Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2010 16:01 - Траките, които не познаваме -II ( продължение)
Автор: sparotok Категория: Политика   
Прочетен: 10864 Коментари: 32 Гласове:
58


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

санскрит-български-немски-английски

пес
ана-пясък – Sand, sand

ретас – река – Fluss- river

пена-пена ( пяна) – Schaum - foam

сара-езероSee, Teichlake, pool

вари-вир - See, Teich – lake, pool

брх-връх – Gipfel- top

дару – дърво - Baum- tree

сака-сонкъ ( клон) – Zweig - brahch

абая-абие (веднага) – gleich, sofort – immеdiately, at once 

аба-овъ (този) – dieser, diese, das, that, this

ко-кой – wer, who

асия-уста- Mund-mund

уша-ухо – Ohreear

читра-чист – rein- clean, pure

бружа-бърз- snel- quick, swift

бодин-буден - wach-awake, clever

жива-жив ( бърз, активен) – lebendig, snel - quick

друва-здрав – firm, steady

чодия-чудо- Wunder- wander

мая-омая – Zauberchrachtmagic

чара-чаръ ( магия) – Magiemagic

смая-смайване – verwunderung - admiration, astonishment

висва-вси ( всички) – alle, all

веда-ведъ ( мъдрост)  wissenschaftwisdom, wita -мъдър човек ( ст.англ.)

бага-бог – Gott- god

хармия- храм - Tempel – temple

пужита – почит – Hochachtunghonour

дана –данъ ( дан) - Steuer, Schenkunggift, tribute

 

 

Призовавам опонентите си да представят списък с 150 английски, или немски  основни думи, които са по-близки да санскрит отколкото българските.

 

Нека да посочат седем германски божества чийто имена са по-близки до тези на древноиндийските богове отколкото нашите.

 

Нека посочат поне няколко исторически извора, свидетелстващи да древни походи на германикъм Индия.

 

Нека да посочат архелогически находки от Индия имащи прототип в Германия.

 

Нека посочат и паралели в обичаи на древни индийци и германи.

 

Нека отговорят защо само българите имат толкова много общи неща с древните индийци.

 

Докато не направят това дискусия няма да има. Не желая да си губя времето с глупости. Или някои притежава данни, или не. Ако опонентите ми не са в състояние да представят повече информация от моята, то е редно да признаят, че съм прав, или поне да спрат с нападките. По-почтено и по-мъдро е. Когато фактите говорят и боговете трябва да мълчат!

 

Използвана литература:

M.Coulson, Sanskrit, University Press, Oxford, 1982;
W.Dwight Whitney, Sanskrit Grammar, LPP, Delhi, 2003;
A.A.MacDonell, Sanscrit Dictionary, University Press, London, 1954;
J.Chawla, The Rigvedic Deities and their Iconic Forms, Munshirram Maniharlal Publ. Dehli, 1990;
V.Govind Apte, Sanskrit, Hipocrene Books INC, New York, 1996;
S.Piggot, Prehistoric India, Penguin Books, Harmodsworth, 1950;
M. Wheeler, Civilizations of the Indus Valey and Beyond, Thames&Hudson, 1966;
Komitee fur Kuktur der Volksrepublik Bulgarien, Jungesteinzeit in Bulgarien, Goetz Druck KG, Wunsdorf, 1981;



 

 



Тагове:   траки,   обичаи,


Гласувай:
60


Вълнообразно


1. breeze - Предполагам че се шие бялото знаме
26.03.2010 17:06
Друг разумен ход няма.
цитирай
2. sparotok - разумен ход
26.03.2010 17:10
breeze написа:
Друг разумен ход няма.


Най-разумното е наистина да се признае истината. Опонентите никога не могат да изпълнят условията, които поставих, невъзможно е. САМО БЪЛГАРИТЕ притежават най-много общи неща с древните обитатели на Индия ( не дравидите разбира се).
цитирай
3. анонимен - невярно
26.03.2010 18:22
ани по всичко личи че това което си дал е невярно. понеже живеем в ерата на интернет бързо намерих online английско - санкскритски речних и проверих половината думи и нищо не отговаряше на действителността. за да не бъда голословен ето линка: http://www.spokensanskrit.de/index.php?script=HK&tinput=all&country_ID=&trans=Translate&direction=AU

ту можеш да въведеш дадената дума на английски и се транслитерира санкскритския вариант, или пък може да въведеш санкскритската дума с латински букви и излиза английският вариант. пробрвах и по двата метода и нищо не излезе.
Очаквам твоето обяснение.
цитирай
4. didro - И аз съм привърженик на това, или и те ...
26.03.2010 18:44
И аз съм привърженик на това, или и те да представят данни или да не плетът празни омотани теории за да се загуби нишката на темата.
цитирай
5. demograph - Народът е този, който дава оценката
26.03.2010 19:07
Падат заблудите и премълчаванията в Световната история. Ще паднат заблудите, премълчаванията, изопачаванията и политическите натрапки и от българската история. Търпеливо и с любов към народа ни, ти събаряш стените на заблудата. Хората чувстват и виждат кой какво върши. Негова ще е последната оценка за делата на всички ни! Възхищавам ти се драги спароток.Да те благослови Бог!
цитирай
6. sparotok - забавен си!
26.03.2010 20:13
анонимен написа:
ани по всичко личи че това което си дал е невярно. понеже живеем в ерата на интернет бързо намерих online английско - санкскритски речних и проверих половината думи и нищо не отговаряше на действителността. за да не бъда голословен ето линка: http://www.spokensanskrit.de/index.php?script=HK&tinput=all&country_ID=&trans=Translate&direction=AU

ту можеш да въведеш дадената дума на английски и се транслитерира санкскритския вариант, или пък може да въведеш санкскритската дума с латински букви и излиза английският вариант. пробрвах и по двата метода и нищо не излезе.
Очаквам твоето обяснение.


Слава Богу повечето хора не учат език от интернет!
При съставянето на електронен документ зависи от съвестта на отговорния как ще предаде превода. Поради тази причина съм ползвал традиционни издания:
M.Coulson, Sanskrit, University Press, Oxford, 1982;
W.Dwight Whitney, Sanskrit Grammar, LPP, Delhi, 2003;
A.A.MacDonell, Sanscrit Dictionary, Oxford University Press, London, 1954;
J.Chawla, The Rigvedic Deities and their Iconic Forms, Munshirram Maniharlal Publ. Dehli, 1990;
V.Govind Apte, Sanskrit, Hipocrene Books INC, New York, 1996

Ако нещо не ти оттърва, не значи, че не е верно!

Кажи точно за коя дума съм излъгал, хайде, дай пример!



цитирай
7. sparotok - зрение
26.03.2010 20:43
анонимен написа:
ани по всичко личи че това което си дал е невярно. понеже живеем в ерата на интернет бързо намерих online английско - санкскритски речних и проверих половината думи и нищо не отговаряше на действителността. за да не бъда голословен ето линка: http://www.spokensanskrit.de/index.php?script=HK&tinput=all&country_ID=&trans=Translate&direction=AU

ту можеш да въведеш дадената дума на английски и се транслитерира санкскритския вариант, или пък може да въведеш санкскритската дума с латински букви и излиза английският вариант. пробрвах и по двата метода и нищо не излезе.
Очаквам твоето обяснение.


Трябва да гледаш по-внимателно!

Когато напишеш - ALL получаваш ВИШВА- вси, всичко, което е посочено от мен.
Когато напишеш FATHER получаваш ТАТА - баща, което е посочено и от мен.

Да, има и други варианти на баща например. Един от тях е ПИТАР. Думата означава хранител, този, който се грижи за семейството и е свързана със старобългарската ПИТАТИ- храня.
Нашага дума БАЩА е сродна със санскритската БАУИШТА - най-силен, най-главен, най-възрастен, т.е. - глава на семейството.

Санскрит не е прост език, една дума има понякога 50 варианта. Първо си направи труда да понаучиш този прекрасен език и тогава отправяй критика!

цитирай
8. saradiva - Както винаги си на впечатляващо ниво!
26.03.2010 21:57
Спароток, старчето, дето отговаря за санскрита още не е на вахта. Сигурно са го привикали вече да пристига като линейка, че то туй санскрита не е лесна работа...:):)
цитирай
9. анонимен - невярно
26.03.2010 22:11
думите които аз проверих не отговаряха. доколкото си спомням около десетина проверих. изчетох всичките появили се варианти но нямаше съвпадение. но както и да е. надявам се тоя речник да ти е полезен. а ти знаеш ли санкскрит като ме караш аз да го уча
цитирай
10. sparotok - санскрит
27.03.2010 01:27
анонимен написа:
думите които аз проверих не отговаряха. доколкото си спомням около десетина проверих. изчетох всичките появили се варианти но нямаше съвпадение. но както и да е. надявам се тоя речник да ти е полезен. а ти знаеш ли санкскрит като ме караш аз да го уча


Санскрит никога не се научава напълно затова не мога да кажа, че зная санскрит.
Притежавам прилични познания, чета на девангари и карошти ( две азбуки, с които е документиран санскрит).

Освен посочените от мен речници ( университетски издания) имам и други, но понеже са на девангари не съм ги дал. Твърде малко хора познават тази азбука.
От друга страна, тези, които я познават, виждат пределно ясно, че съм дал верни думи.

Няма да е зле да потърсите и в други електронни речници. Ако истината се намираше лесно, сега историята щеше да е друга.

http://webapps.uni-koeln.de/tamil/

http://aa2411s.aa.tufs.ac.jp/~tjun/sktdic/

http://www.hindunet.org/hindu_history/sarasvati/html/indlexmain.htm

http://www.hindunet.org/hindu_history/sarasvati/dictionary/9VERBS.HTM

цитирай
11. анонимен - спор за очевидното
27.03.2010 04:04
защо е нужен този спор...
знае се пътя на траките...създадените държави и топоними,които ни вадят очите
цял свят /учените/ го знаят,но политиката спрямо българите е дерижирана..не откривам топлата вода
пак повтарям да се спори за връзката на санскритски и древният български език е безмислено-тя е очевидна
цитирай
12. анонимен - още една дума
27.03.2010 08:18
агни - огън
цитирай
13. sparotok - агни
27.03.2010 13:23
анонимен написа:
агни - огън


Агни-огън е дадена в първа част.
цитирай
14. анонимен - свой :) - г-н Sparotok
27.03.2010 13:33
Мисля че темата е доста важна, за да разкривате свои важни изследвания на хора от които не се очаква нищо добро. Имайки ваша информация, те ще се опитат да изтрият и малкото останала такава. Доста възможно е да действат и с подобни на тях чужденци, противници на нашата история. Иначе от къде ще им идва тая "смелост".
Ако знаят, че ще им се отнемат всички научни титли за продължаващото нагло вредителство на историята ни, сигурно ще им се дръпне л..цето.
цитирай
15. pilcho - Интересно...
27.03.2010 14:27
Посочените от теб примери важат с пълна сила и за словашкия и чешкия език! Даже те са по-сурови от българския, та "чар" си е "магия", "врх" - "връх", "крк" - "гърло", "шия", "вес"/"веснице" - "село" и т.н. Само дето "стая" на словашки е "изба", не "соба" ;)
С голям интерес чета изследванията ти и тъй като не разбирам нищо от история, намирам твоя блог за най-приятния начин да се ограмотя.
цитирай
16. sparotok - думи
27.03.2010 15:43
pilcho написа:
Посочените от теб примери важат с пълна сила и за словашкия и чешкия език! Даже те са по-сурови от българския, та "чар" си е "магия", "врх" - "връх", "крк" - "гърло", "шия", "вес"/"веснице" - "село" и т.н. Само дето "стая" на словашки е "изба", не "соба" ;)
С голям интерес чета изследванията ти и тъй като не разбирам нищо от история, намирам твоя блог за най-приятния начин да се ограмотя.


Благодаря ти за добрите думи!

Напълно права си за сродните думи в чешкия. Чехите са потомци на старите венети, наречени венди в Средновековието. Венетите са клон на пафлагонците, които както траките са троянски съюзници.

Интересното е, че в Историята на Поп Йовчо, пафлагонският ( венетският) вож Пилемен е поставен в списъка на наши владетели.

По принцип унетската култура ( от земите на Чехия и Словакия) не се различава много от тракийската.

цитирай
17. sparotok - унищожено
27.03.2010 15:51
анонимен написа:
Мисля че темата е доста важна, за да разкривате свои важни изследвания на хора от които не се очаква нищо добро. Имайки ваша информация, те ще се опитат да изтрият и малкото останала такава. Доста възможно е да действат и с подобни на тях чужденци, противници на нашата история. Иначе от къде ще им идва тая "смелост".
Ако знаят, че ще им се отнемат всички научни титли за продължаващото нагло вредителство на историята ни, сигурно ще им се дръпне л..цето.


Досега е унищожено много, но не всичко може да се затрие. Санскрит не може да се премахне като език, нито пък българския. Ведическите речни имена Бара, Раса, Кубха, Саряю са документирани в хиляди издания.

Това, което се прави е манипулация с превода на сансритските думи. Ще дам пример с една, дано само противниците ми не ме обвинят в пошлост.

Санскритският глагол ЯБАТИ е преведен като съжителствам, докато смисъла е оплождам, в някои по-стари речници той е даден и като сроден е посочен старобългарския глагол ЕБАТИ, чието първично значение е оплождам, впръсквам, пръскам.
Проблем за някои хора е това, че думата е тракийска. Срещаме я в ЕБРО- козел, т.е. оплодител и река ЕБРОС, т.е. пръскаща...
цитирай
18. анонимен - СЪПРИЧАСТЕН
27.03.2010 16:36
Скъпи приятелю Спароток - позволявям си да те нарека така, защото след всичко, което прочетох в блога ти (заедно с коментарите), наистина те чувствам такъв дори без да те познавам! През последните няколко дни посветих цялото си свободно времена блога ти. Не живея в България от доста години, но не се чувствам гузен, тъй като непрекъснато мисля за всичко това, което ти излагаш като теза по такъв перфектен начин. И когато Демограф казва, че ти си призван - вярвай му! Това е очевидно за всички ни, които те четем с огромно удовлетворение и очакваме с нетърпрние всеки следващ твой постинг. Знай, че не си сам! До тези истини, които толкова последователно и упорито се опитваш да направиш достояние на хората, аз други двама мои приятели, които също не живеят в България, сме стигнали отдавна, па макар и по наш си дилетантски начин. Това е винаги любима тема за разговори при нашите събирания - резултат от не малкото прочетени книги по въпроса. За жалост професиите ни нямат нищо общо с историята, а времето не достига. Камо ли пък тепърва да седна да уча "мъртви" езици... Затова те има тебе! Затова и мисля, че е дошло време да се действа и по други фронтове. Систематизация, превод, печат и разпространение ПЪРВО извън България. Всеки ще помага с каквото може. Сигурен съм, че силата на българите, живеещи извън границите на Родината е огромна! Бъди здрав и Бог да те пази! До скоро. Засега Анонимен СЪПРИЧАТЕН.
цитирай
19. sparotok - благодаря приятелю!
27.03.2010 16:48
анонимен написа:
Скъпи приятелю Спароток - позволявям си да те нарека така, защото след всичко, което прочетох в блога ти (заедно с коментарите), наистина те чувствам такъв дори без да те познавам! През последните няколко дни посветих цялото си свободно времена блога ти. Не живея в България от доста години, но не се чувствам гузен, тъй като непрекъснато мисля за всичко това, което ти излагаш като теза по такъв перфектен начин. И когато Демограф казва, че ти си призван - вярвай му! Това е очевидно за всички ни, които те четем с огромно удовлетворение и очакваме с нетърпрние всеки следващ твой постинг. Знай, че не си сам! До тези истини, които толкова последователно и упорито се опитваш да направиш достояние на хората, аз други двама мои приятели, които също не живеят в България, сме стигнали отдавна, па макар и по наш си дилетантски начин. Това е винаги любима тема за разговори при нашите събирания - резултат от не малкото прочетени книги по въпроса. За жалост професиите ни нямат нищо общо с историята, а времето не достига. Камо ли пък тепърва да седна да уча "мъртви" езици... Затова те има тебе! Затова и мисля, че е дошло време да се действа и по други фронтове. Систематизация, превод, печат и разпространение ПЪРВО извън България. Всеки ще помага с каквото може. Сигурен съм, че силата на българите, живеещи извън границите на Родината е огромна! Бъди здрав и Бог да те пази! До скоро. Засега Анонимен СЪПРИЧАТЕН.


Благодаря приятелю!

Няма значение, че си извън България, важното е да милееш за Родината.
Ганчо Ценов се ожени за германка и живя в Берлин, но това не му попречи да посвети живота си на Отечеството.

Прав си също, че истинската ни история трябва първо да бъде разпространена в чужбина. Приеме ли се истината на запад, нашите "учени" ще клекнат.
цитирай
20. анонимен - Terra incognita
27.03.2010 21:59
Nqkoi gleda li Terra incognita po Kanal 1 dnes ( subota 27.3 ) Imah chustvoto che sa napravili ekranizaciq na bloga :)
цитирай
21. demograph - До анонимен-съпричастен
27.03.2010 22:14
СКЪПИ СЪНАРОДНИКО, ТРОГНАХ СЕ ДА СЕ ВИДЯ СПОМЕНАТ В КОМЕНТАРЪТ ВИ..Народът пише историята си най-добре! Избраните са тези които трябва да я превърнат в дело! СПАРОТОК is The Chosen ONE.Ние-Народът сме с него. Бог да Го поживи него и Вас!
цитирай
22. demograph - В колко часа беше предаването?
27.03.2010 22:16
анонимен написа:
Nqkoi gleda li Terra incognita po Kanal 1 dnes ( subota 27.3 ) Imah chustvoto che sa napravili ekranizaciq na bloga :)

цитирай
23. demograph - Е! С този пример ме разби..!
27.03.2010 22:29
Санскритският глагол ЯБАТИ е преведен като съжителствам, докато смисъла е оплождам, в някои по-стари речници той е даден и като сроден е посочен старобългарския глагол ЕБАТИ, чието първично значение е оплождам, впръсквам, пръскам.
Проблем за някои хора е това, че думата е тракийска. Срещаме я в ЕБРО- козел, т.е. оплодител и река ЕБРОС, т.е. пръскаща...
......................................................................................................................
НЯМА ПО-ТРАЙНА ЕЗИКОВА ФОРМА ОТ ТАЗИ! За това Христо Стоичков го глобяват навсякъде по света...Паднах по гръб Спароток...тази вечер ще се смея и под юргана. НЯМАШ ГРЕШКА.
цитирай
24. sparotok - пример
28.03.2010 22:42
demograph написа:
Санскритският глагол ЯБАТИ е преведен като съжителствам, докато смисъла е оплождам, в някои по-стари речници той е даден и като сроден е посочен старобългарския глагол ЕБАТИ, чието първично значение е оплождам, впръсквам, пръскам.
Проблем за някои хора е това, че думата е тракийска. Срещаме я в ЕБРО- козел, т.е. оплодител и река ЕБРОС, т.е. пръскаща...
......................................................................................................................
НЯМА ПО-ТРАЙНА ЕЗИКОВА ФОРМА ОТ ТАЗИ! За това Христо Стоичков го глобяват навсякъде по света...Паднах по гръб Спароток...тази вечер ще се смея и под юргана. НЯМАШ ГРЕШКА.


Този пример не е е изолиран. Съществуват и други интересни думи в санскрит от същата категория. Не съм ги споменал до сега , за да не предизвиквам нежелани реакции.

цитирай
25. анонимен - Вдъхновението и Истината да са с тебе!
29.03.2010 00:28
Радвам се на този блог.Успех!
цитирай
26. анонимен - Вдъхновението и Истината да са с тебе!
29.03.2010 00:30
Радвам се на този блог.Успех!
цитирай
27. grigorsimov - Защо да пишем "санскрит", когато в оригинал е "самскрита"?
29.03.2010 01:17
Доскоро знаех, че някои тълкуват названието "санскрит", като "санскрипт" - "безписмен", което явно е безсмислица. И ако наистина в оригинала е "самскрита" (самскритски), както го е писал още преди век и половина Раковски (за което нашите 'велики" учени още му се подиграват), – защо да повтаряме подвеждащото и заблуждаващо произношение?
Поздравления за Спароток!
цитирай
28. sparotok - САМ СКРТА
29.03.2010 16:50
grigorsimov написа:
Доскоро знаех, че някои тълкуват названието "санскрит", като "санскрипт" - "безписмен", което явно е безсмислица. И ако наистина в оригинала е "самскрита" (самскритски), както го е писал още преди век и половина Раковски (за което нашите 'велики" учени още му се подиграват), – защо да повтаряме подвеждащото и заблуждаващо произношение?
Поздравления за Спароток!


Истинското име на този древен език е манипулирано понеже показва връзка с един неудобен народ- българите, които са и потомци на траките.
цитирай
29. анонимен - самскрит
30.03.2010 00:15
Здравей, иска ми се да те нарека, приятелю!
Стана ми интересно това твое твърдение за другото (вероятно оригинално) наименование на санскрита и реших да попитам мрежата.... оказа се, че не е само бълнуване на Раковски... ето какво намерих : Санскрит
Санскри́т, самскрит (деванагари: संस्कृता वाक्, , «Искусно созданный язык») — древний литературный язык Индии со сложной синтетической грамматикой.
http://diccionario.babylon.com/Sanskrit (руска википедия)... От теб човек винаги може да научи нещо много интересно. :)))
цитирай
30. sparotok - самскрта
30.03.2010 00:18
анонимен написа:
Здравей, иска ми се да те нарека, приятелю!
Стана ми интересно това твое твърдение за другото (вероятно оригинално) наименование на санскрита и реших да попитам мрежата.... оказа се, че не е само бълнуване на Раковски... ето какво намерих : Санскрит
Санскри́т, самскрит (деванагари: संस्कृता वाक्, , «Искусно созданный язык») — древний литературный язык Индии со сложной синтетической грамматикой.
http://diccionario.babylon.com/Sanskrit (руска википедия)... От теб човек винаги може да научи нещо много интересно. :)))


Това си намерил в интернет, а представяш ли си каква информация има в старите книги!
цитирай
31. panazea - Здравей, Спароток,
30.03.2010 16:57
това открих в интернет за САМСКРИТА
http://www.samskritabharati.org/
http://www.samskritabharati.org/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=262&lang=en
http://freetranslationblog.blogspot.com/
Ще продължавам да търся успоредици!
На времето като помолих учителката по италиански да преведе думите на Раковски за самскрита , тя ми поправи името на езика! Надявам се сега вече българите да възприемат за нормално, че името означава нещо на български , а не на немски или английски. Аман от чуждопоклонници.
Надявам се вече да не ме мислят за луда за моите пристрастия!
Привет!
цитирай
32. sparotok - истина
30.03.2010 17:42
panazea написа:
това открих в интернет за САМСКРИТА
http://www.samskritabharati.org/
http://www.samskritabharati.org/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=262&lang=en
http://freetranslationblog.blogspot.com/
Ще продължавам да търся успоредици!
На времето като помолих учителката по италиански да преведе думите на Раковски за самскрита , тя ми поправи името на езика! Надявам се сега вече българите да възприемат за нормално, че името означава нещо на български , а не на немски или английски. Аман от чуждопоклонници.
Надявам се вече да не ме мислят за луда за моите пристрастия!
Привет!


Търсенето на истината не може да се нарече пристрастие.
Успоредици има много, но ти трябва хубав речник, колкото по-стар, толкова по-добре. Научи девангари, така няма да си зависима от английската, или немска транскрипция на самскритската дума.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sparotok
Категория: Политика
Прочетен: 13971394
Постинги: 250
Коментари: 30026
Гласове: 104068
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031