Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2021 22:21 - История на България
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 8489 Коментари: 30 Гласове:
42


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Интересни неща се казаха в последното предаване на " История Бг"!  За Българите и в частност  - за готите!
Но и за последните се оказа ,че имат дял в Българската история! Не всички са станали...германци!

Но да не избързваме, като пърле пред майка си!
Първо стана дума ,че готите идват от днешна Полша, като преди това са пребивавали в Скандинавския полуостров!
Момент, оттам не идваха ли и Българите, според една хипотеза, приета и от Паисий!? И от Дюканж, който е чеп  трудове на летописци, векове преди него!
Само те ли? Ами нали ,според северна версия Скандинавсия полуостров е родното място  и на руснаците, носещи името на финското племе Рус!
 Готите - от Готланд 
Ареалът на Балтийско море се оказва люпилня на народите в античността?Доста студен е за подобна роля на инкубатор!

Това е безкрайно интересно, като се има предвид, че той е слабо населен и днес, въпреки високия стандарт на живот !Да, изселили са се масово ,по тази причина  не могат да възстановят популацията си и до днес!? Намерили са по- добри места!
 Момент, пропускаме славяните или каквото име са имали там, тогава ! Те са живеели в блатата на Померания , пак Полша и са се криели във водите им  при нападение, дишайки със сламки! Първите леководолази

Шегата настрани
 Българи, славяни ,и готи идват от Полша на Балканите!  Русите поемат в друга посока, но и те идват оттам, от Балтика!?
Изводът- накрая ,от това масово нахлуване

Интересна теза разви проф. Румен Иванов ! Той ми е симпатичен, защото е и баджанак на моя приятел Петър/ Пепи/ Топчев, известен футболист от близкото минало! 
За ролята на готите във формирането на Българската общност ! Първоначално отхвърли ролята на траките ,като градивен елемент в нея със сентенцията на Б. Д., че траки в седми век е нямало, измрели са!
Да , измрели са, само няколко императорски фамилии  на ИРИ са оцелели, по случайност!?  Като се тръгне от династията на Константин Велики, мине се през Лъв, после династията на Юстин и Юстиниан и още  няколко  други, както казва  чичо Пенчо за състава си! Може да не е професор чичо Пенчо, но е съобразителен!

Готите ,каквато я свърщили тук, свършили, взели си шапките и си заминали?  Засегна се и темата за Урфила, за азбуката! Сравни се с тази на братята и се откриха много сходства!
Само ,че едната била немска, а другата . Българска !Интересно, ако е била наистина немска ,какво е попречило на германците да я ползват, а са приели латинската?  Да ,латинската е свещена! Става още по- интересно- на каква база  пък нашата е свещена, а на готите - не ? Какво не и е достигнало?

Не се коментираше, защо книгата на "Йорзданес за готите се нарича " Гетика"? В смисъл, дали това не е някакъв носталгичен  спомен на автора, че преди това са били гети готите? Както например на нас сега някои екземпляри ни напомнят ,че сме били татари?И държат на него?
Та,  немскоговорящите готи имали мощно присъствие на нашите земи, каквото многобройните траки ,според Херодот, по стечение на обстоятелствата загубили?  Не се изясни, защо немският език не се е наложил в земите ни?

Е, предаването е кратко ,не може часовникът да те притиска и ти да не забравиш нещо! Ето и аз забравих някои неща, които бях решил да споделя!  За Максимин Трак, например!  Да привършвам, за да не забравя  и.....изводите?

Генералният извод беше, че към трите съставки , включени в Българите- Аспарухови Българи- траки- славяни, трябва да се включат и готите! Ще рече ,че системата е вече четирикомпонентна!

Оттук пък следва  извод, разбиращ се от само себе си- че това-Аспарухови Българи, траки, славяни  и за капак - готи, всичкото е Българи!

Верен е , нали?



Гласувай:
44


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. barin - Здравей, Адаш. И аз слушах с интерес ...
10.06.2021 22:55
Здравей, Адаш. И аз слушах с интерес История бг този понеделник. Казаха интересни неща за готите, които не ги отчитахме. Може би причината е, че са германски племена, а германците са ни били противници през двете световни войни. Може да има и друго обяснение за пренебрегването им.
Поздрави!
цитирай
2. dobrodan - Ваньо, друг път недей гледа такива предавания, че съвсем ще се объркаш :).
10.06.2021 23:11
Прибалтика наистина може да се нарече родина на много народи, но да пишеш за финското племе Рус?
Означава ли тази дума нещо във финските езици?

Рю́сся (фин. ryssä) — уничижительное финское прозвище русских..........
Да, тарихите пишат за слизане на готите от север надолу. Надолу, надолу......та в Източното Причерноморие. Оттам идват на Балканите и, разбира се, част от тях - може би няколко хиляди души са останали тук.
Ваньо? Всичките имена на познатите ни готски вождове, а после и крале, се извеждат през тюркски език. Точно като на Есперерих, или Аспарух за по-лесно в гръцки........
Нищо общо с официалните германо-славянски версии няма.
Гети - ket, заминалите.....
Готи - kot - душа. Били са християни.

Да кажеш на тия, дето ни наричат татари, че те са по-стари татари и от нас :). Микенци били, минойци били....:).
Микена - бике-ен. Чист матриархат! :)
Миной - моят дом. Мин ой.
Такива едни работи :).
цитирай
3. tota - Поздрави! Дали е четири компонентна може да се дискутира?
10.06.2021 23:33
Това е клипът от предаването, качи го под постинга. Четвъртият елемент. Готски нашествия и поселения по нашите земи, История.БГ - 07.06.2021 по БНТ

https://www/watch?v=6AzooJJRrgU

Значителни групи от старогерманското племе ГОТИ са живели в продължение на векове по нашите земи. Те са оставили трайни следи във всяка област на живота, видими дори и днес - географски наименования, фолклор, обичаи, собствени и фамилни имена, отделни думи. Според някои изследователи ГОТИТЕ са четвъртият етнообразуващ елемент в сформирането на българската народност.

В дискусията участват
проф. дфн Вася Велинова – Ц-р „Иван Дуйчев”,
проф. д-р Румен Теофилов Иванов – НАИМ при БАН,
проф. дфн Емилия Денчева – СУ ”Св.Кл.Охридски” и
д-р Росен Милев, германист, ръководител на Готски изследователски проект.
Гетите (на латински: Getae, на старогръцки: ) са няколко тракийски племена, населявали двата бряга на устието на река Дунав, в днешните северна България и южна Румъния.
Готите (на готски: Gut-; на старонорвежки: Gutar; на латински: Gothi; на старогръцки: са източногермански народ от Античността. Техните два клона – вестготите и остготите, играят важна роля за падането на Западната Римска империя и формирането на Средновековна Европа.
В навечерието на нашата ера готите обитават долното течение на река Висла, а във втората половина на II век част от тях се преселват на югоизток към Черно море. След първоначални сблъсъци с Римската империя в Югоизточна Европа към края на IV век основната част от тях се преселва на запад към Апенинския полуостров, южните части на Галия и Пиренейския полуостров.

Въпросът не е, че са стигнали до нашите земи, а до това, дали са оставили следа. През нашите земи по различни поводи - война, кръстоносни походи, нахлувания, съюзници и други са минали към 36 народи. Това не означава, че те са структуроопределящ елемент. Тъжен факт е, че в днешната слободия, всеки започна да пише както му хрмне или да е интересен или по поръчка или чуждо влияние. В такива предавания трябва да има ясна позиция на Института по История.
цитирай
4. mt46 - Ами нищо чудно!
10.06.2021 23:53
Разни етноси са шетали насам-натам... Не знаем какво е било 10 хил. г. пр. н. е. или 10 в. пр. н. е.
цитирай
5. shtaparov - Верен е- всичко това са Български ...
10.06.2021 23:59
Верен е- всичко това са Български племена!
цитирай
6. shtaparov - За Готите (Гети) е ясно едно: никой ...
11.06.2021 00:13
За Готите (Гети) е ясно едно: никой не знае от къде са дошли те по северните Черноморски брегове а ако някой твърди че знае,той не може да го докаже! Така вероятностите стават пет:

1. Да са дошли от север
2. Да са дочли от юг
3. Да са дошли от изток
4. Да са дошли от запад
5. Да са живели винаги там

Древните автори са категорични в едно- те са потомци на старите Гети! Изводът тогава е един: от където и да са дошли Готите,те са потомци на Тракийските Гети! Дори от Скандинавия или от Готланд да са дошли,те са някогашни Балкански Гети които са избягали от тук,а после се върнали обратно! Същото са направили и Българите- има извори за това! Има и други извори- че Готите са СКЛАВИ (прекръстени от казионите на "славяни"). Това го потвърждават древни летописци които твърдят,че старото име на Склавите ("славяни") е ГЕТИ (т.е. ГОТИ)! "Славяните" пък били Българи според други летописци,които живели в старо време и пишели така понеже не разбрали,че панславистката лъженаука вече е прекръстила Българите на "тюрки",макар тюрките да са стъпили в Европа в 568 г.,а за Българи в Европа да се говори още от II век преди Христа- да не говорим за Болгите (БЪЛГИ),които живеят на Балканите още от Каменната ера!
цитирай
7. zzz65 - ТОТЕ защо мислите, че 36 народи са ...
11.06.2021 02:39
ТОТЕ защо мислите,че 36 народи са минали през България?? Мислите , че с Аспарух са дошли всички българи?Част от българите остават под хазарска власт. Не ли голяма част от 36 народи българи който имали влияния от други етноси , но запазили българщината??? Ако не са българи нямаше толкова бързо да се влеят в българския етнос.
цитирай
8. kvg55 - leonleonovpom2,
11.06.2021 03:55
Обърках се вече.
цитирай
9. panazea - Здравей !
11.06.2021 08:03
В същност е имало идея да се запишат сродните думи в Българския и в Германския , но германците са смазани и идеята е забравена.
Само сравни Кьонинг и Къняз .
цитирай
10. leonleonovpom2 - Пустоле!
11.06.2021 08:40
Добро куче, добро куче! спокойно, спокойно!

Сега, какъв капацитет си ,не ме интересува ни най- малко!
Видно е, след като може да се препикссва от книга, според тебе , излязла по- късно, след четири , пет или повече години Никакъв!
Ти си само едно злобно, заядливо и завистливо човече!
Живей си с химерите и не ми се пречкай в краката! Не гоня бройки на книги и не тегля написаното с бакалски кантар Не те и застрашавам по никакъв начинс нищо или заплашвам!Това ,което мисля, мога да го кажа с няколко думи! Не ми са необходими бройки и те тежат повече от тях!
Хайде, хващай с мир мекия! Път се има предвид!
цитирай
11. panazea - Здравей !
11.06.2021 08:45
Всичко си идва по местата !
Българите от всички краища са се върнали в родината си .
Как са ги кръщавали тези, които не са знаели езика им е без значение.
Само няколко примера:
На маджарите им викат унгарци , на шиптарите им викат албанци.
Кой народ е със собственото си име така , както си се е наричал в древността?
На Секулите им викат италианци , на Сардите им викат италианци. Има разлика между италианците на север и италианците на юг. В Сицилия освен Секули е имало норманско нашествие и арабско нашествие , затова има черни и къдрави или бели и руси италианци в Сицилия.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
11.06.2021 08:54
barin написа:
Здравей, Адаш. И аз слушах с интерес История бг този понеделник. Казаха интересни неща за готите, които не ги отчитахме. Може би причината е, че са германски племена, а германците са ни били противници през двете световни войни. Може да има и друго обяснение за пренебрегването им.
Поздрави!


Може би имаш предвид ,че ни са нанесли щети със факта ,че сме били с тях?
Но , ако наистина има нещо, прав си, то е щяло да бъде извадено наяве
Истината според мен е друга- Тотите са бивши гети, приобщили се към германзците Проф Иванов говори за артефактите. Но артефактите може да са предмет и на търговия, най-често те показват това Човек и днес отделя внимание, специално н, на вносните неща! Впрочем, той се сети за това , но при траките, защото му е удобно
Затова Йорданес е кръстил книгата си" Гетика"
Бях писал защо тегиге са преименовани на готи
Показателно е ,че казват ,че Максимин имал за баща гот, но гетите го считали за техен човек? Защо?
Димитър Станков беше описал монета, считана за готска, правилно определена ,че е от седми век! Но той оспори, няма готи в Добруджа в това време, вямат царство още повече и я разчете като Аспарухова !С буквите на ...Урфила написана!?
Готи и гети са синоними!, това е изводът!

Хубав ден, Адаш!
цитирай
13. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
11.06.2021 09:13
Според скромните ми познания, Българите са много древен народ.
Нека не си заравяме главите в пясъка на историческите измишльотини, продукт на по-късни претенции на разни, ново-образували се държави и империи, за влияние и световно господство, и нека не подценяваме Древния Българск род.
Българите имат общо единствено с Древните Цивилизации и с Траките. Те нямат нищо общо с русите, славяните и другите мелези, създадени къде изкуствено, къде естествено по време на Великото преселение.
Историческите измишльотини за удобството на едни или други овластили се, отделили се в последствие на преселението народностни групи, нямат нищо общо с автентичните, Древни Българи, нито с техния дух, манталитет, бит, култура, традиции и благородно отношение към другите народи.
Да не забравяме, че в много случаи историята е проститутка, която обслужва интересите на силните на деня. В повечето случаи историята не служи на Истината, а на властта и това го доказват всичките нейни превъплъщения!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире
11.06.2021 09:22
2. dobrodan - Ваньо, друг път недей гледа такива предавания, че съвсем ще се объркаш :).
10.06 23:11
Прибалтика наистина може да се нарече родина на много народи, но да пишеш за финското племе Рус?
Означава ли тази дума нещо във финските езици?

Рю́сся (фин. ryssä) — уничижительное финское прозвище русских..........
Да, тарихите пишат за слизане на готите от север надолу. Надолу, надолу......та в Източното Причерноморие. Оттам идват на Балканите и, разбира се, част от тях - може би няколко хиляди души са останали тук.
Ваньо? Всичките имена на познатите ни готски вождове, а после и крале, се извеждат през тюркски език. Точно като на Есперерих, или Аспарух за по-лесно в гръцки........
Нищо общо с официалните германо-славянски версии няма.
Гети - ket, заминалите.....
Готи - kot - душа. Били са християни.

Да кажеш на тия, дето ни наричат татари, че те са по-стари татари и от нас :). Микенци били, минойци били....:).
Микена - бике-ен. Чист матриархат! :)
Миной - моят дом. Мин ой.
Такива едни работи :).

Благодаря ти за отзива!
това ,че идва от финското плем рус името на руснаците, е една от десетте версии за произхода им Заедно с двете римски, които аз сам си изведох и после проверих ,че ги има!
Относно взаимодействието между различните езици ,знаеш мнението ми Кой е учител и кой ученик ? Ако влезеш, незнаещ в една класна стая, кой какъв е, няма да ти трябва много време да отриеш в нея учителят! По- знаещият и по- авторитетния няма да е някой неук, освн по недоразумение!
Съвпаденията в езиците могат да се дължат и на превода им Ние сме Бурджан, нали , при арабите Но никога не сме се наричали така! Да не би от тях да имаме името си?
Например французите се наричат франсЕ А, от нас имат името си!?
Да,германците мога да дължат името си на бог Герман, тракийски бог, свързан с обичая Герман, запазен и до днес!У нас, в румъния, като Калоянис- прави сечовече от кал!
Що се отнася до готи и гети ,показателен е трудът" Гетика" на Йорданес !Много съм писал по въпроса.... Има го и в по-горния комнтар!

Хубав ден!
цитирай
15. leonleonovpom2 - 3. tota - Поздрави! Дали е четири компонентна може да се дискутира? 10.06 23:33
11.06.2021 09:44
Здравей, Ати!

Благодаря ти за отзива и хубавия коментар в него!
Мен ме изуми повече величаенето на германците - готи в предаването и едновременно с това ,опитът за обезличаване на траките?
Към готите се причисляват и две племена готони и готини, живели в днешна Полша
Засегна се и спорът за близостта в имената на готи и гети Да гетите са живели, както си написала от двете страни на Дунава, като на левия бряг се наричат даки! Следователно приемат промяна на имена, дори и частично
Засегна се в предаването въпросът ,но повърхностно, да се отбие номерът
Не се задълба защо книгата на "готът" Йорданес се нарича" Гетика"
Не се зададе въпросът, защо гетите приемат Максимин за техен човек и прозвището му е трак, при положение ,че се твърди ,че баща му бил гот? И защо с настървение,той готът, разказва военната игра именно на германците? И защо гетите изчезват точно по времето на Каракала и след него е напливът им ? Не на гети, на готи!
Обяснението е просто ,давал съм то Свързано е с името на братът на Каракала-Гета, който той собственоръчно убива И името му е изтрито отвсякъде, дори и от скъпоценната семейна камея е изтрит образът му! Смърт грози всеки ,който спомене името Гета И ще има племе, носещо това име?
Какво е решенето?
Префасониране на името! И нищо в него да не напомня за гети! Те да изчезнат като име!

Хубав ден!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
11.06.2021 09:49
4. mt46 - Ами нищо чудно!
10.06 23:53
Разни етноси са шетали насам-натам... Не знаем какво е било 10 хил. г. пр. н. е. или 10 в. пр. н. е.
цитирай
Изтрий

Така е!
Ние не знаем повече от пет поколения назад поименно дори предците си, ще знаем, какво е станало преди 50?
Написаното?
Подлежи на манипулации и зависи кой и по каква поръчка го е писал!
Логиката, анализът, съпоставката на известното помагат да се извлече истината! Но не предубедено, а безпристрастно!

Хубав ден!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
11.06.2021 09:56
shtaparov написа:
Верен е- всичко това са Български племена!


Да, крайният извод е такъв!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей отново, Ангеле!
11.06.2021 10:03
shtaparov написа:
За Готите (Гети) е ясно едно: никой не знае от къде са дошли те по северните Черноморски брегове а ако някой твърди че знае,той не може да го докаже! Така вероятностите стават пет:

1. Да са дошли от север
2. Да са дочли от юг
3. Да са дошли от изток
4. Да са дошли от запад
5. Да са живели винаги там

Древните автори са категорични в едно- те са потомци на старите Гети! Изводът тогава е един: от където и да са дошли Готите,те са потомци на Тракийските Гети! Дори от Скандинавия или от Готланд да са дошли,те са някогашни Балкански Гети които са избягали от тук,а после се върнали обратно! Същото са направили и Българите- има извори за това! Има и други извори- че Готите са СКЛАВИ (прекръстени от казионите на "славяни"). Това го потвърждават древни летописци които твърдят,че старото име на Склавите ("славяни") е ГЕТИ (т.е. ГОТИ)! "Славяните" пък били Българи според други летописци,които живели в старо време и пишели така понеже не разбрали,че панславистката лъженаука вече е прекръстила Българите на "тюрки",макар тюрките да са стъпили в Европа в 568 г.,а за Българи в Европа да се говори още от II век преди Христа- да не говорим за Болгите (БЪЛГИ),които живеят на Балканите още от Каменната ера!


Напълно съм съгласен с тебе!
Има и елементарно обяснение, кое е наложило гетите да станат готи, точно в периода ,когато напливът на готи е неудържим, а гетите -просто " изчезват"
Защо книгата на "гота" Йорданес носи името" Гетика"!?
Този неудобен въпрос или се подминава, или има смехотворни обяснения!?

Хубав ден, приятелю!!


цитирай
19. leonleonovpom2 - Поздрави от мен!
11.06.2021 10:07
zzz65 написа:
ТОТЕ защо мислите,че 36 народи са минали през България?? Мислите , че с Аспарух са дошли всички българи?Част от българите остават под хазарска власт. Не ли голяма част от 36 народи българи който имали влияния от други етноси , но запазили българщината??? Ако не са българи нямаше толкова бързо да се влеят в българския етнос.


Ати не е на различно мнение, тя просто изброява написаното в учебниците!

Хубав ден!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
11.06.2021 10:11
8. kvg55 - leonleonovpom2,
03:55
Обърках се вече.
цитирай

Заприлича на урокът на Бранислав Нушич по астрономия- нали?

Да се въртиш около оста си, около Земята и с тнея-около Слънцето И това- смо за Слънчевата система! За България един вид , става дума, не за цялата земя!

Хубав ден , Краси!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей и ти ,Тони!
11.06.2021 10:17
9. panazea - Здравей !
08:03
В същност е имало идея да се запишат сродните думи в Българския и в Германския , но германците са смазани и идеята е забравена.
Само сравни Кьонинг и Къняз .
цитирай
Изтрий

За княз имам по- особено мнение Защото в обръщение при тях за княз е фюрст! По вероятно е тази форма да е заемка тяхна от нас, а не обратно! Или говориш, че готите са я занесли и е отхвърлена с времето?
Напълно е възможно!

Но за либе, там нещата са неоспорими!

Хубав ден!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей отново, Тони! Да, а...
11.06.2021 12:54
Здравей отново, Тони!

Да, абсолютно вярно е! Унгарците носят името ,което ние сме им дали Живеят в Български земи, в Онгурия Иначе, те самите се нарит магяр!
На албанците името е с италиански произход , от град Алба идва!
Но едно е сигурно ,ние сме най- старата държава в Европа с настоящото си име!

Хубав ден!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Здравей , Огняне!
11.06.2021 13:03
13. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
09:13
Според скромните ми познания, Българите са много древен народ.
Нека не си заравяме главите в пясъка на историческите измишльотини, продукт на по-късни претенции на разни, ново-образували се държави и империи, за влияние и световно господство, и нека не подценяваме Древния Българск род.
Българите имат общо единствено с Древните Цивилизации и с Траките. Те нямат нищо общо с русите, славяните и другите мелези, създадени къде изкуствено, къде естествено по време на Великото преселение.
Историческите измишльотини за удобството на едни или други овластили се, отделили се в последствие на преселението народностни групи, нямат нищо общо с автентичните, Древни Българи, нито с техния дух, манталитет, бит, култура, традиции и благородно отношение към другите народи.
Да не забравяме, че в много случаи историята е проститутка, която обслужва интересите на силните на деня. В повечето случаи историята не служи на Истината, а на властта и това го доказват всичките нейни превъплъщения!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
Изтрий

Благодаря ти за отзива и за точния коментар!
Да, някои пишат история за наша сметка! В големите войни сме от победената страна , другите губим на масата на преговорите!
Плащаме за чужди грешки, реално повече от основния виновник? Удобни сме, да се взима безнаказано от нас!А и не си търсим полагаемото и не защитаваме интересите си!?
И на този фон вътрешното предателство процъфтява! На някои може да се прости, с робски манталитет са, приемат безкритично каквото им каже силният на деня!
Но на другите, измекярите, готови за келепира и майка си, и баща си да продадат, няма как да се прости!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
24. leonleonovpom2 - 18:18 - apostapostoloff
11.06.2021 18:35
Добра кучка, добра кучка!
Спокойно, спокойно, всичко е наред!
Ще имаш месце от нова книжка!
цитирай
25. radostinalassa - Добре е , че Путин разбира повече от история от някои ....
12.06.2021 20:25
нашенски алианци. Русия сви сармите на Байдън и ще защитава славяните в Източна Европа. Русите не са мелези, а са ядрото на бялата раса.А 49% от янките са метиси и негри.





цитирай
26. leonleonovpom2 - Здравей, Радостина!
12.06.2021 21:16
25. radostinalassa - Добре е , че Путин разбира повече от история от някои ....
20:25
нашенски алианци. Русия сви сармите на Байдън и ще защитава славяните в Източна Европа. Русите не са мелези, а са ядрото на бялата раса.А 49% от янките са метиси и негри.





цитирай
Изтрий

Ти знаеш моето мнение, руснаците са бивши Българи както и доста други...
Във влака има вагони Но важен е локомотивът, който тегли влака! Той определя посоката!

Така и с нас, ние сме били локомотивът в началото, теглещ влака Наша е първата държава, Българин е машинистът!- на локомотива!
А самият Лутин е с Български произход Защото фамилията му е Българска форма на път в Североизточна България Има и пат Съхранени са м Македония и в Сърбия
Един зам директор в завод , един от многобройните , с които работех, фамилията му беше Патев Направил съм някаква гримаса вероятно, на учудване и ми обясни- не идва от пате , а от път, който в техния край е пат!

Права си, продажници не разбират от история
А от продажническа история!
цитирай
27. radostinalassa - Така е , прав си
12.06.2021 21:26
Многобройните българи, наричани траки от гърците данайци са се разселили оттук в 3 посоки. Така твърди и Георгий Максименко. И след това са се връщали в родината си. Путин е хитър като евреин, но никак не е евреин.




цитирай
28. leonleonovpom2 - Здравей отново, Радостина!
12.06.2021 21:47
Обикновено се въздържам да взимам отношение към този или онзи политик, освен ,ако не е свършил нещо полезно!
Путин поддържа равновесието с железните си нерви и това е добро за всички!
Тези, които искат да разрушат Русия явно не си дават сметка, какво ще последва от подсобен акт Почти сигурно общ край, а в най- добрия случай ,такава миграция, в сравнения с която сирийската ше е играчка!
Но това не е наша работа! Има умници, те да мислят!
цитирай
29. shtaparov - В същност е имало идея да се запишат ...
19.06.2021 03:06
panazea написа:
В същност е имало идея да се запишат сродните думи в Българския и в Германския , но германците са смазани и идеята е забравена.
Само сравни Кьонинг и Къняз .

Права си- КьОНИНГ е немски варваризат на Българската дума КЪНЯНЗ получен от факта,че немците не умеят да си служат добре със звука "Ъ" (ЕР-ГОЛЯМ).
цитирай
30. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
19.06.2021 08:59
29. shtaparov - В същност е имало идея да се запишат ...
03:06
panazea написа:
В същност е имало идея да се запишат сродните думи в Българския и в Германския , но германците са смазани и идеята е забравена.
Само сравни Кьонинг и Къняз .

Права си- КьОНИНГ е немски варваризат на Българската дума КЪНЯНЗ получен от факта,че немците не умеят да си служат добре със звука "Ъ" (ЕР-ГОЛЯМ).
цитирай
Изтрий

Да , има безспорно общи думи Явно идват от готите- гети!
Например- либе!
Те ,специалистите да се замислят по- скоко за общите с латинския-роса например, италианският и френският Те са доказателснството ,че Българите не идват от Монголия!

хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9110506
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102373
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031