Прочетен: 33125 Коментари: 97 Гласове:
Последна промяна: 29.12.2010 17:58
БЪЛГАРСКИЯТ ГРАД МАДАРА И ТРАКИЙСКОТО СЕЛИЩЕ МОДРА
Северна България определено има с какво да се похвали. В Добруджа са се сблъсквали армиите на македонци, траки, перси, скити, римляни...Там великият мислител Залмоксис е поучавал жадните за мъдростта му гети. Между Стара Планина и Дунава са бродели мизийските аскети - ктистите, чиято духовна извисеност и висока нравственост е будела възхищението на мнозина. В тези земи е построена Мадара известна най-вече с изваяният високо в скалите конник...
Според Г. Баласчев това селище е било важно място за траките. Там има светилища на нимфите, Тракийският конник, Бендида ( Вендис), намерен е и мраморен релеф на бог Дионис. За да се срещат толкова много тракийски божества на едно място то наистина трябва да е било считано за свещено от нашите предци.
Относно името на Мадара съществуват доста теории. Едни го свързват със скитското име Мадарес ( без да посочат какво е значението). Други смятат, че обяснение трябва да се търси с помощта на тунгусо-манджурските езици, а според Д. Дечев то е свързано с речното име Мадара от Източна Тракия. Странното е, че никой не се е сетил да потърси паралел с древният тракийски град Модра споменат от Страбон в книга XII на “География”.Старият автор споменава, че часто от европейските мизи ( наречени по-късно българи) са мигрирали за Мала Азия и са основали там градове. Не случайно имаме паралели в имена на топоними и хидроними от Европа и тракийските региони на Мала Азия.
Европа – Тракийска Мала Азия
Идаке -Ида
Олимп -Мизийски Олимп
Гординия –Гордион
Хупанис - Хупанис
Кузинес - Кузикос
Марис - Марасантия
Сукидава - Супидава
Тамасидава- Теменодури
Кисти диза - Дра диза
Мадара - Модра
Какво обаче е значението на името Мадара, има то ли някаква връзка с изградените там тракийски светилища? На познаващите българските диалекти е добре известна думата мадар-мъдър. Тя дава обяснение на името на добруджанското селище Мадара и древното тракийско Модра. По принцип мъдър означава светъл, имащ светло съзнание, способен да види ясно. Сродна дума е също модар-син, със светъл цвят.
С подобна семантика е също Иерополис – Свещен град. Думата иерос-свещен е сродна с хетската харкиш-светъл, тохарската арки-бял, санскритската арка- слънчев лъч и нашата ярък.
Мадара означава Свещено място, Място на светилищата. Тъй както Иерополис е получил името си заради многото храмове построени там ( Ст. Византийски), така и Мадара заслужава името си мъдра, свещена. Не случайно там, високо в скалите е изваян монументален паметник на Тракийският конник – върховен бог на дедите ни. Да не забравяме светилищата на нимфите, Вендис, Дионис...
Виждаме, че Мадара е основана не от иранци или тюрки, а от траките, по-точно гетите, най-праведният и най-храбър тракийски народ, чийто език ние все още говорим. От тях произлезе Залмоксис, чието учение стана основа на келтската религия ( според Хиполит). За старопланинските гети Вулфила ( Орфил ) преведе Библията през IV-ти век. Те бяха и хората, които се съюзиха със своите роднини мизите наречени още българи и извоюваха независимост от Източната Римска Империя.
Въпреки, че историята ни е жестоко манипулирана истината си пробива път разкъсвайки бавно, но упорито сивата завеса на лъжите. Децата на България изтърпяха много изпитания, но останаха верни на себе си. От времето на Херодот до днес мнозина са се възхищавали от високият дух на родените в нашата земя. Родината на Арес и Орфей даде просветители на много народи, императори на Рим, смели военоначалници, певци и поети...Уникалното на българина е това, че в него е съчетана твърдостта на стоманата и наранимоно чистосърдечие, здравият разум и щедростта на благородника. Как да не се гордеем, че сме българи!
КОЙ Е КРАЛИ МАРКО И КАКВО ОЗНАЧАВА ИМЕТО...
© Четиво за блоговите историчари
Маслините и всичко за тях
ПРАВИЛНО ТЪЛКУВАНИЕ НА ИМЕНАТА БОЯН И БА...
Нека уважаваме писмеността си!
Предварително благодаря!
Българи е само по-новото име на траките, тъй както дойчерс е новото име на тевтоните...
Българи е само по-новото име на траките, тъй както дойчерс е новото име на тевтоните...
Съгласен съм,но така неглижираме нашия най-древен етноним
Не траки, а мизи е най-древният документиран палеобалкански етноним - 14-ти век преди Христа.
Важното е да знаем как стоят нещата, а не кое име ползваме днес.
Те така или иначе вече се учат да играят тракийски хора, без много успех, щото не им е в кръвта, но пак крадат.
Така, че може би трябва да въведем термини като древни траки, трако-мизи и мизи-българи за отделните периоди.
Те така или иначе вече се учат да играят тракийски хора, без много успех, щото не им е в кръвта, но пак крадат.
Така, че може би трябва да въведем термини като древни траки, трако-мизи и мизи-българи за отделните периоди.
Приятелю, много е трудно да се замени един термин с друг. А и си прав, че данаевите потомци ще си го присвоят веднага щом ние се откажем от него...
Българи е само по-новото име на траките, тъй както дойчерс е новото име на тевтоните...
Съгласен съм,но така неглижираме нашия най-древен етноним
Не траки, а мизи е най-древният документиран палеобалкански етноним - 14-ти век преди Христа.
Важното е да знаем как стоят нещата, а не кое име ползваме днес.
Името е най-важно,все пак всяко име има своята история,то не е някакъв случаен или произволен набор от звуци.Между другото,може би е по-коректно да се наричаме "тракси",защото на латински се е изписвало "TRAX"
Не е коректно, защото траки е опороченото дерзики. Това е тракийско племе, което явно често е било в стълкновения с гърците и поради това те са използвали името му за всички свои северни съседи говорещи същият език като дерзиките ( дръзките).
Много духовно и чисто ....
Светилище...
..
Отново научих нови неща.
Благодаря ти !
Поздрави !
Много духовно и чисто ....
Светилище...
..
Отново научих нови неща.
Благодаря ти !
Поздрави !
Севде, в древността хората са усещали местата със силна енергия и са ги избирали за светилища. Такива места са като врата между нашият свят и божественото...
Поздрави!
Те така или иначе вече се учат да играят тракийски хора, без много успех, щото не им е в кръвта, но пак крадат.
Така, че може би трябва да въведем термини като древни траки, трако-мизи и мизи-българи за отделните периоди.
Приятелю, много е трудно да се замени един термин с друг. А и си прав, че данаевите потомци ще си го присвоят веднага щом ние се откажем от него...
Имах един колега,грък,който съвсем искрено вярваше,че траките са елини,тоест твърдеше,че "елини" е общо название на всички балкански народи,които имали,според него,общ произход,и че "елини" не е етноним,а обобщаващо название със смисъл "слънчеви,приветливи,просветени"
Елини е етноним, но не гръцки. Става дума за пеласгийското племе сели, което по-късно е наречено хели, а от там и хелени-елини.
Селите ( хели) са били пазители на светилището на Зевс в Додона. Затова Омир пише - Зевс Пеласгийски, Додонски...
Понеже гърците асимиилрат голяма част от пеласгите може да се каже, че нашите южни съседи имат и пеласгийска, т.е. хеленска кръв. Ние обаче сме много по-чисти наследници на пеласгите...
Благодаря!
Благодаря, за вложеното от теб в постингите ти! Интересни са ми.
Благодаря, за вложеното от теб в постингите ти! Интересни са ми.
Благодаря ти и аз! Сега работя върху нов постинг - Значение на името Българи. Мисля, че ще ти допадне, аз самият се изненадах доста от някои открития...
Доста труд хвърляш, дано да "види бял свят"! :)
Как се пише "нимфите" на грцки по това време 3-4 век след?
трите нимфи и самодивите ,хехе идентични са?
Доста труд хвърляш, дано да "види бял свят"! :)
Благодаря ти! Знанието се разпространява бързо чрез интернет, а и приятелите ми подготвят книга, така ще бъдат достигнати още повече хора.
Как се пише "нимфите" на грцки по това време 3-4 век след?
трите нимфи и самодивите ,хехе идентични са?
Митрасиле, свещените места се пазят. Безпорно и храмът в Старосел, и царската резиденция в Кози Грамади са имали някакво име, но то не е достигнало до нас.
Имената на някои древни селища нямаше и да ги знаем, ако в близост до тях не бе станала някаква битка, или друго особено събитие. Малоазийската Загора е спомената един единствен път от Ариан...
Аз съм ползвал 12-та книга на Страбон, Прабългарска Ономастика на Б. Симеонов, Санскритски Речник на Макдонел, Кьолнски Санскритски Електронен Речник, Католическа Енциклопедия, стара карта на Мала Азия...
17.12.2010 21:06
*не зная защо, кирилическите юсовки все излизат като глаголически
*не зная защо, кирилическите юсовки все излизат като глаголически
Поразгледай речника на Н. Геров, прочети Българска Диалектология на Стойко Стойков, Траките и техният език на В. Георгиев и доста неща ще ти се изяснят.
Господине, в кой век живеете, не разбрахте ли най-сетне, че старобългарските владетели не са наричани от никого ханове, това е измислица от ново време...горкото ви дете, учите го врели некипели.
Колкото до Мадрид, ами проверете как е било най-старото му име и ще видите как приликите с Мадара и Модра ще се изпарят.
Желая ти хубави почиени дни!
Желая ти хубави почиени дни!
Весели дни и на тебе Ванче!
17.12.2010 22:33
Сега, за траките сме спорими година и половина с тебе и общо взето нямате шанс вие от река Волга, ако имате смелот веднъж поне да обявите конференция за ТРАКИА КЕ ТРАКИОТЕС - ИДА ВИДИ СВЕТА КАКВО ЩЕ СЕ ПОЛУЧИ И КАДЕ ЩЕ ВИ ПОСТАВИМ САМОЗВАНЦИ ВУЛГАРИ...
ЕЛЛАДА ЕЛЛИНЕС (МНОГО ПЛЕМЕНА СТАНАХА ЕЛЛИНЕС) И траките са част от нас!!!!
17.12.2010 22:37
Благодаря ти! Завесата се вдига все повече, нали?
Повечето историци смятат, че етнонима българи се е появил чак в Ранното Средновековие, но това не е верно. Името ни е много старо, просто в по-късни времена се е наложило за всички тракийски племена живеещи между Карпатите и Бяло море.
Сега, за траките сме спорими година и половина с тебе и общо взето нямате шанс вие от река Волга, ако имате смелот веднъж поне да обявите конференция за ТРАКИА КЕ ТРАКИОТЕС - ИДА ВИДИ СВЕТА КАКВО ЩЕ СЕ ПОЛУЧИ И КАДЕ ЩЕ ВИ ПОСТАВИМ САМОЗВАНЦИ ВУЛГАРИ...
ЕЛЛАДА ЕЛЛИНЕС (МНОГО ПЛЕМЕНА СТАНАХА ЕЛЛИНЕС) И траките са част от нас!!!!
Уважаеми господин Кукос, конференция вече се подготвя, ще бъдат поканени и гръцки учени разбира се. И да, светът най-после ще види кои сме, с нетърпение очаквам деня, в който вие с гордост ще се назовете българин.
Сега, за траките сме спорими година и половина с тебе и общо взето нямате шанс вие от река Волга, ако имате смелот веднъж поне да обявите конференция за ТРАКИА КЕ ТРАКИОТЕС - ИДА ВИДИ СВЕТА КАКВО ЩЕ СЕ ПОЛУЧИ И КАДЕ ЩЕ ВИ ПОСТАВИМ САМОЗВАНЦИ ВУЛГАРИ...
ЕЛЛАДА ЕЛЛИНЕС (МНОГО ПЛЕМЕНА СТАНАХА ЕЛЛИНЕС) И траките са част от нас!!!!
Жалко човече си ти самозванецо, който не знае, грък ли е, българин ли е, африканец ли е, марцианец ли е, копеле ли е.
Като си толкова сербез, защо не се регистрираш и да те видим кой си бре, страхливецо!
Айде покажи се да те видим колко струваш? Ама не ти стиска, а! Колко типично!
18.12.2010 00:10
Другите вулгари са цигани и турки - 2 милиона...мисля че точно вие облъчените еллини сте ОБРЕЧЕНИ...ако не станете официално еллинес..
18.12.2010 00:35
Дано помага Господ!
Благодаря ти! Хубаво е да знаем миналото си.
Другите вулгари са цигани и турки - 2 милиона...мисля че точно вие облъчените еллини сте ОБРЕЧЕНИ...ако не станете официално еллинес..
За да ми покажете, че не сте плах страхливец, който смее да си отвори устата само като анонимен, вземете и се регистрирайте в блога и ще дискутираме като нормални хора.
Каня ви и на телевизионен дебат, давам ви 3 месеца за подготовка. Ако не се страхувате, то ще приемете поканата ми. Имам познати в три регионални телевизии, който се гледат от общо 400 000 души. Ще излъчим дебата и по интернет, ще пуснем клипчета в yourtube...
Приемате ли?
18.12.2010 00:52
ЗА ПАРИ И ПРЕВОДАЧ НЯМА ДА ИМА ПРОБЛЕМ - ГАРАНТИРАМ..ВСЕКИ В ГЪРЦИЯ - ОТ КАТЕДРА ИСТОРИА Е ПОДГОТВЕН, НО АЗ ДЪРЖА ЗА НАИ-ДОБРИТЕ!
ЗА ПАРИ И ПРЕВОДАЧ НЯМА ДА ИМА ПРОБЛЕМ - ГАРАНТИРАМ..ВСЕКИ В ГЪРЦИЯ - ОТ КАТЕДРА ИСТОРИА Е ПОДГОТВЕН, НО АЗ ДЪРЖА ЗА НАИ-ДОБРИТЕ!
Аз също не съм професор, но не се страхувам от публичен дебат, имам достатъчно опит.
Вие анонимни господине явно изпитвате панически страх, че истината ще блесне поради това, че не разполагате с аргументи.
След като се страхувате да се регистирате в блога и се паникьосвате при покана за телевизионен дебат, то по-разумно е да си траете и да не пълните блог пространството с глупости.
модра, модро, мн. модри, прил. Който има син цвят. Модри очи.
Знаеш ли кое е интересното в случая? Между двата върха има частично запазен внушителен каменен път, който някои наричат римски. Но има автори, които определено смятат, че той е древен тракийски път от 1 век пр. н.е.
Поздрави от Родопите, приятелю!
18.12.2010 08:14
Вие отговорете, защо е тази омраза? И защо не забелязвате това?
Бриз
Сега, за траките сме спорими година и половина ... нямате шанс вие от река Волга, ако имате смелот веднъж поне да обявите конференция за ТРАКИА КЕ ТРАКИОТЕС - ИДА ВИДИ СВЕТА КАКВО ЩЕ СЕ ПОЛУЧИ И КАДЕ ЩЕ ВИ ПОСТАВИМ САМОЗВАНЦИ ВУЛГАРИ...
ЕЛЛАДА ЕЛЛИНЕС (МНОГО ПЛЕМЕНА СТАНАХА ЕЛЛИНЕС) И траките са част от нас!!!!
№ 38 ЯНИ ИОВАНИ ИОАН ..." ...По нашата доктрина вулгарите-християни са диви облъчени от славоно-ханство еллини-византини...и ние имаме мисия да върнем вас вукгари в ЕЛЛАДА И ВИЗАНТИА.
Другите вулгари са цигани и турки - 2 милиона...мисля че точно вие облъчените еллини сте ОБРЕЧЕНИ
№44 ОРФЕАС ПАПАСТАТОПУЛОС НЕ ПРИЕМАМ..
"ПОКАНИ ПРОФЕСОР ОТ АРИСТОТЕЛОВИА УНИВЕРСИТЕТ ОТ ТЕСАЛОНИКИ...АЗ ВСЕ ОЩЕ НЕ СЪМ ПРОФЕСОР..
ЗА ПАРИ И ПРЕВОДАЧ НЯМА ДА ИМА ПРОБЛЕМ - ГАРАНТИРАМ..ВСЕКИ В ГЪРЦИЯ - ОТ КАТЕДРА ИСТОРИА Е ПОДГОТВЕН, НО АЗ ДЪРЖА ЗА НАИ-ДОБРИТЕ!"
Господине,
на няколко пъти го говоря, че в изказванията Ви прозира една стара религиозно-расова доктрина, която от 18 в. се изразява в две понятия "Юбер и унтер менши". Приблизително от това време става и политическа теория, като е взета на въоръжение от големите колониални държави за оправдание на техните войни. През същият този век е възприета и от национал шовинисти, под вида и на "Мегали Елада".
Вследствие на това са провеждани, както идеологически така и насилствени действия, спрямо население с негръцко самосъзнание и език(в значителна част и към българско такова) ! Това ... като благодарност за помоща, която ви оказахме по време на национално освободителната борба за Гърция ?!
Ще завърша изложението си с думите на кан Пресиян "Ако някой говори истината – бог вижда. И ако някой лъже – бог вижда. Българите сториха много добрини за християните (византийците), но християните забравиха. Ала бог вижда."
Ако не се осъзнаете - дали няма да последвате съдбата на религиозната група-племе, създатели на горната човеконенавистнична расово-религиозна теория, в някой нов Холокост !
от Гет
18.12.2010 09:59
Благодаря ти Скарлетче! България се нуждае от всички нас, всички заедно правим една велика сила!
Мадара не е случайно място, дедите ни са знаели много добре къде да градят светилища.
Весели празници!
модра, модро, мн. модри, прил. Който има син цвят. Модри очи.
Знаеш ли кое е интересното в случая? Между двата върха има частично запазен внушителен каменен път, който някои наричат римски. Но има автори, които определено смятат, че той е древен тракийски път от 1 век пр. н.е.
Поздрави от Родопите, приятелю!
Приятелю, трябва често да си призная, че не знаех за съществуването на връх Модър, но присъствието на такъв ороним в Родопите изобщо не ме учудва.
Колкото до пътят, да, може и да е тракийски. Прекалено много неща се приписваха на гърци и римляни, а бе забравено, че траките са техни учители.
Поздрави!
Маноле, стремето не е изобретено в Ранното Средновековие. Геза Фехер си казва, че скитите ползват кожено стреме. Е. Филипс също смята, че е възможно траките да са притежавали кожени стремена ...затова и няма следи от тях.
Появата на желязното стреме е само подобрение на коженото тъй както металният шлем е подобрение на кожения.
Аз съм ползвал 12-та книга на Страбон, Прабългарска Ономастика на Б. Симеонов, Санскритски Речник на Макдонел, Кьолнски Санскритски Електронен Речник, Католическа Енциклопедия, стара карта на Мала Азия...
Ами нали народът казва за слънцето-Ра-йко. "Като се покаже Райко.."
Смята се, че Залмоксис е слязъл при боговете през път в Мадарските скали и от жертвен камък в подножието на същите скали, траките са пращали своят пратеник.
15:37
Според тази легенда Залмоксис е бил обикновен тракиец от племето гети, който един ден слязал в земята на боговете през отвор в златните скали. При живите се връщал само веднъж годишно, за да чуе желанията на своите събратя. Този ден бил денят на пролетното равноденствие. На същият ден от най-високата скала тракийците изпращали своят пратеник до Залмоксис. За пратеник се избирал най-смелият, най-красивият и най-добрият сред тракийците. Този пратеник се хвърлял от скалата надолу към пропастта където имало забучени колове...
Ахмад Ибн Фадлан написал за волжските българи това:
18.12.2010 16:33
Българи е само по-новото име на траките, тъй както дойчерс е новото име на тевтоните...
Като Ви чета и още малко ще повярвам, че по-предишното име на съвременните Българи е било "ГЯУРИ".
Ето какво имам в предвид:
1. Траки е прякор, даден от враговете на БЪЛГАРИТЕ. Целта е да се прекъсне Българската ни родова памет. Незнаейки древното си и славно минало, Българите нямаме опора против гръцките домогвания и преиначавания на нашата история, обичаи, религия, богове и т. н. Нямаме опора и против експанзията на разни мними доброжелатели, които ни натириха да търсим великите си предци в дън- горите тилилейски, пардон алтайски.
2. Българщината ни е атакувана непрекъснато и от всякъде. Само един прост пример: Българският песенен фолклор е под ръководството на евреин, акад. Кауфман. Този могъщ извор, българската народна песен, целенасочено се отравя и затлачва. На нас денонощно ни се натрапва, чалга, поп, рок, метъл и разбира се некъдърно обработен фолклор с малки изключения. "ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА"- народна поговорка.
3. Гърците са лукава пасмина и за да налапаме "тракийската въдичка", са сложили доста примамки. Разбира се, като всеки престъпник и те оставят УЛИКИ, едва забележими. Много от тях са трудно доказуеми, като откраднатия епос за "Троянската война", където във фалшивата допълнителна Х песен от "Илияда" ни се натрапва, че по това време имало ...още и траки.
4. Същевременно "Веда Словена" е обявена за фалшификат с единствения обективен аргумент, че при проверката 20години по-късно, не били намерени на посочените места, съответните народни певци.
5. Нашите родни гъркомани, пишат за "траките" каквото им наредят, но ето какво пише в „Гръцко-БЪЛГАРСКИТЕ” речници:
трак-уплах, стес,страшилищe, колики
трака-трошачка;сблъсък,парзитизъм,прося,изпросвам
тракадорос- просяк, курварин
14:56
sparotok написа:
thrasher написа:
Интересното е че твоят прочит е почти същия като на моя човек от Шумен Жечко Иванов. Неговият вариянт звучи нещо от сорта на "Майка на Ра". Според неговите изследвания Ра е българска дума а не египетска. (ето потвърждение на твоята теория за връзката траки-Египет). На египетски бога слънцето се произнася Фе. Ра според бай Жечко означава също слънце или светлина. Така че Мадара според него означава "майка на светлината/слънцето". Така че ми се струва че четете май едни и същи източници и сте на един път.
Аз съм ползвал 12-та книга на Страбон, Прабългарска Ономастика на Б. Симеонов, Санскритски Речник на Макдонел, Кьолнски Санскритски Електронен Речник, Католическа Енциклопедия, стара карта на Мала Азия...
Ами нали народът казва за слънцето-Ра-йко. "Като се покаже Райко.."
За Райко / Райчо само съм слушал ( по нашия край не се ползва това име за Слънцето). Но е ярко доказателство за връзка с египетския Ра.
А "Рай" ще да значи "на Ра". Оттук и Раен/Раян(ако има такива имена в българския известни) и женския вариант - Райна.
Интересно дали и латонското "Е" за притежание накрая на съществителното име има българска връзка (RA ->RAE). Всъщност, като се замисля кой е основал Рим и откъде произхождат доста от управляващите Вечния град, то въпросът си е направо риторичен.
ЗА ПАРИ И ПРЕВОДАЧ НЯМА ДА ИМА ПРОБЛЕМ - ГАРАНТИРАМ..ВСЕКИ В ГЪРЦИЯ - ОТ КАТЕДРА ИСТОРИА Е ПОДГОТВЕН, НО АЗ ДЪРЖА ЗА НАИ-ДОБРИТЕ!
ПАПАГАЛОС МАЛАКОС НАПИШИ КОГА ГРЦИТЕ СТНАХА ГРЦИ?
Павле, уважавам труда ти..ама много на ниско ниво демагогстваш и подвеждаш простоватите ти сънародници ВУЛГАРИ..особено това човече Зелас...
Сега, за траките сме спорими година и половина с тебе и общо взето нямате шанс вие от река Волга, ако имате смелот веднъж поне да обявите конференция за ТРАКИА КЕ ТРАКИОТЕС - ИДА ВИДИ СВЕТА КАКВО ЩЕ СЕ ПОЛУЧИ И КАДЕ ЩЕ ВИ ПОСТАВИМ САМОЗВАНЦИ ВУЛГАРИ...
ЕЛЛАДА ЕЛЛИНЕС (МНОГО ПЛЕМЕНА СТАНАХА ЕЛЛИНЕС) И траките са част от нас!!!!
Което не значи, че подкрепян тезите Ви, разбира се. Но винаги е приятно да се разговаря с възпитани хора.
А дали огромното море от траки (дерзити/ дръзки) са част от шепата гърци или обратното, надявам се да се разбере на международната конференция.
И аз чакам да прочета кой "прабългарски" владетел го е изчукал тоя релеф?
И от коя миграционна вълна ?
Вие отговорете, защо е тази омраза? И защо не забелязвате това?
Бриз
Омразата е породена от превъзходството ,просто българите са други. и ние отново ще преживеем възход ...Втори Златен Век,нали?
не Павле , ти ще се наричаш и децата и внуците ти ще се зовете гордо ЕЛЛИНЕС.. По нашата доктрина вулгарите-християни са диви облъчени от славоно-ханство еллини-византини...и ние имаме мисия да върнем вас вукгари в ЕЛЛАДА И ВИЗАНТИА.
Другите вулгари са цигани и турки - 2 милиона...мисля че точно вие облъчените еллини сте ОБРЕЧЕНИ...ако не станете официално еллинес..
Ами защо не предположите, за миг поне, че не вашата, а нашата доктрина отговаря на истината?
Живях 20 години в Социализъм и ни втълпяваха такива "истини", че не можете и да си представите. Но тогава доста хора искрено вярваха в това, а други търсеха доказателства и даже ги намираха ... до известна степен ... за малък период от време, докато не излязат още данни и им уборят доказателствата.
Благодаря за загрижеността, ако е изказана от човек с чисто сърце. Дори, според мен, да грешите, то Ви уважавам, ако вървате искрено в идеите си. Идеалистите са променяли Света.
"Силата на Лъжата е в бързината, на Истината - в издържливостта".
Е има и дтуга поговорка - за 100 пъти повторената лъжа, но ... има и друга поговорка - за Видовден и аз имам усещането, че той наближава.
Знам, че вашата доктрина ще загуби, но ще спечели Истината и всички ние - и от двете страни на границата.
Човече, усещам много негативизъм в това, което си написал - не е това начина.
Не че нямаш основание за повечето неща, но за проф. Николай Кауфман, не си прав, ами си чисто предубеден.
Когато някой така остро критикува, питам: А ТИ КАКВО НАПРАВИ?
Поздрави
Пламен
п.п. "ИМПЕРИАЛИСТ" що ще рече?
Спокойно,приятелю-аз съм се сетил за това още миналата година,и даже имам обяснение-името Мадрид/Мадрич,Мъдрич/е дошло в Испания чрез гетите
/готите/,аланите или вандалите.Това,че не е написано в блога не значи,че вариантът не е вече проверен. А пра-Българи си е имало,но по времето на пра-историческите епохи/6000-1000 г.пр.Хр./.И аз съм на мнение,че мизите
са наречени Българи не защото нашето народностно име не е съществувало по-рано,а защото им е било наложено от централната власт да изоставят отделното си племенно име и да приемат общонародностното,което са
носили не само мизите,но и всички други Трако-Илирийски народи поне
от времето на появата на древното Българско писмо/6000г.пр.Хр./.
Другите вулгари са цигани и турки - 2 милиона...мисля че точно вие облъчените еллини сте ОБРЕЧЕНИ...ако не станете официално еллинес..
В "Ангеловия анализ" има много,ама много точно тълкувание на думата елини:
Елини=Белини/Белхини,Белгини,Бългяни/.Т.е.-жалки отломки от едно-
единствено малоазийско Тракийско племе,преминало през процеси на семитизиране и хамитизиране в Африка и Близкия Изток,след което,вече
като нов народ и като колонизатор се появява в Европа, за да съсипе Трако-Микенската цивилизация и да натрапи робството на част от бившите си сънародници.Ако Траките бяха елини,щяха ли елините да наричат Траките
с името Варвари/Въргари,Бургари/,глупако??!!
Вие елините сте осакатили народностното ни име до неузнаваемост,
превръщайки го от Белгини/Белхини/ в елини поради пропускането на неудобните за вас звуци Б и Х,но ние,истинските му собственици,си го припознаваме отново въпреки жалкия пиратски жаргонен вариант,който
сте възприели и наложили. И знай,че не всички Траки са били елини,но
всички елини някога са били Траки-оттам иде заблудата на себеподобните ти наивници,опитващи да се равняват на Бог-Арите! И изобщо не се опитвайте да
крадете от Римската империя-няма и никога не е имало никаква държава
с името Византия,а само/само!!!/ Римска империя,която е накарала всички
гърци да се срамуват от името елини и да се зоват римляни и само римляни
в продължение на шестнайсет-седемнайсет века!
Та вие там по Гърция сте някаква подозрителна смесица от Трако-Българи,
семити,хамити,римляни,хуни,готи,турци,гали,албанци,грузинци,нормани,араби
и още Бог знае какви мургавелковци,произлизащи я от Индия,я от Египет или Етиопия!Я си погледнете грозните сурати-приличате много повече на турци,отколкото на европейци!
19.12.2010 11:37
19.12.2010 17:02
Вострото:)
19.12.2010 17:17
Човече, усещам много негативизъм в това, .............................................................................................
Не че нямаш основание за повечето неща, но за проф. Николай Кауфман, не си прав, ами си чисто предубеден.
Когато някой така остро критикува, питам: А ТИ КАКВО НАПРАВИ?
Поздрави
Пламен
п.п. "ИМПЕРИАЛИСТ" що ще рече?
1. Човече Пламенчо, за голямо мое съжаление съм ЖЕСТОКО прав.
2. Пуснете си радио, телевизия, вижте програмата на НДК и МИСЛЕТЕ, защо е така.
3. За това, какво съм направил за Родината, има Кой да ме съди.
4. Предлагам Ви да не разводняваме повече хубавата тема на sparotok.
Вострото:)
Къде се изгуби бе човек, надявам се да си добре и всичко да е наред!
Весели празници!
19.12.2010 19:38
В древността светлокестенявата коса, с каквато са повечето българи се е считала за светла.
Древният "рус" цвят се е определял като имащ оттенъка на силно препечено месо. С такава коса са описани Ахил, Арес, Менелай...и траките.
Гетите на Теодорик заминават на запад, но малките готи, за които Вулфила - Орфил превежда библията остават в Тракия.
LI. 267 Erant si quidem et alii Gothi, qui dicuntur minores, populus inmensus, cum suo pontifice ipsoque primate Vulfila, qui eis dicitur et litteras instituisse. Hodieque sunt in Moesia regionem
Имаше и други готи ( гети) наречени малки, един огромен народ, за който Вулфила бе изнамерил писмена. Днес ( около 550 г.) те обитават Мизия...
19.12.2010 23:09
Вострото:)
За поздравленията добре, но тази песничка за санта клаус или свети николай не е нито православна нито славянска. Сами ставаме проводник на чуждопоклонничество, а после се чудим, че други ни обиждали! Сами не уважаваме себе си! Кото не са написали "демократични" песни за божич и нова година, да пускат тези за дядо мраз!
20.12.2010 10:49
да се установи точно в тези земи-земите на прадедите му?
20.12.2010 13:32
http://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml
драги, нали не мислиш че тази таблица е меродавна и за създаването й са взели кръв или друг днк материал от всеки жител? (мен май са ме пропуснали) инетересно, с такова почитение ли гледате и на данните от бг статистика, когато ви кажат, че стандарта на живот ежегодно се повишава заедно с покупателната ви способност? отнасяйте се по-предпазливо, работейки с осреднени данни и знайте, че те са just for you information, не за генерални изводи.
20.12.2010 14:04
21.12.2010 01:49
21.12.2010 10:40
Омир нарича тракийските бойци АКРОКОМИ - имащи коса на темето. Според някои траките са бръснели косата си и са октавяли един кичур.
За мизите наречени по-късно българи това се знае със сигурност. Описвайки животът на Тезей Плутарх обяснява, че абантите ( пеласги) и мизите бръснели главата си и оставяли кичур коса.
Има египетски изображения на тракийски бойци (от 13-ти век преди Христа, Луксор) от които може да се види, че траките са носели една, или три кики, а някои са имали и дълги мустаци.
Пресъздадена е битката при Кадеш, в която участват мизи и дардани.
Има и бронзов котел от Кюстендил, на който са представени тракийски бойци с бръсната глава и кика ( чембас).
През 6-ти век бръсненето на главата иоставянето на кика се е наричало хунска мода.
В България този обичай е практикуван поне до 30-те години на 20-ти век.
21.12.2010 14:16
родината на изкуствената черепна деформация е Средна Азия, където е преобладаваща при някои източно-ирански народи – кушани, аорси, кангари, ефталити, сармати, алани, прабългари и авари, както и при тохарите, които са я считали като белег за аристократичен или жречески произход (Ходжайов, 2000: 22-45
родината на изкуствената черепна деформация е Средна Азия, където е преобладаваща при някои източно-ирански народи – кушани, аорси, кангари, ефталити, сармати, алани, прабългари и авари, както и при тохарите, които са я считали като белег за аристократичен или жречески произход (Ходжайов, 2000: 22-45
Изкуствената черепна деформация съществува в Тракия още по времето на Неолита, а киката както вече споменах е типична за траки и пелазги, има достатъчно изображения, дори и от 2-ро хил.пр. Христа!
Омир нарича тракийските бойци АКРОКОМИ - имащи коса на темето. Според някои траките са бръснели косата си и са октавяли един кичур.
За мизите наречени по-късно българи това се знае със сигурност. Описвайки животът на Тезей Плутарх обяснява, че абантите ( пеласги) и мизите бръснели главата си и оставяли кичур коса.
Има египетски изображения на тракийски бойци (от 13-ти век преди Христа, Луксор) от които може да се види, че траките са носели една, или три кики, а някои са имали и дълги мустаци.
Пресъздадена е битката при Кадеш, в която участват мизи и дардани.
Има и бронзов котел от Кюстендил, на който са представени тракийски бойци с бръсната глава и кика ( чембас).
През 6-ти век бръсненето на главата иоставянето на кика се е наричало хунска мода.
В България този обичай е практикуван поне до 30-те години на 20-ти век.
******Има монета с лика на А.Македонски,на която е с чумбас!!!Има и графика на пеласгийски бойци спортисти по бокс,където са с кики /чумбаси/.Типична прическа междувпрочем и на казаците в Русия.***
21.12.2010 17:22
21.12.2010 18:46
21.12.2010 18:51
22.12.2010 02:45
22.12.2010 11:30
http://www.youtube.com/watch?v=pIKitsd3C3A
22.12.2010 16:54
22.12.2010 21:59
http://www.protobulgarians.com/Statii%20za%20prabaalgarite/Ioan%20B1.jpg
Иконата е керамична, от гр.Виница, Македония. Край града има останки от късноантична крепост - Винишкото кале от IV-VI век. От това време са и керамичните релефи от Виница, известен паметник на ранно-християнското изкуство на Балканите.
През последните години на ХХ век археологът Джон Праг и художникът медик Ричард Ниев реконструираха глави и лица на хора от древността. Особен интерес предизвиква реконструкцията на черепа и след това на
образа на фригийския цар Мидас. Която определено издава една характерна особеност - изкуствена деформация на главата, извършена в детска възраст. Изкуствената деформация на главата е била практикувана от бригите, които за около 500 години са владеели големи части от Балканите (Тракия и Македония) и от Мала Азия. Класическите знания за този феномен, достигнали до нас от Хипократ и Страбон, посочват скитите като първия народ, използвал тази практика в древността, като на по-късен етап към тях се прибавят и сарматите. Тези писмени свидетелства се потвърдиха от археологията в средата на 19. век (М. Ратке, 1849)както за земите на север от Черно море, така и за Централна Азия до Монголия. Известно, че изкуствена деформация на черепа е била широко практикувана и от "хуните" на Атила. До голяма степен необяснен си остава въпросът как през VI век един съвсем малък военен контингент на т.нар. "авари" (обикновено посочвани между 5 и 10 хиляди) успява да подчини всички хуно-българско-сарматски народи и племена ?!
Такива черепни деформации са открити при масовият гроб в гр.Девня (варненско), датиран от ІХ в. ??
Но към кои да ги причислим "пра"българите или мизите - Оставям на Вас ?
С уважение !
Благодаря ти и аз!
Представеното в блога е само началото, върхът на айсберга, още много ще трябва да бъде разказано преди българите да разберат колко важен народ са.
Всяко нещо с времето си обаче, иска се търпение, много търпение и обяснения защото нашето съзнание е ужасно промито от безбройни лъжи, техният край обаче идва.
Весели празници!
Така нареченана венгерка - типичното облекло на аварите не е от Азия. Идоли с подобни "дрехи" са намерени в Словения...като периода е Късен Неолит. В Националният Музей, в Любляна могат да се видят интресни и "необясними" неща.
Относно погребалните практики - те са се запазили до ХVІ в. при осетинците. Интересно е, че те по време на руско-турската война(освободителна) изпращат над 1 000 доброволеца да се бият на балканите, т.е. те ни се чувстват близки ! Иначе можели, да се бият на по-близкият им Кавказки фронт !
Венгерката е типично облекло на хусарските части създадени(1458) от Матияш І(крал на Унгария), син на Ян Хунияди, военният ръководител на обединените християнски войски в битката при Варна (1444), той е и Трансилвански аристократ, български-принцепс.
А тук изображение на хусарска венгерка http://www.militaryheritage.com/images/hussarofficer.jpg - а тук полско-литовски хусар (ХVІв) http://republika.pl/blog_wl_3663100/4503977/sz/husar4.jpg и http://www.wikiwak.com/image/Polish+winged+hussar+by+TBenda+.jpg?s=250 във вр. с Полша ще е интересно да прочетете, във Викито за "Сарматизм в Польше и сарматский портрет".
Да видим къде се е намирала Сарматия ? - ето http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ad/Scythia-Parthia_100_BC.png
А тук, сражение на траяновите войски (І-ви в.) със сармати http://www.astrohoroscope.info/bghistory_files/image003.jpg и техни пленени доспехи http://www.astrohoroscope.info/bghistory_files/cvete.jpg
Относно Аварите свързвам ги с това от Евсевий Кесарийски "В 337 г. сарматите-лимиганти, изгониха на римска територия своите владетели(господари), които се самоназовават сега ардараганти"
Но най е интересна тази апликация от съкровище Летница (ІVв.пр.хр) http://www2.rgzm.de/Transformation/Bulgaria/Kleidung/img/PhfBG10.htm - воин с панталон, люспеста ризница и прическа с Кика.
Оставям на Вас да решите Какъв е ? - трак, скит, сармат :) ?!
С уважение !
Желая ти весели празници, красиви мигове, които да греят в живота ти и борбен дух!
Поздрави :)
Омир нарича тракийските бойци АКРОКОМИ - имащи коса на темето. Според някои траките са бръснели косата си и са октавяли един кичур.
За мизите наречени по-късно българи това се знае със сигурност. Описвайки животът на Тезей Плутарх обяснява, че абантите ( пеласги) и мизите бръснели главата си и оставяли кичур коса.
Има египетски изображения на тракийски бойци (от 13-ти век преди Христа, Луксор) от които може да се види, че траките са носели една, или три кики, а някои са имали и дълги мустаци.
Пресъздадена е битката при Кадеш, в която участват мизи и дардани.
Има и бронзов котел от Кюстендил, на който са представени тракийски бойци с бръсната глава и кика ( чембас).
През 6-ти век бръсненето на главата иоставянето на кика се е наричало хунска мода.
В България този обичай е практикуван поне до 30-те години на 20-ти век.
Позволете да добавя,че в египетските изображения на битки с "Морските народи" нашествениците /оценявани от учените като микенци,минойци,хети,
лидийци,Фриги,Траки и т.н./ са представени навсякъде с чембаси,а на една много известна микенска ваза е изобразена редица от воини,всеки от които е
с щит,шлем и чембас,излизащ от върха на шлема!
Желая ти весели празници, красиви мигове, които да греят в живота ти и борбен дух!
Поздрави :)
Благодаря Звездичке!
Нека Бог те дари с любов и щастие!
Честито Рождество Христво!