Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2008 11:05 - В памет на мама
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 18641 Коментари: 14 Гласове:
8

Последна промяна: 06.07.2014 23:44


Втори юли 2005 година...Преди три години на този ден звънна телефона...до мен достигнаха думите: Баба е починала ...Не очаквах да чуя това .. Само месец те нямаше при мен и   няколко дена ни деляха от времето, когато трябваше отново да бъдем заедно ...

 Ех, мамо, мамо ще ми простиш ли, че не ти затворих очите аз ...Толкова много ми тежи това...Стяга ме гърлото ..задушавам се от болка ... Липсваш ми мамо... Прости ми мамо

Три години вече те няма майчице... Няма те  да ми отвориш вратата, да ме посрещнеш,  нито пък аз да отворя моята ... Помня твоите съвети, нося те в себе си и пак е празнота...Няма го семейството в което пораснах...Всички до един си отидохте....нищо няма да се повтори отново...

Защо ме оставихте да продължавам пътя си без Вас моите обичани ...тежък е пътят мамо без близките на сърцето, ...как да Ви кажа колко много ме боли и колко много ми липсвате ...Празен е родният дом без вас, не  може да се живее без обич ...

Не зная дали думите ми ще стигнат до теб. Но днес застанала с мисъл за теб пред твоята памет искам само да  кажа:

Благодаря ти мамо, за това, че си ми дала живот, за това, че ме научи да обичам хората, да дарявам любов, да мога да прощавам!

Благодаря ти, че ме научи на труд, че ми показа, че животът е борба, че се редуват нещата в него!

Благодаря ти за примера, който ми даде, като жена и майка!

Благодаря ти за грижите за дъщеря ми и възможността, която ми даде да се развивам и усъвършенствам!

Благодаря, благодаря списъкът е дълъг към една всеотдайна майка!!! Затова : Благодаря ти за всичко мамо!!!

Липсваш ми мамо! Поклон! Дълбок поклон, майчице!!

 

Написах тези думи вчера, макар и объркани не само заради спомена за моята майка. Най-вече заради примера на достолепна българка- майка, отдадена на грижите на семейството и децата си. Има какво да научим от нашите майки и да го предадем на децата си за да градят здрави семейства  и да са щастливи.

 

Споделям с Вас и някои нейни съвети, които съм записвала преди време: 

Всяка жена трябва да стане майка и на всяка цена с всички средства трябва да се бори детето й да има баща;

Мъж се оставя само ако пие и бие;

Срещу власт ако се върви и срещу мъж се върви;

Жената прави семейството и  мъжа;

Каквото и да правиш, ако не ти е дадено – няма да се случи;

По отношение на избора на съпруг, споделяше внушеното и от нейната майка: „че мъжът не е икона , която да целуваш, мъжът трябва да е мъж във всичко. Не да гледаш само дали е красив.

Мъжът е гостенин в къщи. Не бързай от вратата още да го занимаваш с проблемите на деня. Виж как е минал денят му , тогава споделяй твоите грижи;

По повод на женитбата казваше, една пита , колкото повече се пече по-добър гостенин докарва;

За избора на мъж- който обича тебе и ти него, там има живот;

Животът е колело, ако сега си горе – утре не знаеш къде ще си. Затова, когато си горе, дръж се с хората така, че утре, когато няма да си на това място да ти казват добър ден.;

По отношение на изневярата винаги привеждаше думите на една свекърва, когато са коряли снаха и пред нея, тя казвала: Вас какво ви заболя, има и за моя син.

В живота има всичко, в името на децата са нужни и компромиси;

Не всичко се показва;

По отношение на страстта у мъжа, казваше „ Мъж и червата му да пълзят, прескочи го” – това до брака, а след това: Мъжът не е с две души – помагай му, подкрепяй го, той носи товара на семейството;

Ти си чужда лъжичка – всичко трябва да знаеш;

Дете се гали и целува, когато спи;

Всеки иска да е хубав и богат, но е такъв, какъвто господ го е дал. Затова не се присмивай, а го приеми такъв, какъвто е;

 Смехът се смей;

Човек, когато остане сам със себе си не трябва да се срамува от онова с  което завършил деня ;

За едната чест се живее;

 

2 юли 2008 година

 






Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cocolina - Разчувства ме
03.07.2008 11:45
чудесно си го написала...
цитирай
2. tota - @cocolina - Разчувства ме
03.07.2008 12:00
Благодаря ти! Те нашите майки - каквито и думи да напишем няма да са достатъчно силни за да можем да изразим благодарността си и преклонението към тях!! Затова към тези, чиито майки са до тях - дарявайте си обич - това остава!! Хубав, светъл ден!!
цитирай
3. tota - Несбъднатите сънища
03.07.2008 12:19

Несбъднатите сънища се връщат.
Отвеждат ме в един далечен свят
до мъничка, самотна, тиха къща
в която ме очаква лик познат.

И радостен поглеждам там, където
градинката е, с нежните цветя
и силуета, гледащ зад пердето,
и стаята, в която чака тя.

Не пожелаха да си тръгнат с нея.
От мъката покой да ми дадат.
О, колко още дни ще я жалея
и ще се връщам призори от път.

Автор: angelstih
цитирай
4. neptunche - разплакох се:(
03.07.2008 15:28
:(
цитирай
5. iliada - Представям си
03.07.2008 21:29
как се чувстваш когато усещаш липсата на най-близък на теб човек -на твоята майка!Тя винаги оттук нататък ще ти липсва ,но ти оставила своята мъдрост и любов за да я предадеш по свой начин на тези които те обичат и са сега около теб!
Лека вечер!
цитирай
6. temenuga - Прекрасен човек е била майка ти!
04.07.2008 00:40
Широкоскроена, над елементарното световъзприятие и еснафщината. Една истинска смела българка, отстоявала житейското си верую - с чест.
цитирай
7. tota - Благодаря Ви момичета!
04.07.2008 00:52
Тя - майката, наистине е незаменима и винаги ще ми липсва...Когато съм я питала как е продължила живота си без нейната майка , баща, тя винаги ми казаваше: за децата се живее, майка, гледа се напред, колкото и да боли...Това е животът..ние да сме напред, деца да не са ...Благодаря Ви още един път - обичайте майките си , подарявайте си обич! Всичко е до време!!
цитирай
8. rotazia - Мила Тота, на 2 юли 2008 година се ...
12.07.2008 15:57
Мила Тота , на 2 юли 2008 година се навършиха 40 години от смъртта на моята майчица , как изглеждаше , почти не си спомням вече...А как ми липсва сега , ако знаеш , давам всичко да я прегърна ...
цитирай
9. breeze - Всеки би бил горд...
12.07.2008 21:50
С такава маика.
цитирай
10. tota - rotazia - Мила Тота, на 2 юли 2008 година се ...
02.08.2008 19:46
Мила Ротазия, мога само да ти съчувствам искрено, защото зная какво е майката за всеки един от нас...За съжаление животът е един кръговрат - и те майките все някога си отиват от нас ...Щастливи са тези, които по-дълго са имали възможността да бъдат заедно и да си даряват обич!! Никой не може да запълни тази празнота...
цитирай
11. avangardi - Липсват ни майките! Поклон! Д...
10.11.2010 10:16
Липсват ни майките! Поклон!
Дълбок поклон, мили майки!!
цитирай
12. анонимен - maika svetiza
03.08.2012 15:35
PZasho vinagi se slu4va redi tri godini zagubih moiata svidna,nezamenima i beszenna mai4iza!!!Tia be ikona za men,patevoditel v moia jivot! Bezkraino trudoliubiva ,vseotdaina s goliamo 4oveshko sarze i jertvogotovna za semeistvoto i dezata si!!Kakto vsi4ki maiki i neinata obi4 be bezgrani4na !!Zasho vinagi se slu4va na nai-dobrite maiki,da si otidat ot tozi sviat bez vreme i da stradat tolkova mnogo v kraia na jivota si11zasho bog ,ne e milostiv kam tiah,a im rtovarva vsi4kite maki?neka angelite bdiat nad tebe mamo,neka bade mir na dushata ti!!viarvam 4e tam nikoga niama da usetish kakvo e bolka i maka!Az znam ,4e tam she si dobre!!! no,az az stradam za teb,bezkraino mnogo mi lipsvash,lipsva mi usmivkata ti,tvoiata pregradka i zeluvka,tvoiata grija i goliamata ti obi4!!Obi4am te i vinagi dokato mi gledat o4ite she badesh v mislite,v spomenite i sarzeto mi!da bade ve4na pametta ti,mamo!Boli,tolkova mnogo ,boli bez teb!!!!!!
цитирай
13. анонимен - TOVA GO NAPISA ZIZI ZA SVOIATA MAIKA ...
03.08.2012 15:52
TOVA GO NAPISA ZIZI ZA SVOIATA MAIKA SVETIZA
цитирай
14. sande - Мама
09.07.2014 16:16
МАМА


И когато ноща се разтваря като цвете с дълга шия,
и когато дъжда се разхожда и знае всичко,
никой нищо не ми казва за тебе.


Сигурно трябва да те търся на други места:
в трева и сянка,
в изгряване на луна и падане на звезда
или между стари колелета на каруца под стряхата
на забравена къща.


Защото и ноща, и дъжда наистина се разхождат
навсякъде
и сигурно знаят къде си,. но не ми казват, мамо,


за да не плача.

Констнтин Антонов

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12148148
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70667
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031