си нееднократно, а после дори сме им помагали. Злобата никога не е била типично качество на нашите деди, напротив, за нас са присъщи чистосърдечието и природната благост. Бих казал дори, че у българина е заложена по рождение лековерност, а това е признак за чиста душа. За съжаление точно това наше качество ни прави лесна плячка за безсъвестни хора. Не мисля обаче, че трябва да премахваме от характера си това, което най-много ни приближава до Бога.
Зная, че много хора няма да се съгласят с мен. Уверен съм дори, че ще се намерят такива, които разпалено ще започнат да обясняват колко сме гадни, долни и лоши. Това изобщо не би ме учудило. Живеем в объркани времена, може би дори най-обърканите от цялата история на човечеството. Векове наред вярата в Бога и доброто е крепяла народа ни, моралните ценности са били високи, семйството е било поставяно на пиедестал. Тези неща дават сила и упование, дават увереност на индивида. Когато човек не се страхува от нищо той показва най-доброто от себе си.
През последните няколко десетилетия обаче се случиха неща, които доведоха не само до объркване, но и почти до унищожение на нашата духовна опора. Вярата ни е разклатена, а при доста от нас тя изобщо липсва. В такъв случай започва да работи инстинкта за самосъхранение. Той е заложен в гените на всяко човешко същество и е невъзможно да бъде отстранен. Колкото и полезна да е тази реакция за нашето оцеляване, толкова и вреди носи...защото носи и страх, а страхът е отрова за душата...
Обладани от него ослепяваме. Увлечени от объркания поток на мислите си, ние ставаме агресивни. Упорито отказваме да видим всичко друго освен своята собствена “правота”. Не се спираме пред обиди и закани...
Неспокойния характер на изплашените индивиди създаде неологизми като думата толерастия...Толерантността, това благородно качество изведнъж се превърна в недостатък, в нещо мръсно и ненужно. Съмнявам се обаче, че тези, които отричат толерантността разбират напълно за какво става дума.
Единствено и само силния човек може да си позволи да е толерантен. Той е напълно уверен в себе си и познава изключително добре своя път, цени вярата, семейството, приятелството, добродетелите. В душата на толерантния човек няма и капчица страх. Толерантния не се притеснява, че съседа му носи небългарско име, че изповядва друга религия и, че изглежда по-различно от останалите. Толерантност означава поносимост, проявяване на разбиране към събеседника, уважение към неговите виждания, мнение, духовни ценности
Да си толерантен не означава да си траеш, ако те мамят. Не, в никакъв случай, това си е безхарактерност. Да си толерантен не означава, че трябва да търпиш безобразията на работодателя си, не това е липса на воля. Толерантността не е тъждествена на мълчаливото одобрение на престъпно поведение, не, това е овчедушие.
Нищо няма да спре толерантния човек да си потърси правата, да поиска сметка от управляващите и да порицае недостойно поведение. Това не е проблем за силния и самоуверения. Той обаче ще направи всичко по културен начин. Вместо да псува и протестира от отчаяние, ще е постоянно буден и ще направи така, че да не му се налага да протестира, т.е. ще е гражданин, градител на обществото а не само поредното номерче.
Трябва да осъзнаем, че между нас винаги ще има различия, такова е естеснвото на живота и ние трябва да приемем това. Вместо обаче да се плашим от различията си и да попадаме в плен на агресията, по-добре е да потърсим общото, това, което ни свързва и да направим така, че да засилим този елемент, който ни събира. За да оцелееш трябва да си силен, а силен ли си ще можеш да създадеш една хармонична среда, в която на всеки ще е добре.
Съдбата се бои от храбрите и преследва слабите. Дедите ни бяха смели хора, а ние носим техните гени, тяхната сила. Притежаваме всичко, което е нужно, за да станем преуспяващ народ, иска се обаче воля за отхвърляне на негативното и приемане на това, което ни е присъщо – достойство, честност, толерантност.Дали ще бъдем плахи и преследвани, или силни и проспериращи зависи само от нас.
Предварително благодаря!
Нека уважаваме писмеността си!
.........................
Ти наистина живееш в приказния свят на мечтите.
Къде и кои са тия наши деди, Спароток?
Всички са байганьовци.
И преди и днес.
Изключенията са съвсем малко.
На сто българи - един е свестен.
Никога не можем да бъдем силна и просперираща нация. Историята го е доказала.Съвремието ни - също.
Ще си кретаме криво-ляво и ще се харесваме такива каквито сме - нито много лоши , нито нещо изключително.
Поздрави за идеята, която за съжаление е неприложима в България.
Особено докато съществуват хора,като този в последния ми постинг.
И не е вярно, че само малодушните хора изпитват и преживяват това.На всеки от нас може да се случи.Да застане на кръстопътя си и да не знае накъде да поеме и как да излезе от дупката, в която усеща, че е.Но колкото и да ни се струва безнадеждно положението ни, всъщност накрая винаги се появява светъл лъч.Този, който разтуря облаците и дава начало на нова светлина, на нов ден, на нова надежда.
.Нямаме време за отчаяности, безнадеждности и сломеност.Имаме прекалено малко време, за да го губим в безпътици и лутания.
Дали ще бъдем плахи и преследвани, или силни и проспериращи зависи само от нас, единствено от нас самите......
Благодарности и поздравления за чудесния постинг!:)))
.........................
Ти наистина живееш в приказния свят на мечтите.
Къде и кои са тия наши деди, Спароток?
Всички са байганьовци.
И преди и днес.
Изключенията са съвсем малко.
На сто българи - един е свестен.
Никога не можем да бъдем силна и просперираща нация. Историята го е доказала.Съвремието ни - също.
Ще си кретаме криво-ляво и ще се харесваме такива каквито сме - нито много лоши , нито нещо изключително.
Поздрави за идеята, която за съжаление е неприложима в България.
Особено докато съществуват хора,като този в последния ми постинг.
Джойси, никога не е същестувало напълно хомогенно общество. Няма народи състоящи се само от добри, или само от лоши хора. Срещат се и ще продължават да се срещат както едните, така и другите.
Казваш - били сме байганьовци...знаеш ли, преди около 4500 години някой е написал на стена в шумерски град следното - "На където и да се обърнеш-все глупаци".
Не случайно римляните са имали поговорката - Homo homini lupus est -Човек за човека е вълк...
Всяко общество си е имало своите вълци и глупаци...
Оставам с впечатление, че не си попадала на добри хора. Аз съм обиколил и все още обикалям България на длъж и шир и не спирам да се удивявам на добротата на българина.
Хайде помисли, дали на англичани, или шведи щеше да им остане капчица доброта, ако бяха принудени да живеят както ние живеем...съмнявам се.
И не е вярно, че само малодушните хора изпитват и преживяват това.На всеки от нас може да се случи.Да застане на кръстопътя си и да не знае накъде да поеме и как да излезе от дупката, в която усеща, че е.Но колкото и да ни се струва безнадеждно положението ни, всъщност накрая винаги се появява светъл лъч.Този, който разтуря облаците и дава начало на нова светлина, на нов ден, на нова надежда.
.Нямаме време за отчаяности, безнадеждности и сломеност.Имаме прекалено малко време, за да го губим в безпътици и лутания.
Дали ще бъдем плахи и преследвани, или силни и проспериращи зависи само от нас, единствено от нас самите......
Благодарности и поздравления за чудесния постинг!:)))
Ванче, всеки си има своите изпитания, съмнения, дори и кратки моменти на отчаяние. Дори Христос е проявил момент на слабост в Гетсиманската градина...
Не е важно колко пъти ще преживееш разочарование и ще паднеш, важното е всеки път да намериш сили да станеш и да продължиш по своя път.
Поздрави!
Грешиш. Около мен преобладават хората достойни за уважение.Аз се дистанцирам от глупаци.Това ми коства усилия и понякога отрицателни емоции,но ...не допускам в средата си тъпаци.
Хиляди пъти ми се е случвало да се сблъскам с т.нар. типично български черти и да се възмущавам. А нито веднъж, поне засега, не ме е разочаровал чужденец.
Такава съм аз - умерен патриот.И винаги с поглед навън - към чуждите добродетели и начин на живот.
Прекрасно е, че ти изповядваш "оптимистичната теория на българския народ"!...
Да пребъде Българският Дух!...
Грешиш. Около мен преобладават хората достойни за уважение.Аз се дистанцирам от глупаци.Това ми коства усилия и понякога отрицателни емоции,но ...не допускам в средата си тъпаци.
Хиляди пъти ми се е случвало да се сблъскам с т.нар. типично български черти и да се възмущавам. А нито веднъж, поне засега, не ме е разочаровал чужденец.
Такава съм аз - умерен патриот.И винаги с поглед навън - към чуждите добродетели и начин на живот.
Джойси, моля те, дефинирай по-подробно типичните български черти. Кое отрицателно качество притежаваме, което същевременно да е непознато на други народи.
Хубаво правиш, че си подбираш компанията, човек се чувства най-добре сред сродни души.
Прекрасно е, че ти изповядваш "оптимистичната теория на българския народ"!...
Да пребъде Българският Дух!...
Приятелюю оптимизма ми не е случаен, отивам там на където ни водят мислите ни. Мислиш ли за черно -става черно...а ние сме преживели прекалено много гадости. По добре е да се съсредоточим върху доброто и светлото, и да го прследваме неотклонно.
Поздрави!
Ще те цитирам - това е абсолютно!!!
Да си толерантен не означава да си траеш, ако те мамят. Не, в никакъв случай, това си е безхарактерност. Да си толерантен не означава, че трябва да търпиш безобразията на работодателя си, не това е липса на воля. Толерантността не е тъждествена на мълчаливото одобрение на престъпно поведение, не, това е овчедушие.
Няма значение на какво ниво е обществото, то винаги води към конфликт между хората.
В по-развитите общества, агресията е усмирена под дълбок пласт от социални придобивки.
Всеки човек е направен по напълно неповторим начин.
Това не е случайно.
Така работи природата.
Ние сме деца на природата.
И за нас обществото е като затвор.
Макар и да не го осъзнаваме.
Защото сме промити през цедката на образованието.
Което е създадено за поддържане на статуквото.
Българите наистина се отличават с добродушност.
Тя е в резултат от хилядолетен опит на живот в обществото.
"Оти да се косим като ке ми мине."
Агресията, която съществува в момента е в резултат от миш-маша, който донесоха комунизма и демокрацията.
За българина няма друг тип поносимо обществено съжителство -
Освен селската комуна.
Българинът вехне в градски условия.
Българинът е първичен.
Сегашният обществен модел е непригоден за българската душа.
Българинът няма никакъв шанс да оцелее в него.
Защото това е модела на лукавите.
В този модел думите (лъжите) са на власт.
Българинът се доказва в открита борба.
Българинът има строг и сбит език.
Който не е пригоден за лъжа.
Не всеки българин е българин.
Българщината е от началото на човещината.
Сега сме в края. Малко са българите.
Изчезнето на българина ще ознаменува краят на една епоха.
Новата епоха ще е свят на - полухора-полуроботи.
Упадъкът е неизбежния край на всяко общество.ъ
Обществото е затвор.
" В градината си камъните хвърляни заравям.
Вода им нося, чакам стръкче..."
Аз не съм такъв, и никога няма да бъда - за съжаление...
Приятелски поздрави!
18.11.2011 19:09
... Около мен преобладават хората достойни за уважение.Аз се дистанцирам от глупаци. ...
Хиляди пъти ми се е случвало да се сблъскам с т.нар. типично български черти и да се възмущавам. А нито веднъж, поне засега, не ме е разочаровал чужденец.
Такава съм аз - умерен патриот. И винаги с поглед навън - към чуждите добродетели и начин на живот.
- Защо през 1915 г. дядо Вазов пише стихотворението си - "Allons, enfants de la patrie!" ??
- А другото писано през 1876 г. „Дизраели” – Чела ли си го ?
- За разлика от теб, аз който съм имал и служебни контакти с чужденци – не мога да твърдя, така категорично !! – „А нито веднъж, поне засега, не ме е разочаровал чужденец !”
- С уважение и удивление ?!
Затова сме такива...невярващи и отричащи всичко/почти всичко/.
Хубав постинг!
Успех!!!
" В градината си камъните хвърляни заравям.
Вода им нося, чакам стръкче..."
Аз не съм такъв, и никога няма да бъда - за съжаление...
Приятелски поздрави!
Ладо, защо смяташ, че не си толерантен? Това, че не се примиряваш с лъжите и измамите на шайка мошеници е точно признак, че си буден човек...Търпимост трябва да се проявява не към пороците на самозабравили се индивиди, а към различията в характерите и вижданията ни.
Поздрави!
Нищо не пречи обаче на будния човек да е толерантен.
През ония години съм се старала с всички сили да се дистанцирам и да не се вживявам толкова в идеите на партията майка и незнамсикаква още.
Колко пъти да казвам,че не си падам по червената идея.
Зная какво е безпаричие, зная и какво е гладуване, така си хванах язва. Знам какво е да си на дъното, но слава Богу и знам, че с помощта на приятели всичко се оправя. Това, че съм проявявал разбиране към различни хора ги направи мои приятели, те ми помогнаха, когато имах нужда.
Именно по този начин - заедно и с разбиране един към друг можем да направим така, че да не ни се налага да се тюхкаме и псуваме политиците.
Затова сме такива...невярващи и отричащи всичко/почти всичко/.
Хубав постинг!
Успех!!!
Верно е, ужасни неща са се случвали по земите ни, но недоверието не е решение на проблем. Нужно е разумно доверие - вярвай на този, чийто дела познаваш. Делата, не думите определят кой какъв е.
Поздрави!
Ще те цитирам - това е абсолютно!!!
Да си толерантен не означава да си траеш, ако те мамят. Не, в никакъв случай, това си е безхарактерност. Да си толерантен не означава, че трябва да търпиш безобразията на работодателя си, не това е липса на воля. Толерантността не е тъждествена на мълчаливото одобрение на престъпно поведение, не, това е овчедушие.
Тигре, казвал съм го често - дори и противници да сме, можем да показваме уважение един към друг. Това е признак, че сме Човеци.
Поздрави!
Историята ни е изпълнена с гордост и предателства, трудности и кризи,сила и подем.
Историята ни говори за хора, които умряха за идеалите си.Други ги погребаха. Толерантността е присъща на тези, които обичат себе си и знаят, че тя ще бъде оценена от себеподобни.
Живеем в 21 век, а това означава позитивно мислене, чисто съзнание и толерантност.Означава отговорност пред собствените ни постъпки и дела! И стига сме се оплаквали, защото истинските ни врагове са собствените ни лоши мисли.
На мен лично ми е омръзнало от вечно недоволни и мърморещи хора!
Във всички култури, религии и общества е важна етиката, компромисите и балансът на човешката природа!
Тази тема е много интересна и обширна! За нея може да се пише много!
18.11.2011 20:16
Ясно ми е, че външи сили оформят до голяма степен ежедневието ни. На тях отговор трябва да се даде, но по културен начин. Нали видя какво стана, когато пламна Катуница, не само чужди, но и наши репортери ни изкараха едва ли не бесни вампири.
Това нямаше да се случи, ако още преди време българите окуражаваха циганите правещи всичко възможно да се адаптират към обществото ни и същевременно упорито, но културно настояваха лицата нарушаващи закона да бъдат изправени пред съда...независимо дали принадлежат към малцинствена трупа, или не.
Поздрави!
Не си ли чувал изказването - Те хората няма да търпят вечно...
Да, но хората това сме ние, аз и ти, твоите и моите съседи, роднини...Няма магически освободители, няма чудеса, чудесата ги правим ние.
Чакаме наверно защото явно ножа все още не е опрял до кокала. Чакаме защото повечето от нас не осъзнават сериозността на ситуацията. Чакаме защото не сме осъзнали, че всъщност сме много силни...Както виждаш причини много.
Така е, толерантния никога не би позволил на злото да се шири.
Поздрави!
Историята ни е изпълнена с гордост и предателства, трудности и кризи,сила и подем.
Историята ни говори за хора, които умряха за идеалите си.Други ги погребаха. Толерантността е присъща на тези, които обичат себе си и знаят, че тя ще бъде оценена от себеподобни.
Живеем в 21 век, а това означава позитивно мислене, чисто съзнание и толерантност.Означава отговорност пред собствените ни постъпки и дела! И стига сме се оплаквали, защото истинските ни врагове са собствените ни лоши мисли.
На мен лично ми е омръзнало от вечно недоволни и мърморещи хора!
Във всички култури, религии и общества е важна етиката, компромисите и балансът на човешката природа!
Тази тема е много интересна и обширна! За нея може да се пише много!
Марина, благодаря ти за хубавия коментар!
Това нямаше да се случи, ако още преди време българите окуражаваха циганите правещи всичко възможно да се адаптират към обществото ни и същевременно упорито, но културно настояваха лицата нарушаващи закона да бъдат изправени пред съда...независимо дали принадлежат към малцинствена трупа, или не.
Поздрави!
Съжалявам,но ще ти опонирам.Прекалено културен си и до такава степен,че пренебрегваш правилата за "Неизбежна самоотбрана",визирано и в нашите закони.Пренебрегваш и това,което цитирах от Хартата за правата на човека.Пренебрегваш и правото на гражданското общество за самоорганизиране с цел-самозащита.А това е, което на нас ни е крайно необходимо!Иначе изчезваме! Цветето,което ти така усърдно поливаш и на което всички се радваме,един ден може да украси чужда витрина,както досега е красило...пак чужда. На него му трябва почва,не пясък и камъни! Т.Е. национално самоосъзнаване и нито крачка назад в отстояването на народността!Тук дребни неща няма и ама и но -не вървят!Касае се, оцелявануето ни, като нация и етнос!Всичко останало,повтарям-всичко останало,води до "монета между зъбите" и ..по Стикс.Извинявам се,но..по мазола,нали знаеш.
18.11.2011 23:23
настоящето: Време на безвремие
А бъдещето не знам дали ще го имаме ?! /Очертава се българите да са малцинство в собствената си държава./
Тази вечер , когато се прибирах с колата, видях един човек , който с отчаяни усилия едва-едва побутваше закъсалата си кола към близката бензиностанция. Отбих в страни и слязох да му помогна . След малко спря още един човек и се включи и той. Сега вече беше лесно и бързо избутахме колата .Накрая си изтупахме ръцете и усмихнати си пожелахме лека вечер.
Не знам за другия колега, но аз се почуствах щастлив, че съм помогнал.
Знам, че това не е в съзвучие с темата на постинга, но нещо ме кара да го споделя.
Лека вечер на всички !
"Съединението прави силата!" - Това гласи националният ни девиз, който е резултат от съединението на Княжество България и Източна Румелия на 6 септември 1885 г. Сега сме... разделени. На цветове, на партии, на богати и бедни. Толерантността е хубаво нещо, но някак си се отчуждихме помежду си,за да я има. Сигурно гледам много песимистично на нея, но вчера в темата на кушел наистина се случи нещо, което ми направи добро впечатление - толерантност между различия. Нямаше обиди, нямаше простотии. Струва ми се спароток, че не винаги да премълчиш е знак на овчедушие. Човек в един момент приема нечия нетолерантност, но оставя за определено време някой да се опомни. Ако това не стане, тогава е възможен обрат. Да си нетолерантен към някой проявил разбиране е наистина егоизъм. Но сега е така. Не може всички да имат съвест. Хората владеят и други прийоми, като всеки един е за собствено удоволствие и така се чувстват добре в собствената си кожа. Загубихме много, но все още са останали хора, на които можеш да се надяваш, независимо от някои различия. Лично аз, съм ти благодарна за това което си написал. Поздрави!
18.11 22:02
Ако не беше този изблик в Кату2ница,самосъхранителен граждански рефлекс на хората от селото,т.н. цар и до сега щеше да се вихри и да престъпва закони и корумпира чиновници,да гази и убива Българи!.Сиреч,да разлага и унищожяава държавата!Благословени Българите от Катуница и Свещен,техният граждански изблик!Помнете Възрожденците! А лозето никога не иска молитва!И това помнете,защото другото е прах!Житейска пепел!Път към нищото!
цитирай
33. nikikm - За да завърша,
18.11 22:14
извинявам се,че отнех време,за който е чел,разбира се, но искам да завърша,като спомена израз, от автор,който не помня,за съжаление,но който ми направи дълбоко впечатление с философията си: "В кланиците вълци няма, само овце! "
...
Съгласен съм и с горенаписаното!
19.11.2011 06:17
Ето един пример за невнимателно четене и изплашена душа...
"Съединението прави силата!" - Това гласи националният ни девиз, който е резултат от съединението на Княжество България и Източна Румелия на 6 септември 1885 г. Сега сме... разделени. На цветове, на партии, на богати и бедни. Толерантността е хубаво нещо, но някак си се отчуждихме помежду си,за да я има. Сигурно гледам много песимистично на нея, но вчера в темата на кушел наистина се случи нещо, което ми направи добро впечатление - толерантност между различия. Нямаше обиди, нямаше простотии. Струва ми се спароток, че не винаги да премълчиш е знак на овчедушие. Човек в един момент приема нечия нетолерантност, но оставя за определено време някой да се опомни. Ако това не стане, тогава е възможен обрат. Да си нетолерантен към някой проявил разбиране е наистина егоизъм. Но сега е така. Не може всички да имат съвест. Хората владеят и други прийоми, като всеки един е за собствено удоволствие и така се чувстват добре в собствената си кожа. Загубихме много, но все още са останали хора, на които можеш да се надяваш, независимо от някои различия. Лично аз, съм ти благодарна за това което си написал. Поздрави!
Благодарности за коментара!
Тази вечер , когато се прибирах с колата, видях един човек , който с отчаяни усилия едва-едва побутваше закъсалата си кола към близката бензиностанция. Отбих в страни и слязох да му помогна . След малко спря още един човек и се включи и той. Сега вече беше лесно и бързо избутахме колата .Накрая си изтупахме ръцете и усмихнати си пожелахме лека вечер.
Не знам за другия колега, но аз се почуствах щастлив, че съм помогнал.
Знам, че това не е в съзвучие с темата на постинга, но нещо ме кара да го споделя.
Лека вечер на всички !
Смятам, че коментара ти е уцелил десятката, точно за тази тема е! Показвайки най-доброто от себе си хората демонстрират и сила, показват, че са будни...А както казах по-горе, само силния и будния може да си позволи да е толерантен.
Поздрави!
настоящето: Време на безвремие
А бъдещето не знам дали ще го имаме ?! /Очертава се българите да са малцинство в собствената си държава./
Как мислиш, че се стигна до тук, кое е причината, благородното поведение, или овчедушието, вечното чакане някой друг да реши проблема...някой друг, но не и ние. Каквото повикало-такова се обадило.
Бояне, твое право е да имаш своя позиция по въпроса. Струва ми се обаче, че не си ме разбрал правилно, аз съм против безхарактерното траене и овчедушието, те нямат нищо общо с толерантността.
Толерантност означава най-вече липса на страх. Да си толерантен означава да имаш увереност, че си достатъчно силен и няма да стаеш жертва на инакомислещия.
Пак повтарям- само силния може да си позволи да е толерантен. Какво лошо има в това да си силен?
Думата толератност има синоними в българския, това са думите поносимост, търпимост, великодушие.
Великодушния човек не си затваря очите пред неправдата, не мълчи от страх, а напротив ясно, но и спокойно показва, че не е съгласен с дадени неща.
Като цяло прагът на търпимост ни е много висок. Това го отчитам като грешка. Затова сме оставили да ни се качат на главата, а сега вече серат и мажат отгоре.
Чакаме ножа да опре до кокъла, ама има много мръвка докато опре до там. А той ножът се забива бавно и постепенно.
Коментара на Зелас ми хареса също. Българина печели в открита борба, но губи в подмолното интригантство.
...Но ний знаем, че в нашто недавно
свети нещо ново, има нещо славно,
що гордо разтупва нашите гърди
и в нас чувства силни, големи плоди;
защото там нейде на връх планината,
що небето синьо крепи с рамената,
издига се някой див, чутовен връх,
покрит с бели кости и със кървав мъх
на безсмъртен подвиг паметник огромен;
защото в Балкана има един спомен,
има едно име, що вечно живей
и в нашта исторйя кат легенда грей,
едно име ново, голямо антично,
като Термопили славно, безгранично,
що отговор дава и смива срамът,
и на клеветата строшава зъбът.
19.11.2011 12:15
.........................
Ти наистина живееш в приказния свят на мечтите.
Къде и кои са тия наши деди, Спароток?
Всички са байганьовци.
И преди и днес.
Изключенията са съвсем малко.
На сто българи - един е свестен.
Никога не можем да бъдем силна и просперираща нация. Историята го е доказала.Съвремието ни - също.
Ще си кретаме криво-ляво и ще се харесваме такива каквито сме - нито много лоши , нито нещо изключително.
Поздрави за идеята, която за съжаление е неприложима в България.
Особено докато съществуват хора,като този в последния ми постинг.
Всеки трябва да открие за себе си истината а когато станем народ с чисти души а не стадо ще живеем не в приказния свят на мечтите а в нашата си реалност и те няма да се различават
19.11.2011 13:11
Бояне, твое право е да имаш своя позиция по въпроса. Струва ми се обаче, че не си ме разбрал правилно, аз съм против безхарактерното траене и овчедушието, те нямат нищо общо с толерантността.
Толерантност означава най-вече липса на страх. Да си толерантен означава да имаш увереност, че си достатъчно силен и няма да стаеш жертва на инакомислещия.
Пак повтарям- само силния може да си позволи да е толерантен. Какво лошо има в това да си силен?
Думата толератност има синоними в българския, това са думите поносимост, търпимост, великодушие.
Великодушния човек не си затваря очите пред неправдата, не мълчи от страх, а напротив ясно, но и спокойно показва, че не е съгласен с дадени неща.
Думата толератност има синоними в българския, това са думите поносимост, търпимост, великодушиеС цялото ми уважение Спароток, но поносимост, търпимост и великодушие не са синоними на "толерантност". "Толерантност"е измислено понятие с размита същност нуждаеща се от тълкуване... Знаем кои са специалистите по тълкуване , адвокати, политици, журналисти, а техните тълкования обслужват вредни и паразитни интереси, но стават обшествено мнение! Думи като поносимост, търпимост и великодушие са натоварени с конкретика, поради което се избягват и се предпочита употребата на "толерантност". Колкото до смелостта и силата на характера...да "толерантността" е един от начините да накараш хора с горепосочените добродетели да приемат унищожителни за тях деиствия и събития. Поздрави.
За да е истински търпим човек, той трябва да е здрав и силен.
Търпимостта на слабия човек е слабодушие и страх.
Търпимостта на силния е благородство и търпение.
Търпимостта подтиска гнева.
Гневът е естествено състояние.
Тялото може да го попие естествено
Ако умът му позволи да се изрази
Няма по-агресивен и гневен
от човекът, който цял живот подтиска гнева си
Гневът го изяжда отвътре.
Натрупаната енергия рано или късно се изразява
Но тя е изопачена и омърсена
Човешко е да се защитиш, когато твоите права са нарушени
Няма закон за индивида
Той знае най-добре кога да е гневен и кога търпим
Прекаленият светец и богу не е драг!
Търпимостта налагана от обществото е против човека
Стремежът за мирно съжителство не се постига със закон
Той се ражда от само себе си ако индивидът е сводобен.
За да си в мир със света, първо трябва да си в мир с себе си
Проблемите на света не се решават с решения и закони
Проблемът си Ти и всяко обществено решение ти е чуждо
Търпимостта е неписан закон за всеки поотделно
Законът на държавата е обща порта у полето и само
Лудият ще мине през нея
Защото, българинът се е обърнал навътре в себе си и в своето семейство. Там е обърнал взор. Защото, времената са тежки и всеки се стреми да оцелее. Отдава живота на децата си, да оцелеят, да се изучат и да станат хора. Затова нищо не правим. Правим това което сме правили и преди двеста години - оцеляваме. Защото семейството е по-важното от държавата. Защото ако няма семейство и род, няма държава.
Защото, българинът се е обърнал навътре в себе си и в своето семейство. Там е обърнал взор. Защото, времената са тежки и всеки се стреми да оцелее. Отдава живота на децата си, да оцелеят, да се изучат и да станат хора. Затова нищо не правим. Правим това което сме правили и преди двеста години - оцеляваме. Защото семейството е по-важното от държавата. Защото ако няма семейство и род, няма държава.
Да, май това е основната причина.
Поздрави!
За да е истински търпим човек, той трябва да е здрав и силен.
Търпимостта на слабия човек е слабодушие и страх.
Търпимостта на силния е благородство и търпение.
Търпимостта подтиска гнева.
Гневът е естествено състояние.
Тялото може да го попие естествено
Ако умът му позволи да се изрази
Няма по-агресивен и гневен
от човекът, който цял живот подтиска гнева си
Гневът го изяжда отвътре.
Натрупаната енергия рано или късно се изразява
Но тя е изопачена и омърсена
Човешко е да се защитиш, когато твоите права са нарушени
Няма закон за индивида
Той знае най-добре кога да е гневен и кога търпим
Прекаленият светец и богу не е драг!
Търпимостта налагана от обществото е против човека
Стремежът за мирно съжителство не се постига със закон
Той се ражда от само себе си ако индивидът е сводобен.
За да си в мир със света, първо трябва да си в мир с себе си
Проблемите на света не се решават с решения и закони
Проблемът си Ти и всяко обществено решение ти е чуждо
Търпимостта е неписан закон за всеки поотделно
Законът на държавата е обща порта у полето и само
Лудият ще мине през нея
Пламене съгласен съм, че - Търпимостта налагана от обществото е против човека
Стремежът за мирно съжителство не се постига със закон.Той се ражда от само себе си ако индивидът е сводобен...
Това е напълно вярно. Забележи обаче, аз не говоря за изкуствено натрапени норми на поведение, това си е принуда, не толерантност. Това, че принудата да се търпят нежелани неща бива маскирана като толерантност е друг въпрос.
Аристотелис, толерантност е действително латинска дума - tolerantia, тя идва от tolerare - търпя, понасям.
Ето, както виждаш има български успоредици на думата толерантност, това са търпимост, поносимост. Може да се използва дори и израза - той проявява разбиране (за някого, за когото искаме да кажем, че е толерантен).
Аз бих добавил дори думата великодушен, защото великодушния е силен, това му позволява да изрази поносимост към дадено чуждо виждане. Търпимостта към нечия религия не бива да се отъждествява със страхливото траене и приемане на явни престъпления.
Бих се радвал, ако има повече разбирателство и търпимост между българи и гърци. Това е в интерес и на двата народа, които волю-неволю делят една история, а и граница. Деленето и търсенето на различия никога не е водило до нещо хубаво, никога.
Трябва да си кажем кривиците един на друг по един културен начин, да помним миналото, но да не живеем в него, иначе ни очакват старите беди.
Затварянето на очите за престъпленията не може в никакъв случай да се нарече толерантност, това е съучастничество.
Нещо, което ти е натрапено (от правителство и медии) не може да е толерантност, защото толерантността е израз на духовните качества на индивида.
Не трябва да смесваме и бъркаме понятията, иначе скоро няма да остане свястна дума в речника ни.
лош пример за прибързан и вреден коментар. Спароток с чисто сърце апелира за толерантност.И да има нещо,което може да се атакува,аз направих това,но само по принцип,защото цялата му дейност,тук в блога е противоречие на толерастията.Това тук е борба за Истината с изключително важни и властни вътрешни и външни сили,които не искат тя да се знае.Особено относно историята!Гарантира много врагове!И далеч не е безопасно! Така,че анонимния не се цели точно в случая и бърза да напада сляпо и необмислено.Дано да не е умисъл за дискредитация. И мисля,че подхода по принцип е най-подходящ.
Като цяло прагът на търпимост ни е много висок. Това го отчитам като грешка. Затова сме оставили да ни се качат на главата, а сега вече серат и мажат отгоре.
Чакаме ножа да опре до кокъла, ама има много мръвка докато опре до там. А той ножът се забива бавно и постепенно.
Коментара на Зелас ми хареса също. Българина печели в открита борба, но губи в подмолното интригантство.
...Но ний знаем, че в нашто недавно
свети нещо ново, има нещо славно,
що гордо разтупва нашите гърди
и в нас чувства силни, големи плоди;
защото там нейде на връх планината,
що небето синьо крепи с рамената,
издига се някой див, чутовен връх,
покрит с бели кости и със кървав мъх
на безсмъртен подвиг паметник огромен;
защото в Балкана има един спомен,
има едно име, що вечно живей
и в нашта исторйя кат легенда грей,
едно име ново, голямо антично,
като Термопили славно, безгранично,
що отговор дава и смива срамът,
и на клеветата строшава зъбът.
Аз също не бих толерирал подлеци и предатели. Мълчанието пред действията на такива индивиди не е толерантност, а по-скоро страх, нерешимост, апатия.
За всяко понятие си има граници, те не бива да се размиват и унищожават.
Доста подличко захапване,аристотеле.Но ти прилича,признавам. Хай със здраве,минах набързо.
Не аз съм този, който изкривява понятията.
Апатичното приемане на несправедливостта и престъпленията в никакъв случай не може да се нарече толерантност. То си е чиста проба страх, безхарактерност и малодушие ( овчедушие дори).
Ако приема твоя външен вид, твоето различно име и твоите различни възгледи какъв съм?
Какво предпочиташ - да проявя уважение и разбиране към тебе, или понеже сме на различна вълна да запретна ръкави и да започна със силовите аргументи? Мога го много добре, но не бих го направил никога защото съм толерантен.
След като отричаш толерантността, готов ли си за насилието, сигурен ли си, че ще се справиш силово с всичките си противници?
20.11.2011 00:27
Виж "толерастия" е добра находка когато ми се налага да покажа отношение към една натрапена, фалшива търпимост, най-често от пишман демократи, обикновено мислещи основно за пари.
Винаги съм споделял тезата ти, блестящо защитена тук, и това се вижда в стиховте ми!
Поздрави, Спароток, чета те с гордост!
- Какво ли се пее тука, чудя се на глас ?! - може ли някой да каже ??
- Какво иска да ни каже геният Яворов, с това ... ?!
"...
С враг врагувам - мяра според мяра,
с благ благувам - вяра зарад вяра ... "
- А специално на господина подписващ се "Аristotelis" !! ... ако е с корен от гр.Варна, ще да е му кажа, че е пето поколение "грък", защото местните "гърци" са ПРОДУКТ от византийско-фанариотският "Гръцки проект" на "рускинята" Катюша ... фон Анхалт-Цербст , изпълняваща длъжността "Императрица на Русия" !!
.........
- Ще перафразирам в български вариянт, един възглас на "гръцката въоръжена пропаганда"(!), от началото на миналият век !!:(((
- Фанариотис, нами мини !! ... разбирате ли "Аristotelis" !?
- Не съм политик-шовинист, не приканвам и към политически ревизионизъм !! ... но ще кажа "Нищо не е забравено ... Прошка се дава - ако се поиска, от виновният за стореното !!"
- Какво ли се пее тука, чудя се на глас ?! - може ли някой да каже ??
- Какво иска да ни каже геният Яворов, с това ... ?!
"...
С враг врагувам - мяра според мяра,
с благ благувам - вяра зарад вяра ... "
- А специално на господина подписващ се "Аristotelis" !! ... ако е с корен от гр.Варна, ще да е му кажа, че е пето поколение "грък", защото местните "гърци" са ПРОДУКТ от византийско-фанариотският "Гръцки проект" на "рускинята" Катюша ... фон Анхалт-Цербст , изпълняваща длъжността "Императрица на Русия" !!
.........
- Ще перафразирам в български вариянт, един възглас на "гръцката въоръжена пропаганда"(!), от началото на миналият век !!:(((
- Фанариотис, нами мини !! ... разбирате ли "Аristotelis" !?
- Не съм политик-шовинист, не приканвам и към политически ревизионизъм !! ... но ще кажа "Нищо не е забравено ... Прошка се дава - ако се поиска, от виновният за стореното !!"
Грък да поиска прошка от Българи:)))...Дано съм жив да видя и чуя!
"Извинявайте,че 500год. бяхме ортаци на османците."...или..."извинявайте,це докарахме и насъскахме османците срещу Вас,понеже сами не можем да ви изтрием от лицето на земята."
В тоя филм,Гетски,има един мноо силен епизод, показващ,как се е постъпвало с гъркоманите и гъркоманията.Толерантност-нулева....Затова все още ни има нас БЪЛГАРИТЕ.
Винаги съм споделял тезата ти, блестящо защитена тук, и това се вижда в стиховте ми!
Поздрави, Спароток, чета те с гордост!
Благодаря ти приятелю!
Виж "толерастия" е добра находка когато ми се налага да покажа отношение към една натрапена, фалшива търпимост, най-често от пишман демократи, обикновено мислещи основно за пари.
Имате право, ако зависеше от мен бих изхвърлил думата толерантност от речника и бих използвал само търпимост.
Случва се понякога двама души да не се разберат, особено когато се касае за виртуално общуване.
- Какво ли се пее тука, чудя се на глас ?! - може ли някой да каже ??
- Какво иска да ни каже геният Яворов, с това ... ?!
"...
С враг врагувам - мяра според мяра,
с благ благувам - вяра зарад вяра ... "
- А специално на господина подписващ се "Аristotelis" !! ... ако е с корен от гр.Варна, ще да е му кажа, че е пето поколение "грък", защото местните "гърци" са ПРОДУКТ от византийско-фанариотският "Гръцки проект" на "рускинята" Катюша ... фон Анхалт-Цербст , изпълняваща длъжността "Императрица на Русия" !!
.........
- Ще перафразирам в български вариянт, един възглас на "гръцката въоръжена пропаганда"(!), от началото на миналият век !!:(((
- Фанариотис, нами мини !! ... разбирате ли "Аristotelis" !?
- Не съм политик-шовинист, не приканвам и към политически ревизионизъм !! ... но ще кажа "Нищо не е забравено ... Прошка се дава - ако се поиска, от виновният за стореното !!"
Грък да поиска прошка от Българи:)))...Дано съм жив да видя и чуя!
"Извинявайте,че 500год. бяхме ортаци на османците."...или..."извинявайте,це докарахме и насъскахме османците срещу Вас,понеже сами не можем да ви изтрием от лицето на земята."
В тоя филм,Гетски,има един мноо силен епизод, показващ,как се е постъпвало с гъркоманите и гъркоманията.Толерантност-нулева....Затова все още ни има нас БЪЛГАРИТЕ.
"Ако някой говори истината – бог вижда. И ако някой лъже – бог вижда. Българите сториха много добрини за християните (византийците), но християните забравиха. Ала бог вижда."
" ... Човек и добре да живее, умира и друг се ражда. Нека роденият по-късно, като гледа този надпис, да си спомня за оногова, който го е направил. ... "
- Бог е един !! ... нека не забравят това тези, които си придават "избраност" от Него !
- С уважение !
20.11.2011 22:37
Защото, българинът се е обърнал навътре в себе си и в своето семейство. Там е обърнал взор. Защото, времената са тежки и всеки се стреми да оцелее. Отдава живота на децата си, да оцелеят, да се изучат и да станат хора. Затова нищо не правим. Правим това което сме правили и преди двеста години - оцеляваме. Защото семейството е по-важното от държавата. Защото ако няма семейство и род, няма държава.
Да, май това е основната причина.
Поздрави!
Няма яснота у пишештите в блога какво обществено устройство биха желали да има България. Не е ясно какъв е процента от хората желаещи този или онзи вид обществено устройство. Няма водачи които да изкажат тези желания и да организират изпълнението на тези разбирания. Отделният човек имащ и най- добри намерения не би могъл да ги осъществи без подкрепата на съмишленици. Мисля, че ако няма хора с поне 80% сходно мислене, трудно ще достигнем до истинска държавност. И още нещо, съвременната криза не е финансова, а криза на системата. По отнощението към последното изречение може да се разбере кой храни напразни надежди и кой мисли за българската държавност.
21.11.2011 15:03
Прочетох, че сте работил в органите и не мога да повярвам, че не виждате външната агресия срещу БЪЛГАРЩИНАТА и РОДОЛЮБИЕТО. Тя е във всяка област и на всякакво ниво.
Дори тази крепост - "песенния фолклор" е под ръководството на евреин - проф. Кауфман.Този могъщ извор, българската народна песен, целенасочено се отравя и затлачва. На нас денонощно ни се натрапва, чалга, поп, рок, метъл и разбира се некъдърно обработен фолклор с малки изключения. "ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА"- народна поговорка.
Верно е, никак не е лесно да си търпелив и велкодушен, но пък си заслужава.
Поздрави!
Прочетох, че сте работил в органите и не мога да повярвам, че не виждате външната агресия срещу БЪЛГАРЩИНАТА и РОДОЛЮБИЕТО. Тя е във всяка област и на всякакво ниво.
Дори тази крепост - "песенния фолклор" е под ръководството на евреин - проф. Кауфман.Този могъщ извор, българската народна песен, целенасочено се отравя и затлачва. На нас денонощно ни се натрапва, чалга, поп, рок, метъл и разбира се некъдърно обработен фолклор с малки изключения. "ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА"- народна поговорка.
Не мисля, че аз съм се объркал, никога и никъде не съм казал, че несправедливостта трябва да се приема. Напротив, обяснявам, че за си толерантен означава да си силен.
С нас се подиграват и гаврят точно защото не сме силни. Силния не го закача никой, нали знаеш -Страх лозе пази...
Лошото е, че повечето сънародници мъдруват по кръчмарски, чакат някой друг да оправи положението докато те се натискат в сянката...
Прочетох, че сте работил в органите и не мога да повярвам, че не виждате външната агресия срещу БЪЛГАРЩИНАТА и РОДОЛЮБИЕТО. Тя е във всяка област и на всякакво ниво.
Дори тази крепост - "песенния фолклор" е под ръководството на евреин - проф. Кауфман.Този могъщ извор, българската народна песен, целенасочено се отравя и затлачва. На нас денонощно ни се натрапва, чалга, поп, рок, метъл и разбира се некъдърно обработен фолклор с малки изключения. "ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА"- народна поговорка.
Има много истина и болка в този пост! Да си жив и здрав,Българино!
Благодаря ти!
Хубава седмица!:)
опузиционни партии и новия синдикат.Стачкуващиге не мислеха колко надници
ще загубят-очакваха нещо по добро да постигнат.Това получиха онези политици ,
които сега стоят като воденични камъни в НС.
Днес българина , в тази икономическа криза ,с най нисък стандарт,все още проявява "толерантност и търпимост"страхувайки се да загуби и малкото което
му остава.Какво правят търци,италианци ,испанци и част от американците, които
ще трябва да загубят малко от това "много" което имат.
За да получиш нещо трябва и да дадеш,да платиш цената на това което иксаш да
завоюваш!
Днес света става динамичен и бързо променящ,все ще има от какно да се поучим,
доно тогва се промени прословутата българска търпимост и толерантност,от която полза игат само властимащите!!!
опузиционни партии и новия синдикат.Стачкуващиге не мислеха колко надници
ще загубят-очакваха нещо по добро да постигнат.Това получиха онези политици ,
които сега стоят като воденични камъни в НС.
Днес българина , в тази икономическа криза ,с най нисък стандарт,все още проявява "толерантност и търпимост"страхувайки се да загуби и малкото което
му остава.Какво правят търци,италианци ,испанци и част от американците, които
ще трябва да загубят малко от това "много" което имат.
За да получиш нещо трябва и да дадеш,да платиш цената на това което иксаш да
завоюваш!
Днес света става динамичен и бързо променящ,все ще има от какно да се поучим,
доно тогва се промени прословутата българска търпимост и толерантност,от която полза игат само властимащите!!!
Оставам с впечатление, че не съм разбран изобщо. Толерантността засяга предимно човешките отношения. Толерантността е проявяването на разбиране и приемане на различните убеждения, религия, лично име и външен вид на събеседник, съсед, сънародник.
- да търпиш неправдата не е толерантност
- да се страхуваш да си потърсиш правата не е толерантност
- да нямаш воля да се организираш и да гледаш безучастно как те ограбват не е толерантност
Споменах точно и ясно, че само един силен човек може да си позволи да е толерантен. Силния не го обират и унижават, той си търси правата веднага, а не чака второто пришествие на Христа.
От протести има смисъл само, ако си в състояние да предложиш разумна алтернатива, но такава в момента няма. У нас цари някакъв абсурд - знаем, че управляващите ни ограбват и съсипват държавата, ние обаче протестираме, не за да могат нови, почтени хора да заемат местата в управлението, не, съвсем не, де факто ние се молим на упраляващите да са по-милостиви към нас...но на тях какво им пука, ние не представяме реална алтернатива, която да ги принуди да са по-добри.
Защо им е тогава да се плашат, защо им е да вземат мерки, които ще доведат до подобряване на положението на населението? След като няма от какво да се притесняват управляващите продължават да си плетат своята кошничка.
Нашата липса на воля и смелост да се организираме и потърсим достойни хора, които да управляват от наше име ( това е същността на демокрацията) не може да се нарече толерантност към управляващите, защото си е просто липса на воля и смелост. Понятията не бива да се смесват.
В случай, че притежавахме смелост и сила, и бяхме издигнали от своите среди хора, които да застанат начело на държавата, нямаше да охкаме днес. Щяхме да сме проспериращи и великодушни ( друга дума за толерантността). Ето за това смятам, че трябва да се стремим към толерантност. Пътят към нея неминуемо минава през дисциплина, изграждане на силен характер и чувство за съпричастност, което е така необходимо за едно гражданско общество
22.11.2011 14:18
Прочетох, че сте работил в органите и не мога да повярвам, че не виждате външната агресия срещу БЪЛГАРЩИНАТА и РОДОЛЮБИЕТО. Тя е във всяка област и на всякакво ниво.
Дори тази крепост - "песенния фолклор" е под ръководството на евреин - проф. Кауфман.Този могъщ извор, българската народна песен, целенасочено се отравя и затлачва. На нас денонощно ни се натрапва, чалга, поп, рок, метъл и разбира се некъдърно обработен фолклор с малки изключения. "ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА"- народна поговорка.
Не мисля, че аз съм се объркал, никога и никъде не съм казал, че несправедливостта трябва да се приема. Напротив, обяснявам, че за си толерантен означава да си силен.
С нас се подиграват и гаврят точно защото не сме силни. Силния не го закача никой, нали знаеш -Страх лозе пази...
Лошото е, че повечето сънародници мъдруват по кръчмарски, чакат някой друг да оправи положението докато те се натискат в сянката...
Вярно не сте се объркал, Вие сте глупак. На МАЙКА БЪЛГАРИЯ и изтича кръвта, а Вие ми плещите като евангелистки проповедник за толерантност. Да, много сте чел, но българщината Ви е малко. Вие сте млад, може би след време, като натрупате още ЛИЧНА информация, както в предишната Ви статия, ще почувствате и видите истинското ни състояние. Тогава, едва ли ще отправяте призиви за толерантност към душманите.
Прочетох, че сте работил в органите и не мога да повярвам, че не виждате външната агресия срещу БЪЛГАРЩИНАТА и РОДОЛЮБИЕТО. Тя е във всяка област и на всякакво ниво.
Дори тази крепост - "песенния фолклор" е под ръководството на евреин - проф. Кауфман.Този могъщ извор, българската народна песен, целенасочено се отравя и затлачва. На нас денонощно ни се натрапва, чалга, поп, рок, метъл и разбира се некъдърно обработен фолклор с малки изключения. "ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА"- народна поговорка.
Не мисля, че аз съм се объркал, никога и никъде не съм казал, че несправедливостта трябва да се приема. Напротив, обяснявам, че за си толерантен означава да си силен.
С нас се подиграват и гаврят точно защото не сме силни. Силния не го закача никой, нали знаеш -Страх лозе пази...
Лошото е, че повечето сънародници мъдруват по кръчмарски, чакат някой друг да оправи положението докато те се натискат в сянката...
Вярно не сте се объркал, Вие сте глупак. На МАЙКА БЪЛГАРИЯ и изтича кръвта, а Вие ми плещите като евангелистки проповедник за толерантност. Да, много сте чел, но българщината Ви е малко. Вие сте млад, може би след време, като натрупате още ЛИЧНА информация, както в предишната Ви статия, ще почувствате и видите истинското ни състояние. Тогава, едва ли ще отправяте призиви за толерантност към душманите.
Явно скоро няма да спра да се удивявам на простотата на определени индивиди и изплашени душици...
Къде съм казал, че душмани и неправда трябва да се толерират, защо лъжеш и изкривяваш думите ми? Толкова ли е трудно да се възприемат следните мои думи -“Да си толерантен не означава да си траеш, ако те мамят. Не, в никакъв случай, това си е безхарактерност. Да си толерантен не означава, че трябва да търпиш безобразията на работодателя си, не това е липса на воля. Толерантността не е тъждествена на мълчаливото одобрение на престъпно поведение, не, това е овчедушие”
Това съм написал в постинга си на ясен български език. Къде пише тук за толериране на душмани, къде пише да покорно траене?
Преди да тръгнеш да обиждаш хората, които рискуват много показвайки истината, научи се да четеш внимателно. Няма да е зле и да посъбереш малко смелост и вместо да страхливо крещиш от сянката, да започнеш открито да изявяваш вижданията си, а и да предложиш път за борба.
22.11.2011 15:17
Прочетох, че сте работил в органите и не мога да повярвам, че не виждате външната агресия срещу БЪЛГАРЩИНАТА и РОДОЛЮБИЕТО. Тя е във всяка област и на всякакво ниво.
Дори тази крепост - "песенния фолклор" е под ръководството на евреин - проф. Кауфман.Този могъщ извор, българската народна песен, целенасочено се отравя и затлачва. На нас денонощно ни се натрапва, чалга, поп, рок, метъл и разбира се некъдърно обработен фолклор с малки изключения. "ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА"- народна поговорка.
Не мисля, че аз съм се объркал, никога и никъде не съм казал, че несправедливостта трябва да се приема. Напротив, обяснявам, че за си толерантен означава да си силен.
С нас се подиграват и гаврят точно защото не сме силни. Силния не го закача никой, нали знаеш -Страх лозе пази...
Лошото е, че повечето сънародници мъдруват по кръчмарски, чакат някой друг да оправи положението докато те се натискат в сянката...
Вярно не сте се объркал, Вие сте глупак. На МАЙКА БЪЛГАРИЯ и изтича кръвта, а Вие ми плещите като евангелистки проповедник за толерантност. Да, много сте чел, но българщината Ви е малко. Вие сте млад, може би след време, като натрупате още ЛИЧНА информация, както в предишната Ви статия, ще почувствате и видите истинското ни състояние. Тогава, едва ли ще отправяте призиви за толерантност към душманите.
Що така бе човек, какво е това ежене и плюнчене от тебе, все едно спаро ти е откраднал нещо, па бива ли така? Е на, човека ти казва, че не може да има толерантност към несправедливостта, обяснявае даже, че това е чиста проба страх и овчедушие.Ти какво, с тенекиени очила ли четеш, или си я докарал до там, че само като чуеш за толерантност и се разтреперваш? Ей, аман от заблудени анонимки.
Антон Антонов, Пловдив
22.11.2011 15:25
Прочетох, че сте работил в органите и не мога да повярвам, че не виждате външната агресия срещу БЪЛГАРЩИНАТА и РОДОЛЮБИЕТО. Тя е във всяка област и на всякакво ниво.
Дори тази крепост - "песенния фолклор" е под ръководството на евреин - проф. Кауфман.Този могъщ извор, българската народна песен, целенасочено се отравя и затлачва. На нас денонощно ни се натрапва, чалга, поп, рок, метъл и разбира се некъдърно обработен фолклор с малки изключения. "ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА"- народна поговорка.
Не мисля, че аз съм се объркал, никога и никъде не съм казал, че несправедливостта трябва да се приема. Напротив, обяснявам, че за си толерантен означава да си силен.
С нас се подиграват и гаврят точно защото не сме силни. Силния не го закача никой, нали знаеш -Страх лозе пази...
Лошото е, че повечето сънародници мъдруват по кръчмарски, чакат някой друг да оправи положението докато те се натискат в сянката...
Вярно не сте се объркал, Вие сте глупак. На МАЙКА БЪЛГАРИЯ и изтича кръвта, а Вие ми плещите като евангелистки проповедник за толерантност. Да, много сте чел, но българщината Ви е малко. Вие сте млад, може би след време, като натрупате още ЛИЧНА информация, както в предишната Ви статия, ще почувствате и видите истинското ни състояние. Тогава, едва ли ще отправяте призиви за толерантност към душманите.
А бе империалистче, ти луд ли си, или на луд се правиш? На няколко пъти Спароток казва, че лошотията и безобразията не трябва да се толерират, ама ти си знаеш едно -той бил тъп, нямал българщина.Не знам от къде си, обаче си много задръстен, че и страхлив, а направи твой блог, па да видим каква ще я свършиш.
Цитат:83. анонимен – ИМПЕРИАЛИСТ
Вярно не сте се объркал, Вие сте глупак. На МАЙКА БЪЛГАРИЯ и изтича кръвта, а Вие ми плещите като евангелистки проповедник за толерантност. Да, много сте чел, но българщината Ви е малко. Вие сте млад, може би след време, като натрупате още ЛИЧНА информация, както в предишната Ви статия, ще почувствате и видите истинското ни състояние. Тогава, едва ли ще отправяте призиви за толерантност към душманите.
Империалист,с всичкото ми уважение,а според мен го заслужаваш,не отправяй „приятелски”огън по българи,работещи и правещи нещо за България,а случаят е точно такъв!Много добре разбирам гнева ти,но..спри! Не си се насочил,накъдето трябва и реакцията ти в случая е първосигнална.За твое успокоение,всички ние,като пламнем правим това.Но,не може,човек от години работещ и прославящ България,направил за нея повече от всички нас,в един момент,да бъде обявен за глупак и да бъде сринат! Опомни се!Това работи против България и е примитивно!Емоция! И това,което ти пиша е много важно и надявам се,че като интелигентен човек и патриот,ще разбереш и ще се извиниш!Товда не е унижение,освен в очите на глупаци!Лично аз, ще го приема за връх на благородство!Защото в България,днес за съжаление,никой не казва „съгреших”,”извинете”, или простичко,прощавай,ядосах се! А,това са ценни-БЪЛГАРСКИ неща.И да сбърка,щом е българин,трябва да му се прощава и да му се помага!Така се гради!Иначи,унищожяаваме себе си с примитивизъм! Дано си ме разбрал!
ЗАПОМНЕТЕ ТОВА! За 22 години, толерантност в България имаше за всички и за всичко,освен за Българите и Българското!Всеки да си направи сам изводите и да не се караме,а сплотяваме! От това зависи ВСИЧКО!
ЗАПОМНЕТЕ ТОВА! За 22 години, толерантност в България имаше за всички и за всичко,освен за Българите и Българското!Всеки да си направи сам изводите и да не се караме,а сплотяваме! От това зависи ВСИЧКО!
Сплотяването е много важно, но преди да дойде промяната в обществото трябва да дойде промяната в личността. Не можеш да строиш нов дом с потрошени, стари тухли. Сила е нужна и то не малко, а тя се добива с воля и желязна дисциплина.
Сплотените слабаци са като пясъчна кула - един удар и се срива. От сплотените силни се плаши и съдбата.
Силните не мрънкат, не хулят, не обиждат. Силните са винаги будни, пазят семейство, приятели, близки.
Така го виждам аз...
Няма значение на какво ниво е обществото, то винаги води към конфликт между хората.
В по-развитите общества, агресията е усмирена под дълбок пласт от социални придобивки.
Всеки човек е направен по напълно неповторим начин.
Това не е случайно.
Така работи природата.
Ние сме деца на природата.
И за нас обществото е като затвор.
Макар и да не го осъзнаваме.
Защото сме промити през цедката на образованието.
Което е създадено за поддържане на статуквото.
Българите наистина се отличават с добродушност.
Тя е в резултат от хилядолетен опит на живот в обществото.
"Оти да се косим като ке ми мине."
Агресията, която съществува в момента е в резултат от миш-маша, който донесоха комунизма и демокрацията.
За българина няма друг тип поносимо обществено съжителство -
Освен селската комуна.
Българинът вехне в градски условия.
Българинът е първичен.
Сегашният обществен модел е непригоден за българската душа.
Българинът няма никакъв шанс да оцелее в него.
Защото това е модела на лукавите.
В този модел думите (лъжите) са на власт.
Българинът се доказва в открита борба.
Българинът има строг и сбит език.
Който не е пригоден за лъжа.
Не всеки българин е българин.
Българщината е от началото на човещината.
Сега сме в края. Малко са българите.
Изчезнето на българина ще ознаменува краят на една епоха.
Новата епоха ще е свят на - полухора-полуроботи.
Упадъкът е неизбежния край на всяко общество.ъ
Обществото е затвор.
Зелас да знаеш само колко си прав. очевидно трябва да напиша какво стана със сътраната ни през 1989 г. и какво става сега. само най- общо 1956- 1989 г- партокрация като форма на държавно управление/ в не чист вид/ 1989г. - олигархия/ по-лошо от това не може да има/ Така, че Зелас е абсолютно прав за сегашното ни Общество.
Христо този въпрос си зададох още преди 15 години и сам сиотговорих. Тогава бях сам и никой не ме разбираше. Написах и проект за гражданско сдружение- Левски-Перикъ/ за някой грък, за мен тракиец/ Проекта даже в турция го занесоха и знаешли какво ми казаха след 2 месеца- когато ми го върнаха. 80% ще галуват за Вас , но не вярват, че ще стане. сега нещата вече са доста промененеи - факт е само това което чета в този сайт. Аз съм готов още отпреди 15 г. когато станем достатъчно- ще изхвърлим всички тези ,които приеха и/или реализираха плана Ран- Ът и да променим формата на държавно управление. Праве Зелас в предишния коментар- тази форма не е по душа на българина- тя създава общество затвор за нас.
Защото, българинът се е обърнал навътре в себе си и в своето семейство. Там е обърнал взор. Защото, времената са тежки и всеки се стреми да оцелее. Отдава живота на децата си, да оцелеят, да се изучат и да станат хора. Затова нищо не правим. Правим това което сме правили и преди двеста години - оцеляваме. Защото семейството е по-важното от държавата. Защото ако няма семейство и род, няма държава.
Да, май това е основната причина.
Поздрави!
Няма яснота у пишештите в блога какво обществено устройство биха желали да има България. Не е ясно какъв е процента от хората желаещи този или онзи вид обществено устройство. Няма водачи които да изкажат тези желания и да организират изпълнението на тези разбирания. Отделният човек имащ и най- добри намерения не би могъл да ги осъществи без подкрепата на съмишленици. Мисля, че ако няма хора с поне 80% сходно мислене, трудно ще достигнем до истинска държавност. И още нещо, съвременната криза не е финансова, а криза на системата. По отнощението към последното изречение може да се разбере кой храни напразни надежди и кой мисли за българската държавност.
Определено се интересувам кой си и защо си анонимен. А по отношение каква форма на държавно управление предпочитаме четящите тук не мога да отговарям от името на всички, о от свое мога и според това което чета от написаното на доста коментиращи тук сме речи кажи на една вълна.
И да разбереш, че съм абсолютно сигурен в това което казвам ще Ви предложа една форма на държавно управление където никъде до сега не е имало- както казва Спаро- много народи сме научили и все още има да ги учим/ цитирам по памет/ ФДУ- поликрация. Схващаш ли за какво говоря- не за партокрация/ управление на една партия/ не полипатрокрация- управление на много партии/ а поликрация/ управление на много и различни структури
При това общество Зелас няма как да каже, че е затвор, тъй като личностат ще има възможност за пълна реализация
Прочетох, че сте работил в органите и не мога да повярвам, че не виждате външната агресия срещу БЪЛГАРЩИНАТА и РОДОЛЮБИЕТО. Тя е във всяка област и на всякакво ниво.
Дори тази крепост - "песенния фолклор" е под ръководството на евреин - проф. Кауфман.Този могъщ извор, българската народна песен, целенасочено се отравя и затлачва. На нас денонощно ни се натрапва, чалга, поп, рок, метъл и разбира се некъдърно обработен фолклор с малки изключения. "ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА"- народна поговорка.
Не мисля, че аз съм се объркал, никога и никъде не съм казал, че несправедливостта трябва да се приема. Напротив, обяснявам, че за си толерантен означава да си силен.
С нас се подиграват и гаврят точно защото не сме силни. Силния не го закача никой, нали знаеш -Страх лозе пази...
Лошото е, че повечето сънародници мъдруват по кръчмарски, чакат някой друг да оправи положението докато те се натискат в сянката...
Вярно не сте се объркал, Вие сте глупак. На МАЙКА БЪЛГАРИЯ и изтича кръвта, а Вие ми плещите като евангелистки проповедник за толерантност. Да, много сте чел, но българщината Ви е малко. Вие сте млад, може би след време, като натрупате още ЛИЧНА информация, както в предишната Ви статия, ще почувствате и видите истинското ни състояние. Тогава, едва ли ще отправяте призиви за толерантност към душманите.
Империалист- знаеш ли кога единчовек е победен- Явно от писаното не знаеш. затова се чуствам задължен да Ви кажа и добре го запомнете,
Победен си не когато си загубил битка, а когато заприличаш на врага си.
много добре е изразено и Спаро точно това прави- поставя яки основи на един бъдещ съюз на общочовешките ценности като е започнал от най- стари времена
02.12.2011 09:02
Нашият наивитет, вярата в доброто, самотността - това са качества на добрия и силния... и днес продължаваме да бъдем в авангарда на човешките ценности - напред някъде, откриващи нови светове - самотни в бъдещето, не мисионери, не пирати, не убийци - приели в себе си идеализирания образ за страж на човешките ценности - един на сто - светът би бил съвсем различен, ако бяхме толкова много...
Нашият наивитет, вярата в доброто, самотността - това са качества на добрия и силния... и днес продължаваме да бъдем в авангарда на човешките ценности - напред някъде, откриващи нови светове - самотни в бъдещето, не мисионери, не пирати, не убийци - приели в себе си идеализирания образ за страж на човешките ценности - един на сто - светът би бил съвсем различен, ако бяхме толкова много...
Разказвачке, аз не си падам много по статистиката, защото нейните критерии са субективни. От личен опит мога да кажа, че не един на сто, а един на десет от всички българи е добър.
Всъщост добрината ни е и в зависимост от това до каква степен се оставяме да ни повлияят различни фактори...
Понякога, някои се отклоняваа от добрия път, но дори и тогава дълбоко в сърцето им продължава да блещука една добра искрица, нужни са само подходящи условия и тя ще пламне, трасформирайки човека и връщайки го при истинската му същност.
06.12.2011 22:35
Написах горното като отговор на всички изказали се, които виждат само лошото в българина. Те не са прави! В тежките условия на руската желязна завеса , когато бяха насъсквани деца срещу бащи, ние не само оцеляхме, но и запазихме искриците истина за народа ни. В екипажите на корабите съм срещал различни хора , имали сме много противоречия, но в нужния момент те всички са се оказвали ХОРА. Аз вярвам в доброто бъдеще на българите! Ние сме си го заслужили и ще си го отстояваме. Заедно и поотделно! И тук е заслугата на Спароток. Как само да накараме българските майки да раждат повече деца...
Дядо
Съвършено вярно!
Поздрави!
Снеже, недоверието е инстинкт за самосъхранение. Малко ли сме лъгани и мамени, един път ли сме предавани...
Бай Ганьо не е типичния българин, а само един дегенерат. Подобни индивиди присъстват във всяко общество.
Поздрави!