Прочетен: 46505 Коментари: 116 Гласове:
Последна промяна: 01.11.2013 12:01
МОЖЕМ ЛИ ДА БЪДЕМ БЪЛГАРИ ?
Отиваме натам накъдето ни водят мислите ни. Съсредоточим ли се върху доброто и положителното рано или късно ще го достигнем. Oтдадем ли се обаче на негативното, съдбата ни няма да е за завиждане. Затова е по-добре въпреки всичките несгоди, въпреки униженията, на които сме подложени да не губим вярата си.
Животът на дедите ни често не е бил за завиждане. И те са били ограбвани, насилвани, прокуждани от родните си места, били са подигравани, охулвани...а ”цивилизованият” свят е затварял очи за тяхното страдание, но предците ни са оцелели, успели са да запазят честността, добротата и благородството си. Именно това ги е спасило като народ, останали са верни на себе си, останали са българи.
Ние сме прекрасни, чистосърдечни хора! Искреността и гостоприемството са заложени по рождение в кръвта ни. Това е правило впечатление на чужденците посетили страната ни. Когато Дж. Рийд идва в нашата Родината по време на Първата Световна Война той споделя в книгата си следното:
“- Ключът за Балканите е България, не Румъния....Прекосиш ли Дунава попадаш в съвсем друг свят. Влакът още не е спрял, а един едър полицай дружески те поздравява... .....добродушни войничета се преструват, че ти преглеждат багажа и те гледат със засмяно лице. От някъде идва добре облечен господин и те пита на френски-
-Вие сте чужденец, нали? Мога ли да Ви помогна с нещо?
Той не е служител в туристическа агенция, а най-обикновен пътник като мен, но пък е българин, а това ще рече приятелски настроен..... Прекрасно е да видиш простите и честни лица на планиниците и свободните хора, да напълниш ушите си с живата славянска реч! България е единственото място, в което ако запиташ някого нещо ще получиш откровен отговор. Това е мястото, в което, ако случайно магазинерът е взел дори две стотинки повече, ще те потърси дори и в хотела, в който се отседнал, за да ти ги върне... Броят на хората говорещи английски е смайващ. Почти всечки политически лидери са завършили “Робъртс Колидж” ...много офицери, учени и журналисти са получили образованието си в Германия. Българите се лоялни, честни и изключително дисциплинирани...”
Днес картината изглежда различна, сякаш в държавата ни са се настанили други хора. Алчни, пошли и безочливи, без чувство за срам, без вяра, без идеали...сякаш българите са изчезнали от лицето на земята. ТОВА НЕ Е ТАКА! Не, това наистина не е така, хвърлени са огромни усилия да се създаде една невярна картина, която да убие вярата на слабите и колебливите, да нарани чувствителните и да причини болка на търсещите доброто.
Да, днес има алчни и безочливи хора, но и в миналото ги е имало, и тогава са срещали завист, омраза, заговори, грабежи и убийства. Не са съществували обаче съвременните средства за масова информация, които да сложат злото на пиедестал и да му служат 24 часа на ден, 7 дни седмично. Телевизията, радиото, вестниците станаха нашата реалност. Потънахме в матрицата...
Постъпките на честните, добрите и благородните остават в сянка, докато вниманието ни бива съсредоточавано върху гадости и простотии. Повярвайте обаче, много са почтените хора, много са и постъпките им, но заслепени ние вече не ги виждаме. Като по рефлекс търсим блудкавата сензация, шумния скандал и бедствието, сякаш те са нормалното и единственото, което се случва. Започваме да вярваме, че сме лоши, неспособни, безволеви....а то не е така, ние не сме такива.
Лесно ни манипулират тези, които знаят как работи човешката психика. Нашето поведение е имитативно, това е заложено в гените ни и няма как да го избегнем. Следвайки даден пример ние се учим как да намерим място в обществото. Какъв пример дават обаче политици и медии? По скоро става дума за ръководство как да загубим себе си и да забравим що е народ и държава.
Постоянно огорчавани и обезверявани започваме да вярваме, че няма сила в нас, че почтеноста е изчезнала и, че каквото и да направим няма да има смисъл...Започваме да мислим, че нямаме контрол върху съдбата, а сме само разединени, слаби индивиди...Защо е така, знаете ли?....Има една поговорка – Изкрещи десет пъти на едно куче, че е бясно и то наистина ще побеснее, втълпи на едно дете, че е глупаво и то ще оглупее...На нас ни бива внушавано, че сме лоши и безпомощни не десет, а поне сто пъти...всеки ден. Направо е чудо, че все още не сме се загубили напълно!
Доброто обаче е живо, силата ни не е загубена, нито пък духът ни е изчезнал! Ние все още имаме избор и доста от нас се насочват към почтеното и благородното. Реалността приятели зависи и от нас, на какво ще обърнем внимание и на какво не, кого ще похвалим, на кого ще помогнем, с кого ще общуваме. Ние не сме само зрители и слушатели, не сме номерчета, можем за извършим промяна, но трябва да го поискаме истински.
Лесно е да се оплакваме и да мърморим, но помислете, каква е причината за нашето недоволство, дали доякъде не е бездействието ни. Дали не е и в нас вината, че ни третират като стадо? Не сме ли ние, които искаме да ни управляват и се страхуваме сами да изградим едно по-добро общество? Обвиняваме тези и онези за бедите си, но, ако не са тези и онези, ще са други. Мошениците просто се възползват от дадена ситуация. Те са като хищниците, търсят слабите и глупавите...и ги унищожават. Разбирате ли, ще изчезнат слабите и глупавите.....
Хищници винаги е имало и винаги ще има, те търсят хаоса, а понякога го и организират, ние обаче сме тези, които позволяваме това. Дори и в едно стадо по-силните животни закрилят по-слабите, а много от нас не ги е грижа за останалите сънародници. От тук започват бедите ни, не сме верига, а разпокъсани звена, които са започнали да ръждясват с локвата на своята самота. Няма кой да оправи положението, можем да викаме неволята до второто пришествие на Христа, но това няма да разреши нищо.
Дедите ни не се молиха на никого, нито пък се надяваха на благодетели...такива всъщност няма. В миналото българите доказваха много пъти, че милеят за събратята си и, че могат да се обединят в името на един светъл идеал. Когато преоткриваха себе си нашите предци бяха силни, когато бяха благородни бяха силни, когато помагаха бяха силни.
Силни хора градят и силна държава. Не е чак толкова трудно отново да станем единни, няма пропаст, която да не може да се запълни. За да има бъдеще за децата ни трябва да се върнем към истинската си същност, да отворим очите си само за доброто, да помагаме на слабия и да хвалим почтения. За благото на България трябва да сме готови да направим компромиси. Трябва да се опитваме да преодолеем различията си по културен начин. А злото...без да бъде подхранвано от нас, то ще изсъхне като плевел с отсечен корен.
Нека да направим каквото можем, древните са казали – Не се опитваме не защото е трудно, а е трудно защото не се опитваме...
Нека видим дали ще се промени нещо, ако колкото се може повече от нас се съсредоточат върху доброто, ако започнем да виждаме болката на слабите и им помогнем. Не е само материалната помощ, по-важно е това, че идва едно възвръщане на вярата, че никой не е сам, че никой не е забравен. Този, който е слаб днес, утре ще е по-добре и ще подкрепи друг изпаднал в беда. Заедно ще вдигнат самочувсвието на трети. Така се започва...ще опитаме ли?
Финансово бъдеще на света
БЕДНОСТТА , КОЙ Е ВИНОВЕН ЗА ДНЕШНОТО ПО...
Един сребърен лев
Кои са говорителите на гражданското обще...
16.07.2010 22:34
Да са ти пълни дамаджаните с мастило!
16.07.2010 22:51
ДА СИ ЖИВ И ЗДРАВ ,ЗАЩОТО ТАКИВА ХОРА НИ ТРЯБВАТ!
ОСТАВАМ С УВАЖЕНИЕ
а отидеш ли - виждаш, че всичко е мъгла
и нищо друго няма смисъл, освен да се притечеш на зова за помощ - защото това ще ти даде сили да излезеш от собственото си блато
16.07.2010 23:43
16.07.2010 23:44
За съжаление злодетите не унищожават само слабите и глупавите. Има едно "гениално" племе, което от хилядолетия се е специализирало в унищожаване на околните му народи. Методите са му многобройни, но главното е: развращаване на младежите; извращаване на вярата и морала; заличаване и преиначаване на историята; инфилтриране на държавната или племенната власт; убиване на престолонаследниците; избиване на най-добрите представители на народите (на гоите)! Ето само два цитата:
"За да победите един народ, развратете младежта му!" "Най-добрият от гоите трябва да бъде убит"!
И още един техен показателен цитат - самооценка: "Подло е, подло е, но е ловко! Фокус е, но вижте само как е изигран? Колко величесъвено нахално?"
А злото се побеждава, не само като не му се подчиняваме и не му сътрудничим, но главно, като извадим делата и кроежите му НА СВЕТЛО!
Веднага след този коментар ще предложа за публикуване и мнението за българите на американски автор на история на България, от началото на 20-ти век.
“По никакъв начин не бих искал да подценявам българския селянин... Той е силен, трудолюбив, здрав, миролюбив и почтен, издръжливостта и упоритостта му нямат равни на себе си. Българският селянин освен това е грамотен, патриотично настроен и готов да учи… В страната няма нито богаташи, нито просяци, а селяните почти нямат нужди, които да не могат да удовлетворят сами… Хората консумират храна и алкохол умерено. Няма хазартни игри… В никоя балканска страна няма такава религиозна свобода както в България… Трудолюбието им е пословично. Издръжливостта им е забележителна. Бедността в смисъла, в който думата се използва в Европа и Америка, в България е просто непозната…” /Вж. Bulgaria and Her People. Washington, 1914г.
Павеле, благодарим ти, че те има, човече.
Поздрави
Пламен
17.07.2010 02:42
17.07.2010 03:00
Не разбирам какво те дразни в този постинг, какво лошо има да си помагаме един на друг?
Павеле, благодарим ти, че те има, човече.
Поздрави
Пламен
Доброто наистина е по-силно, самото ни съществуване го доказва!
Човек не се ражда силен, такъв го правят възпитанието на родителите и неговата собствена воля, желанието му да бъде личност, а не номер.
“По никакъв начин не бих искал да подценявам българския селянин... Той е силен, трудолюбив, здрав, миролюбив и почтен, издръжливостта и упоритостта му нямат равни на себе си. Българският селянин освен това е грамотен, патриотично настроен и готов да учи… В страната няма нито богаташи, нито просяци, а селяните почти нямат нужди, които да не могат да удовлетворят сами… Хората консумират храна и алкохол умерено. Няма хазартни игри… В никоя балканска страна няма такава религиозна свобода както в България… Трудолюбието им е пословично. Издръжливостта им е забележителна. Бедността в смисъла, в който думата се използва в Европа и Америка, в България е просто непозната…” /Вж. Bulgaria and Her People. Washington, 1914г.
Коментарът е излишен...
Стискането на ръката е добро начало, само заедно ще се измъкнем от блатото, в което се намираме!
Сега остава само да превърнем думите в дела, да отворим очите си и да помогнем с каквото можем на тези, които са по-зле от нас...
17.07.2010 08:28
Благодаря!
Приятелю, аз много уважавам проф. Юнус, най-вече заради едно негово изказване.
Той сподели, че бедността не е нещо естествено, а е предизвикана от влиятелни личности.
По принцип директно срещу бедността не можеш да се бориш, все едно наливаш вода в съд без дъно. Трябва да се премахнат факторите, които са довели до бедноста. Сам човек не може да го направи, двама също не, нито пък хиляда, но на десет хиляди ще се отдаде...и то без насилие.
Животът е борба, колкото по-бързо осъзнаем това, по-малко усилия ще ни струва да се задържим на повърхноста и по-малка ще е вероятността да потънем в блатото на мизерията.
Това, което днес е трудно, утре вече ще е рутина, но първо трябва да се започне...
Сигурен съм, че грешите, цитатът не принадлежи на Каплан, а на Риийд, също периодът не е краят на 19-ти век, а началото на 20-ти, тогава е Първата Световна Война.
Думите на Рийд могат да се намерят в книгата му War in Eastern Europe, travels to the Balkans in 1915, Orion Books Ltd, London, 1994 ( first published in 1916) ;
Да са ти пълни дамаджаните с мастило!
Благодаря!
Няма лесно приятелю, животът никога не е бил лесен, от нас зависи обаче дали ще го направим по-поносим.
Откакто обърнах гръб на отрицателното се чувствам много по-добре, всяко докосване със злото омърсява...
Прав си, че нищо не е загубено, всичко зависи от нас!
ДА СИ ЖИВ И ЗДРАВ ,ЗАЩОТО ТАКИВА ХОРА НИ ТРЯБВАТ!
ОСТАВАМ С УВАЖЕНИЕ
Благодаря ти Илиана!
Всеки може да допринесе за по-доброто бъдеще, дори само с една добра дума да подкрепиш някого, пак е нещо съществено.
а отидеш ли - виждаш, че всичко е мъгла
и нищо друго няма смисъл, освен да се притечеш на зова за помощ - защото това ще ти даде сили да излезеш от собственото си блато
При всяко положение, раздвижването, откъсването от бренната черупка ще доведе до нещо добро!
А опитали ли сме наистина?
17.07.2010 09:35
....."БЕДНОСТТА -НЕ Е ПОРОК!"
....НАПРОТИВ----ТОВА Е АБСОЛЮТНИЯ ПОРОК!!!
ТОВА Е ПОРОКА,КОЙТО ПОРАЖДА ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ........!!
ТОВА Е МАЙКАТА НА ПОРОЦИТЕ В ЖИВОТА!
ЗА 50-г., ТАЯ КОМУНИСТИЧЕСКА СГАН, НАПРАВИ ТОВА ---КОИТО ДОРИ СУЛТАНА
НЕ УСПЯ----ДА РАЗБИЕ БЪЛГАРСКИЯ, БИТ ,ДУШЕВНОСТ,ВЯРА И СВЕТОГЛЕД!
ТЕЗИ ГАДОВЕ,ПОСЯХА ОТРОВНИТЕ СЕМЕНА НА ЗАВИСТТА И ЗЛОБАТА, НА НИСКИТЕ ПОМИСЛИ И СТРАСТИ В БЪЛГАРСКОТО ОБЩЕСТВО!!!
КАК ,ЛИ....??!
МНОГО ПРОСТО.....НАПРАВИХА НИ ,ТОТАЛНО БЕДНИ!!!!!
НАПРАВИХА НИ" РАВНИ"...........В БЕДНОСТТА И МИЗЕРИЯТА!!!
НЕ ПОМНИТЕ ЛИ, КАК СЕ ПРОДАВАХА ХОРА ЗА ЕДНО СОФИЙСКО ЖИТЕЛСТВО, ЗА
ЗА ЕДНИ НАЙЛОНОВИ ЧОРАПИ,ЗА ЕДНА ГАЗОВА ЗАПАЛКА,ЗА БУТИЛКА УИСКИ,ЗА
ЕДИН КОЖУХ ИЛИ ЧИФТ ДЪНКИ.....???!!!
БЕДНОСТТА Е ПОРОК---СТРАШЕН ПОРОК И НЯКОИ ХОРА,ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ПОЛЗВАТ ТОВА ОРЪЖИЕ, КАТО ОСНОВЕН ИНСТРУМЕНТ В ПОЛИТИКАТА!
ПОГЛЕДНЕТЕ ПЕНСИИТЕ,ЗАПЛАТИТЕ ИЛИ Т.Н.,..."ПОМОЩИ"....
ЦЕЛТА Е ДА СТЕ БЕДНИ----ДА МИСЛИТЕ ЗА УТРЕШНИЯ ХЛЯБ....НО НЕ И ЗА ОСНОВНИТЕ ПРОБЛЕМИ НА ЖИВОТА И БЪЛГАРИЯ!
ДА НЕ МИСЛИТЕ----ТОВА Е ЦЕЛТА НА ВСИЧКАТА ПОМИЯ ОТ МЕДИИ И ПОЛИТИЦИ!
17.07.2010 09:49
17.07.2010 10:09
Нека да направим каквото можем, древните са казали – Не се опитваме не защото е трудно, а е трудно защото не се опитваме..."
17.07.2010 11:23
Призоваваш да бъдем, да започнем, да отхвърлим. Много ще чуят твоят призив. Но дважди повече ще им се противопоставя - Временно. Защото зомбирането е огромно. Но идва времето на пробуждането и обединението. За съжаление ще трябва да изпитаме огромна болка. Но това е единственият начин да излезем от унеса на бездушното съществуване.
И пак ще се гордеем, че сме Българи.
Съвсем скоро!
17.07.2010 12:08
17.07.2010 12:37
17.07.2010 12:59
И така... Според мен, за да се подобрим трябва:
1. да премахнем негативните обществени меми като гореизброените.
2. да спрем деленето на обществото и генерализациите, свързани с него(напр. "софиянци са по-умни от варненци" и подобни безсмислени обобщения)
3. да насърчаваме положителното общуване и добруването между българите
4. да насърчаваме чувството за единна българска общност
5. да изградим българска(а не американска, каквато напоследък се изгражда под действието на масмедиите) ценностна система в българските деца. За нас е по-важно детето да има уважение към всички други българи, отколкото да се вкарва в субкултури и да се асоциира с тях(рапъри, метъли, чалгари, фешъни и др.)
6. да насърчаваме цялостното чувство за обновление сред народа
17.07.2010 13:38
17.07.2010 14:01
Цитат (Спараток): Лесно ни манипулират тези, които знаят как работи човешката психика. Нашето поведение е имитативно, това е заложено в гените ни.
Цитат (Григор Симов): За да победите един народ, развратете младежта му!
Анализирайки тези две мисли, не е трудно да си обясним, защо чалгата, мутризма, западните сатанистки послания в рок музиката стават толкова популярни в нашата страна. Това се постига чрез масирана пропаганда в медиите и от там се предава навсякъде от самите нас. Младите хора по принцип са по-впечатлителни и поведение им е много по-имитативно. Веднъж облъчени те стават доброволни проводници на не-Български традиции и култура.
Тези сравнително нови и чужди явления за Българина развращават младежта ни и ги правят, да си го кажем направо, глупави.Прост народ се управлява и манипулира много по-лесно. Това е целта.
Като например се забелязва, че младежта сега е разделена в два лагера, единият чалгаджии и мутри, а другият лагер който е привърженик на западната масова, не класическа, култура пък отрича и гледа пренибрежително на първата група. Погледнато отстрани обаче, нито една от тези "култури", всъщност не е продължение на Българските традиции и ценности. Тактиката на разделяй и владей, тук работи отлично.
Подобен тип разделение има и в политическият живот и фактът, че страната вече 20 години не може да се съвземе показва, че нито една от партиите не защитава добруването на народа и нациналните ни интереси навън.
Подобно разделение се наблюдава и в средите на историческата наука. Много теории за произхода на Българите, обаче нито една от тях не изхожда от гледна точка на типичният характер на Българина, за да послужи като начална точка на изследванията. Спараток подхожда по този начин - от днешно време назад. Това какви сме сега, като народопсихология, е най-добрият ключ към на загадката за произхода ни.
Пламен
БЛАГОДАРЯ, ЧЕ ТЕ ИМА!Желая ти хубави почивни дни !
БЛАГОДАРЯ, ЧЕ ТЕ ИМА!Желая ти хубави почивни дни !
Благодаря!
17.07.2010 14:56
МОЖЕ И ДА СЪМ ДОСАДЕН ЗА НЯКОИ.....НО, ТОВА Е МОЯТА ЦЕЛ!
ТАЗИ ВОЙНА МИ ХАРЕСВА!
ТЕБ-СЪЩО!
Верно е, че в малките селища има най-много добри хора, но повярвайте ми и в големите градове се намират свестни хора.
Разбира се, че можем !
Нека да направим каквото можем, древните са казали – Не се опитваме не защото е трудно, а е трудно защото не се опитваме..."
Колкото по-скоро се опитаме да се обединим, толкова по-добре!
Да, знам и то много добре...
Призоваваш да бъдем, да започнем, да отхвърлим. Много ще чуят твоят призив. Но дважди повече ще им се противопоставя - Временно. Защото зомбирането е огромно. Но идва времето на пробуждането и обединението. За съжаление ще трябва да изпитаме огромна болка. Но това е единственият начин да излезем от унеса на бездушното съществуване.
И пак ще се гордеем, че сме Българи.
Съвсем скоро!
Казвал съм вече, че са ни наметнали с дреха, която не е наша. Да отхърлим ненужното - злобата, безличието и завистта и истинската ни същност ще излезе на показ.
Наивно е да мислите, че може да се постигне нещо без компромис. Ако имах нужните качества бих се замонашил.
Благодаря ти Кас!
Да, принципът "всички правят така" е причинил много беди, точно поради това призовавам към добър пример, той също е заразен ( в добрият смисъл).
И така... Според мен, за да се подобрим трябва:
1. да премахнем негативните обществени меми като гореизброените.
2. да спрем деленето на обществото и генерализациите, свързани с него(напр. "софиянци са по-умни от варненци" и подобни безсмислени обобщения)
3. да насърчаваме положителното общуване и добруването между българите
4. да насърчаваме чувството за единна българска общност
5. да изградим българска(а не американска, каквато напоследък се изгражда под действието на масмедиите) ценностна система в българските деца. За нас е по-важно детето да има уважение към всички други българи, отколкото да се вкарва в субкултури и да се асоциира с тях(рапъри, метъли, чалгари, фешъни и др.)
6. да насърчаваме цялостното чувство за обновление сред народа
Правилно, първо трябва да се изчистим от глупавите изрази, а после да прекроим и поведението си.
Няма народ, който да не е минал през криза и катарзис. Сега сме в криза, духовна и материална, от нас зависи дали ще се измъкнем, или не.
Моля ви, когато говорите за българите в множествено число, не употребявайте думи като гадове и непокисти, обиждате честните и почтените, на които и без това не е лесно.
Тези плювачи на българите във всяка медия и всеки вестник и т.н.
непоносимо е !хехее
това е интернационала някаква безродна раса ,ничия,без традиции без корени те това искаха ,но няма сигурно да успеят.
браво за поста!Така трбява мангалите и минтгияните да са тварят на междупланетни вояжъри и да си заминават ,кой на червената кой на зелената хехе
като станем добри...
Окриляващ постнинг, благодаря!
Елате на 6,7,8 август в КОПРИВЩИЦА на Националния събор на народното творчество.
Жалко, че е само веднъж на 5 години.
Това е еманация на българския дух. Сред десетки хиляди хора от цяла България - от 3 до 83-годишни - носители на изконно българските ценности - всеки може да почувства има ли ги, ще ги бъде ли БЪЛГАРИЯ и БЪЛГАРИТЕ.
Когато се потопиш в тази атмосфера, много въпроси отпадат от само себе си :) и доста положителни отговори се затвърждават в съзнанието...
Да ,можем :)
Маноле, използвам случая да ти поднеса извиненията си за резките думи, които съм отправил към тем през изминалите месеци.
Бях емоционално натоварен, но и изпитвах страх за бъдещето на България и българите, виждах опасност в твоята теза и затова преминах в атака.
Не мисля, че си чужд агент, нито, че мразиш България, просто защитаваш своето виждане. Опитай се обаче да разбереш и мен, иска ми се да не съм прав, че други ламтят за наши земи и история, иска ми се да се окаже, че съм параноик... но действителността показва, че поне донякъде съм прав.
Както и да е, вече казах по-добра България ще построим само заедно, затова още веднъж поднасям извиненията си и призовавам заедно, с културен тон да търсим истината. Нека дадем добър пример!
като станем добри...
Окриляващ постнинг, благодаря!
Във всеки има добро, но не всеки има силите да го накара да се прояви. Нека по-силните да помогнат на по-слабите.
Елате на 6,7,8 август в КОПРИВЩИЦА на Националния събор на народното творчество.
Жалко, че е само веднъж на 5 години.
Това е еманация на българския дух. Сред десетки хиляди хора от цяла България - от 3 до 83-годишни - носители на изконно българските ценности - всеки може да почувства има ли ги, ще ги бъде ли БЪЛГАРИЯ и БЪЛГАРИТЕ.
Когато се потопиш в тази атмосфера, много въпроси отпадат от само себе си :) и доста положителни отговори се затвърждават в съзнанието...
Ще дойда, тогава и без това съм близо до Копривщица.
Да ,можем :)
Нека започнем тогава!
За да расте омразата тя трябва да се подклажда от две страни, ако нашите братя ни мразят, ние пък ще им отвърнем с любов!
Благодаря!
p.s. Имам запазени трогателни образци на взаимоотношения и ценностни нагласи отпреди век и нещо, но няма да ги покажа, докато чувствам вероятността виртуални простаци да ги засипят с простотиите си.
---------------------
Те са хора от специален тип ''пише Ноел Бъкстон, "селяни от чист кръв, забележително свободни от неморални заболявания, люде на смелост и издръжливост, качества които са ги направили известни като бойци в цяла Европа, и притежаващи качествата на ума и тялото, уникален сред селяните на света. " Същият автор обръща внимание на липсата показност и себелюбие измежду българите. "Нямаше никаква помпозност и надменост в прекрасни победи, спечелени над турците. Качеството на сдържаност, които българите притежават до голяма степен са нехарактерни за другите народи на Балканския полуостров." Г-н Бъкстон, подчертава, че в нито един момент по време и след войната той не видя никакви признаци на вълнение. ''За българите бе достатъчо, че те знаеха какво трябва да се направим и просто го постигнаха. Те не маниерничат; дълбоките им чувства няма да бъде изразени с много шум; имат силен инстинкт към реализм. Ако един българин прояви емоционален афоризъм, той го прави със спокоен и умерен тон.
---------------------
От "България и Нейните Люде", Уил Монро, (Bulgaria and her people, by Will S. Monroe)
http://www.archive.org/details/bulgariaherpeopl00monr
17.07.2010 17:51
Не е порок добрата цел, без която не може!
Не е порок трудолюбието, взаимното уважение и помощ.
Не е порок доброто качество на живота което качество създаваме с ръцете си не само за нас, а и за поколенията.
Не е порок успеха, който не е в думите а в това което създаваме.
Бавенето МУ е подръжка на неуспеха и води до това, че да не можем да видим позитивното в собственото си поколение.
А това е...?
За него не трябва да се мисли!
Това не е тук –това е някъде там…
И къде точно – това аз не знам…
Тези – не са те – някак си са непознати…
Странни мутанти – със странни постулати?...
Тук не е така – не така бе отредено…
Тук е някак другояче –извратено и осакатено…
Така не е добре – не е по човешки,
въртят ни лудешки в бързи въртележки…
Лутат се безцелно – разиграват ни злорадо;
вещаят зловещо бъдеще нерадо…
17.07.2010 20:02
Какви пресни примери имаш от днес?
17.07.2010 20:38
Би трябвало да ви стане ясно досега.
Какви пресни примери имаш от днес?
Много са примерите, стига да искаш да ги видиш. Все още има чести прокурори и следователи, все още има топлосърдечни хора, които отделят от малкото, което имат, за да помогнат на сирачета и болни хора...
Примери достатъчно, защо не добавите и вие един?
Много сме, просто трябва да се огледаме, да се намерим един друг и да си подадем ръце.
Защо да не можем, защо трябва така лесно да се предаваме и по този начин да унищожаваме шанса по-добър живот?
Днес нямаше да същестуваме, ако в миналото нашите предци се бяха оклюмали и бяха казали - край, до тук беше.
Дължим на младото поколение поне опит за постигане на благоденствие.
---------------------
Те са хора от специален тип ''пише Ноел Бъкстон, "селяни от чист кръв, забележително свободни от неморални заболявания, люде на смелост и издръжливост, качества които са ги направили известни като бойци в цяла Европа, и притежаващи качествата на ума и тялото, уникален сред селяните на света. " Същият автор обръща внимание на липсата показност и себелюбие измежду българите. "Нямаше никаква помпозност и надменост в прекрасни победи, спечелени над турците. Качеството на сдържаност, които българите притежават до голяма степен са нехарактерни за другите народи на Балканския полуостров." Г-н Бъкстон, подчертава, че в нито един момент по време и след войната той не видя никакви признаци на вълнение. ''За българите бе достатъчо, че те знаеха какво трябва да се направим и просто го постигнаха. Те не маниерничат; дълбоките им чувства няма да бъде изразени с много шум; имат силен инстинкт към реализм. Ако един българин прояви емоционален афоризъм, той го прави със спокоен и умерен тон.
---------------------
От "България и Нейните Люде", Уил Монро, (Bulgaria and her people, by Will S. Monroe)
http://www.archive.org/details/bulgariaherpeopl00monr
Това не е ли поведение на благородници!!!
p.s. Имам запазени трогателни образци на взаимоотношения и ценностни нагласи отпреди век и нещо, но няма да ги покажа, докато чувствам вероятността виртуални простаци да ги засипят с простотиите си.
Така е, но точно за това не трябва да спираме да се стремим към доброто, силата се ражда във борбата!
17.07.2010 21:31
17.07.2010 22:29
Вечер след работа,на масата сме споделряли сума неща и проблеми от живота.
Веднаж в момент на откровение, просто ми бе зададен въпроса,в какво всъщност вярваме, защото като се изрази той,...."не сте от най- вярващите християни"!
"Ние, поне спазваме мюсулманската религия и що-годе, традицията.....!"
"Вие, ако ходите на църква поне на Великден и Коледа -пак е добре!"
"Общо взето-каза Той-не вярвате много в Бога ,не вярвате в Комунизъма, не вярвате в Капитализма,...но погледнато реално ,това все още не е такъв голям Проблем....!"
"Проблема е ,че не вярвате в себе си---в собствените си сили!"-заключи Той.
"Вечно ,чакате нещо....:
...да ви нахранят ,напоят ,да ви дадат пари, да видадат работа,да ви освободят,..."
Определено мисля ,че е прав Приятелчето!
Тук някой каза,че сме избледнели като нация!
Изсъхнали, сме!
!Няма го живителния сок , "който не е крепил ,като българи"!!!
ЗАЩО ЛИ??!
ЗАЩОТО Я НЯМА, МОТИВАЦИЯТА ЗА ЖИВОТ И ТРУД!
ТЕЗИ ,КОИТО Я ИМАТ---ПРОСТО НЕ Я СВЪРЗВАТ, С БЪЛГАРИЯ!
В МОМЕНТА ---БЪЛГАРИЯ ,ПРОСТО НЯМА НУЖДА ОТ ТАКИВА ХОРА!
ТАКИВА ХОРА--МОТИВИРАНИ И ЦЕЛЕУСТРЕМЕНИ-СА ЗАПЛАХА ЗА НАСТОЯЩЕТО И СТАТУКВО!
И.....РЕЗУЛТАТА Е НАЛИЦЕ!!!!
но откровенно нямам никакво съмнение че като българи ще намЕрим изход при Всякаква ситуация!!
Просто историята го доказва..
18.07.2010 00:59
Как да преша като съм посочил,че е от " любимеца" на Каплан в негова книга. "Цитатът в началото е писан в края на 19-ия век от любимеца на "независимият" журналист Каплан(Риийд ) и е цитиран от него,като сведение за огромната разлика между България и Ромъния." Посочва го именно в негова книга,след което в следващата твърди точно обратното.И все пак да благодариме на "задокеанските" братя,че впрегнаха заедно България и Ромъния и ги вкараха в Римския пакт ,като европейци,за благодарност от помощта на последните за Ирак.
18.07.2010 03:17
твоето име е само лека подсказка за мъдростта, бликаща от коментара ти!
Та да си дойдем на думата!
За разлика от повечето от вас, аз знам Кой е Цани Гинчев, по простата причина, че съм от там (няма да ви улеснявам от къде). И съм чел д-р Ганчо Ценов (даже ми попадна оригинална книга от 1908г) много преди да попадна на блога на Спароток. И това дотук в никакъв случай не е омаловажаване на това, което прави Спароток, напротив, за трети път му казвам - Поклон!
Обаче...
У Петър Добрев съм прочел (до това, че иранската и автохтонната теория се навръзват, съм стигнал от преди този блог) следната стара българска мъдрост (пак според него):
"Добро без сила не може,
сила без добро не бива!"
Обърнете внимание на първата част на горното твърдение.
Аз съм баща (БЪЛГАРИН) на четири деца (БЪЛГАРИ), всички в България. При това често казвам, че по-учудващото е не количеството, а качеството, но само познатите разбират колко съм прав. Мислите, че се правя на важен? Не е така, защото майка ми са били пет деца, а пък майка и (моята баба) девет деца и съвсем не са били изключение. А сега всяка 20-годишна циганка бие тия показатели, за което и плащаме ние. Няма да ви питам колко българчета отглеждате Вие...
Всичката тая "скучна" аритметика ви я казвам, защото като отида в църква, от много години,първата свещ, която паля (прости ме, Боже!), е за Българския народ. А народа е казал още и "Господ дава, ама в кошара не вкарва" и "помогни си сам, че да ти помогне и Господ".
Ако до тук не съм бил ясен, ще го кажа направо:
Трябват ни деца, Българчета, това е нашата сила!
И ограничаване на циганската популация, която издъхващия, изнемогващ и застаряващ български народ отглежда.
Няма да се учудя, ако И това не бъде публикувано. Въпреки това, смятам, че създавам трептение в полето в смятаната от мен за правилна посока.
18.07.2010 11:43
18.07.2010 11:46
Не е загубено нищо, просто трябва да се започне за да се завърнат добродетелите.
Разберете, времето убива. Това е проблема. Нещата се изпипват когато се правят, стоенето ражда плевели. Започнаха да ни затрупват. След този постинг ако не се предприеме нищо, аз си отивам. Наслушах се, нагледах се.
18.07.2010 11:54
Човекът започнал борба за по-добър Свят, я отпочва най-напред в себе си !!
Както при този голям Българин !
"Нека служим роду моему, ако е и за крива Бога. Не е честно мене Болгарину да отчаявам и да вракям зло за зло. Болгарин прави и верни и благородни човек, Болгарин е любитель всякое добро, Болгарин е срамота да се отричува от своя род и язык, той Болгарин, който родо свой си хули името му е ни ден ни нощ. Аз сам Болгарин, плачем за нашите изгубени болгаре, които са во Долна Мисия, затова сдолжни сме да ся жертвуваме за бракята наши пресладкии болгари".
Юрдан х. Константинов" (Цариградски вестник, бр. 44/1855 г.)
Хора с такова мислене и дела променят историята и съдбата на България.
Въпросът е – Ще съумеем ли ние, да се издигнем до техният морал, душевност и жертвоготовност ?!
С най-голямо уважение Спараток и ... Бог да те пази !!
Не знам към кого така "любезно" се обръщаш, дали към автора на горното или към мнението над теб, но и в двата случая бих казал - що не вземеш ти да се скриеш с мизерната си комплексарщина! Ако темата не ти е по сърце, явно не ти е мястото тук в тази хубава дискусия. България винаги ще си остане светло духовно пространство, независимо от тъмните цели на глобалистите (психо-фашистите, комунистите и ционистите) и българофобите!........Колкото и да се мъчат да изтрият историческото ни съзнание и да подменят ценностната ни система със сурогати - няма да успеят! Скоро им се види края на тия гадове, антихристи и душмани!
Всички изброени, заедно с кимерийците и скитите са българи; т.е. от един етнос!
18.07.2010 12:31
Предполагам, че безброй пъти сте чували (а вероятно и казвали) неща от типа "Ако всеки започне със себе си и направи нещо малко ...". Сигурен съм, че много от вас даже го правят. Е, Спароток е избрал по-голям "калибър" :)), но и той може би е започнал от нещо малко.
Много отдавна престанах да чета вестници. Преди няколко години се запознах с един човек (много интересен), който оказа особено влияние на професионалното ми развитие, но тук ще го спомена с една друга негова "особеност".
Когато преди време ми каза, че не гледа телевизия, малко се учудих. Все пак има толкова филми, концерти и пр., които си заслужават гледането ...
Преди три години (грубо) започнах да работя вкъщи, и за да не ми е тихо, телевизора работеше постоянно, дори свикнах да си отмервам времето с различните предавания и сериали :)). Промених това, все пак. С четене и тук-там мисъл. Преместих се в стая без телевизор и само в краен случай си позволявах да погледам по десетина минути дневно.
Вероятно сте чували това: "Толкова е шумно, че не можеш да чуеш и собствените си мисли"?! Мисля, че подобни "неошлайфани" фрази често идват от сърцето или подсъзнанието и носят много истина. Как ви се струва.
Сега съм временно извън България и за щастие в квартирата ми няма телевизор.
Какво става обаче с "хубавите филми, концерти и пр."? ... а, да .... и радио нямам :)
Ако има нещо, което наистина трябва да гледам, сигурен съм само ще ме намери :). Засега не съм спрял (вижда се) нета :).
Ще си позволя да дам една малко животинска персонификация на медиите. Едно "Теле" ми обяснява по цял ден какъв съм. Тъп, грозен, беден, болен, скучен, ограничен, безполезен ... В един момент Телето спонсорира филм, за да ми обясни и от къде идвам (например). Ако това беше човек, колко дълго бихте поддържали "връзка" с него?! Колко малко себеуважение трябва да ви е останало, за да му вярвате? С колко време разполагате, че му подарявате толкова много?! ..... СЛЕДВА .....
18.07.2010 13:09
Забелязали ли сте как "съвременният" човек организира дома си? Телевизора е задължително в центъра на композицията. Явно много се мразим, щом не можем да живеем без злобното Теле. Чиста проба мазохизъм.
Какво се случва с "Моят дом е моята крепост"? Мястото, което трябва да ни предоставя спокойствие, сигурност и приятни изживявания е окупирано от унизяващата твар.
Напоследък все повече хора твърдят, че са намалили времето, което отделят за това занимание. Хубаво :), но мисля, че трябва да сме по-решителни, да накараме Телето да се "поизпоти". Да видим откъде ще ни заливат с помията си, като им спрем кранчето (медиите)?! Странно как недоверчивия (не знам дали по природа или е придобито) българин така лесно позволява да му се бъркат в светогледа. Ще започна да давам хипотетични примери ...
"Отрязваме" Телето и не знаем какво става в Говорилнята (парламента, де). Можем само да съдим по действителните резултати, без да слушаме какво мрънкат депутатите. Как ви се струва?
Друго ... Земетресението в Хаити например ... да, голяма трагедия, хората имат нужда от помощ и т.н. 200 000 ли бяха загиналите? Ако не знаем за това по-лоши ли сме от другите? Не е ли редно да подредим собствената си градинка първо?! Фактът, че изглежда че българите "измират" по-бавно трябва ли да ни успокоява?! Защо някой не организира световна кампания за набиране на средства за да се подпомогне откриването на истината за нашия произход, например?! Не че вярвам в искреността и прозрачността на подобни мероприятия, но все пак. Подобно лицемерие ни залива отвсякъде. Един нуждаещ се "помага" на друг нуждаещ се чрез посредник. Знаете кой прибира парите, нали?! Чие е Телето?
Ще кажете, те и в другите държави гледат телевизия, пък са "по-добре" от нас...
Сигурни ли сте? Това че на нас ни се отразява по-силно може да означава само две неща. Или сме по-слаби, или ни "бият" по-яко и по-отдавна.
Да започнем с нещо малко, А!!!?
... пак ще следва :)
Всички изброени, заедно с кимерийците и скитите са българи; т.е. от един етнос!
Много правилно !
18.07.2010 18:37
Ето още някои цитати от него, които вероятно ще се харесат на преобладаващата публика :))))))
"Българите са монголска народност, която е дошла на Балканския полуостров през 7 в. и се е смесила със заварените тук славяни" ( от същата книга "The War in Eastern Europe" ).
"Руската фантазия е най-живата, руският живот е най-свободният, руското изкуство е най-великолепното, руските ястия и питиета са според мен най-добрите, а самите руснаци са може би най-интерсните хора на света" ( пак от същата книга ).
"И аз изведнаж разбрах,че набожният руски народ вече не се нуждае от свещеници, които да му помагат да се моли за небесното царство. Този народ строеше върху земята такова светло царство, каквото не би се намерило на никакво небе, такова царство, да умреш за което е щастие..." ( от книгат "Ten Days that Shook the World", 1919 ).
Искате може би да кажете, че Рийд е излъгал за качествата на българите, добре, така да е, но и Феликс Каниц ли се е заблудих възхищавайки се от българите, наверно и с Монро, и с Вайганд ще да е било така понеже и те са видели в българите нещо уникално и светло.
Защо търсите черното в тъмни времена?
Не, обаче обичам да говоря напук, което също е българска черта :)))))))
Бъдете живи и здрави и раздавайте любов!
Бог да пази България!
Не, обаче обичам да говоря напук, което също е българска черта :)))))))
Не е българска черта....
К. Денчев
Да де, ама пък например един човек, който е описал народа с перо и четка като Чудомир, я смята за българска. Но може би населението в и около Казанлък не е достатъчно автохтонно и това го е подвело:)))) Или пък може би Чудомир е притежавал една друга черта от живия характер на народа - талантът за самоирония. Това също го няма в плакатно-прокламаторското народознание, тъй като там всичко е идеално и велико и няма какво да се иронизира.
Познавам много добре хората около Казанлък, свестните не се подиграват с род и Ронина, но какво да се прави, има и други, няма стадо без мърша, нали така?
А има и хора, които много обичат да категоризират останалите.
В квадратното мислене може би няма такива нюанси, но ирония и подигравка са различни неща. Самоиронията пък е безценно качество както на индивидите, така и на народа. За стадото не знам, може би няма място в хоровото блеене.
Познавам много добре хората около Казанлък, свестните не се подиграват с род и Ронина, но какво да се прави, има и други, няма стадо без мърша, нали така?
А има и хора, които много обичат да категоризират останалите.
В квадратното мислене може би няма такива нюанси, но ирония и подигравка са различни неща. Самоиронията пък е безценно качество както на индивидите, така и на народа. За стадото не знам, може би няма място в хоровото блеене.
Не е ли несправедливо да се категоризира цял народ въз основа на качествата на ограничена група индивиди описана в художестено произведение?
Самоиронията е хубаво качество, но когато не се прекалява с нея, защо да се саморазпъваме на кръст, при кой народ говоренето само за недостатъци е национален спорт?
Но пък не можем и да неглижираме недостатъците, при положение че непрекъснато се сблъскваме с тях.
За да не говоря само по принцип, веднага ще дам един пример. Имам щастието да съм баща на един талантлив, трудолюбив и скромен младеж, който постига впечатляващи успехи в учението и единствен от страната успя да издържи квалификациите за два национални отбора - по физика и математика. Утре ще се върне в България с два сребърни медала от две последователни световни олимпиади, съответно по математика и физика. И знам със сигурност, че вдругиден една съседка на майка ми, баба на негов съученик, ще иде при нея уж да я поздрави и на няколко пъти ще вметне, че все пак тъй и не е успял да изкара златен медал. И тя е само една от многото подобни на нея, разбира се; всеки талантлив българин може да разказва до безкрай тази история. И сега какво да правим в този случай, питам аз, да пестим ли иронията или пък да караме по ред?
26.07.2010 11:11
Добре ,казано.
Няма да се загубим,но е добре да се завърнем в бащината къща....В България ,всяко семейство има "бежанец",по икономически причини.
Никъде по света на госта не казват"Заповядай".Прослувотото гостоприемство и грижа към непознатия.
Бях писала и по-рано,че е голям грях да се каже нещо лошо за българина.
Имаме си и кривини,но когато сме обединени сме сила.
....Като пръчките на хан Кубрат.
Самочувствието на нашия народ се възвръща и благодарение на такива родолюбци като Павел-Спароток.
Бог е с нас!При водосвет има една прекрасна християнска молитва-песен:
"....Спаси Господи ,люди твои ...Запази достояние твое...Православному българскому народу,на съпротива дарую..."
Но пък не можем и да неглижираме недостатъците, при положение че непрекъснато се сблъскваме с тях.
За да не говоря само по принцип, веднага ще дам един пример. Имам щастието да съм баща на един талантлив, трудолюбив и скромен младеж, който постига впечатляващи успехи в учението и единствен от страната успя да издържи квалификациите за два национални отбора - по физика и математика. Утре ще се върне в България с два сребърни медала от две последователни световни олимпиади, съответно по математика и физика. И знам със сигурност, че вдругиден една съседка на майка ми, баба на негов съученик, ще иде при нея уж да я поздрави и на няколко пъти ще вметне, че все пак тъй и не е успял да изкара златен медал. И тя е само една от многото подобни на нея, разбира се; всеки талантлив българин може да разказва до безкрай тази история. И сега какво да правим в този случай, питам аз, да пестим ли иронията или пък да караме по ред?
Приеми моите искрени поздравления за постигнатото от сина ти! Гордей се е него, имаш право на това, момчето се е представило прекрасно!!!
И какво ти пука, че някои ще подметне това, или онова, на жив човек угода няма, китайците казват, че имало само два добри човека, единия е умрял отдавна, а другия ще не се е родил.
Ти насърчаи сина си, хвали го, от това има полза, вярвай ми, така дваш надежда и горост и на други българи!!!
Нека си има ирония, аз също се бъзикам със себе си, но не правя реклама. Спортист съм и пътувам доста, ако знаеш какви ганьовци си имат англичани, австрийци и др. свят ще ти се завие. Принцът на Монако уринира на улицата, ама весникарчета млъкнаха набързо.
Не само можем да бъдеме българи, но и трябва да бъдеме достойни за това име. Нека научим и покажем на децата си какви са били древните ни предци за себе си и околните и как са били оценявани от другите. Това е задължително, защото щем или не сме единствените лигитимни носители на името и гените на една от най-древните и прогресивни цивилизации.Задължително е, защото основен характерен белег за тази цивилизация е създаване и укрепване на държавността. Разбира се не са признавали /ненавиждали са/ робството и не са ползвали робски труд и още редица други. Всичко това се е базирало на основният завет на древните българи : - " ДА НЕ ПОЗВОЛЯВАТ НИКОГА НА СИЛАТА ДА ВЛАСТВА НАД РАЗУМА!". Казвам всичко това, за да можеме ние и децата ни да проектират и градят бъдещето си на здрава основа. Не, че няма да има вредни сили и влияния, но ефекта от действията им ще е по-незабележим, колкото по здрава е основата. А тя според мен е проектирана перфектно и до ден днешен не е оспорена или оборена в световен мащаб.
И още нещо от нашите деди :- " Залудо работи, залудо не стой!".
Който и както иска може да се захваща - у с п е х !
те са нормалното и единственото, което се случва... "
прав си, има толкова други неща, за които си заслужава да се живее. Истински, почтени неща..
имах нужда да прочета това. Хубав ден!
те са нормалното и единственото, което се случва... "
прав си, има толкова други неща, за които си заслужава да се живее. Истински, почтени неща..
имах нужда да прочета това. Хубав ден!
Знаеш ли, Буда е казал, че за да сме щастливи трябва само да се дистанцираме от нещата, които ни правят нещастни.
Животът става различен когато човек се обърне към светлината и доброто.
Хубав ден!
Не само можем да бъдеме българи, но и трябва да бъдеме достойни за това име. Нека научим и покажем на децата си какви са били древните ни предци за себе си и околните и как са били оценявани от другите. Това е задължително, защото щем или не сме единствените лигитимни носители на името и гените на една от най-древните и прогресивни цивилизации.Задължително е, защото основен характерен белег за тази цивилизация е създаване и укрепване на държавността. Разбира се не са признавали /ненавиждали са/ робството и не са ползвали робски труд и още редица други. Всичко това се е базирало на основният завет на древните българи : - " ДА НЕ ПОЗВОЛЯВАТ НИКОГА НА СИЛАТА ДА ВЛАСТВА НАД РАЗУМА!". Казвам всичко това, за да можеме ние и децата ни да проектират и градят бъдещето си на здрава основа. Не, че няма да има вредни сили и влияния, но ефекта от действията им ще е по-незабележим, колкото по здрава е основата. А тя според мен е проектирана перфектно и до ден днешен не е оспорена или оборена в световен мащаб.
И още нещо от нашите деди :- " Залудо работи, залудо не стой!".
Който и както иска може да се захваща - у с п е х !
Благодаря ти!