Прочетен: 62714 Коментари: 139 Гласове:
Последна промяна: 30.03.2010 17:58
МЕДУЗА – БЪЛГАРКАТА, КОЯТО ВКАМЕНИ ГЪРЦИТЕ
Всеки, който е запознат с древногръцката митология познава горгоната Медуза. Тя е описана като красива млада жена, която по-късно е превърната в чудовище. Хубавата й коса била заменена със змии, а с погледа си можела да вкамени човек. Заедно с двете си сестри всявала неописуем ужас у всеки, който дръзвал да се приближи. С помощта на боговете героят Персей успява да я убие и отреже главата й. От кръвта на Медуза се ражда крилатият кон Пегас.
Митът е интересен, но зад него се крие една съвсем друга реалност. Горгоната Медуза не е била никакво чудовище, а тракийска вахканка, трако-троянското й име свидетелсва за това. Една от дъщерите на цар Приам е наречена Медуза, сродни са също тракийските царски имена Медок, Медосад и разбира се на българските Медо, Медуш, Медка.
Бащата на горгоната- Форкус също носи тракийско име. В омировата Илиада, предводителят на фригите е наречен Форкус, което е гърцизирания вариант на български лични имена като Борко, Боруш. Майката на Медуза носи името Кето, което е идва от пеласгийската дума кето-чедо, и тракийската кенто-чендо (чедо, дете). Самото име Медуза е гърцизираното тракийско ( древнобългарско) Медуша. Установено е, че наставката уша в женски лични имена е една от най-архаичните.
Разбира се тракийката Медуша не е имала змии на главата си. По време на вакханските танци косата на тракийките е била разпусната и се е веела във вятъра. Напълно възможно е дори да е била сплетена на тесни плитки, които да са завършвали с някакво украшение и така да са приличали на тяло на змия. Благородните тракийските жени са имали татуировки, това може да се види от изображения изписани върху древни вази. Наколенникът от Враца също показва лице украсено с растителни и геометрични мотиви.
Всеки грък виждащ буйнстваща тракийска вакханка е оставал като вкаменен. Свободата и дързостта на тракийските жени са били немислими за гъркините. Атинянките са си имали пазачи, които са ги контролирали непрекъснато. От една почтена гъркиня се е очаквало да стои в къщи и да се грижи за децата си. Тези, които са били виждани на улицата са били считани за робини, или за проститутки.
Поради тази причина елинските търговци посетили земите ни са наблюдавали с широкоотворени очи танцуващите на воля свободни тракийки ( по време на дионисиевите празници). Когато са се прибирали по родните си места южните ни съседи са разказвали на любопитните си сънародници за видяното в Тракия. За буйните жени с развети коси, за странните фигури по техните лица и за това как те карат човек да се вкамени от удивление. Разказът се е предавал от уста на уста и естествено е бил доукрасяван. Тракийската вакханка е превърната в чудовище, защото за гърците е било невъзможно да приемат, че една обикновена жена може да притежава свобода и сила равна на мъжката. Придавайки нечовешки произход на Медуша ( Медуза), за гърците е било по-лесно да я възприемат. С течение на времето са добавени нови елементи. На южните ни съседи е било известно, че нашите деди са имали обичай да обезглавяват противниците си и да запазват черепа като трофей (тази традиция се наблюдава в България поне до времето на Крум Страшни). Гърците са били свидетели на тракийските бойни танци – колаврисмос. При тях се е наподобявал двубой, който е бил труден да се отличи от истинска схватка на живот и смърт.
Комбинирайки свободният дух на вакханките с бойните танци и обичая на траките да обезглавяват противници, елините изковават митът за Медуша-Медуза. Описват обаче не красива тракийка, както би трябвало, а вкаменяващо хората чудовище.
Създаването на митът за Медуза се обяснява лесно с гръцката народопсихология. В обществото на нашите южни съседи мъжът е доминатната фигура, а жената е подчинена на строги правила. Дързост и буйност са били немислими за атинянките. Това, което е плашело гърците се е нравило на дедите ни, защото бойци и герои се раждат само от силни жени. Не случайно Ботев възкликва – “Какви е деца раждала, раждала, ражда и сега българска майка юнашка!”
Ето какъв народ сме, положени сме в основата на митове и легенди! Причинявали сме невероятно удивление, което за съжаление е водило и до омраза, затова и мнозина ни охулиха. Запомнете обаче едно – Никой не хвърля камък по дърво, което няма плод!
Могат да ни ограбят, могат да се опитат да ни принизят, но духът ни не могат да вземат. Този несломим дух е въкресявал държавата ни многократно и скоро за пореден път ще обнови живота ни. Трябва само да го поискаме.
Весели курортисти и авантюристи- част 5-...
ИСТИНСКИ РЕД НА БОГОВЕТЕ В РОЗЕТАТА ОТ П...
Поздрави от Родопите, приятелю!
29.03.2010 20:48
Поздрав за поста!
Слушала е тази приказка от своята прабаба, тя от своята... Изобщо приказка, предавана в рода ни. Ще взема да я пусна в моя блог утре, да не я преразказвам цялата тук...
Ето, че се потвърждава - приказката си има зрънце, коренче в едно мнооого далечно наше минало... Благодаря ти, sparotok, статията ти е от изключително значение за мен лично, а и за БЪЛГАРИТЕ като народ и истирия...
Поздрави от Родопите, приятелю!
Благодаря!
Поздрав от градът на художниците!
Поздрав за поста!
Уверен съм, че всеки човек, до голяма степен предопределя съдбата си със своите действия. Същото важи и за едно общество. Неговите действия, или бездействие определя и бъдещето му.
Слушала е тази приказка от своята прабаба, тя от своята... Изобщо приказка, предавана в рода ни. Ще взема да я пусна в моя блог утре, да не я преразказвам цялата тук...
Ето, че се потвърждава - приказката си има зрънце, коренче в едно мнооого далечно наше минало... Благодаря ти, sparotok, статията ти е от изключително значение за мен лично, а и за БЪЛГАРИТЕ като народ и истирия...
Във всеки мит има зрънце истина. Когато обаче тя е неудобна за определени кръгове, бива премълчавана.
Езиковедите знаят много добре, че Медуза, Форкус, Кето, Персей и т.н. не са гръцки имена, но не им се иска за си трошат главите оспорвайки вече приети тези....колкото и неверни да са те.
Благодаря ти!
Поздрави!
Неудобната истина винаги се манипулира.
Една красива, свободна и буйна жена винаги вдъхновява.
Благодаря ти!
Вярата ми се основава на това, че познавам сънародниците си и, че съм имал примера на хората от семейството ми, които след всяко бедствие са се изправяли и са построявали отново разрушеното.
Виж само как една българка може да вкамени гърците, а представяш ли си на какво са способни няколко милиона като нея :)))
Змиите могат и да са привнесени от други места - танцуващите със змии - в Египет, в дворците на Минос, а също и жриците от Индия, които танцуват с кобри... - но пък тука езикът също може да създаде магическата реалност - както е например в легендата за Мерлин и крал Артур, или в сагата за Беоулф - "кръвта на чудовището е толкова ядна, че стопява меча"... метафората става истина в мита;
От друга страна - тракийските приказки и обичаи определено говорят за матриархат - пълен или частичен;
А има и още нещо - рисунките по лицето и по тялото - главно с черно-синя боя, за да се различава от виното и кръвта - но тука ти ще знаеш повече - не непременно татуировка, а определен вид украса с иконичен характер - символика на ритуала - но също, струва ми се още нещо - трябва да се види в история на медицината...
29.03.2010 23:36
Браво, sparotok!
Честно казано не бях се замислял, но сте прав, Медуша звучи много приятно, докато в Медуза има нещо хладно.
Медуша е била красива българка, по-скоро би съживила Буратино:)))
Браво, sparotok!
Радвам се, че постинга ти е допаднал!
30.03.2010 00:01
Явно не сте запознат с методите ми. Не аз правя от българите траки, съвсем не.
Антропологичният тип на българите ги определя като траки.
Културата и древната носия на българите ги определя като траки.
Езикът на българите ги определя като траки, не е зле да пречетете Колин Ренфро, той сам каза това.
Това е трудно смилаемо за Вас понеже не сте си направили труда да извършите свое проучване, а вярвате на глупости писани по политическа поръчка.
30.03.2010 00:28
---- "1789.09.10 (30 авг.) Екатерина II направляет Иосифу II меморандум о разделе Османской империи и о создании «Дакии» во главе с греческим православным императором, включающей в себя Молдавию, Валахию и Бессарабию; Босния и Сербия отошли бы в этом случае к Австрии."
--- Спомени от времето на обучението на Иларион Макариополски в духовната школа на Константинополската патриаршия на о. Андрос:
...”Гърците, наскоро освободени от турското робство и екзалтирани от новия си политически живот, без стеснение и без никакъв срам всякак наскърбявали с бляновете си нашите сънародци. Това си позволявали да правят и такива гърци, които в държавата си и обществото са заемали високо положение . Според тях, целият Балкански полуостров бил гръцки, а малките народи, като българи, власи, албанци, не можели да имат исторически бит и за това трябвало да се слеят с “благородния гръцки народ”. Други пък гърци говорели, че прадедите на българите имали еднакво произхождение с циганите; но само поради големите заслуги, които Българският народ направил за свободата на Гърция, гръцкото правителство дало било на българите името «гърци»”
“Време и живот на Търновския митрополит Илариона /Макариополски/”, М. Радивоевъ, 1912 г.
С Уважение.
30.03.2010 01:34
30.03.2010 06:43
актуален проблем с научна новост!
Пожелавам ти успех.....
30.03.2010 08:54
30.03.2010 09:12
От кой тези политически поръчки бе?
От КГБ ли, от Коминтерна ли, от Държавна сигурност ли, от Зона 52 ли...
Кой пък толкова има изгода да прикрива нашата мизерна история в световен мащаб?
Какъв е този мултинационален световен заговор целящ с общи усилия на всички световни учени и научни организации да прикрие истината че българите са траки.
Цялата световна научна общоност си е поставиле за цел да унищожи и прикрие националното ни самосъзнание с някакви фалшиви тези за славянски и прабългарски произход, само да не излезе истината че великите прабългари са траки- идват от Алфа центавър и носят светлина!
30.03.2010 09:23
Та баничарски му работи.........
Ама ние си падаме по фактите, а баничките ги ядем за дубрутро!
Вижте какво ми излезе, като написах колавримос в гугъл!
Ancient creek dances
http://www.amazon.co.uk/Kolavrismos-Mimic-Dance/dp/B001R5GLQ4
Явно не сте запознат с методите ми. Не аз правя от българите траки, съвсем не.
Антропологичният тип на българите ги определя като траки.
Културата и древната носия на българите ги определя като траки.
Езикът на българите ги определя като траки, не е зле да пречетете Колин Ренфро, той сам каза това.
Това е трудно смилаемо за Вас понеже не сте си направили труда да извършите свое проучване, а вярвате на глупости писани по политическа поръчка.
Аз съм Ради /Радерс/ и не се занимавам с политически поръчки. Само си мисля, но може и да греша, че етническия произход /който също е спорен/, не означава национално самосъзнание. Питай американците...
Поздрави!
Приятелю, аз също бих искал теорията ти да е вярна, понеже си обичам нацията, независимо от кусурите /тъжно ми е, че имам доста съмнения/, но просто се опитвам да мисля. Един процес, който е труден за доста хора.
30.03.2010 11:26
№ 22, българите имат древни предци и корените на тези предци са точно от тук, от Балканите, от Мизия и Тракия! Години ни натрапваха имперската идея, че славяните са претопили българите. Нарекоха старобългарският език църковнославянски! Натрапват ни древногръцката митология, която е 2/3 крадена от траките.
А в момента националното самосъзнание на българите в Македония се обработва с репресии!
№22, надявам се да ни кажеш, какъв е според теб етническия произход на българите...
30.03.2010 11:33
30.03.2010 11:38
гарски юнаци"?Май ги няма никакви по митинги и демонстрации.А иначе пълнят
дискотеки и заведения и вият буйни силиконени танци и кючеци.А в същото време
"подтисканите" в гинекеите гъркини излизат по улиците на митинги и демонстра-ции.Хубаво е разбира се да имаме самочувствие от това,какви са били дедите ни,
но добре е да се огледаме,къде сме ние сега и какви сме - един уплашен,смачкан
свит народ,който се самоизживява като такъв само пред екраните на компютрите.
Може и да ме псувате,но добре е да се замислим върху това.И да задействаме!
30.03.2010 11:46
30.03.2010 11:59
гарски юнаци"?Май ги няма никакви по митинги и демонстрации.А иначе пълнят
дискотеки и заведения и вият буйни силиконени танци и кючеци.А в същото време
"подтисканите" в гинекеите гъркини излизат по улиците на митинги и демонстра-ции.Хубаво е разбира се да имаме самочувствие от това,какви са били дедите ни,
но добре е да се огледаме,къде сме ние сега и какви сме - един уплашен,смачкан
свит народ,който се самоизживява като такъв само пред екраните на компютрите.
Може и да ме псувате,но добре е да се замислим върху това.И да задействаме!
Много хубаво го казахте - Да действаме!
Знаете, че в Гърция национализма се дава заедно с кърмата, а в България през последните 65 години само да се опиташ да покажеш истината за българската история и ще те изкарат нацист, фашист, екстремист.
Гръцкото правителство хвърля стотици милиони за реклама на гръцката култура, а нашите правителства от 1944 насам потапяха тракийски градове под язовири, с благословия на властимащите бяха изнесени тирове с ценни тракийски находки...знаете го това, нали?
Гърците не са преживявали комунистически терор, а ние го изпитахме в продължение на няколко поколения. Това е причината за разликата в държанието.
Потенциалът ни обаче е нещо съвсем различно, ние можем много повече, ще го постигнем когато добием национално самосъзнание, а това става с просвета.
30.03.2010 12:13
Официално ЛАМЯ е гръцка дума сродна с лаимаргия-лакомия, лаймос-гърло, лаймасо- лакомо разкъсвам, ръфам, изяждам.
Обаче глаголи като изяждам, разкъсвам са свързани с нашия ЛОМЯ - разбивам на частици. В някои наши и словенски диалекти ЛОМЯ се произнася ЛАМЯ, ЛАМИМ- аз ломя.
Понеже гърците са асимилирали много траки и пеласги е напълно възможно да са били възприети не само думи, но и народни предания.
Ритуали на вакханките са по същество магьосничество и окултни практики, запазени частично чак до времето на Крум (който извършва същите ритуали пред стените на Цариград).
С магии ,баене ,гадаене и вещерство се занимават до ден днешен жените у нас. Тези умения се предават от баби на внучки (не на дъщери).
Вкаменяването на хора представлява спиране на жизнените им фукции и втвърдяване на мускулатурата.
Магьосник и езичник е бил и свети Киприан преди да стане христианин. Днес се четат именно Киприанови молитви против магии. Прочетете и вижте какво е правил когато е бил езичник и ще разберете ,че Медуза е правила същото.
Прочетете и за вкаменяването на Зоя("Зоино стояние") -през 70-те в Русия.
Също Мойсей и превръщаната от него тояга в змия.
По същество езическите богове са бесове на които хората се кланят и служат. Затова и името на племето Беси едва ли е случайно .
Разбира се Медуша е много сладко....и гръцкият му вариант Медуза е неприятен дори за ухото
Във всеки мит има зрънце истина.
Колаврисмос означава буквално коло-въртеж.
КОЛ - това е копие, първите копия са заострени колове, а и Херодот споменава, че траките разполагат с копия без метален връх. Така са били по-евтини правели са се бързо и в големи количество.
ВРОС е гърцизирата форма на ВЪРТЕЖ.
Поздрави!
Истината почти никога не е сложна, сложен е пътят тя да се укрие.
Когато разкъсаме завесата на лъжите ще видим една съвсем различна реалност.
Познавам Сарадива!
Запалена е за българската история и за търсенето на истината.
Приятелю, аз също бих искал теорията ти да е вярна, понеже си обичам нацията, независимо от кусурите /тъжно ми е, че имам доста съмнения/, но просто се опитвам да мисля. Един процес, който е труден за доста хора.
Изкарването на хетите като тракийски народ може да е Ваша приумица, не моя!
Аз работя по различен метод. Казвате, че се опитвате да мислите и го правите добре, но не с цел да достигнете истината, а да разводните понятията.
Същият този метод ползваха другарите, опитващи се да ни убедят, че сме туранско племе, макар да знаеха, че АНТРОПОЛОГИЧНО НИЕ СМЕ ЕВРОПЕЙЦИ.
30.03.2010 12:32
Не размивай историческите факти с общи приказки. Можеш да си изясниш непредубедено, че траките в 5-ти, 6-ти, 7-ми век никъде не са ходили и не са претопени от "супер народа славяни". Живота в Мизия и Тракия не е спирал и това го доказват точно археологическите проучвания.
Явно не сте запознат с методите ми. Не аз правя от българите траки, съвсем не.
Антропологичният тип на българите ги определя като траки.
Културата и древната носия на българите ги определя като траки.
Езикът на българите ги определя като траки, не е зле да пречетете Колин Ренфро, той сам каза това.
Това е трудно смилаемо за Вас понеже не сте си направили труда да извършите свое проучване, а вярвате на глупости писани по политическа поръчка.
Аз съм Ради /Радерс/ и не се занимавам с политически поръчки. Само си мисля, но може и да греша, че етническия произход /който също е спорен/, не означава национално самосъзнание. Питай американците...
Как хубаво звучи само това, което казвате - Не се занимавам с политически поръчки....за малко да повярвам:)))
Те и нашите учени не ни лъгаха изобщо, че българският народ е от турански произход.
Сеч ли казвате! Да, това е, което правите най-добре, но сега май трябва да продадете ножовете си, за да изплатите дълговете на Гърция.
Глупаво е да ни наричате джуджета и азиатци понеже е установено по научен път, че БЪЛГАРИТЕ СА ПО-ЕДРИ ОТ ГЪРЦИТЕ, А И, ЧЕ В ГЪРЦИТЕ ИМА ПОВЕЧЕ АЗИАТСКА КРЪВ ОТКОЛКОТО ПРИ БЪЛГАРИТЕ. ТОВА Е ФАКТ!
Через тебе по някога си мисля за хора,
преди да се е почвала втората световна война,
вярващи че те са гениите на човечеството.
Както пламтиш по една България,
която дори да е била, какво допринасяш за днешната -
опашката на европейците по всяко отношение.
Защо има тигър на ника ти?
Намери типично български животно, ако можеш.
Но кой знае. Може би и тигърът е произлязъл от България.
смело на пред, за да се отрезвее от българщината
Не се притеснявайте, България ще отрезнее от лъжите, с които ни упояваха дълго време.
Асоциациите които правите с " хора,
преди да се е почвала втората световна война,
вярващи че те са гениите на човечеството " са неуместни и глупави.
Българите спасиха своите евреи, точно Вие би трябвало да го знаете това.
Аз лично смятам всички хора за равни пред Бога, независимо от произхода, вярата и пола им.
Жалките Ви опити да свържете моето дело с нацистка идеология са стар и изтъркан метод, измислете нещо по-оригинално!
---- "1789.09.10 (30 авг.) Екатерина II направляет Иосифу II меморандум о разделе Османской империи и о создании «Дакии» во главе с греческим православным императором, включающей в себя Молдавию, Валахию и Бессарабию; Босния и Сербия отошли бы в этом случае к Австрии."
--- Спомени от времето на обучението на Иларион Макариополски в духовната школа на Константинополската патриаршия на о. Андрос:
...”Гърците, наскоро освободени от турското робство и екзалтирани от новия си политически живот, без стеснение и без никакъв срам всякак наскърбявали с бляновете си нашите сънародци. Това си позволявали да правят и такива гърци, които в държавата си и обществото са заемали високо положение . Според тях, целият Балкански полуостров бил гръцки, а малките народи, като българи, власи, албанци, не можели да имат исторически бит и за това трябвало да се слеят с “благородния гръцки народ”. Други пък гърци говорели, че прадедите на българите имали еднакво произхождение с циганите; но само поради големите заслуги, които Българският народ направил за свободата на Гърция, гръцкото правителство дало било на българите името «гърци»”
“Време и живот на Търновския митрополит Илариона /Макариополски/”, М. Радивоевъ, 1912 г.
С Уважение.
Благодаря за информацията, ценна е!
Колаврисмос означава буквално коло-въртеж.
КОЛ - това е копие, първите копия са заострени колове, а и Херодот споменава, че траките разполагат с копия без метален връх. Така са били по-евтини правели са се бързо и в големи количество.
ВРОС е гърцизирата форма на ВЪРТЕЖ.
Аз си помислих, че "коло" идва от кръг, и че думата "колаврисмос" е свързана с нашите народни танци и хора. Качих музиката тук: http://dox.bg/files/dw?a=adf897dcfd Забележете само каква сензация! Гърците в техен диск с етно музика, слагат тракийски боен танц с гайди :D
Колаврисмос означава буквално коло-въртеж.
КОЛ - това е копие, първите копия са заострени колове, а и Херодот споменава, че траките разполагат с копия без метален връх. Така са били по-евтини правели са се бързо и в големи количество.
ВРОС е гърцизирата форма на ВЪРТЕЖ.
Аз си помислих, че "коло" идва от кръг, и че думата "колаврисмос" е свързана с нашите народни танци и хора. Качих музиката тук: http://dox.bg/files/dw?a=adf897dcfd Забележете само каква сензация! Гърците в техен диск с етно музика, слагат тракийски боен танц с гайди :D
Няма да се учудя, ако гърците претендират, че те са създатели на гайдата.
Те изкараха един омразен завоевател - Александър МАКЕДОНСКИ ...грък. Щом могат да паднат толкова ниско от желание за слава, трябва да очакваме всичко от нашите южни съседи.
30.03.2010 14:06
http://www.youtube.com/watch?v=UEONHq-aj4s&feature=related Мургави гърци се опитват да играят хора :)
http://www.youtube.com/watch?v=UEONHq-aj4s&feature=related Мургави гърци се опитват да играят хора :)
Да, опитват се горките...:)))
Това също е интересно, кой от кого ли ще да е взел?
http://www.youtube.com/watch?v=V3xNzAPqWt8&feature=related
30.03.2010 14:29
Поздрави на Sparotok.
30.03.2010 14:54
Иначе гали ухото... на обзети от национален нарцисизъм българи!
Приятен ден!
Иначе гали ухото... на обзети от национален нарцисизъм българи!
Приятен ден!
Господине, надявам се да сте в състояние да направите разлика между блог и научна литература. Една идея може първо да се представи в блог и след това да бъде публикувана в книга. Това, което съм направил е да представя своето виждане, подкрепяйки го с аргументи, които Вие не сте забелязали, или не желаете да забележите.
1. Името на бащата на Медуза е тракийско.
2. Името на майката на Медуза е трако-пеласгийско.
3. Името на Медуза е тракийско.
4.Посочил съм и тракийските сродни имена Медок и Медосад.
5.Посочил съм, че наставката уша е една от най-архаичните наставки в български женски имена.
Могат да се представят още данни, но както вече отбелязах - това е блог. След време материалът ще бъде преработен и допълнен.
Имам и друга причина да не дам всичките си доводи. Установих, че има доста хора, занимаващи се с плагиатство, не искам да им давам всичко наготово, нека се потрудят и те малко.
Явно живеем в различни държави защото българи с национален нарцисизъм все още не съм срещнал, за сметка на това се сблъсквам с много българофоби изпитващи удоволствие при всеки опит да принизят още повече и без това охулените и онеправдани българи.
някаква награда да се връчи!
Мисли, народе!
някаква награда да се връчи!
Мисли, народе!
Много мило от твоя страна, но аз вече си получих наградата:))
Целта ми бе да се създаде дискусия относно заблудите в нашата история, а и българите да получат самочувствието което заслужават. Това се получи до голяма степен. Благодарствените писма на нашите сънародници не могат да се заменят с нищо друго!
30.03.2010 17:42
30.03.2010 17:46
ЛОЛКОТО ПОВЕЧЕ ВЗИМАТЕ И СЕ ТЪРКАТЕ В ГРЪЦКИТЕ МАТЕРИАЛИ И СВИДЕТЕЛСТВА - ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ НИЕ ИЗПЪКВАМЕ.....(които е умен да се сети защо)
НА НАИКОИ В СВЕТА НЯМА ДА МУ НАПРАВИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ ЕДИН ПОВЕЧЕ ИЛИ ПО МАЛКО С ФИРОМСКИ СИНДРОМ....ЕЛЛАДА РОССИА И ГЕРМАНИА ГРАНИЧАТ САМО САС СВОИ ИЗКОННИ ЗЕМИ... И ТОВА ЩЕ БЪДЕ ПОПРАВЕНО!!!
Благодаря, познато ми е.
30.03.2010 17:49
Дай Бог българите да осъзнаят истинската си история, да осъзнаят истинските си корени, древното си минало, и да се сложи край на всички изопачавания в тяхната история. Да разберат най-сетне, че са най-древен народ, че са генетичен носител на свещените познания за човечеството, че не случайно са подложени на толкова изпитания, и се намират от толкова време на изпит.
Всъщност Азът на българите е генетичният носител на бъдещите промени пред човечеството.
Дай Бог книгата на д-р Г. Ценов - сегашното издавано фототипно издание, от 2005 година нататък, да спомогне за разкриването на подтисканата тема за Произходът на българите.
И деца, и възрастни да разберат, че наистина този народ български е най-древен, и е време да поеме съдбата в ръцете си.
Турската и гръцката тирания бяха свели българския народ до най-ниското стъпало на човешката култура, но българщината му те не можаха да изкоренят.
В съзнанието на народа все още бяха останали зародиши от национален усет.
съзнание. Българският народ съзна, че е бил народ и е имал своя самостоятелна държава и успя даже да си извоюва своя народна църква. Русия освободи една част от българския народ. Освободените българи се обявиха за самостоятелно управление, но те се разделиха по атавизъм на два дяла.
Единият дял, който се наричаше славянофили, бе на мнение, че България трябва да се постави под протектурата на Русия, защото тя сама не могла да се управлява.
Другата партия, която се наричаше патриоти, беше за една самостоятелна България. Ожесточените борби между тези две партии пълнят историята на България от освобождението до световната война. Русофилите, се засилиха от разните модерни течения, като комунисти, социалисти и други -исти, които от народност и отечество не се интересуваха. Отечестволюбието се счете за порок, за назадничавост. Тежко на този, комуто излезеше дума, че е патриот.
Когато (1907 г.) аз издадох моята книга "Праотечеството на българите", от която излизало, че българите са били нещо по-добро от онова, което се мислеше досега за тях, аз бях обявен за патриот и, следователно, за човек, който стои извън законите.
Всички, които ме критикуваха, критикуваха ме не по съдържание, не защото посочените от мен данни са неверни, а защото съм бил патриот, който изнасял факти, че българите били и храбри, и културни, когато според мнението на моите противници било очевидно, че българите са създадени от природата за тор на чужди ниви.
Д-р Ганчо Ценов
ЛОЛКОТО ПОВЕЧЕ ВЗИМАТЕ И СЕ ТЪРКАТЕ В ГРЪЦКИТЕ МАТЕРИАЛИ И СВИДЕТЕЛСТВА - ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ НИЕ ИЗПЪКВАМЕ.....(които е умен да се сети защо)
НА НАИКОИ В СВЕТА НЯМА ДА МУ НАПРАВИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ ЕДИН ПОВЕЧЕ ИЛИ ПО МАЛКО С ФИРОМСКИ СИНДРОМ....ЕЛЛАДА РОССИА И ГЕРМАНИА ГРАНИЧАТ САМО САС СВОИ ИЗКОННИ ЗЕМИ... И ТОВА ЩЕ БЪДЕ ПОПРАВЕНО!!!
Господине, днес Гърция изпъква най-вече като Троянският кон на Европа. Няма по-голяма заплаха за триста милиона европейци отколкото престъпната финансова политика на гърците. Да не мислите, че хората се слепи и винаги ще можете да ги омайвате.
За 3500 години не успяхте да ни асимилирате и за в бъдеще няма да успеете.
Друг е въпроса дали след няколко месеца ще има Гърция, дали руските милиардери няма да я купят и предложат под наем ?
Кой знае, може България да си купи обратно Егейска Тракия за 1000-2000 рубли:)))
Ние няма да те ругаем, но твоите сънародници ще го направят, защото изпадаш в ролята на куче.
Ние няма да те ругаем, но твоите сънародници ще го направят, защото изпадаш в ролята на куче.
Kynismos -цинизмът е създаден от гъркът Диоген. За него е известно, че е един от първите фалшификатори на монети, държал се просташки, уринирал по дрехите на минувачите...
Цинизъм означава кучешко поведение- бруталност, грубиянство, арогантност.
/Остави кучетата да лаят , те не заслужават вниманието ти /
Ние те слушаме , и те четем . Ние сме твои следовници верни .
/Остави кучетата да лаят , те не заслужават вниманието ти /
Ние те слушаме , и те четем . Ние сме твои следовници верни .
Благодаря!
Аз ще продължавам с работата, радвам се, че много хора оценят труда ми, дано след време и скептиците да пожелаят да видят истината.
30.03.2010 20:04
Благодаря ти!
Моята утеха е, че все повече хора виждат истината.
Въпрос на време е когато ще настъпи една промяна в мисленето.
Един път само робстката псохология да бъде изоставена и всичко ще стане ясно.
А тук не е било така, така ли? :)
По-горе някой беше писал за Тангра. Все още ли има хора, вярващи в тази безсмислица??
А тук не е било така, така ли? :)
По-горе някой беше писал за Тангра. Все още ли има хора, вярващи в тази безсмислица??
Има изображения на тракийски жени с оръжие, има изображения на тракийки разпитващи военнопленници, има изображения на беснеещи вакханки, това не е облик на доминирана съпруга.
Гърците наричат сарматите - командвани от жени. Всъщност касаело се е не за матриархат, а за равенство на половете. Прокопий определя сарматите като част от гетите, а Херодот и Страбон наричат гетите тракийски народ....
Това са фактите, мненията на този и онзи нямат значение.
Благодаря ти!
Духът наистина е най-важното! В българина има заложена борбеност, тя просто трябва да се събуди.
Благодаря ти!
Виждаш ли обаче как е възможно нещо красиво, след време да бъде представяно като ужасяващо! Да пази Господ от манипулатори!
31.03.2010 23:40
Бихте липосочили кой български владетел е писал - В името на Тангра!
Бихте ли посочили поне един гръцки, или латински исторически извор, в който да е споменато, че българите почитат Тангра.
В спора си с Кимон, Омуртаг нарича слънцето, луната и звездите български божества, а Тангра никакъв го няма, защо ли ???
Колко сте право само- трябва да се мисли, но някои хора вярват на желания, а не на документи.
01.04.2010 13:20
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/album.php?aid=16583&id=100000034750386
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/album.php?aid=16649&id=100000034750386
най-сърдечни поздрави!
Деси
Бихте липосочили кой български владетел е писал - В името на Тангра!
Бихте ли посочили поне един гръцки, или латински исторически извор, в който да е споменато, че българите почитат Тангра.
В спора си с Кимон, Омуртаг нарича слънцето, луната и звездите български божества, а Тангра никакъв го няма, защо ли ???
Колко сте право само- трябва да се мисли, но някои хора вярват на желания, а не на документи.
Бихте ли казали какво мислите за това? Траките не са ли имали същите вярвания?
http://www.bulgars.ru/be/tg.htm
Бихте липосочили кой български владетел е писал - В името на Тангра!
Бихте ли посочили поне един гръцки, или латински исторически извор, в който да е споменато, че българите почитат Тангра.
В спора си с Кимон, Омуртаг нарича слънцето, луната и звездите български божества, а Тангра никакъв го няма, защо ли ???
Колко сте право само- трябва да се мисли, но някои хора вярват на желания, а не на документи.
Бихте ли казали какво мислите за това? Траките не са ли имали същите вярвания?
http://www.bulgars.ru/be/tg.htm
Тази статия няма нищо общо с науката.
Траките са имали бог Ден, Дин, чието име В. Георгиев свърза с българската дума ДЕН.
В дълбока древност тракийски племена са проникнали в Азия и са повлияли много народи. Името на шумерският бог Дин-Гир се обяснява с тракийските думи ДИН и ГЕР(мас)- греещ, горещ.
Дингир бива приет и от тюрко-алтайски народи, които преиначават името му на Тенгри, Тенри хан.
За да изкара българите туранци В. Бешевлиев добавя букви в старобългарски надпис и чудо на чудесата появява се думата Тангра, т.е. туранското име на древен тракийски бог.
Ако Бешевлиев е знаел, че Тангра е само туранското име за Дин Гир ( Ден Грее) - тракийски бог, той не би си и помислил да добавя букви и да спекулира.
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/album.php?aid=16583&id=100000034750386
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/album.php?aid=16649&id=100000034750386
най-сърдечни поздрави!
Деси
Съжелявам, не ползвам фейсбук.
01.04.2010 14:19
Бихте липосочили кой български владетел е писал - В името на Тангра!
Бихте ли посочили поне един гръцки, или латински исторически извор, в който да е споменато, че българите почитат Тангра.
В спора си с Кимон, Омуртаг нарича слънцето, луната и звездите български божества, а Тангра никакъв го няма, защо ли ???
Колко сте право само- трябва да се мисли, но някои хора вярват на желания, а не на документи.
Бихте ли казали какво мислите за това? Траките не са ли имали същите вярвания?
http://www.bulgars.ru/be/tg.htm
Тази статия няма нищо общо с науката.
Траките са имали бог Ден, Дин, чието име В. Георгиев свърза с българската дума ДЕН.
В дълбока древност тракийски племена са проникнали в Азия и са повлияли много народи. Името на шумерският бог Дин-Гир се обяснява с тракийските думи ДИН и ГЕР(мас)- греещ, горещ.
Дингир бива приет и от тюрко-алтайски народи, които преиначават името му на Тенгри, Тенри хан.
За да изкара българите туранци В. Бешевлиев добавя букви в старобългарски надпис и чудо на чудесата появява се думата Тангра, т.е. туранското име на древен тракийски бог.
Ако Бешевлиев е знаел, че Тангра е само туранското име за Дин Гир ( Ден Грее) - тракийски бог, той не би си и помислил да добавя букви и да спекулира.
Според някои изследователи "Тангра" и "Ден Грее" е едно и също!
Бихте липосочили кой български владетел е писал - В името на Тангра!
Бихте ли посочили поне един гръцки, или латински исторически извор, в който да е споменато, че българите почитат Тангра.
В спора си с Кимон, Омуртаг нарича слънцето, луната и звездите български божества, а Тангра никакъв го няма, защо ли ???
Колко сте право само- трябва да се мисли, но някои хора вярват на желания, а не на документи.
Бихте ли казали какво мислите за това? Траките не са ли имали същите вярвания?
http://www.bulgars.ru/be/tg.htm
Тази статия няма нищо общо с науката.
Траките са имали бог Ден, Дин, чието име В. Георгиев свърза с българската дума ДЕН.
В дълбока древност тракийски племена са проникнали в Азия и са повлияли много народи. Името на шумерският бог Дин-Гир се обяснява с тракийските думи ДИН и ГЕР(мас)- греещ, горещ.
Дингир бива приет и от тюрко-алтайски народи, които преиначават името му на Тенгри, Тенри хан.
За да изкара българите туранци В. Бешевлиев добавя букви в старобългарски надпис и чудо на чудесата появява се думата Тангра, т.е. туранското име на древен тракийски бог.
Ако Бешевлиев е знаел, че Тангра е само туранското име за Дин Гир ( Ден Грее) - тракийски бог, той не би си и помислил да добавя букви и да спекулира.
Според някои изследователи "Тангра" и "Ден Грее" е едно и също!
Забравили са да ме цитират:))))
http://sparotok.blog.bg/politika/2009/11/21/tangra-i-zevs-dvete-lica-na-edin-i-syshti-bog.44036
Бихте липосочили кой български владетел е писал - В името на Тангра!
Бихте ли посочили поне един гръцки, или латински исторически извор, в който да е споменато, че българите почитат Тангра.
В спора си с Кимон, Омуртаг нарича слънцето, луната и звездите български божества, а Тангра никакъв го няма, защо ли ???
Колко сте право само- трябва да се мисли, но някои хора вярват на желания, а не на документи.
Бихте ли казали какво мислите за това? Траките не са ли имали същите вярвания?
http://www.bulgars.ru/be/tg.htm
Тази статия няма нищо общо с науката.
Траките са имали бог Ден, Дин, чието име В. Георгиев свърза с българската дума ДЕН.
В дълбока древност тракийски племена са проникнали в Азия и са повлияли много народи. Името на шумерският бог Дин-Гир се обяснява с тракийските думи ДИН и ГЕР(мас)- греещ, горещ.
Дингир бива приет и от тюрко-алтайски народи, които преиначават името му на Тенгри, Тенри хан.
За да изкара българите туранци В. Бешевлиев добавя букви в старобългарски надпис и чудо на чудесата появява се думата Тангра, т.е. туранското име на древен тракийски бог.
Ако Бешевлиев е знаел, че Тангра е само туранското име за Дин Гир ( Ден Грее) - тракийски бог, той не би си и помислил да добавя букви и да спекулира.
Според някои изследователи "Тангра" и "Ден Грее" е едно и също!
Забравили са да ме цитират:))))
http://sparotok.blog.bg/politika/2009/11/21/tangra-i-zevs-dvete-lica-na-edin-i-syshti-bog.44036
А пък монголците твърдят, че ние сме им дали религията, като сме били там!...
Бихте липосочили кой български владетел е писал - В името на Тангра!
Бихте ли посочили поне един гръцки, или латински исторически извор, в който да е споменато, че българите почитат Тангра.
В спора си с Кимон, Омуртаг нарича слънцето, луната и звездите български божества, а Тангра никакъв го няма, защо ли ???
Колко сте право само- трябва да се мисли, но някои хора вярват на желания, а не на документи.
ЯВНО НЕ СИ ЗАПОЗНАТ С НАДПИСА ОТ ВРЕМЕТО НА ХАН ОМУРТАГ, В КОЙТО СЕ СПОМЕНАВА, ЧЕ ТОЙ ПРАВИ ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕ В ЧЕСТ НА ТАНГРА.
Ще ти бъда благодарен, ако поясниш на какъв език е написан този надпис, кой го е открил, кой го разчита и къде е публикуван резултата.
Ако е фантазията на В. Бешевлиев, не си прави труда!
С добавяне на букви можеш да изкараш и Кукул-кан български бог.
Странно, че Омуртаг е "забравил" за Тангра по време на спора си с Кимон:)))))
01.04.2010 16:27
иначе по твоята логика излиза, че траките почитат само Арес Дионис и Артемида защото Херодот е казал така.
01.04.2010 16:41
иначе по твоята логика излиза, че траките почитат само Арес Дионис и Артемида защото Херодот е казал така.
Не презирам реставрацията на надписи, а фалшификацията им.
Дали един народ почита даден бог, това може да се установи от личните имена на населението.
НЯМА СТАРОБЪЛГАРСКО ИМЕ ЛИЧНО ИМЕ ТАНГРА, КОЛКОТО И ДА ТИ СЕ ИСКА!
ЗА СМЕТКА НА ТОВА СА ДОКУМЕНТИРАНИ БЪЛГАРСКИ ИМЕНА КАТО ЯРЕЙ ( от АРЕЙ-АРЕС), ДИНЬО ( от ДИН), ВЕНДА ( от ВЕНДИС), БЕЛЬО ( от БАЛЕЙ).
ТОВА ОБАЧЕ НЕ ГО СПОМЕНАВАШ:)))))))
Хайде стига с тия комедии:)))))))))
Инвентарните надписи били турански, страхотна фантазия:))))
Личното име Зитко е сигурно туранско?
Жупан е сигурно туранска дума?
ТОУЛ е старобългарската дума ТОУЛЪ- колчан, която пък я има в пеласгийския език. Дано само не кажеш, че пеласгите са туранци.
Името Тоуртин е просто вариант на тракийското Тарутин.
Дай един турански епиграфски паметник от същия, или от по-ранен период, в който да се срещат думите от инвентарните надписи!
Такъв няма, затова и няма как да дадеш!
През 1938 година бе доказано от антрополози, че етническите групи, от които е създаден българският народ са без изключение от ЕВРОПЕЙСКИ ПРОИЗХОД.
Колкото и да ти се иска, щом не сме туранци антропологически, няма как да ни изкараш такива, пък ако ще вода от 9 дола да носиш:)))
В Манасиевата хроника е изобразен княз Крум като човек с европейски черти.
В Менологията на Василий II българите са изобразени с по-светли лица и коси от гърците, това говори ли ти нещо:)))
01.04.2010 17:10
Ахил, Одисей и Александър не са гърци. А. Еванс, Я.Ван Виндекенс и др. са категорични по този въпрос. Гърците само копират имената на завареното древно население.
Еней е троян, т.е. смъртен враг на гърците. Вашата алчност за слава минава дори границите на наглостта.
01.04.2010 18:23
ЕЕЕ, ЗАБРАВИХ И НАИ-ВАЗНИА ХИРАКЛИОС,потомак на Персеус,предтеча(мегас патерос) на Ахилеас и Александрос......
ЯСУУУУУУУУУУУ ВУЛГАРИА!!!
01.04.2010 19:04
Помолих те само да видиш един комедиант,дето се пише Гай Цезар,ама се оказа,че бил Гай ЦЕНЗОР.Пише се голяма работа,натисниш ли го обаче,бяга като невестулка.Тоя "храбрец" се е заел да плюе Великия Ганчо Ценов, аз го понатиснах с факти от твоя блог и той изпраши нанякъде,не ми показа смазващите коментари.Ще те помоля да не бъдеш като него и да позволиш в твоя блог да оборя с факти господинот Гай Цензор.Пусни това адресирано ДО ГАЙ ЦЕНЗОР -
-А, бе готин ( Гай Цевзор), ти не знаеш, ли че има българи в Европа векове преди 681-ва година.
В блога на Спароток четох, че в "География" на Орозий Павел земите на българите са поставени между Каринтия ( днешна Австрия ) и Гърция. Орозий го е писал това през 5-ти век. Ако можеш да смяташ ще видиш, че има повече от 200 години до митичната 681-ва година.Пак при Спароток съм чел за Йоан Никиуски, който пишещ за тракийското въстание от 513 година нарича земята ни Провинция България.Я обясни как става тая магия, нали българите ги няма на юг от Дунав?
Сигурно не си чувал, че старите българи са превзели Коринт (намиращ се в Гърция) през 488 година?С парашутен десант от Волга ли го направиха?Как се минават римските гарнизони на река Дунав, Стара Планина, Родопите, Тесалия?
Само Хари Потър ще да е помогнал:)))
Нали знаеш кога е царувал Анастасий, да, оня дето изгради стена в Южна Тракия за защита от българите. Е, как става това, нали по това време българите не са в Тракия, или са могли да се телепортират барабар с конете?
Помолих те само да видиш един комедиант,дето се пише Гай Цезар,ама се оказа,че бил Гай ЦЕНЗОР.Пише се голяма работа,натисниш ли го обаче,бяга като невестулка.Тоя "храбрец" се е заел да плюе Великия Ганчо Ценов, аз го понатиснах с факти от твоя блог и той изпраши нанякъде,не ми показа смазващите коментари.Ще те помоля да не бъдеш като него и да позволиш в твоя блог да оборя с факти господинот Гай Цензор.Пусни това адресирано ДО ГАЙ ЦЕНЗОР -
-А, бе готин ( Гай Цевзор), ти не знаеш, ли че има българи в Европа векове преди 681-ва година.
В блога на Спароток четох, че в "География" на Орозий Павел земите на българите са поставени между Каринтия ( днешна Австрия ) и Гърция. Орозий го е писал това през 5-ти век. Ако можеш да смяташ ще видиш, че има повече от 200 години до митичната 681-ва година.Пак при Спароток съм чел за Йоан Никиуски, който пишещ за тракийското въстание от 513 година нарича земята ни Провинция България.Я обясни как става тая магия, нали българите ги няма на юг от Дунав?
Сигурно не си чувал, че старите българи са превзели Коринт (намиращ се в Гърция) през 488 година?С парашутен десант от Волга ли го направиха?Как се минават римските гарнизони на река Дунав, Стара Планина, Родопите, Тесалия?
Само Хари Потър ще да е помогнал:)))
Нали знаеш кога е царувал Анастасий, да, оня дето изгради стена в Южна Тракия за защита от българите. Е, как става това, нали по това време българите не са в Тракия, или са могли да се телепортират барабар с конете?
Прощавай, Павел е зает в моментта, наложи се да го заместя.По принцип се справям добре, но днес, в бързината изтрих двата последни коментара.
Не знам кой е Гай Цензор, не ме интересува изобщо.Павел ми е казал с глупави хулници да не се занимавам, съветвам те да направиш същото.Чиста загуба на време е да спориш с предубедени човечета.
Д.Д.
Злобни и нещастни хорица винаги е имало и винаги ще има.
Те жадуват за внимание и ще направят всичко възможно да го получат.
Не им доставяйте това удоволствие, оставете ги в сянката на тъмната им бърлога, където е мястото им!
03.04.2010 16:18
03.04.2010 17:32
С Уважение.
05.04.2010 09:38
05.04.2010 17:10
МЕДАВАЗА, МЕДВАЗА, възможно е тъкмо в това име да се крие и опоменатата горе медуза...?
Поздрави
Деси
МЕДАВАЗА, МЕДВАЗА, възможно е тъкмо в това име да се крие и опоменатата горе медуза...?
Поздрави
Деси
Асдул, Дарзала, Сургаст, са ми познати. Под Медваза Баласчев нявярно има предвид Меду Зис ( могъщият, или светлият Зевс).
От друга страна съществува лично име Медуза - дъщерята на троянския цар Приам.
Аз също смятам, че истината се ражда в спора, но напоследък разполагам с изключително малко свободно време. Това е причината да забавя, или изобщо да не дам отговор.
С Уважение.
Четох на няколко пъти произведения представяни на руски конференции, но винаги оставах разочарован.
Благодаря и аз!
06.04.2010 12:09
С интерес ще следя и следващите Ви постинги.
Но на мене ми се ще наред с произхода на българите да се разгежда и произходът и на съседните ни народи.
Знам ,че това е непосилна задачаза един човек.
С интерес ще следя и следващите Ви постинги.
Благодаря!
Все някой трябва да се заеме да покаже истината, а тя е толкова важна за България и българите. Докато мога ще продължавам да показвам това, което съм открил.
Но на мене ми се ще наред с произхода на българите да се разгежда и произходът и на съседните ни народи.
Знам ,че това е непосилна задачаза един човек.
Отдавна съм се заел с проучването на произхода на нашите съседи. Лошото е, че литературата на тази тема е оскъдна.
Препоръчвам една интересна книга на Rodney Castleden, The Mycenaeans. Споменат е невероятно важен факт: Surprisingly, the Modern Greeks are only 0.5 cm taller than their Mycaenian predasessors.
Това, че средният ръст на гърците е само 5 милиметра по-високи от микенските си деди показва, че днешните гърци не са потомци на микенците. Българите, французите, германците са средно 10 см. по-високи от далечните си предци, само при гърците се наблюдава фрапиращо отклонение. То е обяснимо с нахлуване на чужд народ в Гърция между 15-ти и 12-ти век преди Христа.
Друго, което Кастелдън споменава е присъствие на брахоцефали с голям череп сред микенската благородническа прослойка. Хора от същия тип обитават Тракия.
Явно благородническата класа на Древна Микена е била съставена от Траки. Това се потвърждава и от Лин. Б документи, в които са споменати благородници като Амарунта, Виямар, Ведамар, Веверо, Дизо, Витизо ( J.Chadwick, M.Ventis, Documents in Mycenaean Greek).
Както обаче споменах тези книги се намират трудно, но пък ако човек се сдобие с тях и ги прегледа внимателно ( иска се доста ровене), то излизат невероятни неща.
10.04.2010 21:23
10.04.2010 22:13
освен това да не забравяме , че пътя на аргонавтите минава покрай Тракия. те спират там и даже Херкулес загубва един аргонавт , Илис, който остава завинаги в плен на тракийските Наиди - водните нимфи
Да, наистина истинското име е Медуша.
10.04.2010 22:43
Костадин
12.04.2010 13:57
24.04.2010 11:21
...
чисто българско тракийско хоро!
Приятел,показваш истинското си лице,а то нито е европейско нито приятно! От него не лъха на култура за каквато имаш претенции.Много ти е ниско нивото,а и ти липсва възпитание.И като не ти стига акъла,се хващаш за сабята.Доста ефективен довод.Случайно да знаещ нещо за Дойран?
Колаврисмос означава буквално коло-въртеж.
КОЛ - това е копие, първите копия са заострени колове, а и Херодот споменава, че траките разполагат с копия без метален връх. Така са били по-евтини правели са се бързо и в големи количество.
ВРОС е гърцизирата форма на ВЪРТЕЖ.
Ами,че това е хоро! И музиката е такава! Танц във формата на на кръг-колело.Просто е!
19.05.2010 13:20
http://books.google.de/books?id=7497bECxXpMC&printsec=frontcover&dq=Rodney+Castleden,+The+Mycenaeans&source=bl&ots=EHHNw3IUnW&sig=qpIf4ThN2Kabz0MOJkzaKJ3LX94&hl=de&ei=4rnzS-bXJIXG_gaskJGFDQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4&ved=0CC8Q6AEwAw#v=onepage&q&f=false
28.06.2010 10:25
Характерно за вторичните номади е стремежът им към паразитно съществуване, дори и в случаите, когато са развили някаква примитивна икономика - напр. номадско скотовъдство (но никога земеделие!). Т.е. основният им поминък е била кражбата казано на обикновен език. И затова така ревностно са крали и богове и герои и митове и легенди и фолклор и какво ли не от нашите прадеди - траките. Трябвало е да си намерят екологичната ниша! И в тоя процес на "наместване" в ареала на траките те са се стремили също да "крадат" и колкото могат генетичен материал от автохтонното население. Затова някои учени смятат че генетично днешните гърци са 60% поне българи (траки). Това за русите и синеоки "древни гърци" е една от безбройните фалшификации и лъжи - навлеците от Близкия и Среден Изток са били по-скоро с типични семитски черти - мургави, къдрокоси, чернокоси и чернооки, сравнително дребни на ръст.
Както и да е, освен гените те заграбват и голяма част от изконните български земи на Балканите и заслугата за това до голяма степен е и на поколенията българомразци от собствените ни среди, начело с Мошеника и Фалшификатора Васил Златарски и неговата свита...
28.06.2010 10:28
Колкото пъти съм чел твои постинги съм се смайвал от българомразието ти. Ти си тежък комплексар човече и наистина може би трябва да се консултираш с психотерапевт! Вярно е че сте много, но това не ви прави правдиви, нито българолюбци!
Владо Помаков
11.12.2010 20:05
http://tbb.satnet.bg/future.html
http://www.new-civilization.hit.bg/new_tzivilization.html
http://www.new-civilization.hit.bg
Е, тази информация иска много изучаване и Нова култура, за да се приложи
Бонев
07.03.2011 15:54
п.п. на Тангра ние просто от време оно си му казваме само БОГ
п.п. на Тангра ние просто от време оно си му казваме само БОГ
Таня е или видоизменено Стана, или идва от руските Таня, Татяна.
Тангра и Бог означават наистина едно и също нещо, но Тангра е турцизираното Дингир ( Ден грее), който траките почитат под името Дин, а етруските под името Диния ( Тиния).
Дин отговаря на нашата дума ден, светлина ( на арийски -дина), а Бог отговаря на арийската Бага - едно от имената на слънцето.
07.03.2011 16:58
07.03.2011 17:01
07.03.2011 17:07
Навярно ще се съгласиш с мен, че историята се гради от факти, а не от предположения.
Няма нито един римски, или гръцки извор, от който да разберем, че религията на старите българи се е казвала тенгриянство.
Няма нито едно единствено свидетелство на български владетел, който да е писал - в името на Тангра. Веселин Бешевлиев добави по собсвено осмотрение букви в един силно повреден надпис и ...Тангра бе роден...
Ако си чел диалога на Омуртаг и Кимон трябва да знаеш, че Омуртаг и дума не обелва за Тангра, а казва - Не обиждай нашите богове ( слънцето, луната и звездите)...т.е. старите българи не са били монотеисти, а политеисти, иначе Омуртаг нямаше да каже -Нашите богове, а нашия бог Тангра...
В случай, че разполагаш с неизвестни за мен древни исторически извори, от които да разбера, че според римляни, или гърци българите са се кланяли на Тангра моля те, представи ги и аз ще призная публично, че съм сгрешил.
Пак повтарям - историята се гради въз основа на факти и извори, а не върху предположения и късни твърдения.
Древните шумери са почитали и божества, за чиито имена няма обяснение на шумерски и акадски. Такива богове са Даж Богу и Дингир ( 3-то хил. пр. Христа).
В Шумер са живели гутеите, които според Гамкерлидзе са прото-тохари. Родината на тези стари тохари е ...Добруджа, паралели на находки и петроглифи го доказват, а също и генетичните изследвания на Кавали-Сфорца.
Тохарите, които продължават миграцията си за Средна Азия влизат в контакт с тюркски племена и ги повлияват езиково и културно...
Азиатските хуни не са нищо друго освен тохарски племена, това обяснява защо хуните са изобразявани със светла коса и очи както и тохарите...
07.03.2011 17:35
п.п. Нали не мислиш сериозно, че някъв "извор на информация" за нас, произлизащ от нашите врагове, ще съдържа истината за всичко и няма нужда да се извиняваш за грешки, били е умишлени или не, но не забравяй, че преди хиляди години сме знаели всичко за слънчевата система, съзвездията и прочее, а преди стотици години са горяли хора, твърдящи че земята не е плоска.
п.п. Нали не мислиш сериозно, че някъв "извор на информация" за нас, произлизащ от нашите врагове, ще съдържа истината за всичко и няма нужда да се извиняваш за грешки, били е умишлени или не, но не забравяй, че преди хиляди години сме знаели всичко за слънчевата система, съзвездията и прочее, а преди стотици години са горяли хора, твърдящи че земята не е плоска.
Съгласен съм, че много извори са унищожени, така е...аз не отричам, че старите българи са почитали слънцето ( Дин гир -Ден грее), имам само възражения относно името Тангра... защото то е "възстановено" единствено и само, за да бъдат изкарани българите тюрки. Прочети работите на Веселин Бешевлиев и ще се увериш в това.
ІІ - за да не ти разпознаят, нали после ще продължат да живеят между хората.
Но едва ли са отнемали животи - не може тази, която дарява живот - да отнема живот. Това за правилата !