Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2020 23:38 - Пеласги
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 2764 Коментари: 3 Гласове:
20

Последна промяна: 10.07.2020 18:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Пеласги (на старогръцки: Πελασγοί) са митичните племена, които били автохтонно предгръцко население на Елада. Били споменати за пръв път от Омир в Илиада като съюзници на Троя. За пеласгите са писали още много антични автори като Хезиод, Херодот, Тукидид, Есхил, Софокъл, Плутарх, Страбон, Хезихий, Дионисий Халикарнаски, Вергилий. Те обитавали повечето области на континентална Елада: Атика, Беотия, Епир, Пелопонес и Тесалия, както и егейските острови Евбея, Имврос, Крит, Лемнос, Лесбос, Самотраки, Тира и Хиос, малоазийските острови Еолида и Йония, областта Троада в Мала Азия. На тези територии те били описани от ХІІ до V век пр. н. е. Херодот и Тукидид разказали, че в V век пр. н. е. все още имало пеласгийско говорещи анклави сред елинското население. Според Херодот елините заели именно от пеласгите много богове от Олимпийския Пантеон. Той ги определил като автохтонни (αὐτόχθονες). В Теогония Хезиод обяснил, че Пеласг бил син на Зевс и Ниоба, а Аргос му бил брат. Според Есхил Пелопонес бил наричан Пеласгия, а жителите му пеласги. Затова много антични автори приели от този мит, че родина на пеласгите е областта Аргос в Пелопонес. Омир обаче нарекъл Тесалия Пеласгия или Пеласгийски Аргос. Той ги описал като племе свещено пеласгив Одисея при описание на разнородното население на остров Крит. Доказан пеласгийски артефакт е Лемноската стела с надпис на пеласгийски, датиран към VІІ – VІ век пр. н. е., на която съм посветил отделна статия. Според авторите Софокъл, Тукидид и Плутарх тирени (тирсени) и пеласги са един и същ народ. В “Енеида” на Вергилий има текст: Пеласгите древни някога първи владели латинската област. Очевидно в древността тирените били идентифицирани с етруските, които се били преселили в Италия от Мала Азия. Хеланик от Лесбос съобщил, че тиренците се наричали по-рано пеласги. След като били прогонени от гърците, те се заселили в Италия и приели името етруски. Оттук и хипотезата, че етруските произлезли от пеласгите. В І век пр. н. е. Дионисий Халикарнаски писал в историческо съчинение за създаването на Римската държава, че пеласги и тирени са два различни народа. Научните изследвания върху множеството културни сходства между траки и пеласги дали основание да се смята, че те са били от една етно-културна общност. Пеласгите били морски народ. Те установили в Източното Средиземноморие така наречената таласократия. Темата за пеласгите има и българска връзка. Българският учен Академик Владимир Георгиев доказал, че пеласгийският език е бил индоевропейски. Друг наш учен Йордан Табов (математик и изследовател на старата ни история) обосновал своята теза, че всъщност името пеласги е изопачено име на българите. Той направил следната връзка: пеласги = пеларги = пелагри = белагри = българи). Те били дали името на областта Пелагония = Бългония. Аз никак не съм склонен да приема, че пеласгите са поредните наши предци. Още повече, че те в своето време са обитавали днешна Гърция, място, в което никога не са живели българите. Независимо от това бих бил доволен, ако от коментарите към статията мога да науча нещо повече за тях.

image

image

image

image






Гласувай:
20


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. shtaparov - Златната книга в България също е ...
09.07.2020 06:50
Златната книга в България също е Пелазгийска,а самите Пелазги (Белазги= Беладжи,Белджи) са Бългите но също и "микенците",в чиито плочки с Линеар В са открики сериозен брой "пра"-Български имена. Пелагри е друго тяхно име- то е гръцко изопачение на формата Пелгари,произлизаща от нашето Белгари чрез сричковата рокада АГ-ГА,която не е невъзможна в някои езици.
цитирай
2. nkf - До 19-ти век населението непоср...
09.07.2020 12:36
До 19-ти век населението непосредствено на север от Атина е именно българско, разбира се има и власи и албанци, но преобладаващо българско. Без никакво съмнение ние, като Българи, имаме пряка връзка с коренното Бяло /бело/ население на Балканите, в това число с въпросните Белазги.
цитирай
3. shtaparov - До 19-ти век населението непоср...
10.07.2020 15:55
nkf написа:
До 19-ти век населението непосредствено на север от Атина е именно българско, разбира се има и власи и албанци, но преобладаващо българско. Без никакво съмнение ние, като Българи, имаме пряка връзка с коренното Бяло /бело/ население на Балканите, в това число с въпросните Белазги.

Прав си приятелю- подкрепям!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4089117
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21904