Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2020 22:13 - Някои размисли върху изкуството на онанизма (актуално)
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 1637 Коментари: 0 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Марк Твен е един от най-любимите ми хора. Не човек, а човечество, бих казал. Името му в оригинал се произнася Туейн, в което има намигване. Без намигване, нещата са постни. Или както казва самият той, „Когато човек няма чувство за хумор, най-вероятно няма никакво чувство." Ето една малко известна история от неговата биография и творчество.

Някои мисли върху изкуството на онанизма

Една вечер в Париж през 1897-ма, в клуб „Стомах“, се събира група американски писатели и хора на изкуството, за да пийнат, да хапнат и да чуят речта на колегата Твен. Така сред приятели, в духа на клуба, той говори за нещо, твърде рядко споменавано сред хора. Шейсет и пет години по-късно, текстът бива намерен сред вещите му и е публикуван в малка книжка.

Колегата преди мен се изказа обстойно срещу това социално зло – прелюбодействието. Той изчерпа предмета в детайл, без да остави нищо недоизказано. Аз ще продължа в тази морална посока, предупреждавайки ви срещу онзи вид разтуха, наречена ръкоблудство или self-abuse, към която, усещам, много от вас имат уклон.

Всички големи писатели, разисквали темите за здравето и морала, са се мъчили да разнищят този величав предмет, което само подчертава неговото достойнство и важност. Омир, във втората книга на „Илиада“, казва с благороден патос, „Дай ми мастурбация или ми дай смърт.“ Цезар, в „Коментари“, споменава, „За самотния, то е компания; за изоставения – скъп приятел; за престарелия и слабия, то е благодетел. Сиромасите без пукнат грош все пак имат богатството на тази отмора.“ На друго място, този опитен познавач отбелязва, „Има моменти, когато го предпочитам пред содомията.“

Робинзон Крузо казва, „Не мога да опиша колко дължа на това нежно изкуство.“ Кралица Елизабет, пък настоява, „То е стожер на девствеността.“ На героичния Зулу крал Кечвайо се приписва следния афоризъм, „Един чеп в ръката е колкото два в гората“ (на нашенски, „Ти изпусни питомния, пък гони дивия). Безсмъртният Франклин е запомнен с думите, „Мастурбацията е най-добрата политика.“

Старите майстори („old mas(sturba)ters"), са използвали сходен език. Веднъж Микеланджело се обръща към папа Юлий Втори с думите, „Самоотрицанието е благородно, самообразоването – благотворно, самообладанието е мъжествено, но за истински призвания и вдъхновения, те бледнеят пред самозадоволяването. Мистър Браун, който е сред нас, в една от последните си тъй прелестни поеми, го описва с думи, които ще останат в историята, „Който го познава, го обича. Който го описва, го възвеличава.“

Пълният текст в оригинал тук:

http://www.todayifoundout.com/…/04/thoughts-science-onanism/

Аз, оказва се, съм един много скучен човек, защото така и не овладях това изкуство с подобаваща страст. Разбира се, без да сме чели Фройд (въпреки че сме), е повече от ясно, че всичко идва от детството. Когато бях на шест, един по-голям приятел ми показа как се бият чекии (движението на ръката). Нищо не разбрах, та отидох да питам тате, който ми заши такъв шамар, че ушите ми се скриха под косата. Оттогава се отнасям с боязън и вина към това себеотдаване, сякаш (както е било преди век) са ми втълпявали, че то води до ослепяване, загуба на памет и бездетие.

Дълги години завиждах на приятели, които ми споделяха как си удрят по една двойна слепена сутрин, а вечер онанират, представяйки си сцени с хубави момичета, които са видели през деня. Какво пълнокръвие, какви страсти, ех. Не ми помогна дори реториката на един ерудиран другар, който дълго и настоятелно ми повтаряше апофтегмата, "Чекията изгражда характера".

Пропилян живот, казвам си. Човек все се пази от греховност и низост, а накрая се оказва герой на битов виц:

Данчо мечтаеше да стане космонавт, Пепи – президент, а Киро – алкохолик. Накрая първите двама се пропиха, а третият осъществи мечтите си.

 




Тагове:   книги,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2358043
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031